Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: nieuwe loc binnen gekomen op spoor 3
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: nieuwe loc binnen gekomen op spoor 3
Mooie loc Peter, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: nieuwe loc binnen gekomen op spoor 3
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: nieuwe loc binnen gekomen op spoor 3

Dat zijn leuke pakjes, Peter  :thumbup:

Nou nog even de baan in elkaar knutselen en rijden maar  :P

Grtz Tony
Re: nieuwe loc binnen gekomen op spoor 3
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 03 oktober 2014, 05:41:39
Mooie loc Peter, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Hallo Peter Degeluidsman,
Dank je voor je reactie, ben er zelf ook heel tevreden mee. nu heb ik ook een nederlandse loc op mijn baan staan  >:-D

Groeten
Peter
Re: nieuwe loc binnen gekomen op spoor 3
Citaat van: Tony op vrijdag 03 oktober 2014, 08:54:27

Dat zijn leuke pakjes, Peter  :thumbup:

Nou nog even de baan in elkaar knutselen en rijden maar  :P

Grtz Tony
Hallo Tony,
Was er ook heel blij mee, morgen ga ik draad halen 2.5mm2 dan kan ik aan de tafel beginnen ringleiding plaatsen eindelijk. maar eerst half dagje werken tot 13.00 uur  :( maar goed voor de centjes  >:-D die zes dagen werken  :thumbup:

Groeten
Peter
Re: morgen draad halen ringleiding, en tafel in elkaar schroeven eyss
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: morgen draad halen ringleiding, en tafel in elkaar schroeven eyss
is de ruimte droog en warm genoeg?
Re: morgen draad halen ringleiding, en tafel in elkaar schroeven eyss
Hallo Robert,

De ruimte is zeker droog genoeg, de verluchting gaten worden morgen eerst dicht gemaakt. als het echt gaat winteren ga ik wel een vuurtje kopen als ik er ga werken spelen.

Groeten
Peter

EDIT Ad: Overbodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd; lees hier waarom.
Re: morgen draad halen ringleiding, en tafel in elkaar schroeven eyss
Veel plezier ermee.

Groeten Ronald  :)
Re: morgen draad halen ringleiding, en tafel in elkaar schroeven eyss
Hallo Ronald,
Dank je wel  :)

Groeten
Peter

EDIT Ad: Overbodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd; lees hier waarom.
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Hallo iedereen,

Vandaag na het werk vlug naar de winkel, en dan naar huis om het frame te maken. bij het uitleggen van de balken waren er drie getortste balken bij zo krom als een oudere moeder haar rug  :( helaas niet bruikbaar, ook de balken die tussen de grote balken moesten komen veel te lang   :-( even naar de winkel morgen is de baas er. dan bon even zoeken en die man denkt wel dat ik nieuw en beter hout ga krijgen in de plaats  ;) dus even uitstel van mijn tafel  :-( :-( ga wel mijn werk blad al voorzien van poten  >:-D

Groeten
Peter
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Ik heb dat ook gehad. Als je het frame met dwarsverbindingen in elkaar zet, wordt de balk "vanzelf" recht. Als je het maar via de dwarsverbindingen "verankert" aan een andere lengtebalk.
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Hoi Peterke,

ik zie nu pas dit topic. Top dat je weer begonnen bent  :thumbup:
Ik ga dit draadje weer met plezier volgen.
Met Wintrack kan ik je niet helpen aangezien ik daar zelf ook geen held in ben.

Groetjes Dennis
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Citaat van: Olav op zaterdag 04 oktober 2014, 19:39:19
Ik heb dat ook gehad. Als je het frame met dwarsverbindingen in elkaar zet, wordt de balk "vanzelf" recht. Als je het maar via de dwarsverbindingen "verankert" aan een andere lengtebalk.

Hallo Olav,

dank je voor je reactie,helaas is er niets aan te doen morgen naar de winkel om ander hout zal ook enkele foto's plaatsen hoe de balken zijn.

