Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wintrack hoogtes

Gestart door Treinofiel donderdag 09 oktober 2014, 22:36:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wintrack hoogtes
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Wintrack hoogtes
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met het ontwerp van mijn nieuwe schaduwstation in Wintrack 10.0.3 op te nemen.

Het schaduwstation bestaat uit 6 lagen bestaande uit 2 klimspiralen met daartussen 4 verbindingssporen (met dynamische blokken van Koploper daardoor dus ruimte voor 6 * 4 * 2 = 48 treinstellen)
Deze komen allen onder het basisplaatniveau (0 mm) te liggen; niveau -1 ligt op -100 mm, niveau -2 op -200 mm, enz.
Echter als ik handmatig via de eigenschappen van de rails/railtrajecten de hoogte op -600 mm probeer in te stellen krijg ik de foutmelding dat ik een gehele waarde tussen -500 en 5000 dien in te voeren.
Is dit een "beperking" van Wintrack of kan dit ergens anders door komen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Re: Wintrack hoogtes
Pjedro
gast

Re: Wintrack hoogtes
Hai Rolf,

Dat is inderdaad de beperking van Wintrack. Ook versie 11 kan het niet en versie 12 ook niet.
Maar waarom negatief gaan werken.
Het laagste niveau van de baan kun je toch gewoon op 0 zetten, of eigenlijk nog veel beter om het laagste niveau precies op die hoogte te zetten waarop het ook daadwerkelijk ligt.
Dus als je laagste niveau op 60 cm hoogte boven de grond ligt kun je dat ook maar het beste vast houden op je tekening. Dan komt alles perfect met elkaar over een.
Om de 5000 mm te halen moet je een plafond hoogte hebben 5 meter. Dat gebeurd alleen met banen die toeschouwers toelaten zoals in Rotterdam of Hamburg om er maar wat te noemen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Wintrack hoogtes
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Wintrack hoogtes
Bedankt voor je snelle & nuttige reactie Peter!
Ik ga het ontwerp aanpassen !