Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ekeren (city) mallen zijn besteld gekregen voor mijn nieuwjaar
Helemaal met je eens Tony  :thumbup:
Mvgr,
Theo.
Re: ekeren (city) vandaag even sporen leggen eens kijken hoe en wat .....
Hallo Iedereen,

Bedankt voor de reacties, ja ik weet het liep en beetje te hard van stapel vorige week. wilde teveel doen op korte tijd, even alles laten bezinken even rustig nagedacht ga vandaag de sporen leggen een banenplan heb ik niet. zal foto's plaatsen zodra ik denk dat het goed is, wel wil ik graag mijn draaischijf op de baan zal niet zoals in het echt zijn maar hoeft ook niet voor mij, en loods van hopelijk 6 deuren verder zien we wel hoe en waar alles komt.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Zo vandaag even rustig de tijd genomen om wat sporen te leggen, was even beetje zoeken maar het is me gelukt. het is de bedoeling dat hier wagons treinen gaan staan, die even geen dienst gaan doen op het verloop van de tafel. het langste spoor gaat vrij blijven (doorrij spoor), zo kan ik een mooi rondje langs de tafel maken, er komt ook nog een berg heb ik nu al rekening mee gehouden zoals beloofd heb ik ook foto's gemaakt van hoe het al is op het moment.


weet wat jullie zien of denken een rare knik in het achterste spoor, heb het opgelost nu liggen ze mooi strak naast elkaar. nu ga ik beginnen aan het station gedeelte, even kijken hoe en wat graag 4 sporen naast elkaar.

Groeten
Peter

Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Ik zou de steuntjes die je plaat dragen en op de kasten rusten op de deelnaad zetten.
Nu heb je kans dat het bovenblad door het gewicht, zeker dadelijk met je landschap er op, gaat doorbuigen.
Dan kunnen de laden niet meer open.
Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Citaat van: Jajekra op zondag 21 december 2014, 17:10:17
Ik zou de steuntjes die je plaat dragen en op de kasten rusten op de deelnaad zetten.
Nu heb je kans dat het bovenblad door het gewicht, zeker dadelijk met je landschap er op, gaat doorbuigen.
Dan kunnen de laden niet meer open.
jaap,

Er komt geen landschap op dit stukje, het zal vooral industrie worden mss een watertoren of zo ,maar verder afwerking met steentjes en gras.


Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Oké
Maar het lijkt me toch verstandiger de steuntjes op de deelnaden van de kastjes te plaatsen
Voorkomen is beter dan genezen :-(
Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Peter, denk even aan "Murphy", Jaap heeft echt gelijk en het is een kleine moeite.
Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
zie er toch al redelijk berijdbaar uit Peter, en ik sluit me wat betreft de ondersteuning gaar aan bijmijn voorgangers, steuntje op de overgangen zetten van de kastjes.
Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Jajekra cees hans,

Wil even melden dat ik mijn exscuuses wil aanbieden het ging gisteren niet 100% zoals ik het wouw, de sporen station gedeelte het paste niet mooi dus na een nachtje slapen deze morgen even rustig alles bekeken. en het ging goed denk wel dat ik er uit kom, heb nog nooit zo mijn sporen gelegd dus een fijne uitdaging zal straks hopelijk beetje verder kunnen doen. er komen zeker nog meer balkjes bij hoor ga voor de zelfde dikte en kwaliteit, zodat er niets kan doorbuigen het wisselen gaat met een rangeer loc gebeuren ga ook verder in de toekomst kijken en ga overal wissel decoders plaatsen.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Hoi Peter !

Ik heb in paint liggen knoeien, met je rangeer/opstelstuk.
De groene lijn is het hoofdspoor, wanneer je die bochten met R5 legt (of de tegenboog van de slanke wissel), krijg je een mooi slingerend paradespoor aan de voorkant. Dat ligt nu als een rechte streep tegen de achterwand. Het rode (korte) stuk vervalt dan en die wissels kun je dan voor het groene stuk gebruiken. Kleine moeite en investering met een groot resultaat.

Tis maar een gedacht  :P...grtz Tony

Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Peter,

Over die steuntjes hebben de anderen volkomen gelijk en wel om de volgende reden:

De baan geeft een belasting op de bovenzijde van de kastjes, ook al is het nu (nog) een gering gewicht.
Toch drukt dit gewicht op de kastjes en deze gaan op de lange duur doorbuigen.

Kijk maar naar de foto's: kaarsrecht in het begin en nu mooi een centimeter doorgezakt na een aantal jaren, ondanks de schoorverbinding die mee geconstrueerd is.

En met Tony zijn idee ben ik het helemaal eens, dat geeft een rustiger beeld en later meer mogelijkheden voor de scenery.

Grt

Wil Tweeendrie
Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Tony, Wil en andere die mij goede raad geven over die steuntjes, ik ga zeker nog een balk laten verzagen.

Je idee Tony, ga ik wel eens in acht nemen heb nog wel een bocht wissel liggen hier die er kan tussen plaatsen. kan ik het langste spoor gebruiken voor opstelspoor, het voorste inderdaad als door rij spoor geeft een leuker beeld. zal eens beetje puzzelen en wat leggen eens dezer dagen ben nog volop bezig aan het stations gedeelte goed te krijgen, foto's volgen zodra ik helemaal tevreden ben van het resultaat.

Groeten
Peter

PS, hulp word met veel dank aanvaard hier.
Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Peter,

Een balk zagen en monteren :? is altijd goed, echter vergeet niet de steuntjes op de deelnaden te zetten.
Daarmee voorkom je ten alle tijden dat de bovenbladen van de kastjes doorzakken.

Re: ekeren (city) eerste sporen zijn gelegd industrie terein .....
Jaap,

Sorry heb mij verkeerd uitgedrukt denk ik , ga een balk kopen laten zagen op 18cm zoals de balkjes nu zijn ga er 10 bijplaatsen zodat er zeker overal goede steun is de prijs van de balk zal het niet maken en zeker niet tegen doorbuigen.

Groeten
Peter


Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
Re: ekeren (city) iedereen een zalige kerst gewenst
Hallo iedereen,

Even aan iedereen de beste wensen,  en zalige kerst gewenst vandaag kwam de postbode langs op het werk met een pakje.
het kwam van duitsland, dus het vlug in ontvangst genomen, heb er wel een foto van genomen opendoen zal voor straks of morgen zijn.



Groeten Peter Myriam & Wout
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Hallo iedereen,

Na lekker eten en glaasje bubbels en wijn, heb ik mijn eerste cadeau mogen uitpakken en ja hoor mallen van sporle zaten er in.

is de 6300 serie, mallen voor tunnels
tot slot de 6000, is de straten mallen ik ben blij.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Hey Peter,

Bekende mallen, zijn van uitstekende kwaliteit, heb sommige al jaren en gebruik ze nog steeds.
Heel veel gips plezier ermee.

ps, je adres op de doos zou ik ff weghalen, hoeft niet iedereen te weten tenslotte  :P
Fijne kerstdagen.

Gr. Erik
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Zijn prima mallen Peter, ik heb de straatmallen. Heb er veel plezier van. Fijne kerstdagen.

Gr henk
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Mooi eerste kado. :thumbup:
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Peter, fijn dagen voor jouw en je vrouw.

En veel plezier en succes met de mallen, je hebt de goeie te pakken.
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Hallo Erik,
Dank je wel ik ga er zeker nog van kopen zijn zeer goed goede rubber kwaliteit, het adres is van het werk niet thuis adres  :P

Hallo Henk,

Dank je wel is een mooie aanwinst voor de baan, ik ga nog denk ik perron mallen kopen is veel leuker om alles zelf te maken.

Hallo HO_ miessie,
Dank je wel de rest zal ik moeten afwachten heb ze samen gekozen met de vrouw, die zij neem gerust een set schat dan ben je gerust.

Hallo Cees,

Ik heb een vrouw uit de duizend, ze heeft ook mijn bank kaart mogen gebruiken bij haar cadeau. heb ze gelukkig vandaag mogen ontvangen op het werk ben heel blij.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Hoi Peterke,

Jij en je gezin fijne dagen en een goed en gezond 2015.


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt

Nou ben je ook een malle(n)-jongen, Peter  :-)

Fijne kerstdagen en een goed nieuw jaar gewenst  :thumbup:

Grtz Tony
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Hallo Peterke,

Voor jou en je familie ook fijne kerstdagen en een gelukkig 2015.

Mooie kerstcadeau.

Gr.
Piwie.
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Hallo Peterke en Familie

Fijne kerstdagen en een gezond 2015

Gr Alex 0850
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Hallo Peter,

Leuk om te zien dat je nu de eerste sporen hebt liggen. Ook de tips die erna kwamen zou ik ter harte nemen.
Fijn dat je voor kerst nog een leuk pakje heb mogen ontvangen. Nu kan je als een "malle" tekeer gaan  >:-D
(geintje)
Ik wens jou en je familie hele fijne dagen en een goed en gezond 2015 toe.

Groeten Ronald  :)
Re: ekeren (city) eerste cadeau uitgepakt
Hallo Peter Degeluisdman, Piwie, Tony, Alex Ronald,

Wil even iedereen bedanken voor de fijne wensen, door drukke dagen op het werk, even geen tijd gehad om iets aan de baan te doen. heb vandaag de eerste mallen tunnel met gips gevuld, wachten tot het droog is dan kan heb een goed zicht hoe en waar er een tunnel moet komen op de baan. wel weet ik ook dat er zeker ook mallen gaan komen voor perrons, het lijkt me zoveel mooier dan zelf zoveel te maken.

Groeten en fijne zondag iedereen;

Peter
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
Zo vandaag eerste mallen met gips gevuld,

Moet verhouding nog beetje onder de knie krijgen, maar op raad van mijn vader de gips beter beetje loper maken, dan te vast heb dus even eerste poging gedaan en moet zeggen het resultaat mag er zijn. zijn wel enkele losse stukjes bij hoe maken jullie die aan elkaar vast met warme lijm ? of andere lijm. heb foto's gemaakt van eerste gietsels.

deze gips gebruik ik om mijn mallen te vullen, zeer stevig als het droog is mijn vader gebruikte het in de bouw destijds.

hier lagen ze te drogen;


Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
Hallo Peter,

Dat gaat er al goed uit zien. Zorg dat je een flinke voorraad aanmaak, want als je eenmaal gaat bouwen dan gaat het ersnel doorheen of je breekt wat... :?
Ik heb zelf de delen met houtlijm aan elkaar geplakt.

Ik gebruik zelf altijd modelgips, ik heb geen ervaringen met muurvuller. Ik heb wel eens vernomen van diverse modelbouwers dat tandartsgips het beste is.

Succes met gipsen

Groeten Ronald  :)
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
 :) Hallo ,

Ik kan zeggen dat ik al heel wat ervaring heb opgedaan met het gieten van zulke mallen .

Gips vanuit de bouwmarkt is NIET geschikt om dergelijke te gieten vermits deze veel te grof van structuur is.Ik gebruik hobbygips welke ik na zeer lang zoeken heb gevonden in grote zakken en aan een haalbare prijs. Ik betaal 18 ? voor 25 kg ,wat veel goedkoper is dan de kleine dozen van 5 kg van Knauf .

Hieronder de link :

http://www.dewieuw.be/index.php?pag=cms&id=280&p=de-wieuw.html


Groeten Freddy




Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
volgens mij kun je net zo goed een pot kant-en-klare tegellijm of filler erin doen, is de juiste verhouding en wordt mooi hard.
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
Citaat van: Varekamp op zondag 28 december 2014, 21:42:39
Hallo Peter,

Dat gaat er al goed uit zien. Zorg dat je een flinke voorraad aanmaak, want als je eenmaal gaat bouwen dan gaat het ersnel doorheen of je breekt wat... :?
Ik heb zelf de delen met houtlijm aan elkaar geplakt.

