Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Citaat van: Tony op donderdag 18 september 2014, 21:13:59

Hoi Peter !

Nu het toch over de garagedeur gaat, aan de binnenkant een paar extra schuiven kan nooit kwaad.
Is de deur ook geïsoleerd trouwens ?

Grtz Tony
Hallo Tony,
Ik kan helaas niets doen aan de binnen kant, is een kantelpoort op een rail systeem echt koud gaat het daar niet zijn ik zit ingesloten. ga wel voor een digitale weerstation voor temperatuur en vocht, maar dat doe ik om beetje gerust te zijn.

Groeten
Peter
Re: de vloerbekleding ligt klaar

Peter,

Mijn buurman heeft ook een kanteldeur in zijn garage. Hij heeft de beplakt met tempex voor enige isolatie. Misschien kan dat bij jouw ook?

Groeten Ronald  :)
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Peter

Ik kan je ook helpen met Wintrack.
Mijn eigen baan is ontworpen in Wintrack 7 en ben nu overgestapt op versie 11.
Zeer boeiend programma met veel mogenlijkheden.
Als je vragen hebt laat het maar weten.
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Citaat van: Varekamp op vrijdag 19 september 2014, 07:27:02

Peter,

Mijn buurman heeft ook een kanteldeur in zijn garage. Hij heeft de beplakt met tempex voor enige isolatie. Misschien kan dat bij jouw ook?

Groeten Ronald  :)
Hallo Ronald,

Dank je voor de tip alvast, maar ik denk niet dat het gaat nodig zijn. Ga wel een weerstation kopen eerst, als het moet kan ik nog isoleren maar zit lekker ingesloten dus.

Groeten
Peter
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Citaat van: Jorg op vrijdag 19 september 2014, 07:37:53
Peter

Ik kan je ook helpen met Wintrack.
Mijn eigen baan is ontworpen in Wintrack 7 en ben nu overgestapt op versie 11.
Zeer boeiend programma met veel mogenlijkheden.
Als je vragen hebt laat het maar weten.
Hallo Jorg,

Dank je wel ik heb ook Wintrack 11 gekocht, staat al op pc het programma heb je mailtje ontvangen.
Heb tevens ook al terug gestuurd, dus eens kijken hoe het past kunnen we samen beetje baanplannen ontwerpen.

Groeten
Peter

PS: alvast bedankt
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Peter

Welke rails ga je gebruiken M, K of C.
Alle drie mogelijk in Wintrack.
Indien je de juiste afstanden gebruikt komen de lange wagons niet tegen elkaar in de bochten.
Bij het ontwerpen in WT kan je dit controleren wanneer je inzoomt op de rails want het programma tekent naast het spoor een dun lijntje dat de uitzwaai van de lange wagons aanduidt.
Er zijn een paar uitzonderingen bij M wagons die in de zeer korte bochten niet kunnen rijden maar dit staat aangegeven in de catalogus.
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Korte aanvulling, Jorg:
ga ervan uit dat alles wat ongeveer de lengte heeft van een passagierswagon (30cm) wel problemen KAN opleveren.
Heb zelf ook een stel lange wagons, maar met kortkoppelingen wil het nog wel eens problemen opleveren.
De koppeling hoort normaal dan onder de buffer door te kunnen schuiven, maar in een enkel geval blijft deze haken... wat volgt lijkt me duidelijk.


Simon
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Simon

Blijven die kort koppelingen ook haken met de NEM norm?
Want ik heb verschillende lange goederen en passagierswagons met kortkoppelingen die geen ontsporingen hebben.
Of heb dan geluk dat het bij mij nog niet voorgevallen is?
Re: eerste kasty is klaar morgen de andere vier
Hallo iedereen,

Vandaag zoals beloofd naar Ikea geweest,en heb kasten gevonden 5 stuks.Had graag de zelfde kleur gehad,maar er waren er vier dus 3 grijzen en 2 turquese kasten. heb een paar foto's gemaakt van hoe het gaat zijn,als het klaar is de kasten zelf zijn pak veranderd tegen vroeger.de vloeren van de kasten zijn verstevigd met een ijzer latje tegen het doorzakken, nu enkele foto's voor de nieuwschierige.




