Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: (Ekeren City ECOIL) het dak is beter gelukt dan gisteren na een nachtje slapen
Hallo Iedereen

Het gaat langzaam maar zeker goed komen met de loods, vind de handleiding toch niet helemaal duidelijk.
Maar ik kom er wel door, vandaag dus de muren gezet en de deuren geplaats een voorbeeld van waar ik naar toe wil gaan.

De roestige deuren komen aan de voorkant te staan.

Re: (Ekeren City ECOIL) het dak is beter gelukt dan gisteren na een nachtje slapen
Prachtig!
Re: (Ekeren City ECOIL) muren en deuren zijn geplaats het komt goed
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) muren en deuren zijn geplaats het komt goed
Peterke, volgens mij zijn het houten deuren en niet van aluminium, trouwens aluminium roest niet.
Zelf deurtjes maken en die lekker oud maken, dat kan jij wel en je model wordt er een stuk levendiger door.
Re: (Ekeren City ECOIL) muren en deuren zijn geplaats het komt goed
Jammer weer dat je vergeten bent de stenen en houten balken te schilderen.
Re: (Ekeren City ECOIL) het dak is beter gelukt dan gisteren na een nachtje slapen
Citaat van: wimpietje op donderdag 05 september 2019, 21:06:51
Prachtig!

Dank je wel, heb de plastiek deuren vervangen door balsa hout.

Citaat van: iTom op donderdag 05 september 2019, 21:48:46
Peterke, volgens mij zijn het houten deuren en niet van aluminium, trouwens aluminium roest niet.
Zelf deurtjes maken en die lekker oud maken, dat kan jij wel en je model wordt er een stuk levendiger door.

Tom
Ik kwam ook daarna erachter dat er iets niet klopte, maar heb je tip gevolgd en ja hoor
Heb zelf deuren gemaakt en lekker oud gemaakt en ja veel beter hoor !!!


Citaat van: Ronald69 op vrijdag 06 september 2019, 11:37:59
Jammer weer dat je vergeten bent de stenen en houten balken te schilderen.

Ik heb de balken en stenen voorzien van een kleurtje komt helaas door de flits van de camera dat het niet zichtbaar is.
Re: (Ekeren City ECOIL) muren en deuren zijn geplaats het komt goed
Ik kreeg tips van tom

Om mijn deuren te vervangen door echt hout, ik rommelen in mijn bakjes en vond nog balsa hout van de juiste dikte.
Lekker aan de slag met verf en wattenstaafjes en kijk het is veel mooier nu, ga nog een raam veranderen door een houten plaat en of balkjes.
Re: (Ekeren City ECOIL) plastiek deuren vervangen door echt hout veel beter
 :) Peter, dat ziet er heel mooi uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Alleeen nog een "puntje" ter aanvulling;
Je zult het hele gebouw flink moeten verouderen om bij de deuren te laten passen. :D
Of je laat Tom invliegen, ken ie mooi hellepe. O:-D

Dirk-Jan
Re: (Ekeren City ECOIL) plastiek deuren vervangen door echt hout veel beter
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) plastiek deuren vervangen door echt hout veel beter
 @citaat Ha, ha, ha, nou dat kan Peterke zelf ook wel hoor. Beetje drybrushen kom je al een heel end.
Re: (Ekeren City ECOIL) plastiek deuren vervangen door echt hout veel beter
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) plastiek deuren vervangen door echt hout veel beter
Peter,

je maakt er weer een mooi project van,
ik blijf het altijd graag volgen,

geeft mij veel inspiratie alleszins

grts Freddy
Re: (Ekeren City ECOIL) plastiek deuren vervangen door echt hout veel beter
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 06 september 2019, 12:57:02
:) Peter, dat ziet er heel mooi uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Alleeen nog een "puntje" ter aanvulling;
Je zult het hele gebouw flink moeten verouderen om bij de deuren te laten passen. :D
Of je laat Tom invliegen, ken ie mooi hellepe. O:-D