Groeten
Peter
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Citaat van: dennisreij op zaterdag 04 oktober 2014, 21:26:56
Hoi Peterke,

ik zie nu pas dit topic. Top dat je weer begonnen bent  :thumbup:
Ik ga dit draadje weer met plezier volgen.
Met Wintrack kan ik je niet helpen aangezien ik daar zelf ook geen held in ben.

Groetjes Dennis
Hallo Dennis
Dank je wel voor je fijne reactie, ik ben helemaal in de running alleen wat pech blijkbaar met het hout  :-( heb al een hulp via een forum lid die een plan heeft uitgewerkt via wintrack. moet er eens dringend naar toe rijden maar dat komt wel goed.

Groeten
Peter
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Heb enkele foto's gemaakt van de balken die niet goed zijn, is wel met gsm gemaakt dus beeld kan niet te best zijn.

op deze foto kan je zien dat de balk echt krom staat. hij is echt stevig tegen het hout geschroefd

op deze foto ligt er een van de balken op de grond, hier kan je goed zien hoe krom hij is getrokken.

Groeten
Peter
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Daarom koop ik nooit een bundel hout, maar losse balken.
Dan kun je in de winkel de rechte uitzoeken.

Roy
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Hallo Roy,

Ik heb ook losse balken gekocht, heb ze laten thuis leveren mijn vrouw was thuis. ik zelf was aan het werken morgen gaan we het oplossen en dan komt alles goed, dit gebeurt me maar een keer  :P

Groeten
Peter

EDIT Ad: Overbodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd; lees hier waarom.
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Ik zelf ga altijd naar een goede groothandel in hout (dus waar de aannemers ook hun hout kopen) en daar kan ik ook per stuk de juiste selecteren.

Peter ik kan me goed voorstellen dat je baalt 😥
Veel succes met ruilen en dat je maar weer gauw mag doorgaan.

Groeten Ronald  :)
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Inderdaad het is balen. Troost je met de gedachte dat bij de meest bouwmarkten is veel krom hout te vinden. Het ligt ook aan de prijs en kwaliteit die je er voor betaalt :) Daarom bestel ik mijn hout voor de modelbaan via een meubelmaker. Deze zaagt het netjes op maat en levert kwaliteit. :)

Succes!

Groet Ronald.
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Hallo Heren,

Dank je wel voor jullie reactie,
ben er al meerdere malen hout gaan halen, daar was telkens goed och er zijn erger dingen in het leven.ga zelf met die man van zagerij tweede colega mijn houten balken uitzoeken en dan komt alles wel goed,het is gewoon jammer maar ik geef niet op  :D

Groeten
Peter
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout

Vervelend Peter, maar gelukkig goed op te lossen......
Succes met je nieuwe hout !

Grtz Tony
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Hoi Peter.
Met hout kun je erg veel pech hebben! :-(
Hou is nu eenmaal een natuurproduct en wordt in zagerijen gesorteerd op kwaliteit.
Dat heeft te maken met de groei en deze kan letterlijk alle kanten op.
De nerven in het hout geven aan uit welk gedeelte van de stam dit gezaagd is en bepaald ook (voor een groot gedeelte) hoe krom dit hout kan gaan worden.
Torsie, hol, bol, alles is mogelijk en daar wordt in de meubelindustrie volop gebruik van gemaakt! :thumbup: :D
(mijn schoonvader is 65 jaar in de houtbranche werkzaam geweest! O:-D)

Natuurlijk heb je voor jouw bouwwerk mooie rechte balkjes nodig en in de bouwmarkt is dit gewoon zelf uitzoeken terwijl je dit bij de professionele bouwhandel (aannemers e.d.) gewoon kunt kopen en/of bestellen, natuurlijk wel ietsje duurder maar toch niet echt veel duurder.

Veel succes met je bouwwerk.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Die balken zijn inderdaad echt heel krom....
Succes met de afwikkeling.

Groetjes Dennis
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Hallo Tony,Albertjan,Dennis;

Net terug van de winkel, heb goed nieuws de balken worden woensdag opgehaald. krijg ook gelijk nieuwe balken, de kromme balken worden verzaagd om mijn poten van mijn tafel te maken. dus ikke weer blij  :D jammer dat het moest zijn is nochtans de eerste maal heb er altijd mijn hout besteld nooit problemen gehad. dus alles komt hier goed  >:-D


Groeten
Peter
Re: woensdag krijg ik nieuwe balken eyyss
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: woensdag krijg ik nieuwe balken eyyss
Hopelijk zijn die balken dan wel goed.   