Groeten
Peter
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Hallo Jorg,

Ik rijd met marklin C rail heb ook draaischijf.

Groeten
Peter
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Hoi Peter,

het begin is er zo te zien  :P

Is je vloer ook helemaal vlak?
Succes met de overige kasten in elkaar zetten.

Groeten Ronald  :)
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Ozie nu pas dit draadje evolueren.
Mijn tip voor de kast was geweest: bevestig een smal houten latje dwars onder de ladevloer, dit helpt tegen doorzakken. Maar I* heeft het zelf al opgelost. De onderzijde is trouwens ook veranderd bij de vroegere modellen. Misschien toch een leuke tip misschien voor het aanpassen van de oude modellen.

Succes met de bouw!
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Hallo Peterke,

Dat is een prachtige ruimte, mooie vloer.
Die kasten zijn ideaal, heb er zelf ook een.

Blijf je volgen.

Gr.
Piwie.
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Alhoewel mijn garage niet voor de trein gebruikt wordt. Ik heb een electrische garagedeur die geïsoleerd is. volledig afsluit en aan de buitenzijde geen handels heft. Daardoor heb je niets om beet te pakken. Ook een koevoet onder heeft geen zin daar je eerst het bovenste deel naar achter moet laten gaan. En die zit aan de transportketting vast.  Voldoet aan politie keurmerk.

Zou wel wat voor jou zijn.  :)
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Peter

Ik ga van de week eens aan het tekenen, ik zal trachten op basis van je afmetingen verschillende opstellingen te maken die je zelf dan kan aanpassen naar believen.
De I..... kastjes zien er zeer goed uit. Ik ga eens op hun Website kijken wat de afmetingen zijn om er enkele van onder mijn baan te kunnen zetten met eventueel als er genoeg ruimte is er ook nog zwenkwieltjes onder te zetten om de kastjes tijdens het bouwen nog te kunnen verrijden.
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Hoi,

Ik bouw mijn baan ook op Ikea (keuken) kastjes. :)


(klik)


Gr.
René
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Citaat van: Varekamp op zaterdag 20 september 2014, 22:59:02
Hoi Peter,

het begin is er zo te zien  :P

Is je vloer ook helemaal vlak?
Succes met de overige kasten in elkaar zetten.

Groeten Ronald  :)
Hallo Ronald
dank je wel voor je berichtje, mijn vloer is helemaal vlak hoor.

Groeten
Peter
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Citaat van: bekie op zondag 21 september 2014, 08:04:55
Ozie nu pas dit draadje evolueren.
Mijn tip voor de kast was geweest: bevestig een smal houten latje dwars onder de ladevloer, dit helpt tegen doorzakken. Maar I* heeft het zelf al opgelost. De onderzijde is trouwens ook veranderd bij de vroegere modellen. Misschien toch een leuke tip misschien voor het aanpassen van de oude modellen.

Succes met de bouw!
Hallo Bekie,

Dank je wel voor je reactie ook hier, ben heel tevreden hoe I dat opgelost heeft is degelijker geworden dan vroeger.
Groeten
Peter
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Citaat van: Piwie op zondag 21 september 2014, 10:58:29
Hallo Peterke,

Dat is een prachtige ruimte, mooie vloer.
Die kasten zijn ideaal, heb er zelf ook een.

Blijf je volgen.

Gr.
Piwie.
Hallo Piwie

Dank je voor je reactie ook heb er nu 5 staan zijn ideaal gewoon, ben er zeer tevreden mee nu kan alles mooi in de kast netjes weg.

Groeten
Peter
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Citaat van: Olav op zondag 21 september 2014, 11:29:51
Alhoewel mijn garage niet voor de trein gebruikt wordt. Ik heb een electrische garagedeur die geïsoleerd is. volledig afsluit en aan de buitenzijde geen handels heft. Daardoor heb je niets om beet te pakken. Ook een koevoet onder heeft geen zin daar je eerst het bovenste deel naar achter moet laten gaan. En die zit aan de transportketting vast.  Voldoet aan politie keurmerk.