Dirk-Jan

Dirk-Jan

Dank je wel,
Ik wil en ga zeker het hele gebouw nog voorzien van een kleurtje dat bij de deuren gaat passen.
Tom heeft het te druk om bomen te maken

Citaat van: iTom op vrijdag 06 september 2019, 12:58:54
@citaat Ha, ha, ha, nou dat kan Peterke zelf ook wel hoor. Beetje drybrushen kom je al een heel end.
Tom
Het is dankzij tips dat ik ver kom, ga lekker zelf aan de slag met verfjes en borstels

Citaat van: Kelderspoorder op vrijdag 06 september 2019, 13:13:20
Peter,

je maakt er weer een mooi project van,
ik blijf het altijd graag volgen,

geeft mij veel inspiratie alleszins

grts Freddy

Freddy

Dank je wel, ik vind dit enorm leuk om te doen.
Dat is fijn om te lezen dat je mijn blijft volgen

Erg leuk dat ik andere mensen inspiratie kan geven
Re: (Ekeren City ECOIL) plastiek deuren vervangen door echt hout veel beter
mooie oude deuren zo; komt er nog beslag (scharnieren/deurknop/slot) op? en inderdaad, de rest van de loods is nu nog te keurig, maar daar komt vast nog verandering in :thumbup:.
Re: (Ekeren City ECOIL) plastiek deuren vervangen door echt hout veel beter
 @citaat Vooral de roestige sleutel niet vergeten !

Goe bezig, Peter  :thumbup:

Grtz Tony
Re: (Ekeren City ECOIL) plastiek deuren vervangen door echt hout veel beter
Citaat van: Hanzi op vrijdag 06 september 2019, 16:27:25
en inderdaad, de rest van de loods is nu nog te keurig, maar daar komt vast nog verandering in :thumbup:.
De muren voorzien van een oude witte pleisterlaag, waar op sommige plekken de pleisterlaag is afgebrokkeld zodat je de bakstenen kan zien.
Re: (Ekeren City ECOIL) plastiek deuren vervangen door echt hout veel beter
Citaat van: Hanzi op vrijdag 06 september 2019, 16:27:25
mooie oude deuren zo; komt er nog beslag (scharnieren/deurknop/slot) op? en inderdaad, de rest van de loods is nu nog te keurig, maar daar komt vast nog verandering in :thumbup:.


Hans
Dank je wel, ben zelf ook tevreden nu is veel beter dan die plastiek deuren. heb de loods al lekker aangepakt met verf
Het zijn schuifdeuren die er in zitten, een beslag is dan helaas niet van toepassing hier. Een ketting zal kunnen moet ik eens naar zoeken

Citaat van: Tony op vrijdag 06 september 2019, 17:36:39
@citaat Vooral de roestige sleutel niet vergeten !

Goe bezig, Peter  :thumbup:

Grtz Tony


Tony

Daar kan ik wel voor zorgen voor een roestige sleutel

Dank je wel dit is helemaal mijn ding


Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 06 september 2019, 20:42:28
Citaat van: Hanzi op vrijdag 06 september 2019, 16:27:25
en inderdaad, de rest van de loods is nu nog te keurig, maar daar komt vast nog verandering in :thumbup:.
De muren voorzien van een oude witte pleisterlaag, waar op sommige plekken de pleisterlaag is afgebrokkeld zodat je de bakstenen kan zien.

Helaas dat heb ik niet gedaan ik heb de loods wel oud gemaakt vervuild zeg maar, ben tevreden zal de foto's wel even posten  hier.
Re: (Ekeren City ECOIL) plastiek deuren vervangen door echt hout veel beter
Hallo Allemaal

Gisteren met verf aan de slag, om de loods wat ouder te maken drybruch techniek eerst met zwart daarna wat groen en terug met rood erover vind het mooi zo mss hier en daar wat klimmop nog doen (op foto lijkt het feller dan in het echt) ik heb de houten plaat weggedaan


Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
De oude houten vlonder voor de deur grijs maken. Oud (hard) hout verkleurt naar grijs.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
Hi Peter,

:thumbup:
En inderdaad zoals Wim zegt grijzig maken.

