Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ekeren (city) vandaag al wat lantaarns aangesloten morgen verder de laaste 11
Citaat van: Gino op zondag 03 mei 2015, 19:58:39
Mooi hoor met de lantaarns.  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Hallo Gino,

Dank je wel voor je compliment,

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag al wat lantaarns aangesloten morgen verder de laaste 11
Citaat van: GWS op zondag 03 mei 2015, 20:29:50
Peter,
Jij bent behoorlijk bezig geweest en hebt er geen tijd over laten gaan; op beide foto's zie ik de lampjes branden. Leuk resultaat en eer van jouw werk. Complimenten. We zien jouw vorderingen wel weer verschijnen! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hallo Gerard,

Dank je voor je compliment, ik vind het ook mooi als he donker is zie je de lampjes super mooi branden. morgen ga ik verder met de andere lampjes, dan naar hubo(gamma) poten laten zagen tafel laten zagen en weer verder.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Hallo Spoorvrienden,

Vandaag ook weer een dagje vrij, dus deze morgen aan de slag onder de tafel gezeten. en ja hoor al de wissel lantaarns zijn aangesloten, heb er een paar foto's van gemaakt daar zijn we gek op dus laat ik niet langer wachten.
foto een gemaakt met gsm met flits op  B)


foto twee gemaakt met gsm zonder flits  8)


zo dat was het dan nacht foto's Ekeren City  >:-D
Groeten
Peter
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Peter

Goe bezig man,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Mooi gezicht Peter. :thumbup:
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Ziet er mooi uit Peter  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Toch leuk al die lampjes! Zal nog mooier worden als er allerlei gebouwen en huisjes staan. Dus:  :help: :help:
Je hebt al een heleboel gedaan (onder de tafel). Ga zo dor :important: :-)
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Heb je de lantaarns op de baan aangesloten of apart op een transformator?
Ik ben ze aan de lipjes van de rails aan het solderen bij mij
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Ik heb ze bij mij op een aparte trafo aangesloten zodat de digitale stroom alleen voor de treinen is.
Ik heb er een witte marklin trafo voor gebruikt met een gelijkrichter erachter zodat het gelijkstroom is wat de ledjes krijgen.

Groetjes Dennis
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Peter, je hebt het licht gezien ... !  :idea: :wink:
Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Peter, wordt een mooie baan. Ik ben zelf ook druk met een (Marklin) baan bezig en daar zijn ook een aantal losse weg neem bare stukken bij.
Een vraag van mij over de C-rail (onderaan op de foto) die je kennelijk gewoon recht hebt doorgezaagd om aan te sluiten op je inrol-rafel.  Hoe zorg je dat de rails goed aansluit en geen bumps creeert voor de rijdende treinen? 
Ik denk dat ik overgangen zal hebben met zowel M-rails, K-rails en C-rails.

Het lijkt er ook op dat je USB stekers gebruikt voor de rail aansluitingen. Klopt dat?
Is er ook forum-draadje dat goede betrouwbare rail-onderbrekingen, zoals voor inzet stukken bespreekt? Dan kan ik daar verder zoeken.
Succes met je  verdere bouw.
Olie-Koos
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Jorg,
dank je wel voor je reactie,
@ Michel,
dank je wel ben ook tevreden,
GWS
dank je wel voor je reactie ook,
@ Gino
Heb alles aan aparte trafo's gedaan twee van 52va
@Dennis,
heb inderdaad ook alles aan een aperte trafo's gedaan is beter voor de baan.
@Hallo Erik,
dank je wel voor je bericht doet een mens goed om te lezen, ben ook heel tevreden met het resultaat.
@Olie-Koos,
Heb een PM gestuurd met beetje uitleg in hoe ik het gedaan heb, zal nog enkele foto's plaatsen van hoe en wat ik gedaan heb. dan heeft iedereen een beeld hoe en wat.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Hoi Peterke,

Dat ziet er sfeervol uit  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Hallo Peter Degeluidsman,

Dank je wel ik vind het ook mooi, zeker geen spijt van er komt nog hoor ben gelijk goed vertrokken deze keer.

Groeten
Peter

EDIT Frenkievee: Overbodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd; lees hier waarom.
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Ziet er goed uit Peter!  :thumbup:

(nou ik nog :D)
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken

Dank je wel Frenkievee

Wel het is een echte aanrader hoor, kost wel iets maar je hebt iets moois terug vind ik  :P :P :P

Groeten
Peter


EDIT Frenkievee: Overbodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd; lees hier waarom.
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Dat geloof ik graag Peter. Het ziet er wel heel mooi uit in ieder geval.
Bij mij komt dat niet, omdat mijn baan in de jaren '90 van de NS zich gaat afspelen en daar zijn geen wissellantaarns in gebruik....

Dus ik moet met andere verlichting het zien te redden.
Re: ekeren (city) de wissel lantaarns branden allemaal straks controle tafel maken
Frankie

Je kan bv ook lantaarnpalen gebruiken aan je wissels, heb ik ook ooit toegepast op een baan was ook best mooi kan je ook je wissels goed zien.