Zou wel wat voor jou zijn.  :)
Hallo Olav,

Weet wat je wil zeggen maar helaas niet mijn eigendom hier, anders had ik al prijs gevraagd voor een garage deur met afstand bediening.
mijn ouders hadden dat ook, is zeker inbraakveilig maar ga het ook goed beveiligen hoor tegen inbraak.

Groeten
Peter   
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Citaat van: Jorg op zondag 21 september 2014, 12:02:58
Peter

Ik ga van de week eens aan het tekenen, ik zal trachten op basis van je afmetingen verschillende opstellingen te maken die je zelf dan kan aanpassen naar believen.
De I..... kastjes zien er zeer goed uit. Ik ga eens op hun Website kijken wat de afmetingen zijn om er enkele van onder mijn baan te kunnen zetten met eventueel als er genoeg ruimte is er ook nog zwenkwieltjes onder te zetten om de kastjes tijdens het bouwen nog te kunnen verrijden.

Hallo Jorg,

Dank je wel dat je mij wil helpen met tekenen ik kom zeker eens op bezoek bij jou,dan kunnen we eens samen een koffie drinken en beetje babbelen over deze fijne hobby.de kasten die ik heb gekocht zijn 78 cm hoog 3 lades.
Groeten
Peter
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Citaat van: Lokkie op zondag 21 september 2014, 12:09:29
Hoi,

Ik bouw mijn baan ook op Ikea (keuken) kastjes. :)


(klik)


Gr.






René
Hallo Rene,

Dat is ook beetje mijn bedoeling om de kasten te gebruiken als deel van de baan, hoe en wat ben er nog niet uit zal wel komen eerst nog hout bestellen dan verder kijken hoe en wat.

Groeten
Peter
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Hallo iedereen;

Vandaag rustig de kasten in elkaar gestoken, er zijn er nu vijf die gevuld kunnen worden met treinspullen.
heb er enkele foto's van gemaakt vind het zeer mooi,het is net vier meter lang net zo lang als mijn treintafel  :D


op de derde foto is te zien dat ik nog plaats heb,wel daar komt een werkbank te staan 1.40 lang dus lekker veel plaats  :D

Groeten
Peter  :P
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Dat zijn mooie kasten waar een hoop in kan Peter, de basis is er  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Hoi Peter,

het ziet er al mooi en praktisch uit.
Maar ik kan je niet helpen met wintrack.

succes

Wim
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen

Ziet er keurig uit, Peter  :thumbup:

Daar kun je aardig wat treintjes in kwijt !

Grtz Tony
Re: eerste kast is klaar morgen de andere vier
Hoi Peter,

Citaat van: peterke33 op zondag 21 september 2014, 22:09:01
Dat is ook beetje mijn bedoeling om de kasten te gebruiken als deel van de baan, hoe en wat ben er nog niet uit zal wel komen eerst nog hout bestellen dan verder kijken hoe en wat.

Je bent hartstikke leuk bezig met je nieuwe modelbaan. Je gaat hard en iedereen roept ook "goed bezig  :thumbup: ". Maar ik mis in het geheel een "plan". Als je hout e.d. gaat bestellen moet je toch weten hoe je het gaat doen. Anders bestel je hout wat je mogelijk niet nodig hebt of achteraf denkt van "had ik dat maar anders gedaan".

Denk goed na of je niet in "modules" of "segmenten" wil gaan bouwen.... Er zijn een aantal redenen voor te verzinnen waarom je het zou kunnen doen:

1) De Ruimte: Je deelt de ruimte met andere zaken zoals de fietsen e.d. Dus je modelbaan moet tegen een wand aan. Echt veel diepte kan je niet maken. (max 0,60 tot 1,00m diep) vanwege de andere activiteiten in de schuur (fietsen e.d.)

2) Werkbare hoogte: Nu kan je het ding mooi op hoogte maken (1,10 of 1,20) daarmee zit je dan niet meer met een gebogen rug te werken. Je zal merken dat het heel fijn is :)

3) Uitneembaar: Een module is uit te nemen en op een paar schragen te zetten voor de tijd dat je er aan werkt. Daarna weer terug te zetten. Zo kan je aan alle zijdes erbij. En ben je klaar: Zet je het ding zo aan de zijkant en kunnen de fietsen er weer in.

