Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Klein Heik: Het einde

Gestart door Christian P vrijdag 10 oktober 2014, 12:26:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Dank je Wim. Ik las jouw draadje en begrijp je nu beter. Hopelijk kan je er snel terug mee starten! Bij mijn heeft het 20 jaar geduurd ;-)

De laatste weken waren uitsluitend aan het hoofdstation besteed. Het kind is nu ook officieel gedoopt met zijn naam "Klein Heik"
Heel wat figuren en accessoires bekleden het station.
De seinen zijn nu ook aangesloten. Met een kleine condensator doven ze mooi uit.


Re: Klein Heik
Jørg
gast

Re: Klein Heik
Christian

Station ziet er zeer mooi uit , mooi gedetailleerd, met alle accessoires erop en er aan ,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
En dan de verlichting: lampjes, lampjes en nog een lampjes.... in totaal heb ik er een 70-tal aangesloten.....

Ik las de tip van Harald ivm de Buck-converter. Die heb ik alvast besteld want sommige lampen en vooral de auto's zijn veel te fel.

Groetjes, Christian
Re: Klein Heik
Jørg
gast

Re: Klein Heik
Mooie nachtopnamen, en idd de lampjes van de auto's zijn wat fel, misschien een iets zwaardere weerstand plaatsen dan zijn ze minder hevig, prachtig werk geleverd,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Klein Heik
Erg mooi, hoor! Ook de nacht verlichting ziet er goed uit.
Zag ik dat nu goed, dat een van de dames een levende gans bij zich heeft?  :)

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Klein Heik

Foto station 5 is een erg levendige en realistische scene, Christian  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Klein Heik
peterke33
gast

Re: Klein Heik
Christian,

Heel mooi die nacht foto's das altijd een van mijn favorieten, echt genieten mooi heel mooi.
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
op de foto valt het wel goed op dat de geprinte kasseien film toch wel een glanzende oppervlakte heeft. Precies dat het net geregend heeft. Heeft iemand een idee of daar één of ander vernis bestaat om dit mat te maken?

Ragoem, ik moest toch even gaan kijken, hahaha, inderdaad het is een gans in die mand!!!!! Goed gezien

Groetjes, Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Klein Heik
Dag Christian.

Bedankt voor de mooie foto's, allemaal fijn om te bekijken want er hangt een mooie sfeer!  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Klein Heik
Gino
gast

Re: Klein Heik
Mooie foto's van een prachtig stations gedeelte. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Klein Heik
Hoi Christian,

Heb een vernis staan die bedoeld is als UV beschermer voor foto's en canvasdoeken (dit is waar ik hem voor gebruik).
Deze is in glans, zijdeglans en mat te krijgen. (ik heb de matte staan)
Het gaat om Golden Varnishes - Archival Vernis.
Misschien heb je hier iets aan.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hey thanks allemaal voor de weeral lovende berichten, wordt er soms stil van  ;)

Ragoem: ik heb hier om de hoek een winkel die alles verkoopt voor kunstschilders. Zal hen eens vragen over dat vernis. thnx
Re: Klein Heik
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Klein Heik
Hoi Cristian,

Mooi hoor jou station, erg sfeervol zowel overdag als nacht  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hoi allemaal,

Momentel nog altijd met het hoofdstation bezig. Het is vooral het deel achter het station dat ik wil afwerken.
Dit week-end heb ik alvast de rechter hoek (af)gewerkt. Ik denk dat ik daar nog een paar straatwerkers ga plaatsen die de baan aan het herstellen zijn.