groet
Harald
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
Mooie vervuiling Peter :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
Hoi Peter,

Leuk om je zo bezig te zien met de loods.
Het dak is volgens mij zo wel mooi gelukt. Je kan het dak ook nog met poeders verouderen, maar dat zou ik pas doen als het erop zit.
Als tip zou ik je willen meegeven om de voegen van de stenen te vullen met een verdunde grijze verf. Zet je loods op zijn kant en met de punt van de penseel laat je zo de verdunde verf erin vloeien. Met een keukenpapiertje kan je eventueel teveel aan verf weer opzuigen.

Hierdoor krijg je een mooi effect.  Andere tip ik zou het dak er los opleggen. Maak aan de onderzijde van het dak een ledstripje, hierdoor krijg je mooi licht in je loods. Zet desnoods nog oude spullen in, zodat je dit door de ramen kan zien zitten.

Succes met de afbouw.

groet Ronald  :)
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Heeel fraai Peter
Het is altijd lastig om het op een foto te ?laten zien?
Maar ziet er echt mooi uit
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
Knap werk, met aandacht voor detail.  :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
Citaat van: nobody op zaterdag 07 september 2019, 13:07:53
De oude houten vlonder voor de deur grijs maken. Oud (hard) hout verkleurt naar grijs.

Wim

Dat ga ik zeker nog doen hoor, eerst licht grijs daarna met en beetje zwart en of groen ??

Citaat van: Haradigi op zaterdag 07 september 2019, 13:34:17
Hi Peter,

:thumbup:
En inderdaad zoals Wim zegt grijzig maken.

groet
Harald

Harald

Dat ga ik zeker nog doen hoor, dan denk ik aan verdund grijs eerst daarna oud maken met zwart en groen ??

Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 07 september 2019, 14:04:21
Mooie vervuiling Peter :thumbup:

Dank je wel hebben ons best gedaan

Citaat van: Varekamp op zaterdag 07 september 2019, 15:07:29
Hoi Peter,

Leuk om je zo bezig te zien met de loods.
Het dak is volgens mij zo wel mooi gelukt. Je kan het dak ook nog met poeders verouderen, maar dat zou ik pas doen als het erop zit.
Als tip zou ik je willen meegeven om de voegen van de stenen te vullen met een verdunde grijze verf. Zet je loods op zijn kant en met de punt van de penseel laat je zo de verdunde verf erin vloeien. Met een keukenpapiertje kan je eventueel teveel aan verf weer opzuigen.

Hierdoor krijg je een mooi effect.  Andere tip ik zou het dak er los opleggen. Maak aan de onderzijde van het dak een ledstripje, hierdoor krijg je mooi licht in je loods. Zet desnoods nog oude spullen in, zodat je dit door de ramen kan zien zitten.

Succes met de afbouw.

groet Ronald  :)

Ronald

Dank je wel dit is waar ik me kan in uitleven, lekker los gaan met verf en kwast (penselen)
Ik ga het dak even laten zoals het is kan daarna als het er opstaat kijken of ik nog iets moet doen (roest en of wit van kalk aanslag)
Weet het die tip had ik ook als eens gekregen ooit om verdunde verf tussen de voegen te laten lopen, maar de vrees is als het niet mooi is of mislukt dat houd me tegen om dat te doen.

Ik wil later als het klaar is een plafond steken heb al een idee hoe ik dat ga doen, heb nog H profielen liggen die kan ik de hoeken plaatsen en daarop het plafond en dan verlichting er in en ja dat idee is er ook al wat ik ga doen met verlichting.