4) Werken aan de onderzijde: Een module is zo op de zijkant te zetten zodat je "op hoogte" aan de bedrading kan werken. Klaar met de werkzaamheden, zet je hem zo weer terug.

5) Achtergrond: Je kan de module zo maken dat de achterplaat meteen een achtergrond voor je modelbaan is. Hoef je ook niet aan de gang met de muur van de schuur.

6) Verlichting: In je garage zal je behoorlijk wat verlichting moeten maken wil je daar goed kunnen werken. Anders wordt het al snel te donker. Door de modulebakken meteen te voorzien van verlichting heb je goede werkverlichting en de baan is meteen goed uitgelicht.

7) Verhuisbaar: Door in segmenten of modules te gaan werken is je baan makkelijker te verhuizen ;) Mocht dat ooit nodig zijn


Succes met je modelbaan!

Groet Ronald.
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Citaat van: degeluidsman op maandag 22 september 2014, 05:59:19
Dat zijn mooie kasten waar een hoop in kan Peter, de basis is er  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman.

Hallo Peter Degeluidsman,
Dank je wel voor het fijne compliment, ik ga deze keer voor een goede start.  :P

Groeten
Peter
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Citaat van: wimhelsen op maandag 22 september 2014, 08:30:43
Hoi Peter,

het ziet er al mooi en praktisch uit.
Maar ik kan je niet helpen met wintrack.

succes

Wim

Hallo Wim dank je wel voor je compliment ook.
Heb al hulp gekregen van iemand op forum, die me gaat helpen met Wintrack alvast bedankt.

Groeten
Peter
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Citaat van: Tony op maandag 22 september 2014, 10:24:58

Ziet er keurig uit, Peter  :thumbup:

Daar kun je aardig wat treintjes in kwijt !

Grtz Tony

Hallo Tonny,

Dank je ook weederom voor je compliment, treintjes niet alleen he  8o alles wat met treintjes te maken heeft gaat in deze lades gaan.

Groeten
Peter
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Hallo Ronald,

Dank je wel voor je reactie ook, weet wat je bedoeld met modules te werken maar mijn kasten maken ook deel uit van de treintafel. heb alles mooi uitgewerkt gemeten, dat mijn vrouw haar fiets kan staan mijn brommer ook kan staan, licht heb ik er zeker voldoende ik blijf beetje van de muur zijde om achter aan ook aan mijn baan te kunnen. zal eens kijken of ik eens een plan kan maken hoe het er gaat uitzien, dan hebben jullie een idee wat ik ga doen. de hoogte van de tafel gaat 105cm worden, met balkjes ga ik de zelfde hoogte maken op mijn kasten gelijk met de tafel. dus rangeren of draaischijf zal waarschijnlijk op de kasten gebeuren of eventuweel opstelsporen voor locs en wagons, daar ben ik nog niet uit maar komt nog wel  ;) hopelijk hebben jullie een overzicht (beeld) hoe het gaat worden.

Groeten
Peter 
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Hoi Peter,

Citaat van: peterke33 op maandag 22 september 2014, 13:02:32
ik blijf beetje van de muur zijde om achter aan ook aan mijn baan te kunnen.

Denk aan minimaal 50cm.... Ik heb daar genoeg ervaring mee dat 30cm toch echt te weinig is ;) Daarom heb ik een baan afgebroken ;)  :D

Citaat van: peterke33 op maandag 22 september 2014, 13:02:32
zal eens kijken of ik eens een plan kan maken hoe het er gaat uitzien, dan hebben jullie een idee wat ik ga doen.

Is goed. We zien het plan wel verschijnen!

Succes!

Groet ROnald.
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Hoi Peter,

Ziet er strak uit.  :thumbup:
Heb je al een banenplan op papier staan?

