Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Hulp bij ontplofte draaischijf

Gestart door Toktokau zaterdag 04 oktober 2014, 19:28:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp bij ontplofte draaischijf
Hallo, via via een partij Marklin rails gekocht en daarbij zat een draaischijf.

De hele partij lijkt van een treintafel te zijn getrokken maar goed dat terzijde, enig zoek werk leverde op dat dit een 6052 draaischijf is van Fleischmann werkend voor Marklin.
foto's van de draaischijf op de originele baan en werkte dus ook.
Schema opgezocht voor de aansturing, maar ik krijg hem niet werkend/weet niet hoe ik al die draadjes aan moet sluiten.
Dus de vraag iemand enig idee?
Er zitten 10 opstelsporen bij met k rails, maar ik vind alleen informatie over een 6652 en niet over een oudere (neem ik aan) 6052.

Elke tip is welkom.
Re: Hulp bij ontplofte draaischijf
Re: Hulp bij ontplofte draaischijf
Dank je Ben, had het draadje daar ook al gevonden.
Probleem is dat het schema uitgaat van een Fleischmann trafo en ik heb Marklin wisselstroom trafo's
Er word gesproken dat de 2 gele draden naar de trafo moeten, maar er zitten 2 oranje 1 rode 1 gele 1 witte en 1 grijze draad aan deze draaischijf...

ikkuh niet snap.... 8o
Re: Hulp bij ontplofte draaischijf
Ok.

De oplossing staat hier: http://www.railroad24.de/modelleisenbahn/forum.php?id=11839

De twee gelen zijn je twee spoorstaven, die kunnen bij 3rail aan elkaar en aan de bruine van je trafo. De middenleider is de witte draad en kan naar rood van je rijstroom regelaar.

Kom je er zo uit mbv de link?

Gr, Ben.
Re: Hulp bij ontplofte draaischijf
Ben dat was hem bedankt,

Moet hem nog wel even nakijken want hij stopt niet helemaal correct, maar hij werkt.. super
En bijna geen geluid van die motor, ik is blij  :D :D :D

Marco