Citaat van: Barry1972 op zaterdag 07 september 2019, 18:09:35
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Heeel fraai Peter
Het is altijd lastig om het op een foto te “laten zien”
Maar ziet er echt mooi uit

Barry

Dank je wel hoor,
Inderdaad op foto lijkt het altijd feller en blinkt het meer dan als in het echt
We gaan gewoon lekker verder zo

Citaat van: Schienenbus2012 op zaterdag 07 september 2019, 18:41:54
Knap werk, met aandacht voor detail.  :thumbup:

Dank je wel hoor voor het mooie compliment
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
Hoi Peter,

Wat heb jij die deuren ontzettend gaaf verouderd. Ik ben wel benieuwd geworden naar die zogeheten chipping techniek. Kun je zulk effect ook niet bereiken met een geverfd oppervlak op een paar plekken in  te vetten met vaseline en dan de 2e laag over het gehele oppervlak? Dat zie ik ze wel eens doen bij het verouderen van oude meubels. Lekker bezig in ieder geval.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
Chipping wordt ook wel gedaan met haarlak (zelf nog geen ervaring mee).
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
Citaat van: Martijn op zaterdag 07 september 2019, 20:59:03
Hoi Peter,

Wat heb jij die deuren ontzettend gaaf verouderd. Ik ben wel benieuwd geworden naar die zogeheten chipping techniek. Kun je zulk effect ook niet bereiken met een geverfd oppervlak op een paar plekken in  te vetten met vaseline en dan de 2e laag over het gehele oppervlak? Dat zie ik ze wel eens doen bij het verouderen van oude meubels. Lekker bezig in ieder geval.

Martijn

Dank je wel, de chipping techniek is niet heel moeilijk hoor er bestaan kant en klare flesjes van Vallejo voor.
Dat kan ik niet met Vaseline nog nooit gedaan eerlijk gezegd, wat mijn vader ooit deed bij een klant als schilder met een ketting de kast te lijf gaan en daarna insmeren met een oude boenwas was de kast ook antiek.

Citaat van: NL-modelspoor op zondag 08 september 2019, 11:33:32
Chipping wordt ook wel gedaan met haarlak (zelf nog geen ervaring mee).

Dat ken ik ook niet, je kan met haarlak wel poeders indien laten hechten op je model.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
Heb vandaag mijn loods nog wat aangepakt, het houtwerk nog beetje verouderd.
Dit is nog maar het begin en moet nog wat kleine dingen doen zoals de deur, er komt ook nog een houten vloer in (balsa) hout.
Er komt ook nog een bijgebouw tegen dus dat word ook nog gedaan, we gaan langzaam maar zeker verder.

Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Peter,

Mooi gedaan. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Je bent op de goede weg. Misschien volgende keer eens kijken of jouw treinenwinkel ook mooie dunne latjes verkoopt, dat gaat er dan mooier uitzien als een plaatje Balsa. Ik gebruik latjes van 3,0mmx0,6mm, dat werkt nog echter omdat er geen latje hetzelfde is van structuur en je een naad zal krijgen. Splits ze zelf af en toe in 1,5mmx0,6mm om bijv. een deur te maken.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Gelukkig worden de avonden weer langer. Het ziet er al mooi uit.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Dag Peter,

Die paar nachtjes slapen hebben bij jou wonderen gedaan.
En ik had al alle vertrouwen in jou dat het goed zou komen.

Het resultaat wordt steeds mooier.
Rustig doorgaan zo dan komt het helemaal goed.

Heb je nog aan mijn fotootjes gedacht?
Ik vermoed van niet maar dat is niet erg.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Peter,

Zo zie je maar even de tijd nemen en goed over nadenken, en het resultaat is dan ook  geslaagd
Ga je er ook nog binnenin iets in  zetten, oude machines bv of oude kratten


grts Freddy
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Peter, de loods gaat er al goed uit zien. Vaak heb ik bij jouw bouwsels in het begin zoiets van "oei, wat moet dat worden", maar je weet het meestal tot een mooi resultaat te brengen. Ik ben dan ook benieuwd naar het eindresultaat.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Citaat van: Kelderspoorder op maandag 09 september 2019, 21:11:20
Peter,

Zo zie je maar even de tijd nemen en goed over nadenken, en het resultaat is dan ook  geslaagd
Ga je er ook nog binnenin iets in  zetten, oude machines bv of oude kratten


grts Freddy
Als je dat gaat doen en je schuift de deuren -deels- open dan moet je niet vergeten om ook de wanden aan de binnenzijde te verouderen/weatheren.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Citaat van: h0_miessie op maandag 09 september 2019, 16:11:03
Peter,