Groeten Ronald  :)
Re: de vijf kasten staan op hun plaats nu het hout bestellen
Citaat van: Varekamp op maandag 22 september 2014, 19:43:59
Hoi Peter,

Ziet er strak uit.  :thumbup:
Heb je al een banenplan op papier staan?

Groeten Ronald  :)

Hallo Ronald,

Dank je wel voor je reactie
Heb nog geen banenplan op papier staan, ga wel met een forum lid eens denken over een fijn plan.

Groeten
Peter
Re: zo komt de tafel te staan
Hallo iedereen,

Even wat foto's gemaakt van hoe breed de tafel gaat worden, en hoeveel ik van de muur blijf.
Eerste foto waterpas is net 100cm breed, (treintafel breedte) de dozen zijn net 50 cm word het gang pad om aan de tafel te kunnen.

tweede foto is plaats om stoel te zetten tussen kasten en treintafel, zo heb jullie idee hoe het gaat worden.


Groeten
Peter
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Citaat van: peterke33 op maandag 15 september 2014, 07:21:59
Citaat van: Johnnytrein op maandag 15 september 2014, 07:15:09
Een vriend van mij heeft ook die kasten Malm en de bovenkant zakt door. Moest je deze kasten nog niet gekocht hebben wees dan gewaarschuwd.

Hallo Johnnytrein,

das raar hoor wij hebben deze kasten met 4 lades al meer dan 3 jaar thuis op onze slaapkamer staan, en bij ons zakt zakken ze niet door er staat een tv op van 109cm  :D .

Groeten
Peter

bij mij staat er ne visbak op van 200kg dus no worries :D

Tom
Re: vandaag hout besteld donderdag levering
Hallo iedereen,

Zo vandaag het hout besteld voor mijn treintafel, zaterdag of zondag kunnen we beginnen. ook heb ik de kasten vandaag ingeladen, heb via het werk plaatjes gegraveerd. zodat ik alles terug vind als alles op zijn plaats ligt, heb er enkele foto's van gemaakt.

toen ik in de gamma was, dacht ik ja die lamp neem ik ook mee loop lamp met led verlichting oplaadbaar.


Groeten
Peter
Re: vandaag hout besteld donderdag levering
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: vandaag hout besteld donderdag levering
Dat ziet er netjes uit Peterke, handig als je zulke plaatjes op je werk kan maken  :thumbup:.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: vandaag hout besteld donderdag levering
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 27 september 2014, 19:08:55
Dat ziet er netjes uit Peterke, handig als je zulke plaatjes op je werk kan maken  :thumbup:.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Hallo Peter Degeluidsman,
Dank je wel voor je reactie,
ik hou het graag netjes, en heb nu een goed overzicht met wat er in de kasten ligt.

Groeten
Peter
Re: vandaag hout besteld donderdag levering
Hoi Peter,

Goed om te zien dat je een goede start maakt. Handig dat je via je werk plaatjes kunt maken, met al die lades is dat erg handig als je weet welke lade je moet hebben.

Ik kijk graag uit naar wat je gaat bouwen met het hout. Veel succes komende week.

Groeten Ronald  :)
Re: vandaag hout besteld donderdag levering
Citaat van: Varekamp op zaterdag 27 september 2014, 19:25:27
Hoi Peter,

Goed om te zien dat je een goede start maakt. Handig dat je via je werk plaatjes kunt maken, met al die lades is dat erg handig als je weet welke lade je moet hebben.

Ik kijk graag uit naar wat je gaat bouwen met het hout. Veel succes komende week.

Groeten Ronald  :)

Hallo Ronald,

Dank je wel ook voor je reactie, ik zelf heb het ook graag overzichtelijk dan moet ik niet zoeken achter dit en dat.
Het hout gaat donderdag voormiddag geleverd worden, dan is het wachten tot zaterdag of zondag  :D

Groeten
Peter  :)
Re: vandaag hout besteld donderdag levering
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vandaag hout besteld donderdag levering

Ziet er perfect uit, Peter !

Ik ben ook al een poos overal op aan't schrijven, wat er in zit.
Het ergste is ooit, dat je iets niet meer kunt vinden en het dan opnieuw gaat kopen  :-) om het daarna weer te vinden >:-D

Succes met timmeren en vijzen, zoals ze dat zo mooi zeggen bij jullie.

