Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Werkt keybord 6040 met 744611 decoders?

Gestart door no_way_today maandag 06 oktober 2014, 16:26:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Werkt keybord 6040 met 744611 decoders?
Beste railers,

Ik heb een vraag. Gisteren ben ik bezig geweest met mijn MS2 en ik blijf dat gedraai aan de knop maar een onhandige handeling vinden. Nu vroeg ik mij af of een keybord 6040 (icm control unit, die heb ik nl nog) werkt met de 744611 decoders? En kun je daarnaast een ms2 combineren met een control unit of gaat dat mis? Want ze zullen allebei hun eigen voeding nodig hebben.

Ik ben benieuwd!

Groeten

Re: Werkt keybord 6040 met 744611 decoders?
Je kn de CU samen met het keyboard als apart systeem gebruiken om je wissels te bedienen. De decoders 74461 zijn multiprotocol, DCC en MM, de CU genereert MM, dus je kan alles bij elkaar gebruiken. Je moet er wel voor zorgen dat de CU en de MS2 nooit tegelijkertijd aan de rails zijn aangesloten. Maw, je moet de bruine en rode draden van de decoders in je wissels niet meer aan de rails aansluiten, maar aan aparte bedrading die direct van de CU komt.

Walter
Re: Werkt keybord 6040 met 744611 decoders?
Beste Walter,

Bedankt voor de informatie. Dus als ik het goed begrijp kan je een apart circuit maken voor alleen je wissels (en andere magneetartikelen), met de CU en het keybord, alleen deze niet als spanning voor de baan gebruiken als ik dat al via de MS2 doe.

Zijn er overigens anderen die van MS2 zijn teruggegaan naar een CU+ keybord? Wat zijn jullie ervaringen? Of hebben de meeste hier een complete pc-besturing (wil ik ook in de toekomst!)

Mvg
Re: Werkt keybord 6040 met 744611 decoders?
Precies, een apart systeem voor je mageneetartikelen
Re: Werkt keybord 6040 met 744611 decoders?
Citaat van: no_way_today op maandag 06 oktober 2014, 17:36:31
...
Zijn er overigens anderen die van MS2 zijn teruggegaan naar een CU+ keybord?
...
Ik heb het juist andersom gedaan.
Ben van de CU met keyboards overgestapt naar een CS2 met later de MS2 als extra regelaar.

Groeten,
Ton.