Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA

Gestart door Ta2trainman woensdag 17 september 2014, 17:14:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Was een beetje aan het googelen naar letters voor op mijn nog samen te stellen station, van die plastic oplijmdingen, en toen kwam ik op deze site http://www.vectorcut.com/ . Letters hebben ze, en nog wat soorten ook, maar ook heel veel ander leuke spullen. Hekwerk, antennes, reclameborden etc. en een assortiment gebouwen, USA style. Ziet er allemaal goed uit.

Mocht iemand nog een kortere weg weten naar de plastic letters, dan hoor ik het graag, anders zoek ik gewoon verder  :D
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Ik heb net nog even verder zitten kijken op de bovenstaande site, maar het is werkelijk verbazingwekkend wat je allemaal tegenkomt. Bloemen, meubilair, deurmatten, en het ziet er allemaal super uit. Die staat al bij de favorieten. En heel veel word nog kostenloos naar je toe gestuurd ook (en NEE, ik heb geen aandelen).
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Bedankt Gerrit voor de leuke link :thumbup:
Heb hem ook meteen bij mijn favoriete opgeslagen. :P
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Leuke en handige link!
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Dag Gerrit.

Citaat van: Ta2trainman op woensdag 17 september 2014, 17:14:55
Mocht iemand nog een kortere weg weten naar de plastic letters, dan hoor ik het graag ...

Ik gebruik voor reclame e.d. de letters (en cijfers) van een oud stempel.
Je weet wel zo'n ding voor gebruik i.c.m. een stempelkussen met inkt.
Ik heb er één met verschillende teksten en cijfers: deze zijn van rubber
en hebben enige dikte. Als je deze met een scherp mesje (scalpeermes)
afsnijdt, zijn ze prima met de nodige precisie op een gevel o.i.d. te plakken.
Het zijn wel geen plastic letters, maar ik wou je de tip meegeven ...  :idea:

Groeten,

Erik.
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Wat een leuke dingen hebben ze daar
raak haast niet uitgekeken en zo levensecht

geweldig hoor

gr Ed
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Zou mooi wezen als er ook een dergelijk bedrijf in Nederland zou zitten.
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Jan,
inderdaad zou het leuk zijn, als er een Nederlands bedrijf zou zijn, dat iets dergelijks ook
zou maken.
Anderzijds,  bij bestellingen boven 20  dollar wordt, wereldwijd,  gratis verzonden. Dus dat hoeft weer
geen belemmering op te leveren.

Wim
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
De link staat al een keer ergens anders in een eerder draadje... Daar zocht iemand ook bepaalde details.  Maar goed :)

Citaat van: Janvis op donderdag 18 september 2014, 13:30:42
Zou mooi wezen als er ook een dergelijk bedrijf in Nederland zou zitten.

Je kan ze ook zelf maken :) Ook in lasergraveren. Zelf uittekenen, naar een "Fablab" in de buurt en voilà, je hebt je eigen gemaakte details. Kost je niet meer dan wat tijd en wat kosten voor materiaal. Bij de meeste kan je namelijk zelf aan het uitproberen. Ik ken mensen die zo complete gebouwen voor de modelbaan zelf laseren. Een kwestie van doen :)

Groet Ronald.
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Citaat van: ronaldk op donderdag 18 september 2014, 20:04:11
De link staat al een keer ergens anders in een eerder draadje... Daar zocht iemand ook bepaalde details.  Maar goed :)

Dat wist ik dus niet. Maar ik loop hier dan ook nog maar 1½ jaar mee, dus ken nog niet alle linkjes in alle draadjes  :D
Ik vond het gewoon een leuke site met leuke, en mooie spuletjes, voor niet onbenullig veel geld.

En inderdaad, je kunt alles zelf maken, als je er enigszins de kennis (en zin) voor hebt. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd, lijkt mij. Er is hier in Zwolle zelfs zo'n Fablab, maar als ik hun website zo bekijk, zou ik er nog geen pizza laten maken, mijn mening.
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Hallo Gerrit,

Juist bij dit soort fablabs moet je juist wel aan de gang :) Dat soort jongens willen graag laten zien wat hun apparatuur kan :)

Citaat van: Ta2trainman op donderdag 18 september 2014, 20:27:12
En inderdaad, je kunt alles zelf maken, als je er enigszins de kennis (en zin) voor hebt. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd, lijkt mij.

Valt wel mee. Als je het niet probeert weet je het ook niet. Er zijn altijd mensen die je willen helpen. Soms kan je meer dan je zelf denkt. Het is heel gemakkelijk om te zeggen: "dan koop ik maar". Goed die discussie komt hier wel vaker langs. Kijk maar eens naar de 3-railforumbaan....

Groet Ronald.
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Hadie Ronald,
Ik ben zelf ook wel een echte "maker", maar sommige dingen vergen vaak meer (leer)tijd dan de kosten van het kopen, dus dan dient gemak toch den mensch, volgens mij, zeker als je zo'n duizend dingen doekje bent als ik.

Maar ik wil alles proberen en ben dan ook in een fundraiser gestapt voor een kleine revolutionaire 3D printer (The Micro M3D) die er aan zit te komen (volgend voorjaar hoop ik, de bèta's draaien nu proef), waar ik graag mee aan de gang zou gaan.

Het Fablab (hun adres stond niet op de site) zit hier volgens mij (herinner me een krantebericht) letterlijk om de hoek, dus misschien is het wel interessant om daar toch eens binnen te lopen.
Re: Lasercut letters en andere leuke spullen - meest USA
Gerrit,
Zeker eens binnenlopen.
Wat ik net op de site van het lokale fablab  las is dat je van een gemaakt item je bestand beschikbaar moet stellen.
Dus dan kun je elkaars tekeningen gebruiken. Scheelt een hoop tijd. Als je tenminste wat bruikbaars vind.
Ik ga zeker eens langs om wat uit te proberen.
Maar eerst eens leren wat te tekenen wat daar bruikbaar voor is. Of langs gaan om een voorbeelden te bemachtigen.

Mvg Robin