Groeten en succes met je baan;
Peter
Re: ekeren (city) nu de tafel maken comando centrum+aansluiten wissels
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) nu de tafel maken comando centrum+aansluiten wissels

Hoi Peter,

Als daar straks nog de lampen van de treinen en gebouwen bij komen, hoef je de lamp aan het plafond niet meer aan te doen  >:-D

Succes en veel plezier met de volgende stappen !

Grtz Tony
Re: ekeren (city) nu de tafel maken comando centrum+aansluiten wissels
Hallo Tony,

Het zal de bedoeling worden als ik klaar ben geen licht meer hoef aan te doen,  B) maar eerst de tafel maken commando centrum. dan wil graag afrem modules kopen, denk dat er 4 of 5 op de baan moeten komen zo stap voor stap verder.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) leuke spullen aangekregen vandaag
Vandaag heb ik het binnen gekregen, mijn gras dat ik besteld had verschillende lengtes en kleuren. heb hier ook die grasmaster liggen dus kan ik gelijk aan de slag als het zover moest komen, en loods was er ook bij en gelijk ook lijm dat heb je nooit genoeg heb hier nog enkele dozen die gelijmd moeten worden.



Groeten
Peter
Re: ekeren (city) leuke spullen aangekregen vandaag
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) leuke spullen aangekregen vandaag
Mooie spullen jij kan voorlopig vooruit met je gras Peter. :)
En gelijk heb je lijm kan je niet genoeg hebben in huis niks is zo vervelend dan onder het bouwen dat je lijm op is. ;)
Re: ekeren (city) leuke spullen aangekregen vandaag
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) leuke spullen aangekregen vandaag
Mooi Peter !

Tipje; schrijf de kleuren van het gras op dat je het beste bevalt en bestel tijdig bij.
Sommige soorten kunnen zomaar uit het assortiment verdwijnen.

Succes met plakken  :P

Grtz Tony
Re: ekeren (city) leuke spullen aangekregen vandaag
Ah... ook met zo'n Nochsetje begonnen met experimenteren. :) Kan je leuke dingen mee doen. Een tip: Maak eerst wat proefstukjes voordat je op je baan bezig gaat :) Als het misgaat dan hoef je alleen je proefstukje weg te gooien :)

Succes!

Groet Ronald.
Re: ekeren (city) leuke spullen aangekregen vandaag
Peter

Mooie aanwinst vandaag, loods zal wel knap worden.
Re: ekeren (city) leuke spullen aangekregen vandaag
Hallo Michel ik heb niet zoveel gras nodig op de baan, lijm inderdaad heb het al voorgehad hier huisje bezig lijm op  :( dus  :idea:
Tonny,
das inderdaad een tip maar denk niet dat ik zoveel ga nodig hebben, maar schrijf het toch op hoor welke ik gebruik.
Hallo Ronald,
Ik dacht eerst even proberen klein setje, en als het goed is bestel ik nog grote potten. das een goede tip eerst proberen dan de baan  :P
Jorg,
Denk het ook wel zit gelijk led verlichting bij, of ik ze ga verweren (ouder maken geen idee)

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Hallo Iedereen,

Vandaag weer enkele uren onder de baan doorgebracht, heb een mooi overzicht gemaakt van draad van en naar de wissel verlichting. ook gelijk tijdig de wissels voorzien van gele draad, zodat alles op een trafo van 52VA komt een veel beter zicht en overzicht hier enkele foto's.



geel en bruin verlichting wissels en verlichting lantaarns, andere kleuren gaan dienen voor lantaarns en huisjes verlichting.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik

Goe bezig, Peter  :thumbup:

Grtz Tony
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Peter,
Ik kan mij voorstellen, dat jij onder jouw baan heel lang bent bezig geweest! Leuk dat jij er ook even een foto van hebt gemaakt. Wordt indrukwekkend. Geldt ook voor de gehele baan natuurlijk. Fantastisch gewerkt.  O:-D O:-D :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Citaat van: Tony op donderdag 14 mei 2015, 19:13:04

Goe bezig, Peter  :thumbup:

Grtz Tony

Dank je wel Tony,

Het is nu veel beter.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Citaat van: GWS op donderdag 14 mei 2015, 19:37:52
Peter,
Ik kan mij voorstellen, dat jij onder jouw baan heel lang bent bezig geweest! Leuk dat jij er ook even een foto van hebt gemaakt. Wordt indrukwekkend. Geldt ook voor de gehele baan natuurlijk. Fantastisch gewerkt.  O:-D O:-D :thumbup: :thumbup:

Hallo Gerard,

Dank je wel voor de lovende woorden, ik vind het nu veel beter en mooi overzicht van wat en hoe bij elkaar komt. voor de verlichting ga ik dan weer andere kleuren gebruiken, schema maken op pc dan vind ik makkelijk alles weer als er een fout gebeurt.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Bedrading ziet er mooi en verzorgd uit Peter. :thumbup:
Je bent even een tijdje bezig onder de tafel maar het resultaat mag er zijn. :)
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Dank je wel Michel,

Had het eerst anders gedaan, maar dan liepen de draden van links naar rechts verdeeld over de baan. ben dan gewoon opnieuw begonnen, en moet zeggen heb er geen spijt van nu alles mooi bij elkaar. kost wel wat draad, maar als het klaar is heb ik er meer plezier van.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Het is  nu een stuk netter en overzichtelijker geworden Peter :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Hoi Peter,

dit ziet er inderdaad netjes uit. Wat ik wel zou doen is de aanvoerdraden dikker maken.