Grtz Tony
Re: vandaag hout besteld donderdag levering
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: vandaag hout besteld donderdag levering
Zit even deze topic door te lezen maar alles ziet er perfect uit Peter. :thumbup:
Ga dit eens lekker volgen dus de notificatie gaat aan. :P
Re: vandaag hout besteld donderdag levering
Citaat van: Tony op zaterdag 27 september 2014, 20:06:53

Ziet er perfect uit, Peter !

Ik ben ook al een poos overal op aan't schrijven, wat er in zit.
Het ergste is ooit, dat je iets niet meer kunt vinden en het dan opnieuw gaat kopen  :-) om het daarna weer te vinden >:-D

Succes met timmeren en vijzen, zoals ze dat zo mooi zeggen bij jullie.

Grtz Tony
Hallo Tony,
Dank je wel voor je reactie,
Ik heb het eigenlijk onbewust gedaan, het idee kwam eigenlijk dat ik op het werk naamplaatjes maak. meestal brievenbus en bel dus ik dacht ik ga dat ook doen voor op mijn kasten, zodat ik weet waar en wat ik heb onder de baan(tafel) hopelijk niets meer. anders weer een heel rommeltje heb ik geleerd van de vorige keren  >:-D zoals ze zeggen nooit te oud om te leren. het timmeren en vijzen  :) gaat me zeker lukken hoor mijn buur jongen komt me even helpen  :D

Groeten
Peter
Re: vandaag hout besteld donderdag levering
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 27 september 2014, 20:14:16
Zit even deze topic door te lezen maar alles ziet er perfect uit Peter. :thumbup:
Ga dit eens lekker volgen dus de notificatie gaat aan. :P

Hallo ho_miessie

Zoals eerder vermeld ga ik niet voor minder, wil deze keer alles mooi en goed doen hopelijk geen of weinig fouten.
Dank je wel dat je mij ook gaat volgen  :D

Groeten
Peter
Re: lades van de kasten gevuld vandaag zoon heeft geholpen
Hallo Spoorvrienden,

Vandaag lekker even de tijd genomen om de lades te vullen, met sporen locs wagons en allerlei. de zoon heeft me flink geholpen en ja hoor, die is benieuwd naar de eerste treinen die over de sporen gaan rijden  >:-D vliegen doen ze hier niet  :D :D eerste foto twee lades met sporen.

zoon ook op de foto fier dat hij papa mocht helpen  O:-D

drie lades met wagonetjes, twee lades met locs man je krijgt wat bij elkaar met de jaren.

Groeten
Peter
Re: lades van de kasten gevuld vandaag zoon heeft geholpen
ik dacht dat kinderarbeid verboden was?  :P
hoewel kindeen op school ook moeten werken. :(
Re: lades van de kasten gevuld vandaag zoon heeft geholpen
Citaat van: marklinfan op zondag 28 september 2014, 17:11:25
ik dacht dat kinderarbeid verboden was?  :P
hoewel kindeen op school ook moeten werken. :(

Hallo Marklinfan,

niet doorvertellen van die kinderarbeid he, wil niet dat schildfocus voor mijn deur staat  :D
hij zal ze ook graag zien rijden mijn treintjes, heb al stiekem een treintje beloofd. heb nog een trafo over en loc ook enkele wagentjes  O:-D

Groeten
Peter
Re: lades van de kasten gevuld vandaag zoon heeft geholpen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: lades van de kasten gevuld vandaag zoon heeft geholpen

Die la met rails is binnenkort weer leeg, Peter  :-)

Grtz Tony
Re: nieuwe loc binnen gekomen op spoor 3
Hallo iedereen,

Vandaag kwam er een pakje aan op het werk, joehoe ikke blij want daar zat mijn nieuwste aanwinst in  :P
een mooie loc gekocht hier op het forum.  :D  die gaat een mooi plekje krijgen op mijn baan, die ik zondag ga maken het hout komt morgen binnen eyyss  >:-D


Groeten
Peter