Groetjes
Re: Klein Heik
Jørg
gast

Re: Klein Heik
-Christian:
Mooie afwerking, van je stationsgedeelte, beetje bij beetje wordt de baan compleet, ben al benieuwd naar de volgende update,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
nobody
gast

Re: Klein Heik
Mooie foto's van je fraaie baan :important:
Alleen jammer dat de bomen wortelen op het plaveisel...
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
hey nobody, dit is maar voorlopig hoor. Is om te kijken of de bomen daar goed zouden staan. De bomen komen in een grint-bak
Re: Klein Heik
nobody
gast

Re: Klein Heik
 :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2013

offline
Re: Klein Heik
Wil je het niet TE mooi maken  8o B). Ander valt het zo tegen op mijn eigen baan ...




Grapje !    Ga zo door !
Re: Klein Heik
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Klein Heik
 B) De foto van de rechter hoek klopt gewoon helemaal. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Alles klopt, het is net echt. Erg mooi gemaakt, dit valt onder de noemer Profi-modelspoorbaan.

Dirk-Jan
Re: Klein Heik
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Klein Heik
Hoi Christian.
Prachtige foto's van een bijzonder fraai stations emplacement en ook de detaillering is erg mooi en zorgvuldig gedaan! :thumbup:
Ook de omgeving ziet er geweldig mooi uit.

V.w.b. de verlichting, zelf heb ik eerst alle lantaarns, auto verlichting enz. eerst uitgeprobeerd op een regelbare trafo en genoteerd op welk voltage deze het mooiste branden.
Daarna kun je groepen maken, serie of parallel, weerstanden gebruiken of op trafo's met het benodigde voltage.
Vrijwel altijd branden de lampjes te fel en daardoor wordt het sfeertje vaak te fel belicht.

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Thanks voor de leuke complimentjes!!!!

AlbertJan: Ik heb een paar weken geleden een 100-tal led-regelaartjes uit China gekocht. Ik heb er al een paar gesoldeerd maar het is de bedoeling om kleine groepjes (max 4) leds mee te regelen.
Je hebt absoluut gelijk, de lampjes zijn véél te fel.
Het voordeel van de regelaars tov een weerstand, is dat er geen vermogen verloren gaat.

Groetjes

Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Goed morgen allen,

Tijdens de week heb ik verder zitten knutselen aan de straat achter het perron.
De grond waar de bomen in geplant zijn heb ik met thee gemaakt. Ik heb vanalles uitgeprobeerd maar ik vond dat thee het meest realistisch overkomt.
Wel heb ik eerst de ondergrond bedekt met grint om onregelmatigheden te creeren. En dan nadien afwerken met een paar gevallen bladeren.
De haag is een kant en klaar product van Noch.

Niet op de auto?s letten. Die moeten nog gekleefd worden.
En de straat opkuisen? Misschien moet ik ook een vragen aan Tony of hij Carl wilt sturen met zijn kruiwagen ;-)

Groetjes, Christian
Re: Klein Heik
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Klein Heik
 :) Ziet er goed uit, heel realistisch. Goed idee, dat van die thee. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik zelf gebruik ook wel koffie vermengd met een klein beetje zand voor de kleurvariatie.
Maar onder de bomen mag het inderdaad wat groffer, dus dit met de thee ga ik onthouden.

Dirk-Jan
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Klein Heik
Da's een mooie groenstrook geworden, Christian! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Klein Heik
Jørg
gast

Re: Klein Heik
-Christian:
Weer een super update, zeer realistische straat,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Zoals ik vorige week al liet vallen, wilde ik die hoek animeren met enkele straatwerker.
Ziehier het resultaat.
En zoals het bij vaderke staat hoort; twee die werken voor 4 die kijken  >:-D

Grottoes, Christian
Re: Klein Heik
Jørg
gast

Re: Klein Heik
-Christian:
Toffe details, maar ik denk toch de arbeidsinspectie te moeten verwittigen, geen helm en de werfzone is niet afgebakend,  >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Klein Heik

Erg realistische zand/rommelhoop, Christian  :thumbup:

Laatste foto kan een lijstje omheen  :P

Grtz Tony
Re: Klein Heik
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Klein Heik
 :) Ziet er goed uit, maar en dit is een kleine "maar" ; het gat is een beetje klein in verhouding tot de berg zand.
En die gek met die pikhouweel lijkt me een verwarde Preiser, die moet opgepakt worden.  :D

Dirk-Jan
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Thanks Dirk-Jan, heel terecht jouw opmerkingen. Ik ga wat van die berg afsnijden en die gek; daar stuur ik een squad team op af!
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hoi allemaal,
Het was een beetje stil op Klein Heik geworden. Niet tegenstaande er toch wat is gedaan. Ik heb namelijk de lichten voorzien van de eerder besproken regelaars.
Ook het bergpadje heeft wat licht gekregen.
Daarnaast ook nog de SBB rijtuigen voorzien van binnenverlichting en sluitlichten.

Groetjes

Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
nog een paar foto's
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2011

offline
Re: Klein Heik
zeer mooi gedaan met je verlichting.Dat heeft een zeer mooi effect

groetjes bart 
Re: Klein Heik
Jørg
gast

Re: Klein Heik
-Christian:
Prachtige nachtopnamen, mooie verlichting, je viaduct is mooi verlicht, knap gedaan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Klein Heik

Bedankt voor de smulplaatjes, Christian  :P

Het licht dat door het viaductbogen schijnt is erg sfeervol  :thumbup:
De rest ook hoor !

Grtz Tony
Re: Klein Heik
peterke33
gast

Re: Klein Heik
Christian,

Wat een pracht foto's heb je gemaakt, het blijven toch mijn favorieten hoor nacht foto's. verder zijn er heel mooie details ingegaan, zeker die straat werken mooi gedaan  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Klein Heik
Dag Christian.

Da's een hele boel licht, maar wel een verrijking van de modelbaan! :thumbup:
Het is erg lastig om de modelbaan met verlichting in de juiste verhouding
te fotograferen, maar dat is bij jouw modelbaan toch prima gelukt.

Groeten,

Erik.
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Klein Heik
Hallo Christiaan

Prachtige baan hoor, veel variatie in rij mogelijkheden linksom rechtsom de treinen rijden niet een simpel rondje zo te zien, een verrassing is het volgens mij keer op keer om te zien waar de loc verdwijnt en dan weer opduikt.

Ik zie dat je marklin seinen gebruikt, ergens in het draadje schrijf je dat je condensatortjes gebruikt om het licht mooi te laten doven. Zou je misschien het aansluit schema hier met je volgers en mede hobby genoten willen delen, welke waardes hebben de condensatoren etc.

Alvast bedankt en ga vooral zo door!!!!

Grt Peter

Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hey Peter,

Het is vrij eenvoudig om de seinen zachtjes te laten uitdoven. Het plannetje hieronder.
De condensator voor het geel is iets groter omdat de gele leds meer energie verbruiken.

PS: de nieuwe schakeldecoders van Marklin hebben die uitdooffunctie ingebouwd.

Veel plezier ermee
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Klein Heik
Hoi Christian,

Simpel maar effectief, dank je voor het schema.

Hartelijke groet,
Ragoem

Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hoi allemaal,

De laatste maanden gaat er nogal veel tijd voor het werk mits daar grote veranderingen aan de gang zijn.
Maar toch nog altijd wat tijd vinden om een paar rondjes te rijden en hier en daar een kleinigheid aan de scenery doen.
Ik ben begonnen met de tunnel portalen te positioneren voor de grote berg aan de oostkant van de tafel.
Verder is er ook nog wat rollend materieel bijgekomen. De SBB 4/6 is er één van maar de Ram TEE vind ik wel een topper!

Onlangs kwam ik nog een oude HDTV schouder camera tegen die ik 10 jaar geleden heb gekocht. Het was toen een absolute topcamera.
Daar heb ik dan gebruik van genomen om dit filmpje te maken.
Helaas moet ik toegeven dat de kwaliteit van de video?s op een smartphone wel veel beter is.