Groetjes Dennis
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Hallo Peter,

Onder de baan ziet het er ordelijk uit, dat is ook erg belangrijk. Voor als je fouten moet opsporen, wat natuurlijk noooit zal gebeuren.  O:-D :-)

Suxsez  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 15 mei 2015, 11:39:33
Het is  nu een stuk netter en overzichtelijker geworden Peter :thumbup:

Groeten,

Erik.

Hallo Erik,

Dank je wel vind het ook veel beter nu, gaat wel meer draad in maar is ook veel beter en overzichtelijk.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Citaat van: dennisreij op vrijdag 15 mei 2015, 11:56:27
Hoi Peter,

dit ziet er inderdaad netjes uit. Wat ik wel zou doen is de aanvoerdraden dikker maken.

Groetjes Dennis

Hallo Dennis,

Deze draad is enkel bedoeld om licht te voorzien, ik gebruik hem al jaren onder mijn baantjes. heb nog nooit een probleem gehad, ik begrijp wel dikker is beter maar heb deze nog liggen als mijn ringleiding er aan komt gebruik ik dikkere draad bv luidsprekers is al besteld.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Citaat van: ceess op vrijdag 15 mei 2015, 20:05:08
Hallo Peter,

Onder de baan ziet het er ordelijk uit, dat is ook erg belangrijk. Voor als je fouten moet opsporen, wat natuurlijk noooit zal gebeuren.  O:-D :-)

Suxsez  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hallo Cees,

Dank je wel voor je compliment, ik hoop ook dat er nooit iets gebeurd maar zoals je zij mooi ordelijk nu had het de eerste maal moeten doen. och weer iets geleerd, als dit klaar is zet ik het in pc dan verder met de draaischijf weer andere kleuren.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Ziet er netjes uit. :thumbup:
Wel een tip.
gebruik in het vervolg bolkop schroeven (vijzen) om de verdeelblokjes "niet TE" vast te zetten (deformeren ze niet zo) :idea:
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik

Dank je wel voor de goede tip, schroeven ken ik hoor, had er echt niet bij stilgestaan de vervorming komt van vroeger. O:-D O:-D


Groeten
Peter


EDIT Frenkievee: Overbodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd; lees hier waarom.
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Hoi Peterke,

Man wat ga jij hard, je pakt de zaken nu grondig aan en ik heb het gevoel dat deze baan een blijvertje is.

Ga zo door  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Hallo Peter Degeluidsman,

Dank je wel voor je lovende woorden, had het beter de eerste maal zo gedaan. deze baan gaat blijven hoor, ik verander er niets meer aan.
De losse draadjes op het einde, worden straks als de wissel verlichting weer brand mooi in bundel bij elkaar gedaan dan volgende stap.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Peterke, wanneer is dan die volgende stap? :help: :help: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) vandaag hard gewerkt aan de baan veel beter zo vind ik
Citaat van: GWS op zaterdag 16 mei 2015, 08:57:32
Peterke, wanneer is dan die volgende stap? :help: :help: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gerard,

Wel ik moet nog enkele draadjes verbinden eerst, dan komt de volgende stap draaischijf. wil niet alles tegelijk doen, anders word het een war boel moet eerst dit nog in pc zetten schema maken.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) loods is bijna klaar straks afwerking
Hallo Spoorvrienden,

Heb even wat anders gedaan vrijdag en vandaag, moet nog enkele wissel lantaarns aansluiten eer ik verder kan. had mij een ringloods gekocht van M dus heb ik die, met de airbruch een kleurtje gegeven en dan lekker knutselen, heb een foto gemaakt hoe ver ik al ben.

onder het oog van een slapende kat rustig de verlichting gedaan wat een priegel werk.

zo eerst even koffie dan lekker verder doen.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) loods is bijna klaar straks afwerking
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) loods is bijna klaar straks afwerking
Mooie ringloods  :thumbup: leuke slapende kat die het allemaal wel best vind wat je aan het doen bent. ;)
Re: ekeren (city) loods is bijna klaar straks afwerking
Michel,

Dank je wel voor je compliment, de loods zet zich lekker in elkaar de kat is altijd gerust dat zijn baasje alles goed doet.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) loods is bijna klaar straks afwerking
Zo Peter, dat ziet er goed uit. Mooie loods en druk met veel draadjes aansluiten zie ik. Dat gaat er straks perfect uitzien, ik blijf je volgen. Gr, Hans
Re: ekeren (city) loods is bijna klaar straks afwerking
Peter toch mooi dat je in de gaten wordt gehouden door de kat  >:-D  :thumbup: