Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

iTrain starter

Gestart door Dave woensdag 24 september 2014, 20:04:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
iTrain starter
Dave
gast

iTrain starter
Hallo,

Nu het mooie zomerweer wel klaar is toch maar weer verder gegaan met mijn testbaantje. Na best wel mijn best gedaan te hebben met Koploper toch maar eens iTrain geprobeerd omdat ik KL toch niet helemaal lekker aan de praat kreeg. Ik werk met een Ecos 2 met softwareversie 4, C-rails en Digikeijs servodecoders om de servo's van de wissels aan te sturen en Rosoft bezetmelders.
Itrain is zeker om te starten redelijk gebruiksvriendelijk, ik loop nu echter toch wel tegen een paar probleempjes aan zodat ik niet verder kom:
- wissels kan ik niet via iTrain aansturen, via de Ecos2 is dat geen probleem
- bezetmelders gaan prima nu, bij het handmatig rondjes maken met 2 locs zie ik ook op het schakelbord de bezetmelders en de blokken oplichten. Wat wel vreemd is dat iTrain de 2 treinen verwisseld heeft bij de vermelding in het blok ikoontje. Dus in werkelijk staat de rode loc op de plek van de grijze en andersom. Ze waren goed begonnen, maar tijdens het wisselen van rijbanen is dat ergens fout gegaan.
- ik snap nog niet echt veel van (half)automatisch rijden, maar misschien heeft dat te maken met mijn gratis licentie en werkt dat prima met een betaalde.

Waar kan ik de problemen met de wissels gaan zoeken??

Alvast bedankt voor jullie moeite,

gr. Dave
Re: iTrain starter
Jorg
gast

Re: iTrain starter
Dave
Stel je vraag even op iTrain forum.
Re: iTrain starter
Lid sinds: 2012

offline
Re: iTrain starter
Kloppen de wisseladressen?. Bij MS2 en M decoders moet je ze opgeven in paren van 4:  1.1 voor nr 1, 1.2 voor nr 2, 1.3 , 1.4 Etc. Bij 5 wordt het dan 2.1 , 6 2.2
Ik zie in jou bestand gewoon 1 tm 20. Ik weet alleen niet of dat net zo werkt bij de Ecos2
Je kan het loc icoon met de muis slepen naar een leeg blok en dan kiezen voor neerzetten. Dan kan je de andere naar de juiste plaats slepen en daarna de eerste ook op de juiste plaats neerzetten. Dan klopt het weer zonder dat je de locs werkelijk verplaatst.
Gr. Arjan

Re: iTrain starter
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: iTrain starter
Dave,
Je wissels moeten via iTrain aan te sturen zijn. Vergeet niet dat je in de startfase veel zaken tegen kunt komen die je niet gelijk kunt oplossen en daar is het iTrain forum de beste plaats om vragen te stellen. Met de proefversie kun je heel veel ontdekken voordat je besluit een betaalde versie aan te schaffen.

Ik rij zelf ook mbv iTrain en leer nog steeds nieuwe dingen van het uitgebreide programma.

Succes Matje
Re: iTrain starter
Dave
gast

Re: iTrain starter
Hoi allemaal,

Ik heb inderdaad dezelfde vragen op het iTrain forum gesteld, maar ik dacht misschien is hier iemand met dezelfde configuratie die me kan helpen. Via het iTrainforum heb ik helaas nog geen oplossing gehad voor het wisselprobleem, gevoelsmatig denk ik dat het eerder in de communicatie tussen de Ecos2 en iTrain zit...

In ieder geval bedankt voor de feedback,

gr. Dave
Re: iTrain starter
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: iTrain starter
Hallo Dave,

kijk naar de defaultstand in iTrain voor de wisselcommando's of deze in DCC of in Motorola verstuurd worden,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: iTrain starter
Lid sinds: 2013

offline
Re: iTrain starter

In het menu bij Magneet artikelen:

Re: iTrain starter
Dave
gast

Re: iTrain starter
Hi Walter,

Thnx voor de tip, dit was inderdaad de oplossing voor het probleem.

Thnx,

Dave
Re: iTrain starter
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: iTrain starter
Dave,

Graag gedaan, mooi dat het weer werkt,

met vriendelijke groet,

Walter