Groetjes Dennis.
Re: woensdag krijg ik nieuwe balken eyyss
Hallo Dennis,
Alles gaat goed komen, ze komen ze gratis halen en krijg ook rechte en nieuwe balken. :P

Groeten
Peter


Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
Re: woensdag krijg ik nieuwe balken eyyss
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: woensdag krijg ik nieuwe balken eyyss
Wel Peter, dat is een hele goede service :arrow: :thumbup:
Suc6 verder.
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Re: woensdag krijg ik nieuwe balken eyyss
Citaat van: ceess op maandag 06 oktober 2014, 15:02:30
Wel Peter, dat is een hele goede service :arrow: :thumbup:
Suc6 verder.
Dank je wel voor je reactie, vind het ook fijn dat ze alles komen halen en nieuwe balken zagen. en dat ze alles ook brengen prima service  :thumbup:

Groeten
Peter
Re: hoeveel pech kan je hebben met je hout
Citaat van: Jajekra op maandag 06 oktober 2014, 17:31:14
Citaat van: peterke33 op zondag 05 oktober 2014, 11:00:13

de kromme balken worden verzaagd om mijn poten van mijn tafel te maken. dus ikke weer blij  :D
Groeten
Peter

Kan mooi zijn getorste poten :?

http://petit.punt.nl/_files/2009-07-30/klaar-met-snijden-2-500.jpg
http://www.vanspengen.nl/images/upload/lots/e_618996c3dfd6f329a7d5fc87a8cf4625.jpg

Komt wel goed hoor, ga er voor dus alles moet goed zijn  :P

Groeten
Peter
Re: wagontjes voorzien van kolen lading
Heb vandaag wat wagentjes voorzien van kolen, heb even niets te doen dus beter mij wat bezig houden. ook heb ik enkele bouwpaketen liggen, die ook nog liggen te wachten  :P



De lijm is nog aan het drogen dus komt goed.

Groeten
Peter
Re: wagonetjes voorzien van kolen lading
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: wagonetjes voorzien van kolen lading
Heb je ze helemaal volgestort met kolen, of zit er schuim of iets degelijks onder de lading?
Ik hoop het laatste want anders worden de wagons erg zwaar  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: wagonetjes voorzien van kolen lading
Peter Degeluidsman,
Ik heb er schuim in gedaan anders worden ze inderdaad heel zwaar, en duur ook  >:-D de lading bestaat ongeveer van 0.4mm kolen  O:-D

Groeten
Peter


Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
Re: wagonetjes voorzien van kolen lading
Dat heb je mooi gemaakt Peter.  :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Re: wagonetjes voorzien van kolen lading
Hallo Ronald,

Heb veel geleerd via het forum, ben aan het kijken voor een station nu niet makkelijk tussen al dat moois. :)

Groeten
Peter
Re: wagonetjes voorzien van kolen lading
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: wagonetjes voorzien van kolen lading
Heb hier al een paar jaren een compleet gebouwd bonn station van faller op de kast staan.
Nog nooit gebruikt of op een baan gestaan, doet me te veel aan mijn ex denken ...
(Destijds gebouwd toen ik nog bij haar was)
Volgens mij woon jij hier bij mij in de buurt hee (Ekeren), wat mij betreft mag je dat station gratis hebben.