Ik gebruik zelf altijd modelgips, ik heb geen ervaringen met muurvuller. Ik heb wel eens vernomen van diverse modelbouwers dat tandartsgips het beste is.

Succes met gipsen

Groeten Ronald  :)
Hallo Ronald,

Dank je voor je reactie, ik zal eens opzoek gaan naar modelgips, is dat dan fijner dan muurvuller dit heb ik nog van mijn vader gekregen.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
Citaat van: lokje 23 op maandag 29 december 2014, 12:00:13
peter.

een gouden raad wat betreft het model.

maar een plankjewaar uw model inpast dus met andere woorden een bakje  de grote van uw rubber en even hoog of uw rubber. dan kan je bij het gieten mooi kloppen of schudden zodat alle bellen er uit zijn. en uw gips echt dun maken zodat alles mooi vol loopt en dan nog even schudden/kloppen met het bakje en kan je zo het ook mooi afstrijken daar je de zelfde hoogte hebt van uw model zal je zien dat alle bellen er uit zijn en alles goed is open gelopen.
heb er hier honderde gemaakt zo.

succes.

lokje 23 ( lucien )

Hallo Lucien,

Dank je voor de gouden tip, heb het op een plastieken matje gelegd de mallen. eens ze vol waren eens geschud en dan nog beetje bij gedaan, heb een soort mes liggen dat groot genoeg is om over de mallen te gaan gladstrijken, zal een foto plaatsen na de fijne reacties heb vandaag ook de gips dunner gemaakt bijna lopend en gaat veel beter heb ik de indruk.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
Citaat van: Fredje op maandag 29 december 2014, 14:51:26
:) Hallo ,

Ik kan zeggen dat ik al heel wat ervaring heb opgedaan met het gieten van zulke mallen .

Gips vanuit de bouwmarkt is NIET geschikt om dergelijke te gieten vermits deze veel te grof van structuur is.Ik gebruik hobbygips welke ik na zeer lang zoeken heb gevonden in grote zakken en aan een haalbare prijs. Ik betaal 18 ? voor 25 kg ,wat veel goedkoper is dan de kleine dozen van 5 kg van Knauf .

Hieronder de link :

http://www.dewieuw.be/index.php?pag=cms&id=280&p=de-wieuw.html


Groeten Freddy

Freddy,
Dank je wel voor de link, het is blijkbaar niet zo heel ver van mijn werk die winkel. kan je ze ook beetje kleiner kopen bv 5 kg want 25 kg thuis krijgen met brommer gaat niet zo goed komen. de prijs ja die is heel goed zal na nieuwjaar eens kijken heb gelijk de link in mijn favorieten gezet, ga nog beetje oefenen hier met het gene ik nog heb.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
Citaat van: Vdub op maandag 29 december 2014, 18:59:45
volgens mij kun je net zo goed een pot kant-en-klare tegellijm of filler erin doen, is de juiste verhouding en wordt mooi hard.

Matthijs,

Daar heb ik geen ervaring mee tegellijm of filler, zal eerst eens kijken voor andere middelen eer ik aan de rest begin.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
Hallo iedereen,


Met dit gereedschap werk ik het gips dat overblijft mooi tot op de randen weg, het grote mes komt mooi over mijn mallen.

zo weer een lading klaar om te drogen, elke avond vullen nachtje drogen s'morgens er weer uit.


Groeten en dank je voor de tips iedereen.
Peter
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
 :) Hey ,

Bestaat van Knauf in 1 kg en 2.5 kg versie ... wel duurder . Te vinden bij Brico .

http://www.knauf.be/nl/modelgips

https://www.brico.be/nl/bouw-materialen/bouwstoffen/gips-en-voegpleister/modelgips-cantillana-5-kg/2803898

Ik heb beiden getest en zijn zeker goed .


