Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: ekeren (city) even uitneembare brug gepast gelukt ben tevreden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: ekeren (city) even uitneembare brug gepast gelukt ben tevreden
Citaat van: Wil Tweeendrie op zondag 07 december 2014, 23:42:44
Met het afschuinen van de spoorstaaf pakt de flens nog net de binnenzijde van de volgende spoorstaaf en rijdt ongehinderd verder, mits deze afschuining niet te stomp wordt uitgevoerd.

Zou je daar eens een foto van kunnen posten, Wil?

Groeten,

Erik.
Re: ekeren (city) even uitneembare brug gepast gelukt ben tevreden
Oké, ik zal proberen daar een goede foto van te maken maar is verdomd lastig, helemaal ingebouwd.

Even geduld s.v.p..

grt.

Wil Tweeendrie
Re: ekeren (city) even uitneembare brug gepast gelukt ben tevreden
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: ekeren (city) even uitneembare brug gepast gelukt ben tevreden
Citaat van: peterke33 op zaterdag 06 december 2014, 15:39:55
Citaat van: Laurent op vrijdag 05 december 2014, 01:34:59
Als je nou slim bent, dan maak je de secties voor de brug afhankelijk van de brug zelf in hun stroomvoorziening. Dus dat het draadje echt via de brug moet. Haal je dan de brug weg, dan is de sectie voor de brug ook stroomloos (doe dit wel ruim), waardoor er dus nooit zomaar een trein de diepte in rijdt.

Ik was al van plan met een sein te werken of inderdaad met een schakelkastje van M om stuk spoor stroomloos te maken. zodat er zeker niets kan gebeuren, je weet nooit wil het zeker niet meemaken hoor.
Ik zou het met een harde connector of een drukknop doen, zodat je het ook nooit kan vergeten.
Re: ekeren (city) even uitneembare brug gepast gelukt ben tevreden
Hallo Iedereen,

Wil even iedereen bedanken voor de reacties, heb mij verder verdiept vandaag op het werk hoe ik de brug best op zijn plaats kon houden.
wel mijn baas was aan Ikea kasten bezig, voor zijn privé wat krijg je daar altijd bij haakjes om de kast vast te maken aan de muur. ik dacht ja die kan ik gebruiken twee heb ik gelijk gemaakt, twee heb ik zo gelaten dan heb ik geen speling tussen de overgang kan het er mooi uit nemen. heb er ook wat foto's van gemaakt ook heb de sporen helemaal gelijk gemaakt, het scheelt echt niets zaterdag ga ik testen met loc en wagons. ga er ook een filmpje van maken, mijn platen achtergrond ga ik ook schilderen dat gaat stap voor stap gebeuren.

rechts en links

ook foto's gemaakt van de overgang close up



Groeten
Peter
Re: ekeren (city) even uitneembare brug gepast gelukt ben tevreden
Dag Peter en Erik,

Hierbij een foto van één van de overgangen, gemaakt van flexrail.
Doorgeslepen met de dremel, voorzien van de flexibele as met een diamantslijpschijf en dan onder de hoek (schuin) die ik nodig heb.
De rails afschuinen doe ik met in de boorkop een schuurbandje. Dat gaat sneller en makkelijker dan met een slijpsteentje.

Dit is een stuk(je) van het paradebaanvak en de treinen rijden hier van links naar rechts. De ruimte tussen de spoorstaven is 2,5 mm.

À propos, ik heb de overgangen nu eens echt geteld, het zijn er 38 in totaal.

Grt

Wil Tweeendrie
Re: ekeren (city) zaterdag even testen van de uitneembare brug
Hallo Wil,

Dat gaat bij jou ook heel goed dus, ik heb minder speling tussen mijn rails. heb ze recht geslepen tegen een hele fijne schuurband, heb ook even gevoeld heb geen hoogte verschil tussen de overgangen. zoals ik al zij zaterdag komt de test, dan maak ik ook een filmpje zal wel blij zijn dat er weer een trein rijd.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) zaterdag even testen van de uitneembare brug
Het ziet er bij jouw perfect uit. :thumbup:
Dat zal, denk ik, geen problemen op leveren.
En mocht dat toch zo zijn, ietsje de buitenste rail van de rechte rails afschuinen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Die speling heb ik hier nodig, want dit is de paradebaan met daaronder in 2 lagen de schaduwstations.
Het geheel is verrijdbaar, je ziet nog net 1 van de 4 poten en daarna verschoven met een kopse kant.