Groetjes

Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Klein Heik
Mooi filmpje vindt het beeld kwaliteit niet verkeert hoor. :thumbup: :thumbup:
Brandt het licht op het middelste perron nu wat feller als op het voorste perron ?
Re: Klein Heik
marcel
gast

Re: Klein Heik
Heb zitten genieten van je filmpje. Mooie rustige beelden. Gelijk een mooi overzicht van de baan.
Re: Klein Heik
Jørg
gast

Re: Klein Heik
-Christian:
Juist zitten genieten van je schitterend filmpje, om een film van 10 minuten te monteren heb je een veelvoud ervan moeten opnemen zeker?
Zeer professioneel opgenomen en geeft een duidelijk totaal beeld van je baan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hallo Christiaan,

Ik heb vol bewondering zitten kijken naar het filmpje. Duurde eigenlijk véééél te kort  :D :D.
Prachtige baan heb je. Misschien één kleine opmerking, hoewel ik het eigenlijk niet durf bij zo'n evenwichtig geheel... Halverwege de film komt een railbus uit een tunnel. Het tunnelportaal lijkt gedimensioneerd te zijn voor een spoor met bovenleiding. Dat zal voor zo'n zijlijntje niet de bedoeling zijn, althans niet bij aanleg. Het uithakken van een tunnel is een dure zaak. Zou een tunnelportaal voor voor stoom- en dieselbedrijf misschien iets beter passen?

Groeten,
Roel
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
@ Michel:Thx De perrons hebben overal exact dezelfde verlichting. Het zal eerder de camera zijn die dit optisch verandert.
@ Marcel: Thx
@ Jorg: De opname was vrij vlot hoor, had amper 15 minuten film. Hier en daar een beetje knippen ;-) En de klank wegnemen met de commentaar van de kinderen ;-)))
@ Roel: Na de tip van de CV weer een super tip van je. Al vaker op foto's vond ik het ook maar het besef kwam er maar niet. Thanks hiervoor!

groetjes, Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Klein Heik
Dag Christian,
Prachtig filmpje. Ik heb ook een opmerking over de verlichting van de perrons... persoonlijk had ik liever iets warmere kleur...maar dat is mijn mening. Ik weet niet wat de anderen ervan denken. Graag had ik ook in je filmpje het signaal van kleur zien veranderen en de trein die vervolgens traag vertrekt. Je hebt vroeger een elektrisch schema gepost om de lichtjes mooi te laten overvloeien, maar ik had graag het resultaat gezien... Misschien voor een volgende keer. ik zou ook een beeld van al je mooie schermen tonen, dan kan iedereen ook zien hoe de besturing werkt... dit zijn enkele tips want wie ben ik om kritiek te geven... het is geen mooie film, maar een zeebeer mooi ensemble. Je mag er fier op zijn...
Nog aan een draaitafel gedacht?
Groetjes
Patrick
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hey Patrick,

Thanks voor de complimenten.
De verlichting was initieel te geel, dus heb ik de gele verf van de led lampen weggenomen. Nu zijn ze weer standaard cool white. Ik zal een meer verdunde verf gebruiken en kijken wat het geeft. To be continued.....
Beloofd, dit week-end zal ik een filmpje maken van de seinen en de schermen ;-)
En wat de draaitafel betreft, hmmm, ik heb al een paar hintjes richting Kerstman gestuurd. Wie weet  :P

Groetjes
Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2010

Rustaagh 😎

offline
Re: Klein Heik
Hi Christian,

Mooie sfeer weet je te treffen op je baan. De foto's met verlichting zijn schitterend.
Misschien al eens eerder genoemd maar wellicht kun je voor de led's eens proberen met tipp-ex.
Hiermee kun je met één of meerdere lagen de kleur ook enigzins aanpassen.
Gewoon een simpel potje van de Action volstaat.