Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Reparatie Body

Gestart door nicploeg donderdag 30 augustus 2007, 18:53:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Reparatie Body
nicploeg
gast

Reparatie Body
Door een crash heb ik een plaatselijk gebarste kap  :( van mijn Marklin AE 3/6.
Een omlijsting van één van de koplampen is verdwenen en niet meer te vinden, dus daar heb ik een vervangend onderdeel voor besteld bij mij dealer, maar ik zit even met het probleem hoe ik de kap kan repareren/lijmen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan dat met bijv. Faller Expert Plastic lijm , of een 2-componentenlijm, secondenlijm of misschien wel met een houtlijm (droogt transparant op).
Ik wil natuurlijk dat er zo min mogelijk schadesporen te zien zijn.

Wie o wie kan mij adviseren,

Alvast bedankt en groeten

Nico
Re: Reparatie Body
Riny
gast

Re: Reparatie Body
Hoi Nico,

Het is te doen.
Zelf zou ik het op de volgende manier proberen om aan de buitenkant/zijde nagenoeg niets meer te zien.

Neem een transparant plaatje (welke wordt gebruik voor de ramen van huisjes).
Druk de "barst goed tegen elkaar en plak aan de binnenzijde van de kap het transparant plaatje.
Probeer alles op zijn plaats te houden door het gebruik van wasknijpers.

Ik zeg niet dat dit de manier zou zijn maar het is alvast weer 1 optie.
Misschien dat andere forumsmurfen andere ideeën hebben.

Succes.

Edit: typefoutje hersteld.
Re: Reparatie Body
Lid sinds: 2007

offline
Re: Reparatie Body
hoi Nico,

Misschien kan je een foto plaatsen van de betreffende loc zodat we een idee hebben waar en hoe de barst eruit yziet?

Mvg Kristof
Re: Reparatie Body
nicploeg
gast

Re: Reparatie Body
Hallo Kristof,

Hierbij de gevraagde foto. Ik hoor graag evemtuele ideeen over de aanpak van de reparatie

Groeten

Nico



voor grote foto klik hier
Re: Reparatie Body
Davy
gast

Re: Reparatie Body
Je foto is wel erg groot.

Van binnen uit repareren. Zoals Riny ook al zegt is echt de beste oplossing en als je daarna de loc een beetje gaat vervuilen of weatheren dan kan je er nog een leuke loc van maken.

Re: Reparatie Body
Lid sinds: 2007

offline
Re: Reparatie Body
Da s best een lelijke barst... Als je hem plakt (klinkt mss dom) moet je zeker maken dat het ganse oppervlak weer gelijk komt. en pas vooral op voor je ruitje, mss kan je hem terwijl de lijm droogt het beste ergens tussen zetten dat een beetje druk uitoefent op de zijkant zodat hij weer een mooi gelijk oppervlak heeft? en daarna een beetje retoucheren of weatheren zoals reeds gezegd.

Mvg Kristof