Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)

Gestart door paardbart zaterdag 04 oktober 2014, 11:08:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
ik ga binnen kort het huis uit en aangezien h0 nog al veel ruimte in neemt ga ik een N baan maken tot Julie verdient word het een 2 rail om dat ik 3 rail toch niet heel mooi vind en in n ook niet egt goed te realiseren.
ik heb nog niet een 100 % uitgewerkt plan maar het plan word een beetje gebaseerd op DDR (oost Duitsland) van daar ook de E lock 44 en er komen ook nog DDR paigeers wagens in bestelen en nog meer rails en wissels
wou gaan werken met graan landschap en denne bos maar weet niet of dat helmaal in het senaroei gaat passen het word wel tijdperk II / III dat is in eerste instantie de opzet
iemand nog leuke ideeën of tips hoe dit sinario leuk uiterlijk te geven en wat tiepiuese Oost-Duitse toepassingen zijn het hoeft niet 100% natuur getrouw zijn als het maar de juiste zweer gaat uiten
ik heb de volgende al in huis




Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Hoi van harte welkom.

Maar als je liever met N gaat beginnen kijk dan hier eens.

Succes.
http://www.n-spoorforum.nl/index.php?sid=644bc806665830dcc7a4c281822957b6
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
bedankt ga ik daar eens een kijkje nemen
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Ik wil niet te veel zeuren, maar let een beetje op de verzorgdheid van je tekst. Ik heb nu zelfs moeite om het te begrijpen na één keer lezen. Of laat iemand anders de tekst controleren. In de titel zitten al 3 fouten, het oogt allemaal wat slordig. Het is maar een tip.
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Beste Jeroenmarklin,

Je hebt gelijk, in de tekst zitten fouten net als in alle vorige berichten van Bart en soms is de tekst moeilijk te volgen.
De reden hievan is de volgende, Bart is autistisch, hij heeft de ziekte van Asperger!
Zijn tekortkomingen op het grammaticale vlak maakt hij echter ruimschoots goed op een ander gebied, namelijk het omgaan met en het trainen van moeilijk handelbare paarden.
Bart is namelijk Paardenfluisteraar en behandelt deze dieren middels een bepaalde methode.
Mede door zijn autisme is hij in staat deze dieren een zodanig vertrouwen te geven dat ze weer normaal kunnen functioneren.
Vorige week ontmoette ik deze jongen in de treinenwinkel Miniatuurstore in Groningen waar hij een N loc en een N startset kocht.9
We hebben wat gepraat over de hobby en hij vertelde dat hij op zichzelf ging wonen.
Op de een of andere manier intrigeerde die jongen mij en s'avonds zag ik een bericht van hem op dit forum.
Toen heb ik zijn berichten-historie eens nagelezen en zodoende kwam ik op z'n website waar e.e.a. mij duidelijk werd.
Hij heeft een website, www.paardbart.nl
Ga daar eens kijken dan begrijp je wat ik bedoel.
Het is redelijk off-topic maar vond dat ik toch even moest reageren!

Met vr. gr. Henk
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Hoi Bart,


wat voor ruimte/oppervlak heb je tot je beschikking?
Zelf ben ik niet zo thuis in DDR (alsof ik dat ergens anders wel ben, maar goed :o) ),
maar als ik iets voor je tegenkom zal ik het posten.
Wil je graag ideeën van landschap, of juist een baanplan?


Grtjs Simon
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
het gaat vooral om het landschap
het baan plan word vrij simpel doorloopspoor met paron, omloop en opstel spoor meer niet en een afrangeer spoor om een lock die niet in gebruik is even weg te movelen


Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Citaat van: Nick51 op dinsdag 07 oktober 2014, 19:35:56
Beste Jeroenmarklin,