Groeten,
Kris
Re: wagonetjes voorzien van kolen lading
@Kris:  :thumbup: Een heel mooi gebaar!  :thumbup: Dat is een mooi station voor Peter zijn baan!  :thumbup:

Groet Ronald.
Re: eindelijk mijn hout is er .
Hallo Kris,

Sorry dat ik zo laat reageer op je berichtje, had het druk op het werk. ik vind het super dat ik je station van bonn van je krijg, moeten zeker eens afspreken. dan kom je maar lekker op de koffie, nu mijn hout er is kan ik ook eindelijk van start.
Re: eindelijk mijn hout is er .
Hallo iedereen,

woensdag kreeg ik telefoon, mijn hout word geleverd ik blij dat het er is. vandaag gelijk even alles goed nagezien en alles is zoals het hoort, dus even snel een opstelling gedaan en foto gemaakt van hoe het gaat worden. als de zoon even wil gaan we samen naar de garage om het frame ta maken en langzaam te beginnen. :P

zoals je kan zien zijn deze balken veel beter, dan de eerste en alles werd gratis geleverd. >:-D

Groeten
Peter
Re: eindelijk mijn hout is er .
Wordt een mooi schilderij  :D
Re: eindelijk mijn hout is er .
Hopelijk een knappe Picasso of een rembrand kan ik er veel geld voor vragen, wilde verder doen maar de zoon tja die had geen geduld meer  :( volgende week rustig verder doen.

Groeten
Peter
Re: zo komt mijn tafel te staan
Zo iedereen

Even enkele foto's gemaakt van hoe de tafel komt te staan, momenteel ligt ze nog op de grond  :( maar eens volgende week staat ze op haar pootjes  :D



op deze foto is te zien hoe ik ook mijn kasten ga benutten om sporen op te leggen, ik moet nog balkjes laten zagen om op de zelfde hoogte te komen als de tafel zelf. maar eerst de tafel zelf afwerken.

Groeten
Peter

PS; morgen naar euro spoor ben benieuwd hoe en wie ik ga tegen komen van hier  >:-D
Re: zo komt mijn tafel te staann
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: zo komt mijn tafel te staann
Hoi Peter,


Geen probleem, ik hou het alvast opzij, we spreken wel eens prive af, ben namelijk de eerste 11 dagen van november thuis.
Re: zo komt mijn tafel te staan
Hallo Kris,

Ik ben al heel blij met zulk cadeau, we spreken zeker eens prive af. dan drinken we samen een lekker tasje koffie of iets anders lekkers  O:-D.

Groeten
Peter
Re: zo komt mijn tafel te staan
Hallo Peter,

Dat gaat er goed uitzien. De balken zijn prima van kwaliteit zo te zien. Als ik je nog een tip mag geven, zaag eens een aantal kleine driehoekjes uit (hoek 90 graden) en monteer deze in de hoek van je balken. Je zal zien dat dit een hele stevige constructie geeft. Maar als je met de hoekijzers ook tevreden bent, dan heb ik niets gezegd  :-)

Verder wens ik je veel plezier bij Eurospoor ( we zien de aankopen wel.. :D )

Groeten Ronald  :P
Re: zo komt mijn tafel te staan
Hallo Ronald,

Deze keer alles mooi geleverd en naar wens, je drie hoekjes zijn zeker niet mis zal er over denken. de tafel komt ook tegen de muur, en word dan mooi vastgeschroefd met pluggen en schroeven. dus ik heb veel geleerd van de vorige keren, heb nu ook een heel goede hoogte 105 cm in totaal.

Groeten
Peter
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Zo even beetje verder gedaan, de eerste tafel is bijna klaar volgende week ga ik de rest doen. heb enkele foto's gemaakt van hoe het er nu bijstaat.

op deze foto stevige hoek ijzers  ;)
hier is te zien dat ik iets meer dan 50cm plaats heb gelaten

op deze foto een leuk gangpad en overgang van tafel naar kasten 81cm

de totale hoogte tafel is ongeveer 105cm leuk om onder te werken  :D

Groeten
Peter
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Veel plezier bij Eurospoor.
groetjes Dennis
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Ziet er veelbelovend uit Peter.  :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Langzaam maar zeker gaat het gebeuren Peterke, ik denk dat rond de kerst de treinen bij jou lekker aan het rond rijden zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Hoi Peterke,

even je draadje doorgenomen en weer een nieuwe start gemaakt met voor en tegens wat hout betreft.
Maar goed je bent op de goede weg weer en kijk uit naar het vervolg hiervan.
Succes.
Mvgr,
Theo.