Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mobile Station 2 loopt geregeld vast

Gestart door addieleman maandag 22 september 2014, 22:34:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mobile Station 2 loopt geregeld vast
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Mobile Station 2 loopt geregeld vast
Als ik een uurtje of wat aan het rijden ben, maak ik het geregeld mee dat mijn Mobile Station vastloopt. Het is een MS2 met software versie 2.3. De locs rijden door en reageren nergens meer op en na een aantal seconden herstart de MS2 zich en heb ik weer controle over de zaak; ik heb één keer de voeding eruit moeten trekken omdat ik anders een dijk van een crash zou krijgen. Ik dacht eerst dat het misschien kwam doordat er kortsluiting optreedt (vonken!) als een wagon met een korte sleper over een wissel rijdt, maar dat is het niet. Het gebeurt ook als ik maar met 1 loc rijdt en de andere stilstaan.

Kennen jullie dit verschijnsel en is er wat aan te doen?
Re: Mobile Station 2 loopt geregeld vast
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mobile Station 2 loopt geregeld vast

Hoi Ad !

Rap omruilen bij de winkel waar je hem gekocht hebt ! (Als dat kan , natuurlijk)
Ik had met mijn eerste MS 1 ook problemen en kon hem zo omruilen.

Succes ermee !
Re: Mobile Station 2 loopt geregeld vast
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Mobile Station 2 loopt geregeld vast
Vandaag even gebeld met de winkel waar ik hem gekocht heb. Morgen neem ik de spullen mee (MS2, eindtrap, voeding) en dan ruilt hij om wat er niet in orde is. Ik kreeg al het idee dat dit normaal was, maar dat hoeft dan gelukkig niet zo te zijn.
Re: Mobile Station 2 loopt geregeld vast
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Mobile Station 2 loopt geregeld vast
MS2 omgeruild vanmorgen. De winkelier (WillieS in Eindhoven) had al een vervanger voor me getest en klaargelegd :thumbup:. Ik heb er ook mee kunnen rijden vandaag en ben geen gekke dingen meer tegengekomen. Ik ben toch wel erg blij dat ik mijn startset (29711) bij een goede winkel gekocht heb op een kwartier fietsen van huis, deze service is me wel wat waard!

Mijn vorige MS2 had software versie 2.3, deze heeft 1.83. Zouden er soms teveel bugs zitten in 2.3? De winkelier had al meer van deze klacht gehoord. Of hij was natuurlijk gewoon stuk... Updaten doe ik in elk geval voorlopig niet.
Re: Mobile Station 2 loopt geregeld vast
Hallo Ad,

Ja, ik ben van plan mijn MS2 een volgende keer mee te nemen om te laten updaten. Ook mijn MS2 heeft versie 1,8 maar als er problemen zijn met de versie 2,3 dan hoor ik het graag. Tot hiertoe nog geen problemen gehad met mijn MS2 en ik laat hem toch elke dag een paar uurtjes rondjes maken. Misschien was die van jou kapot?

Grts,

Roland
Re: Mobile Station 2 loopt geregeld vast
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Mobile Station 2 loopt geregeld vast
Tja, uit mijn ervaring alleen kun je niet afleiden dat er een probleem is met V2.3. Dat zou ik pas gaan denken als een aantal mensen dezelfde verschijnselen hebben.