Grt

Wil Tweeendrie
Re: ekeren (city) zaterdag even testen van de uitneembare brug
En zo bedenkt iedereen zijn eigen oplossingen, Peter.
Deze oplossing ziet er netjes uit. Sucsez met uitproberen,
Ik kijk al uit naar je filmpje hierover.
Re: ekeren (city) even uitneembare brug gepast gelukt ben tevreden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: ekeren (city) even uitneembare brug gepast gelukt ben tevreden
Citaat van: Wil Tweeendrie op maandag 08 december 2014, 22:43:48
Hierbij een foto van één van de overgangen, gemaakt van flexrail.

Bedankt Wil, voor het nemen en plaatsen van de duidelijke foto! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: ekeren (city) zaterdag even testen van de uitneembare brug
Hoi Peter,

is het niet makkelijker om een scharnier te maken. De brug hoeft dan niet uitgenomen te worden waardoor er minder kans op andere (val)schade is.
Aan de andere kant kan je dan met een schuifsysteem iets maken waardoor de verbinding toch stevig is.

Dit scheelt dan de uitstekende delen waaraan je je kan bezeren.

Groetjes Dennis
Re: ekeren (city) zaterdag even testen van de uitneembare brug
Citaat van: ceess op dinsdag 09 december 2014, 07:10:25
En zo bedenkt iedereen zijn eigen oplossingen, Peter.
Deze oplossing ziet er netjes uit. Sucsez met uitproberen,
Ik kijk al uit naar je filmpje hierover.

Hallo Cees,

Dank je wel hoor ben zelf ook heel tevreden met resultaat, ga wel analoog rijden eerst beetje testen.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) zaterdag even testen van de uitneembare brug
Citaat van: Wil Tweeendrie op dinsdag 09 december 2014, 00:22:00
Het ziet er bij jouw perfect uit. :thumbup:
Dat zal, denk ik, geen problemen op leveren.
En mocht dat toch zo zijn, ietsje de buitenste rail van de rechte rails afschuinen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Die speling heb ik hier nodig, want dit is de paradebaan met daaronder in 2 lagen de schaduwstations.
Het geheel is verrijdbaar, je ziet nog net 1 van de 4 poten en daarna verschoven met een kopse kant.

Grt

Wil Tweeendrie
Hallo Wil,

Dank je wel voor je reactie, als ik het bij jou zie dan is het heel simpel gedaan hier. ben wel blij dat je ook een foto hebt laten zien, jij geen probleem dan zal het hier ook vlekkeloos verlopen hoop ik.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) even uitneembare brug gepast gelukt ben tevreden
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 09 december 2014, 08:56:00
Citaat van: Wil Tweeendrie op maandag 08 december 2014, 22:43:48
Hierbij een foto van één van de overgangen, gemaakt van flexrail.

Bedankt Wil, voor het nemen en plaatsen van de duidelijke foto! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Erik,

Dat heeft wil knap gedaan vind ik, heb ze recht kunnen houden mijn sporen en het kwam heel mooi uit. heb het niet op voorhand gemeten noem het toeval  O:-D

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) zaterdag even testen van de uitneembare brug
Citaat van: dennisreij op dinsdag 09 december 2014, 12:43:52
Hoi Peter,

is het niet makkelijker om een scharnier te maken. De brug hoeft dan niet uitgenomen te worden waardoor er minder kans op andere (val)schade is.
Aan de andere kant kan je dan met een schuifsysteem iets maken waardoor de verbinding toch stevig is.

Dit scheelt dan de uitstekende delen waaraan je je kan bezeren.

Groetjes Dennis
Dennis,
Dank je wel voor je reactie, ik ga eerst alles goed testen hier een scharnier kan ik nog steeds maken. een schuifsysteem heb ik ook aan gedacht, pijn ga ik er mij niet aan doen aan de haakjes kan er heel goed langs. ik ga er niet met een volle vaart langs gaan, het geheel is stevig heb geen millimeter speling schuift niet op.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Zo ik heb vandaag de eerste trein laten rijden op de baan, moet zeggen rijd als een zonnetje. Het is wel analoog maar het resultaat mag er best wezen horen, heb ook een filmpje gemaakt de muziek is radio  O:-D heb ook de platen achtergrond geschilderd. Er moet nog een plaat bijkomen, maar ook moet de tafel een kleurtje krijgen dacht aan grijs zodat het ook kan gebruikt worden als industrie. EEN FILMPJE .
View My Video
Is wel met gsm gemaakt, volgende keer camera opladen gaat betere kwaliteit zijn  >:-D

foto van achtergrond plaat,

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt

Dit zijn de momenten waar je op wacht Peter !
Eerst een bult werk en dan eindelijk.....rijden maar......