Je hebt gelijk, in de tekst zitten fouten net als in alle vorige berichten van Bart en soms is de tekst moeilijk te volgen.
De reden hievan is de volgende, Bart is autistisch, hij heeft de ziekte van Asperger!
Zijn tekortkomingen op het grammaticale vlak maakt hij echter ruimschoots goed op een ander gebied, namelijk het omgaan met en het trainen van moeilijk handelbare paarden.
Bart is namelijk Paardenfluisteraar en behandelt deze dieren middels een bepaalde methode.
Mede door zijn autisme is hij in staat deze dieren een zodanig vertrouwen te geven dat ze weer normaal kunnen functioneren.
Vorige week ontmoette ik deze jongen in de treinenwinkel Miniatuurstore in Groningen waar hij een N loc en een N startset kocht.9
We hebben wat gepraat over de hobby en hij vertelde dat hij op zichzelf ging wonen.
Op de een of andere manier intrigeerde die jongen mij en s'avonds zag ik een bericht van hem op dit forum.
Toen heb ik zijn berichten-historie eens nagelezen en zodoende kwam ik op z'n website waar e.e.a. mij duidelijk werd.
Hij heeft een website, www.paardbart.nl
Ga daar eens kijken dan begrijp je wat ik bedoel.
Het is redelijk off-topic maar vond dat ik toch even moest reageren!

Met vr. gr. Henk

bedankt
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Alle begrip voor het autisme van Bart. Misschien handig als Bart dit in het onderschrift van zijn berichten vermeldt? Dat voorkomt soortgelijke reacties van mensen die (net als ik) het taalgebruik interpreteren als nonchalance of desinteresse.
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Hallo Bart...

als je wat meer de DDR tijd wilt na bootsen moet je het niet recht denken.
de oudere duitse banen vind ik namelijk met veel bochten, en niet die rechte lange lijnen.
dan word je baan ook meteen een stuk leuker om te zien.
als voorbeeld station Bad Suderode van de Selketalbahn in de Harz, is wel smalspoor maar wel leuk om te zien hoe dat in elkaar zit.

GOOGLE MAPS

groet Winno
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
a oke bedankt maar het plan word niet zo super uit gebrijd en vrij simpel dus kan het helaas niet helmaal toepasen maar is zekker een goeie tip

ik ben even op weg
dit heb ik zins me laatste bericht gemaakt








Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Hallo Bart,

Ik hoorde vrijdag van Roelof (miniatuurstore) dat je afgelopen week in de winkel bent geweest om wat scenery spullen aan te schaffen.
En zo te zien ben je al lekker bezig geweest! :thumbup:

Met vr. gr. Henk
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Dat ziet er al goed uit Bart!
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
bedankt
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
ben er helaas achter komen dat op 1 of andere vage manier de treinen niet lekker door de meest linkse wissel lopen het lijkt te kommen door dat de rails van de bocht niet lekker op de wissel aan sluit maar iemand een idee wat daar aan kan doen
het is niet zo dat de rails niet goed inelkaar zit maar net of de rail van het bocht stuk een millimeter hoger zit dan de rails van de wissel waar door er een soort hobbel ontstaat het stom treintje heeft er minmaal last van maar de Electro lock met langere rijtuigen ontspoort hier 5 op de 10 keer en is een behoorlijke irritatie factor
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Hoi Bart, het is toch dat daar de rails niet goed zit, anders ontspoort de trein niet. Ik zou beginnen met een andere bocht aan te sluiten dan degene die er nu aan zit. Dan kan er ook iets onder de rail liggen waardoor die niet vlak ligt. Volgens jouw tekening zit daar een isolatie om de baan in verschillende stroomsecties te verdelen, zit die er en is die goed gemonteerd? Succes met zoeken!
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
nee de oorzaak gevonden ,... was een verbogen railschoentje vervangen en probleem opgelost
ow en er bevinden zich geen rails secessie als dat op de tekening staat is dat een teken fout het is gewoon een ordinere analoge aan sturing met handmatige denken de wissels waar ik de klemmetjes uit gehaald heb waardoor een deel zonder stroom komt bij het om zetten van een wissel   

verder nog
stippel lijntjes langs de Spooren volgende stap hoop ik paron verlichting aan te kunnen schaffen maar ben bang dat ik even moet wachten aangezien me geld op is

imand een goed plan wat passende lampen zijn hier voor met het DDR (oost Duitsland) voorbeeld in je achterhoofd

Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Ziet er al mooi uit Bart!
Je bent sowieso al een stuk verder dan ik (want ik heb alleen nog plannen....:) )
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
gisteren niet veel boeiends gedaan alleen draden ge soldeer en ring leiding gemaakt
en een schakelaar voor de toekomstige verlichting
en een controle lampje die aan geeft of de ring leiding van stroom word voorzien niet heel belangrijk want je merk het snel genoeg, als je treinen niet rijden of je verlichting niet werkt maar,.. ik kik op dat soort toepassingen dus vandaar aha

Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Ha die Bart.
Leuk om te zien dat jouw N-baan steeds wat meer vordert! :thumbup:
Wel jammer dat je wat problemen hebt (had! :thumbup:) door ontsporingen.
Toch kan ook N-spoor vrijwel probleemloos rijden, kijk maar eens in het N-spoor bouwtopic van Wim (de dijk) : 
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=32355.msg578970#msg578970

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Hoi Bart,

Op een foto is te zien, dat je gapende gaten hebt in je rails :?

In N-spoor lijd dat tot ontsporingen, immers je wielen zijn ook een stuk kleiner, dus het contactvlak wordt des te kritischer.

Weet niet of je al iets vast hebt gelegd, maar ik zou die gaten zeker proberen te voorkomen, voor een ongestoord treinbedrijf op je baan ;)

Zou ook een iets bredere plaat nemen, want nu rijden de treinen zowat op de kant van je plaat, en je weet waar je lok dan heen gaat als ie ontspoort?

Zie dit ook als opbouwende kritiek, want de hobby is ook in N-spoor goed te doen, als je maar maatregelen neemt :)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
de spoor zit alleen met spijkers vast dus kan zo losgehaald worden en zit nergens verlijmd misschien op 2 a 3 plekken bij een overweg of waar de draaiden van de trafo aan gesloten zitten zit een paar drupjes lijm voor wat Extra stabilisatie en om het zo natuur getrouw mogelijk te maken zit hier wat gestrooid ballast maar verder zit nergens lijm of extra belast.
dit om dat ik dit bij mijn h0 baan helemaal niet handig gedaan had wil ik bij mijn n baan niet de zelfde fout maken dus op 2 puntjes naar is alles demontabel en dat is ook nog wel los te krijgen als het egt moet met een mesje of zo als het egt moet
dit maakt het juist makkelijk om rails te verlegen misschien kan ik idd die gapende gaten aan pakken als zee tot grote problemen lijden
de baan groter maken is niet bepaald een opeis ivm ruimte tot de muur en aan de voor zijnde pas ik anders met me stoel en me dikke kont niet meer tussen de trap van mijn hoogslaper waar me baan onder is gebouwd
ik wil er een rand van 1 a 2 cm pleksie glas om heen maken mooi doorzichtig en toch veilig en geeft de baan een mooie professionele afwerking dacht ik zo maar moet even iemand vinden die me helpt met verwerken van dit martiaal en uitzoeken waar ik dit kan Koopen

maar toch nog even een ubadete
en een creatiefe manier van gewigt op gelijmde deelen met 2 flesjes bier om de gelijmde deelen op zijn plek te houden en wat aan te drukken

   
die zwarte vierkant links boven komt uiteindelijk een stations gebouwtje
en hier onder een de overweg
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
weet iemand ook wat over de infrastructuur in de ddr te vertellen '
met boompjes gepland



Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Komt er ook een weide met paarden?
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Is het wel verstandig die tractor onbeheerd achter te laten?
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
De manage op m'n kleine N spoorbaantje.
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Citaat van: paardbart op zondag 19 oktober 2014, 07:54:34
weet iemand ook wat over de infrastructuur in de ddr te vertellen
Zie ===> klik
Afbeeldingen ===> klak
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
a dankje  :D

en voor de van de rand val probleem heb ik bij de bouwmarkt voor nog geen 3 ? per stuk kunsthof plintjes gehaald die ongeveer 1 cm op steken geen gezicht belemmering maar net genoeg om een ontsporende trein te stopen
ow en ps wagonlaading gemaakt van kovers van mijn oude h0 baan op n schaal lijken ze bruin geverft net op transport kisten
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
ben wat met verouderen bezig geweest ik ben aardig te vrede


Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
oei oei
hulp gevraagd,........

staat die ambulance nu vast in de modder????

ziet er mooi uit hoor

gr Ed
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)

Hallo Bart !

