Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ekeren (city) leuk station kiezen voor verjaardag,
Neustadt/weinstrasse zou ook mijn keuze zijn, mooi romantisch stationnetje
Re: ekeren (city) leuk station kiezen voor verjaardag,
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (city) leuk station kiezen voor verjaardag,
Hoi Peterke,

Ik had je vannacht al gefeliciteerd maar lees nu dat je van je vrouw een mooi station mag uitzoeken.
Succes met je keuze, beiden stations zijn mooi  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ekeren (city) leuk station kiezen voor verjaardag,
Gino,

Vond het ook mooi station, dus daar ga ik voor.

@Peter Degeluidsman,

Zag het deze morgen vind het leuk dat er zoveel mensen aan mij gedacht hebben, ga voor het station Neustadt/Weinstrasse lekker mooi en kan ik lekker aan knutselen.


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) leuk station kiezen voor verjaardag,
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) leuk station kiezen voor verjaardag,

Inderdaad een mooi station, Peter  :thumbup:

Daar ben je wel even langer zoet mee  :P

Grtz Tony
Re: ekeren (city) leuk station kiezen voor verjaardag,
Tony,

Dank je wel, het is zeker een mooi station. kan ik lekker knutselen zitten 926 onderdelen in  :D.
Re: ekeren (city) station, en seinheisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Peter, dat is een mooi station, en lekker veel stukjes om aan elkaar te plakken. B)
Veel plezier met knutselen. Faller heeft gelukkig altijd duidelijke bouwbeschrijvingen, dus dat zal wel lukken.

Even ter aanvulling voor den lezer, op onderstaand station is de keuze gevallen; :)

Dirk-Jan
Re: ekeren (city) station, en seinheisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Dirk-Jan,

Dank je wel voor het posten van het station, vind het ook erg mooi en heb geen haast mij het lijmen van dit station.
Heb van mijn schoonzus ook iets mogen kiezen, dus ging ik niet voor te duur heb seinhuisje gekozen ook van Faller.
http://www.fallerstore.nl/media/catalog/product/cache/1/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/2/120120.jpg


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) station, en seinheisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Kijk eens aan, gelijk een combipakket.
Zal mooi zijn als dat eens op je baan staat Peter.
Veel bouwplezier
Re: ekeren (city) station, en seinheisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Mooie keuze's heb je gedaan Peter. :thumbup:
Seinhuisje is lekker sfeervol. :)
Veel bouw plezier toegewenst. :)
Re: ekeren (city) station, en seinheisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Hoi Peter,

Mooi station en seinhuisje. B)
Veel plezier ermee. :)

Gr.
René
Re: ekeren (city) station, en seinheisje besteld zaterdag is het normaal binnen.

Dat is een royaal station, Peter  :thumbup:
En het seinhuis mag er ook wezen !
Zorg voor voldoende lijm  :P

Grtz Tony
Re: ekeren (city) station, en seinheisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Hoi Peter,
Je hebt een mooi station uitgekozen. Zal erg mooi staan op je baan. Het seinhuisje ziet er ook mooi uit. Je boft maar met zulke mooie cadeaus en natuurlijk zo'n vrouw en schoonzus.

Veel plezier met bouwen, we zien de plaatjes vanzelf verschijnen.

Groetjes,

Henk
Re: ekeren (city) station, en seinheisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: ekeren (city) station, en seinheisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Hey Peter,

Bij deze alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!! Ofschoon ik een zwitsofiel ben, kan ik je keuze voor dit prachtige station zeker waarderen. Mooi bouwstijl.