Klein simpel filmpje, groots moment  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grtz Tony
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Wat zal jij lekker slapen Peter nu de trein zijn eerste rondje heeft gereden. :P
Alle voorbereidingen hebben een mooi filmpje opgeleverd trein loopt mooi ook over het uitneembare stuk. :thumbup:
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Citaat van: Tony op zondag 14 december 2014, 19:06:04

Dit zijn de momenten waar je op wacht Peter !
Eerst een bult werk en dan eindelijk.....rijden maar......

Klein simpel filmpje, groots moment  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grtz Tony
Tonny,
Dank je wel voor je reactie, ben ook heel blij is wel simpel filmpje maar het begin is er. nu kan ik ook verder nog veel werk maar telkens een stap dichter bij een leuke baan.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Citaat van: h0_miessie op zondag 14 december 2014, 19:29:05
Wat zal jij lekker slapen Peter nu de trein zijn eerste rondje heeft gereden. :P
Alle voorbereidingen hebben een mooi filmpje opgeleverd trein loopt mooi ook over het uitneembare stuk. :thumbup:

Hallo Michel,

Dank je wel voor je reactie, ik zal zeker goed slapen nu ik weet dat alles mooi en goed gaat hier. de trein heeft totaal geen last van het stukje dat er in en uit gaat, heb het zelfs verbeterd zal het op foto zetten als ik maandag verder doe aan de baan.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Hoi Peterke,

Top dat de eerste trein gereden heeft  :thumbup:
Dat geeft gelijk een goed gevoel, een lekker muziekje erbij en genieten maar.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Citaat van: degeluidsman op zondag 14 december 2014, 20:02:35
Hoi Peterke,

Top dat de eerste trein gereden heeft  :thumbup:
Dat geeft gelijk een goed gevoel, een lekker muziekje erbij en genieten maar.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Peter Degeluidsman,
Het Was een super gevoel hoor, was echt blij nu kan ik verder stap voor stap. muziek heb ik graag zeker als ik alleen aan het werken ben, genieten ga ik elke keer doen als ik de garage opendoe en verder ga met de baan.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:  Ga zo door zou ik zeggen Peter :)
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Eindelijk rijden  :thumbup:
Nu de rest nog Peter. Maar dat gaat vast helemaal goed komen.

Groetjes Dennis
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Citaat van: Opa-Bullcat op maandag 15 december 2014, 07:40:52
:thumbup: :thumbup: :thumbup:  Ga zo door zou ik zeggen Peter :)
Hans dank je wel voor je reactie, ik ga zeker verder doen met hulp van het prachtige forum(chat) komt alles goed hier.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Citaat van: dennisreij op maandag 15 december 2014, 09:08:26
Eindelijk rijden  :thumbup:
Nu de rest nog Peter. Maar dat gaat vast helemaal goed komen.

Groetjes Dennis
Dennis,
Ja hoor het rijden was echt super leuk, de tafel moet nog een kleurtje krijgen. dan sporen leggen wissels langzaam komt het hier goed.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Veel plezier peter,
succes komt vanzelf
leuk om zoiets te zien groeien vanuit de basis

veel plezier met alles wat er nog komt

gr Ed
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Maiden trip.......gevoel is ....yesss
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Hallo Peter,

Hang de vlaggen maar uit, dit zijn geweldige prestaties.
Veel plezier.

Gr.
Piwie.
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Citaat van: eddyflame op maandag 15 december 2014, 14:45:28
Veel plezier peter,
succes komt vanzelf
leuk om zoiets te zien groeien vanuit de basis

veel plezier met alles wat er nog komt

gr Ed
Hallo Ed,
Dank je wel ik ben ook blij dat ik alles zelf doe, en met hulp van het forum komt alles zeker goed.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Citaat van: RuudH0 op maandag 15 december 2014, 17:05:55
Maiden trip.......gevoel is ....yesss

Hallo Ruud,

Het gevoel was er zeker hoor, was blij dat alles naar wens ging.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) eys de eerste trein rijd alles gaat goed filmpje gemaakt
Citaat van: Piwie op maandag 15 december 2014, 18:17:20
Hallo Peter,

Hang de vlaggen maar uit, dit zijn geweldige prestaties.
Veel plezier.

