Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin Blikken Personenwagens

Gestart door Artologic woensdag 29 augustus 2007, 20:22:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin Blikken Personenwagens
Hoi iedereen,

Ik heb hier een reeks blikken reizigerswagens (ik denk dat ze opgevolgd zijn door marklin nr 4039) waar ik geen nummer heb. Mijn vraag was echter of er hier ooit een passende pakwagen voor gemaakt geweest is en of er hier interieurverlichting voor bestaat?

Mvg
Re: Marklin Blikken Personenwagens
zal wel zijn zeker huh.........
in die die tijd was er een dikke fietslamp te krijgen voor binnen, de sleper was zo,n wipding, ik zou thuis een uur moeten zoeken voor de nummers.
in het márklin magazin staat een verhaal over die verschillende wagens.
(wel de duitse MM, de nl mist altijd zo,n 25 pagina,s) gr wim
Re: Marklin Blikken Personenwagens
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin Blikken Personenwagens
Citaat van: Artologic op woensdag 29 augustus 2007, 20:22:33
Hoi iedereen,

Ik heb hier een reeks blikken reizigerswagens (ik denk dat ze opgevolgd zijn door marklin nr 4039) waar ik geen nummer heb. Mijn vraag was echter of er hier ooit een passende pakwagen voor gemaakt geweest is en of er hier interieurverlichting voor bestaat?

Mvg

Volgens mij bedoel je de 4040, deze dus:


Voor dit model had Marklin geen pasklare binnenverlichting voor, maar je kan proberen om de 7323, mits nog te verkrijgen, er in te vrotten.
Re: Marklin Blikken Personenwagens
Dag Kappa,

Ik heb 'vroegah' ook een aantal van deze Marklin 4040 wagons met binnenverlichting gehad. De binnenverlichting zag er inderdaad uit zoals de 7323, maar het exacte artikelnummer weet ik niet meer.

Op de site van Marklin staat er een groen lampje bij de 7323, dus die zou nog leverbaar moeten zijn.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Marklin Blikken Personenwagens
Hey dank je allemaal.

Het zijn idd deze rijtuigjes. ik zal deze set eens proberen. Tom heb je enig idee hoe je deze het beste plaatst? Weet trouwens iemand of er hier ooit een bijbehorend pakwagen in blik is voor gemaakt?

Mvg
Re: Marklin Blikken Personenwagens
Dag Artologic,

Voor zover ik me kan herinneren zit er in de wagon een speciale uitsparing voor de binnenverlichting.
Ik weet echter niet meer of dat gewoon een gaatje is of dat er een soort afdichting is met een klein plaatje dat gepuntlast is. (Daarvoor is het allemaal veel te lang geleden :-)

Ik heb nooit een bagagewagon van dit type gehad, dus dat zou ik echt niet weten.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Marklin Blikken Personenwagens
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin Blikken Personenwagens
Onderkant van de 4040, maar ik zie geen uitsparing, dus dat wordt zelf boren,vijlen etc.
Maar dit lijkt me geen moeilijke klus.

Re: Marklin Blikken Personenwagens
Hey Kappa,

Ik heb geen ervaring met die dingen. zou er een handleiding bestaan die zoiets toont?

Mvg Kristof
Re: Marklin Blikken Personenwagens
A: voor deze karren zijn nooit bagagewagons gemaakt wel uit een andere serie die erbij zou kunnen maar zelf vind ik dat geen zicht (nummer weet ik niet zeker maar ik dacht 4003).

B: Onder deze type karren zat een sleper welke aan weerskanten aan de wielassen werden bevestigd. (een soort haak systeem)
Deze zullen niet meer verkrijgbaar zijn maar waarschijnlijk wel op een beurs waar iemand oud materiaal verkoopt.

Dus...................op goed geluk.

P.s. zo zie je, aan die ouwe mannetjes heb je nog wel wat.
Re: Marklin Blikken Personenwagens
Hey Riny,

Ik heb nooit gezegd dat ik iets tegen oudere mensen heb ook eh ^^. Samen vul je elkaar tot slot aan. Ik dacht trouwens wel dat ik ooit zoiets gezien heb. Ik vind een pakwagen die er niet bijhoort ook geen zicht, vandaar die vraag. Ik zal me voor deze serie wagens dan wel verder behelpen met mijn hobby pakwagen. Heb je toevallig geen idee welke nummer deze verlichting had?

Mvg Kristof