Van wat ik kan zien op de foto's, kan ik alleen maar zeggen; dat ziet er sfeervol uit  :thumbup:
Het DDR-gevoel zal vooral door de voertuigen moeten komen.

Grtz Tony
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Ha die Bart.
Leuk om te zien dat de baan steeds mooier wordt! :thumbup:
Ik was al mijn autootjes aan het uitzoeken en vond een heel stel Lada's en moest gelijk aan jouw DDR baan denken. O:-D

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Hoi Bart, ziet er goed uit! Nu nog op zoek naar een wagonlading Trabantjes!
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Citaat van: eddyflame op vrijdag 30 januari 2015, 15:49:34
oei oei
hulp gevraagd,........

staat die ambulance nu vast in de modder????

ziet er mooi uit hoor

gr Ed
goed gezien de moder speters zijnn alle iets wat lastig te herkeenen op de foto


Citaat van: frank-103 op vrijdag 30 januari 2015, 17:59:19
Hoi Bart, ziet er goed uit! Nu nog op zoek naar een wagonlading Trabantjes!
ow en ja ik zoek nog wat voor die diep laader zat aan bulk te denken maar weet erlijk niet zo goed hoe ik dat moet maaken wel wat gelzen over plastic voile en houtlijm maar kom er niet egt uit
en Trabantjes zijn op het momment lastiger te vinden dan het lijkt wijnig modelbou shops leveren ze namlijk maar vind nog wek wat de vw'tjes zijn tot die tijt een luek alternatief zien er redlijk oostblokeerig uit
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
ben weer bezig geweest
hier onder heb ik olie sporen aan gebracht tussen de rails


ook is er aan de vlats hard gewerkt plus 2x nieuwe bouw



hier is overduidlijk iets aan de hand met een raam





iemand nog een iede voor goedkoop veel n vieguuren tot mijn schrik ben je voor een doosje met 5 pletstick popetjes zo maklijk 15? kwijt beetje prijzig voor een handje vol plastic iemand alternatieve oplossingen op verkoop adressen
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)

Hallo Bart !

Mooie update  :thumbup:
Je kunt nu pas goed op de foto's zien, hoe lekker (mooi) vies je gebouwen zijn, mijn complimenten.
Goedkope poppetjes zijn op internet wel te vinden, zelfs op marktplaats. Nadeel is dat ze nogal glimmend zijn, zodat je ze een beetje na moet verven als je dat stoort.

Ik weet niet hoe ik links moet plaatsen en hoop dat andere forummers dat doen.

Grtz Tony
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Leuke update. :thumbup: :thumbup:
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Citaat van: Tony op zaterdag 28 februari 2015, 15:19:18
Ik weet niet hoe ik links moet plaatsen
Zie ===> klik
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
 B) Woonwijk ziet er erg goed uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
(ik ben wel blij dat ik daar niet hoef te wonen :-))

Dirk-Jan
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
Hallo Bart.
Bijzonder leuk gedaan en zeker ook héél natuurgetrouw! :thumbup:
Ook de kleuren zijn erg goed gekozen, grauw en goor past goed bij die tijd.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: N baan voor op kammers woonen (hulp gevraagt)
heb nog even uurtje de tijd genomen om dat ik moest wachten op de fietsenmaker om naar stal te fietsen om me paard te trainen dus heb nog effen een muurtje in elkaar geknutseld ik wil op het veldje nog 1 a 2 loofbomen hebben voorkeur eik of wilg maar een beetje een statige iets wat zovizo tot de 2e verdieping reikt iemand een idee ??

voor:


naar:


verder ben ik een beetje slecht te spreken over de bruine verf die ik denk ik nog ga over schilderen met grijs of zo want vind het bruin iets te bruin en had liever wat roet kleur gehad maar met verf minnen is er iets niet goed op gedroogd bij het verouderen van de gebouwen jammer maar helaas