Groeten Freddy
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
Hallo Freddy,

Dank je nog beter kan ik het gelijk ophalen na het werk, is op weg naar huis aan metroplis antwerpen. dan ga ik die zeker kopen zakje 2.5kg lijkt me ook al best veel om veel mallen in te gieten en te bewerken, doe jij verf bij je afgewerkte gips of best daarna schilderen verweren.

Groeten en nog fijne dagen toegewenst

Peter
Re: ekeren (city) eerste tunnel poorten gemaakt
Citaat van: Fredje op maandag 29 december 2014, 21:56:58
...
Bestaat van Knauf in 1 kg en 2.5 kg versie ... wel duurder . Te vinden bij Brico .

http://www.knauf.be/nl/modelgips
...
Persoonlijk vind ik die van Knauf niet zo best.
Droogt zeer snel en vloeit niet mooi uit in je gietmodel.
Ook al doe je er in de mengverhouding veel water bij.

Groeten,
Ton.
Re: ekeren (city)
peterke33
gast

Re: ekeren (city)
Hallo Spoorvrienden,

Voor iedereen mijn beste wensen voor 2015, en een goed gezondheid en dat jullie dromen mogen uitkomen.

Groeten Peter Myriam & Wout
Re: ekeren (city)
Lid sinds: 2009

offline
Re: ekeren (city)
Hoi Peter,

Ook voor jullie de allerbeste wensen. Op naar hopelijk een mooi jaar.

Gr henk
Re: ekeren (city)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (city)
Hoi Peterke,

Jij en je gezin ook de beste wensen voor 2015.


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: ekeren (city)
Varekamp
gast

Re: ekeren (city)
Hoi Peter,

Ik wens jou en je gezin een heel goed en gelukkig 2015 toe. 😄

Groeten Ronald 😄
Re: ekeren (city)
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: ekeren (city)
Beste wensen voor 2015 ...
Re: ekeren (city)
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: ekeren (city)
Hoi Peterke,

alle goeds voor 2015  samen en veel bouwplezier :thumbup: ;)
Mvgr,
Theo.
Re: ekeren (city) vandaag treintafel geschilderd
Hallo Iedereen,

Was beetje stil langs mijn kant, geen paniek ben er nog steeds. heb 2015 goed ingezet heb een nieuwe baas gevonden, dus wil zeggen lekker dagje in de week vrij + de zondag vandaag even vlug verf gaan kopen. dan heb ik de platen mooi geschilderd heb er gelijk foto's van gemaakt hoe het nu is en de ondergrond zo blijft, tussen de sporen komt er wel kurk te liggen dat ik ga lijmen.

totaal overzicht tafels


Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag treintafel geschilderd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) vandaag treintafel geschilderd

Goed nieuws, Peter !

En je extra vrije dag niet alleen voor de treinen gebruiken  :P

Grtz Tony
Re: ekeren (city) vandaag treintafel geschilderd
Ziet er goed uit Peter. Netjes gedaan. Veel succes in je nieuwe job. Gr henk
Re: ekeren (city) vandaag treintafel geschilderd
Citaat van: Tony op maandag 19 januari 2015, 14:12:08

Goed nieuws, Peter !

En je extra vrije dag niet alleen voor de treinen gebruiken  :P

Grtz Tony
Tony,
Dank je wel ne hoor die vrije dag gaat niet alleen voor mijn treinen dienen, ook voor het vrouwtje als ze we samen thuis zijn.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) vandaag treintafel geschilderd
Citaat van: ÖBB op maandag 19 januari 2015, 15:00:22
Ziet er goed uit Peter. Netjes gedaan. Veel succes in je nieuwe job. Gr henk

Henk dank je wel, vind het wel fijner om te werken als er een kleurtje opstaat. volgende maand rol kurk halen
voor tussen de sporen te leggen, die leg ik dan vast met dubbele tape ook de sporen hier en daar voor het schuiven tegen te gaan.

Groeten
Peter