Ik ben net als de anderen benieuwd naar het bouwresultaat. Succes en ik blijf je volgen hoor.
Re: ekeren (city) station, en seinheisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
@Gino,
@Michel,
@tony,
@henk
@has-bls,

Wil even iedereen hier even gelijktijdig bedanken, ook voor de verjaardags wensen nog. ben zelf ook blij met mijn keuze hoor, ga ik zeker veel plezier aan beleven, ga ook mijn tijd nemen rustig aan dat er niets fout of stuk gaat. ga wel eens nadenken of ik het een beetje ga bewerken of niet.
Re: ekeren (city) station, en seinheisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Hey Peter, beetje te laat om je nog te feliciteren met je verjaardag misschien, maar zeker nog niet te laat om je te feliciteren met je keuze van station en seinhuisje. Heerlijk zo'n groot en mooi bouwpakket in het vooruitzicht, ik zou er bijna jaloers op worden. Bijna, want ik gun t je natuurlijk van harte hoor! Maak er wat moois van, maar dat gaat zeker lukken als ik je andere bouwkunsten zie. Veel plezier ermee :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) station, en seinhuisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Hallo Hans,

Dank je wel voor je berichtje, het was zeker niet makkelijk om een station te kiezen. keuze ging uit naar twee stations (Faller) het seinhuisje ook niet makkelijk, gaat wel goed komen hoor alleen twijfel ik of het ga verweren station of niet ?
Re: ekeren (city) station, en seinhuisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Peter,

Over het station Neustadt aan de Weinstrasse is poosje terug al een mooi draadje aan gewijd. En dan voornamelijk aan het superen (verbeteren) van het gebouw zelf. Misschien een tip om dat eens door te nemen?
Re: ekeren (city) station, en seinhuisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Hoi Frank,

Dank je voor de link, vind het heel knap gedaan van Rutger gelijk het draadje bij mijn favorieten gezet. vind het vele malen mooier hoe hij zijn station geschilderd heeft, ga ik ook zeker doen ben overtuigd dat het  knap gaat zijn.
Re: ekeren (city) station, en seinhuisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Goed zo Peter!

Wist van het bestaan en zou het zonde vinden, als je hem per ongeluk tegen zou komen, als je klaar was met bouwen en denkt: 'amai, dat had ik graag zo gewild'..... :D
Re: ekeren (city) station, en seinhuisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Hoi Peter,

leuke kado's heb je gekregen.
Veel knutselplezier, en je mag ons altijd verblijden met foto's.  ;)

groet

Peter
Re: ekeren (city) station, en seinhuisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Citaat van: frenkievee op vrijdag 17 juli 2015, 13:19:09
Goed zo Peter!

Wist van het bestaan en zou het zonde vinden, als je hem per ongeluk tegen zou komen, als je klaar was met bouwen en denkt: 'amai, dat had ik graag zo gewild'..... :D

Frank,

Ben er echt heel blij om, ga het zeker doen heb ook al tegen vrouw lief gezegd.
Re: ekeren (city) station, en seinhuisje besteld zaterdag is het normaal binnen.
Citaat van: wimhelsen op vrijdag 17 juli 2015, 22:38:08
Hoi Peter,

leuke kado's heb je gekregen.
Veel knutselplezier, en je mag ons altijd verblijden met foto's.  ;)

groet

Peter

Wim dank je wel,
Foto's die komen er zeker aan hoor, het gaat een mooi station worden.
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Hallo Spoorvrienden,

Eindelijk na een weekje wachten, ging de bel ja hoor POST.NL eyyss mijn station+ seinhuis mooi is het wel, enkele foto's van nog een mooie maagdelijke dozen  :D :D :D.
eerst het station grote doos he  8)


dan een kleiner veel kleiner doosje het seinhuis  8o


De kartonnen doos heb ik bijgehouden, voor het spuiten van onderdelen (primer)


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe

Plopperdeplop, Peter  :P
Dat wordt plakkerdeplak  :thumbup:

Grtz Tony
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Je behoeft je voorlopig niet te vervelen, Peter. ;)
Veel plezier en succes bij de montage van het ingewikkelde station
en 't iets eenvoudiger seinhuis...
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Tony,

Ping, Dank je wel ga wel goed komen hoor al goed dat ik twee flesjes lijm in huis heb gehaald.  :thumbup:



Groeten

Peter
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Wim,

Dank je wel, nee inderdaad dacht ook eerst het kleinste doen. dan heel rustig de tijd nemen om het grote station te doen, lijkt me een fijne uitdaging maar lukt me wel.
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Daar ga je je lekker op uit kunnen leven.
Ben benieuwd naar het resultaat
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Gino,

Dank je wel, gaat wel lukken hoor lekker rustig de tijd nemen.
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Peter, voordat je begint, zou ik me het werken met MEK (Methyl Ethyl Kethone) eigen maken.
Daar las je i.p.v. lijm je mee. Erg prettig, vooral voor grote(re) te verbinden objecten.
En zonder geknoei en zichtbare lijmvlekken...

Zie dit artikel over MEK ===> klik

Met Tamiya 87038, heb ik ook goede ervaringen.
Is waterdunne plasticlijm. Werkt 't zelfde als MEK.
Is in de goede modelbouwzaak te verkrijgen.
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Wim,

Dank je wel voor de link, ga eens op google zien waar ik dat kan kopen. denk wel in een goede modelbouw winkel, of .......
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Mooie aanwinsten Peterke. Ben benieuwd naar het resultaat, compleet afgewerkt op de baan. In ieder geval succes.
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Staf,

Dank je wel als het helemaal klaar is, dan zal ik zeker de foto's zeker plaatsen ook tijdens het bouwen schilderen, zullen er foto's geplaast worden.
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Wim,

Dat ga ik zeker vinden, hebben in Antwerpen twee goede modelbouw winkels dus. ergens volgende week eens flesje halen bedankt voor de link opgeslagen ook bij mijn favorieten hier.
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Peter,

Heel veel bouw plezier toegewenst met deze mooie bouwpakketten. :thumbup:
Het station heb ik dinsdag bij mijn favoriete treinenwinkel van dichtbij bekeken ja zelf in mijn handen gehad en ik moet bekennen een wonderschoon station waar jij veel plezier (en wij ook dus) van gaat beleven. :) :)
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Heel veel bouwplezier en succes Peter, met dit prachtige station. :arrow: :thumbup:
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Michel,

Dank je wel ik twijfelde nog even tussen twee stations, maar heb deze gekozen het gaat helemaal goed komen hoor. met zijn 929 onderdelen in 9 verschillende kleuren, had van franky een link gekregen naar een draadje hier (Rutger) die heeft zijn gevel station geel geverfd en moet zeggen prachtig gewoon.

Cees,

dank je wel gaat helemaal goed komen hoor, rustig aan op tijd en stond een tasje koffie erbij.

PS; ben ook blij met dit prachtig station.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Hoi Peter dat beloven vele mooie knutseluurtje te worden. Mooie bouwdozen. Ik kijk uit naar je bijdragen over deze bouwdozen. Gr henk
Re: ekeren (city) eindelijk is het binnen station+seinhuisje joehoe
Hoi Henk,

Het is een heel belovende bouwdoos , ga het rustig aandoen alles mooi verven zodat het een mooie blikvanger word op de baan.
ekeren (city) even een wagon halen Märklin 43252 mfx DIGITAAL DSG Slaapwagen
Hoi Peter,

Jammer dat je maar 1x per jaar jarig bent, dan had je wat vaker wat van deze prachtige cadeaus mogen uitzoeken  >:-D
Ik zag het te laat dat je jarig bent geweest, maar alsnog...

Je hebt een zeer mooi station uitgekozen, dat wordt een behoorlijk lang perron bouwen. Maar wel een blikvanger!  :thumbup:
Dat seinhuis ken ik, die heb ik namelijk ook. Ik heb hier zelf Preisers ingezet en verlichting ingebouwd. Ook heb ik de buitenzijde aangepakt, met o.a. voegpasta gebruikte zodat de stenen er nog mooier uitkomen.


Succes met plakken, daar gaan wel een paar uurtjes inzitten.

groeten Ronald  :)
Re: ekeren (city)
peterke33
gast

Re: ekeren (city)
Hallo Ronald,

Jammer voor het 1x jarig zijn per jaar, maar des te fijner de cadeaus.
en dank je wel voor de verjaardag wensen, het station is  en word zeker een blikvanger op de tafel.
even een vraagje waar koop ik bv die voegpasta of gebruik ik gewoon witte verf die ik gelijk na het aanbrengen afveeg met een doek.
station zelf word helemaal geschilderd, had een mooi voorbeeld gekregen van frank. dat ga ik ook zeker toepassen hier, en uren plezier
och ja hoor mag wel vind ik het is een hobby dus.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) Morgen komt er een leuke richting Ekeren City
Hallo Spoorvrienden,

Hopelijk niemand ziek geworden van de pralines gisteren, morgen komt er een mooie loc richting Ekeren welke het word heb ik al een beetje verteld gisteren, maar zodra ik weer thuis ben met mijn nieuwe aanwinst komen de foto's op het forum.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) Morgen komt er een leuke loc richting Ekeren City
Ben benieuwd Peter
Re: ekeren (city) Morgen komt er een leuke loc richting Ekeren City
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: ekeren (city) Morgen komt er een leuke loc richting Ekeren City
Hoi Peter de Pralinesman,

Heerlijk zijn ze (nog), en ik ben er zeker niet ziek van geworden :thumbup:

Je deed in de chat al een boekje open over je lok, maar zal niks ervan verklappen hoor, hadden ze maar even op de chat moeten komen :P

Nu ga ik je nog niet feliciteren en dat heb ik ook niet in de chat gedaan, daar het nog te vroeg is :D
Dus wachten we daarvoor rustig de plaatjes af van morgen B)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: ekeren (city) Morgen komt er een leuke loc richting Ekeren City
Citaat van: Gino op maandag 27 juli 2015, 23:08:31
Ben benieuwd Peter

Ik zal zeker een foto plaatsen hoor Gino
Re: ekeren (city) Morgen komt er een leuke loc richting Ekeren City
Hans v200.0

Das fijn te horen dat ze lekker zijn, en dat je ook niet ziek bent. want dat zal ik niet graag hebben, ik heb je al verteld over mijn nieuwste loc op de chat. inderdaad ze hadden er maar bij moeten zijn, ga hem straks lekker ophalen dan kan hij ook mooi pronken in de kast bij de andere locs voorlopig, en foto's die komen er zeker aan hoor die deel ik graag.
Re: ekeren (city) Morgen komt er een leuke loc richting Ekeren City
Net als Gino ben ik ook erg benieuwd naar het moois wat gaat komen. :) :)
Re: ekeren (city) Morgen komt er een leuke loc richting Ekeren City
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 28 juli 2015, 07:48:51
Net als Gino ben ik ook erg benieuwd naar het moois wat gaat komen. :) :)

Michel,

Het gaat zeker de moeite zijn hoor, de persoon komt hem persoonlijk naar Antwerpen Centraal brengen dus.  :thumbup:
Re: ekeren (city) straks komt er een leuke loc richting Ekeren City
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ekeren (city) straks komt er een leuke loc richting Ekeren City
Dan zal de route vanaf Antwerpen Centraal wel zijn afgezet, zeker? Is de pers ook al in kennis gesteld? Wordt in Ekeren beslist een feesttent klaargemaakt met alles erop en eraan! We gaan allemaal kijken op het tv-journaal! >:-D >:-D
Re: ekeren (city) straks komt er een leuke loc richting Ekeren City
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (city) straks komt er een leuke loc richting Ekeren City
Omdat Hans zo entusiast is denk ik dat het een V200 is?

Je maakt het wel spannend Peter  :)

Of wordt het een speciaal gemaakte praline loc.


Mvg,

Peter Degeluidsman