Gr.
Piwie.

Hallo Piwie,
Dank je wel er moet nog heel veel gebeuren hoor, ik zij al eerder eerst tafel schilderen staat nu nog in het wit(overschotje) van wand. de kleur ga ik deze week nog halen en dan schilderen, zaterdag de sporen kunnen leggen dat we langzaam verder kunnen.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) muur maken een leuk idee ?
Hallo spoorvrienden,

Dacht zondag toen ik de achtergrond aan het schilderen was, als ik nu eens een stenen muur maak dan word het niet eentonig.
Heb even een voorbeeld gemaakt, ook een foto zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.
de muur(mal) moet nog kleurtje krijgen eer ik hem vastlijm.



Groeten
Peter
Re: ekeren (city) muur maken een leuk idee ?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) muur maken een leuk idee ?

Hoi Peter !

Ik zou het (nog) niet doen, zo'n muur. Ik denk dat je beter eerst eens grofweg de scenery zou moeten plaatsen.
Vervolgens zo lang schuiven en kijken dat het je bevalt (neem er royaal de tijd voor) en dan eens kijken waar die muur gaat komen en hoe lang die worden moet. Ik zou sowieso de rails minstens 10 cm van de wand leggen, dat geeft meer mogelijkheden naderhand.

Wanneer je het nu al plaatst en je denkt er over een half jaar anders over.......ik denk maar hardop mee....
Google eens Berliner stadtbahn, dan kun je zien wat er nog meer met zulke muren kan.

Grtz Tony
Re: ekeren (city) muur maken een leuk idee ?
Citaat van: Tony op dinsdag 16 december 2014, 09:16:16

Hoi Peter !

Ik zou het (nog) niet doen, zo'n muur. Ik denk dat je beter eerst eens grofweg de scenery zou moeten plaatsen.
Vervolgens zo lang schuiven en kijken dat het je bevalt (neem er royaal de tijd voor) en dan eens kijken waar die muur gaat komen en hoe lang die worden moet. Ik zou sowieso de rails minstens 10 cm van de wand leggen, dat geeft meer mogelijkheden naderhand.

Wanneer je het nu al plaatst en je denkt er over een half jaar anders over.......ik denk maar hardop mee....
Google eens Berliner stadtbahn, dan kun je zien wat er nog meer met zulke muren kan.

Grtz Tony
Tony
Bedankt alvast dat je meedenkt, ik ben wel blij het zal hier gaan om rangeer industrie. het mag best iets zwaarder over komen zal ook zeker eerst nadenken foto's plaatsen want wil zeker niets overhaast doen om daarna spijt te krijgen van ja had ik dat maar zo of zo gedaan.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) muur maken een leuk idee ?
Peter als je die muur zo plaats kan je mocht je toch nog iets bovenlangs willen laten rijden en een ander spoor eronderdoor beter die muur nog niet plaatsen lijkt mij, dan kan je die muur beter voor het verdekte spoor zetten en tegelijk als steunmuur voor de rails er over heen.

Tis maar een idee he.
Re: ekeren (city) muur maken een leuk idee ?
Hallo Peter,

Ik sluit me aan bij Opa-Bullcat en Tony.

Nog geen scenery plaatsen, eerst de baan neerleggen en dan pas iets (los) plaatsen.
Je hebt geen idee hoe vaak je gedachten anders zijn dan de treinbaan in werkelijkheid.

Grt

Wil Tweeendrie
Re: ekeren (city) muur maken een leuk idee ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: ekeren (city) muur maken een leuk idee ?
Ik zou inderdaad nu nog geen muurtjes ergens gaan plakken. ff mee wachten totdat je meer duidelijkheid hebt over hoe de baan er uit komt te zien.

vr.gr.
Jurrien
Re: ekeren (city) muur maken een leuk idee ?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: ekeren (city) muur maken een leuk idee ?
Dag Peter.

