Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Iets voor NL?

Gestart door dp vrijdag 26 september 2014, 14:28:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Iets voor NL?
Lid sinds: 2011

offline
Iets voor NL?
Misschien al een keer voorbij gekomen, maar ik vond hem onlangs.



Leek me wel een leuk idee voor de leukere raccordementen / aansluitingen  :) :)
Re: Iets voor NL?
Gerard
gast

Re: Iets voor NL?
Met deze constructie zijn er trajectfilms gemaakt van de Rhätische Bahn.
Re: Iets voor NL?
Lid sinds: 2011

offline
Re: Iets voor NL?
Vond het wel een mooi idee voor ons modelspoorders.
Dan kun je (bijna) van meter tot meter zien hoe alles in elkaar steekt.
Re: Iets voor NL?
Gerard
gast

Re: Iets voor NL?
Zoiets heb ik al erg lang, een wagen met camera die geduwd wordt en het hele traject kan filmen.
De camera is 2 x 2 x 2 cm groot, een battery-pack op die wagen en karren maar. Er hoort een ontvanger bij die je kan aansluiten op je tv en dan kun je op tv zien waar je trein rijdt.

Er was ook ooit eens een project in RM of RH waarbij de camera in een Blokkendoos ingebouwd werd.
Re: Iets voor NL?
Lid sinds: 2011

offline
Re: Iets voor NL?
Dat is ook mooi idd.
Ik doelde meer op de grootspoor variant, als informatiebron voor 'ons'...
Dat de interessante lijntjes helemaal gedocumenteerd worden vanaf het spoor.

Re: Iets voor NL?
Gerard
gast

Re: Iets voor NL?
Oh, bedoelde je het op die manier.

In dat geval heb ik dus duidelijk voor mijn beurt gesproken :oops:. Mijn excuses.
Re: Iets voor NL?
Lid sinds: 2011

offline
Re: Iets voor NL?
Blijft lastig, om iets duidelijk te typen...
Gelukkig reageert 'men' hier over het algemeen normaal :)
Maar dat was  :offtopic:

En nu weer ontopic.
Ik zie een 6400 al over de verschillende raccordementen in de Rdam'se haven rangeren met deze wagon :)
Dan krijg je volgens mij een uniek beeld van het railgoed waar 'wij' ons weer op kunnen botvieren als modelbouwers.

Zou Google te porren zijn ;)
Re: Iets voor NL?
Lid sinds: 2010

offline
Re: Iets voor NL?
Gewoon zo'n Google Street view autootje op een wagon zetten en klaar is kees. Denk alleen dat Google hier niks aan gaat verdienen, dus dan gebeurd het niet.
Re: Iets voor NL?
Lid sinds: 2011

offline
Re: Iets voor NL?
Dat vraag ik me bij Google regelmatig af. Hoe verdienen ze hier nu aan?
Volgens mij is een heel deel gebaseerd op zo goed mogelijk begrijpen wat jij leuk vindt en daar advertenties bij te plaatsen.

Maps is commercieel nog enigszins te verkopen:  Je betaalt als bedrijf voor meer geavanceerde api's om leuke dingen te doen met hun kaarten. Maar volgens mij verdienen ze het meeste met de advertenties die ze kunnen targetten doordat ze weten waar jij op zoekt.
En hoe meer ze hebben om naar te zoeken, hoe meer data je achterlaat over wat je leuk vindt.

http://www.google.com/maps/about/partners/streetview/trekker/
Iets wat erop lijkt, al zullen meer mensen geïnteresseerd zijn in de Grand Canyon dan in een verroest zijspoortje in een haven o.i.d.  ;)
Verdienmodel aan zo'n project is volgens mij alleen maar content hebben om te doorzoeken.

Dus er is nog hoop....

Nu nog iemand vinden die hier brood in ziet (Google zal de diesel en alles eromheen wel niet willen betalen)...