Mooi gedaan. :) :thumbup:

Groet Michel

Michel

Dank je wel, we gaan lekker langzaam verder

Citaat van: iTom op maandag 09 september 2019, 16:39:08
Je bent op de goede weg. Misschien volgende keer eens kijken of jouw treinenwinkel ook mooie dunne latjes verkoopt, dat gaat er dan mooier uitzien als een plaatje Balsa. Ik gebruik latjes van 3,0mmx0,6mm, dat werkt nog echter omdat er geen latje hetzelfde is van structuur en je een naad zal krijgen. Splits ze zelf af en toe in 1,5mmx0,6mm om bijv. een deur te maken.

Tom

Dank je wel heb dan ook goede tips gekregen, en dit zijn op deze baan echt de eerste gebouwen die ik (weather vuil maak roestig of wat ook) en vind het enorm leuk om te doen.
Heb een grote modelzaak in het Antwerpse die veel Balsa hout en dergelijke verkoopt, er zijn zelfs mensen die daar kopen die hun eigen boten bouwen in Balsa hout dus dat vind ik daar wel.

Citaat van: Schienenbus2012 op maandag 09 september 2019, 16:44:41
Gelukkig worden de avonden weer langer. Het ziet er al mooi uit.

Ik bouw eigenlijk winter en zomer door, als het kouder word dan word er meer gedaan dan in de zomer. Dank je wel voor het mooie compliment.

Citaat van: Trainhenk op maandag 09 september 2019, 20:13:27
Dag Peter,

Die paar nachtjes slapen hebben bij jou wonderen gedaan.
En ik had al alle vertrouwen in jou dat het goed zou komen.

Het resultaat wordt steeds mooier.
Rustig doorgaan zo dan komt het helemaal goed.

Heb je nog aan mijn fotootjes gedacht?
Ik vermoed van niet maar dat is niet erg.

Henk
Inderdaad ik had er zelfs nachtmerries van  :-) nene hoor, ik kreeg wat tips en daar ben ik mee aan de slag gegaan.
Dank je wel hoor, het word zeker mooier en mooier als je kijkt in het begin en nu wereld van verschil zeg maar.
Ik ga gewoon lekker rustig door, en stap voor stap komt het goed.

Ik heb je al een PB gestuurd, zal straks nog eens wat foto's maken en mailen naar jou.

Citaat van: Kelderspoorder op maandag 09 september 2019, 21:11:20
Peter,

Zo zie je maar even de tijd nemen en goed over nadenken, en het resultaat is dan ook  geslaagd
Ga je er ook nog binnenin iets in  zetten, oude machines bv of oude kratten


grts Freddy

Freddy
Inderdaad en ook de tips die ik kreeg kwamen erg goed van pas zeg maar, dank je wel
Of er binnen iets komt oei geen idee eigenlijk het is meer verlaten mss wat oude paletten of zo maar meer niet.

Citaat van: PaT op maandag 09 september 2019, 21:22:32
Peter, de loods gaat er al goed uit zien. Vaak heb ik bij jouw bouwsels in het begin zoiets van "oei, wat moet dat worden", maar je weet het meestal tot een mooi resultaat te brengen. Ik ben dan ook benieuwd naar het eindresultaat.

Pat
Dank je wel hoor, ik denk dat ook soms van wat gaat dat hier worden komt dit wel goed, En ja hoor het komt helemaal goed.
Gewoon lekker rustig kijken genieten van de foto's en het eindresultaat komt hier ook te staan (de foto's althans)

Citaat van: Hanzi op maandag 09 september 2019, 22:13:03
Citaat van: Kelderspoorder op maandag 09 september 2019, 21:11:20
Peter,