Ik snap jouw enthousiasme maar al te goed!
Maar probeer niet te hard van stapel te gaan.
Je zou al wel losse delen kunnen neerzetten,
maar je zal eerst een definitief sporenplan
moeten hebben om de scenery te kunnen
bepalen. :idea:

Groeten,

Erik.
Re: ekeren (city) muur maken een leuk idee ?
Hallo Spoorvrienden,

Dank je voor de fijne reacties, ja kan inderdaad beter even wachten tot ik de sporen heb gelegd. er is veel antwoord en vraag over demping te leggen op de baan, wel ik ben er nog niet uit omdat ik graag mijn tafel wil schilderen. dan ga ik dubbele kosten maken verf en onderlaag, ga nog beetje brainstormen heb nog tijd het moet niet af het is tenslotte maar een hobby.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) mallen van sporle welke nummers voor tunnel
Hier Ben ik weer met een vraag,
Krijg van mijn lief vrouwtje mallen van sporle voor mijn kerst, ik zal weten welke nummers ik het beste koop is voor een dubbel spoor en ook tunnel mal de gebogen. heeft er iemand er nummers van en hoe ik die moet bestellen, PDF bestand heb ik al moet ik dat via mail doen ga ook gelijk meerdere mallen bestellen zodat ik alles in keer thuis krijg.

Groeten
Peter 
Re: ekeren (city) mallen van sporle welke nummers voor tunnel
Beste Peter. Ik heb laatst ook deze mallen besteld en gewoon via de mail. Ik had ze binnen 2 weken thuis en achteraf betalen. Dus niet tevreden kun je retourneren. Perfecte service van spörle! Welk nr je nodig hebt ligt an het soort rails en de spoor afstand.
Re: ekeren (city) mallen van sporle welke nummers voor tunnel

Veerman,

Welke nummers heb ik bv nodig om dubbele tunnel te bestellen, en ook gebogen wand mijn duist is helaas niet perfect. dan kan ik straks als ik thuis ben ze bestellen.

Groeten
Peter

Edit Herman05: Overbodig citaat verwijderd
Re: ekeren (city) mallen van sporle welke nummers voor tunnel
Beste Peter. Heb je niet het pdf dokument van spörle gedownload? Daar staat alles in incl fotos! Hier zul je uit moeten komen.
Mvg Frank
Re: ekeren (city) mallen van sporle welke nummers voor tunnel
Hallo Peter,

Je hebt weer lekker vorderingen gemaakt, ziet er goed uit. Ook je overloopbrug is goed gelukt. Tja, over muurtjes en scenery gesproken....; ik zou de tip aannemen die hierboven is beschreven. Maak eerst je sporenplan goed en wees er zeker van dat het goed rijdt. laat het een tijdje zo en vaak blijkt dat je toch nog het e.e.a. wil wijzigen. Dan gaat het nog gemakkelijk, anders heb je weer een hoop rommel om je muurtjes en scenery te verwijderen en dat is weer zonde van het geld.

Succes met de verdere opbouw.

groeten Ronald  :)
Re: ekeren (city) mallen van sporle welke nummers voor tunnel
Je gaat lekker Peter,
Echter je moet rustig de tijd nemen voor je sporenplan, dat uitleggen en weer bekijken en overdenken.
Proberen te bedenken wat voor soort landschap en op welke plaats.
Je hebt een mooie ruimte, voor een leuke baan.
Niets overhaast aanschaffen.
Suczes
Re: ekeren (city) mallen van sporle welke nummers voor tunnel
Citaat van: Varekamp op woensdag 17 december 2014, 19:17:13
Hallo Peter,

Je hebt weer lekker vorderingen gemaakt, ziet er goed uit. Ook je overloopbrug is goed gelukt. Tja, over muurtjes en scenery gesproken....; ik zou de tip aannemen die hierboven is beschreven. Maak eerst je sporenplan goed en wees er zeker van dat het goed rijdt. laat het een tijdje zo en vaak blijkt dat je toch nog het e.e.a. wil wijzigen. Dan gaat het nog gemakkelijk, anders heb je weer een hoop rommel om je muurtjes en scenery te verwijderen en dat is weer zonde van het geld.

Succes met de verdere opbouw.

