De laatste tijd ben ik bezig geweest met voorbereidingen om de 'Verkleidung' aan te kunnen brengen. Ook heb ik de hele ketel ontdaan van z'n oude laklaag, en zijn een aantal ketelarmaturen vervangen door Weinert spul. Dat is meer een experiment, want ik loop natuurlijk het risico dat dat een 'vlag op een modderschuit' effect wordt. Verder de verlichting in en opgebouwd, in de parabolische rookkast deur zit een derde lamp, die wordt onafhankelijk schakelbaar van de andere twee.
Daarna eindelijk de Verkleidung kunnen aanbrengen:
Hier zit de cabine nog te hoog, dat is inmiddels ook aangepast. Een proef op het onderstel:
En nog een laatste met een windleiplaat los erop. Daar heb ik nog klinknagelstrips voor in bestelling staan, maar die kunnen er toch pas op als de ketel z'n eerste laag zwart heeft gekregen:
Op de achtergrond staat de tender te wachten totdat de lok zelf zover is. Volgende stap is de primer erop, en dan mooi zwart ;D
En, als toegift een prestatiediagram om te laten zien wat voor effect die stroomlijning nu heeft
De doorgetrokken lijnen zijn van de 03 193, met volledige stroomlijn bekleding, de gestreepte van de 154 met stroomlijn en de punt-streep van voor het aanbrengen van de bekleding. Toch een indrukwekkend verschil, zeker als je ziet wat allemaal nog aan stroming verstorende rotzooi op de 154 zit, zoals de bufferbalk en ketel met al die uitsteeksels, en ook de bevestiging van de windleiplaten die een aanzienlijke turbulentie moet hebben veroorzaakt.
Ps.... De joghurt moet nog even wachten :