groeten Ronald  :)
Hallo Ronald,
Dank je wel voor je reactie, ben blij dat je ook meedenkt ga inderdaad eerst sporen leggen. rijden doet het goed heb al test gedaan, de uitneembare brug is geen probleem. ga dit weekend eens wat sporen leggen en zeker ook foto's plaatsen, dan kijken of alles goed is en ook naar mijn zin.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) mallen van sporle welke nummers voor tunnel
Citaat van: ceess op woensdag 17 december 2014, 20:31:48
Je gaat lekker Peter,
Echter je moet rustig de tijd nemen voor je sporenplan, dat uitleggen en weer bekijken en overdenken.
Proberen te bedenken wat voor soort landschap en op welke plaats.
Je hebt een mooie ruimte, voor een leuke baan.
Niets overhaast aanschaffen.
Suczes
Hallo Cees,
Dank je ook voor je super fijne reactie, dankzij mijn vrouw (Myriam) heb ik de garage omgetoverd naar trein paradijs. er komt ook een draaischijf maar waar die komt is mij ook nog een raadsel, eerst inderdaad sporen leggen kijken of alles naar wens is dan goed denken raad vragen.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) mallen zijn besteld gekregen voor mijn nieuwjaar
Peter, een simpele vraag, wat is of zijn je thema's? Deze zeer belangrijke vraag moet je, jezelf stellen en beantwoorden. Eigenlijk nog voordat je gaat beginnen.
Bijvoorbeeld ik lees nu: "er gaat ook een draaischijf komen", prachtig onderwerp, wat mij betreft zeker doen.
Hier ga ik kort even op in. Heb je enig idee hoeveel ruimte daar bij komt kijken?
Je moet je dan verdiepen in het hoe en wat van zo'n lokdepot. Je kunt niet zomaar even een draaischijf met loods en een paar sporen op je plaat leggen.
Er is op internet veel te vinden over lokdepots, echter ik zou eens beginnen met het volgende linkje te volgen en eens goed door te lezen. Hiermee wil ik je juist niet afschrikken om het te gaan bouwen integendeel, maar juist om je na te laten denken over je thema's en hoeveel ruimte die innemen.
http://www.nproject.org/nl/diversen/het-stoomdepot.html
Re: ekeren (city) mallen zijn besteld gekregen voor mijn nieuwjaar
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) mallen zijn besteld gekregen voor mijn nieuwjaar

Hoi Peter !

Ik denk even met Cees mee; allereerst is het goed om na te gaan wat je nou precies wilt, ook de vraag hoe realistisch je het treinbedrijf wilt maken is van belang. Als jij tevreden bent met een schijf met een 3-delige locloods en een paar opstelspoortjes is dat prima, wil je echter zoveel mogelijk de realiteit nabootsen en een grote loods erbij zetten met alles erop en eraan, dan ben je je halve tafel in het midden kwijt aan ruimte. Dan kun je je afvragen, wil je dat wel ?

Ik heb aardig wat banen gezien en mijn ervaring is, dat draaischijven amper gebruikt worden op een modelbaan.
Ik heb der mijne om die reden én vanwege de plaats die het innam, weggedaan.

Treinbaan-dromen zijn vaak (veel) groter dan de beschikbare ruimte, zodra je de rails hebt liggen en er wat gebouwen bij zet, kan je pas goed zien hoe het oogt. Dan komt de tip van Ronald goed van pas, neem royaal de tijd om te schuiven en te kijken hoe en wat en speel in de tussentijd met je baan, zodat je ontdekt wat de (on)mogelijkheden van je baan zijn. Dat kun je dan nog zonder veel problemen  aan jouw wensen aanpassen.

Ook zou ik -in gedachten- rondrijden op de banen die je hier op het forum en in tijdschriften ziet, zo krijg je ook een beter beeld van wat je zelf wel of juist niet zou willen. Ik wil bijvoorbeeld vooral treinen door een landschap zien rijden en wat rangeren en daar heb ik mijn banen ook voor gemaakt. Iemand anders vindt dat misschien dodelijk saai, die wil graag van alles tegelijk zien rijden of wat dan ook. Zoveel mensen, zoveel wensen, ken der jouwe  :P

Grtz Tony
Re: ekeren (city) mallen zijn besteld gekregen voor mijn nieuwjaar
Peter,
ik breng even een reactie van jouw in herinnering:
« Reactie #189 Gepost op: zaterdag 15 november 2014, 07:43:33 »
"Ik zal graag met ITrain willen rijden, heb een oude pc staan die ik kan gebruiken. heb een centraalstation 2 dus als ik het begrijp dan doet het programma dat dus, mij eens beetje dieper informeren hoe het werkt."

Waarom doe ik dat,
Wel je hebt nu de ruimte en de rails om een proefbaantje te maken. Als je er op een kleine baan mee kunt kunt werken, lukt het je ook op een grotere baan.
Terugmeldecoder(s) o.a. heb je natuurlijk wel nodig.
Kun je je intussen nog oriënteren op je thema's (uitstel van executie >:-D)
Laat ook dit maar even inwerken.
Sucsez