Zo zie je maar even de tijd nemen en goed over nadenken, en het resultaat is dan ook  geslaagd
Ga je er ook nog binnenin iets in  zetten, oude machines bv of oude kratten


grts Freddy
Als je dat gaat doen en je schuift de deuren -deels- open dan moet je niet vergeten om ook de wanden aan de binnenzijde te verouderen/weatheren.
Daarom dacht ik meer aan een verlaten pand mss wat rommel buiten leggen zoals een vat en of paletten of wat plankjes och we zien het wel.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
Rustig bezig aan het bijgebouw van de loods, dit word iets minder vervuild is later bijgebouwd zeg maar heb ook enkele planken tegen het raam gedaan een leuk detail zeg maar.
Ik zie enkele schoonheid foutjes maar dat werken we wel bij

Re: (Ekeren City ECOIL) rustig bezig aan het bijgebouw van de loods
Hoi Peter,

Leuk idee zo de planken tegen de ramen aan. Desnoods maak je er nog een kapot raam in o.i.d.  :idea:

Groet Ronald  :)
Re: (Ekeren City ECOIL) rustig bezig aan het bijgebouw van de loods
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) rustig bezig aan het bijgebouw van de loods
Leuk idee hoor  ;), zet er ook eens een Preisertje naast voor de verhoudingen.
Misschien ook een Preiser op een ladder met een hamer in de hand die de planken er tegenaan staat te timmeren.
Re: (Ekeren City ECOIL) rustig bezig aan het bijgebouw van de loods
Ook leuk om wat graffiti op achter te laten. Maar moet wel je smaak zijn dan om dat te doen.
Re: (Ekeren City ECOIL) rustig bezig aan het bijgebouw van de loods
Citaat van: iTom op dinsdag 10 september 2019, 15:18:13
Leuk idee hoor  ;), zet er ook eens een Preisertje naast voor de verhoudingen.
Misschien ook een Preiser op een ladder met een hamer in de hand die de planken er tegenaan staat te timmeren.
Ja, het zijn stevige "balkjes" (zeg maar bielzen) waarmee het raam dicht zit.
Re: (Ekeren City ECOIL) rustig bezig aan het bijgebouw van de loods
Citaat van: Varekamp op dinsdag 10 september 2019, 15:02:47
Hoi Peter,

Leuk idee zo de planken tegen de ramen aan. Desnoods maak je er nog een kapot raam in o.i.d.  :idea:

Groet Ronald  :)
Hoi Ronald

Dank je wel die tip kreeg ik van iTom en dat raam ook en is inmiddels toegepast dat raam dat stuk is.


Citaat van: iTom op dinsdag 10 september 2019, 15:18:13
Leuk idee hoor  ;), zet er ook eens een Preisertje naast voor de verhoudingen.
Misschien ook een Preiser op een ladder met een hamer in de hand die de planken er tegenaan staat te timmeren.

Tom
Die tip kreeg ik van jou, en dit is de eerste keer dat ik zulke dingen doe maak.
Dat het niet helemaal klopt verhouding, je hebt gelijk hoor is inmiddels aangepast door plankjes inplaats van balken


Citaat van: NL-modelspoor op dinsdag 10 september 2019, 15:41:56
Ook leuk om wat graffiti op achter te laten. Maar moet wel je smaak zijn dan om dat te doen.

Graffiti had al ergens gedaan aan het chemie fabriek, word het niet te druk kan eens kijken hoe het is met graffiti

Citaat van: Hanzi op dinsdag 10 september 2019, 16:51:49
Citaat van: iTom op dinsdag 10 september 2019, 15:18:13
Leuk idee hoor  ;), zet er ook eens een Preisertje naast voor de verhoudingen.
Misschien ook een Preiser op een ladder met een hamer in de hand die de planken er tegenaan staat te timmeren.
Ja, het zijn stevige "balkjes" (zeg maar bielzen) waarmee het raam dicht zit.
Heb de balken (bielzen) al aangepast naar plankjes, ik moet de verhouding nog beetje leren  :-) maar ik leer het wel

Foto's volgen straks
Re: (Ekeren City ECOIL) rustig bezig aan het bijgebouw van de loods
 @citaat Hoe druk het wordt met graffiti is natuurlijk ook afhankelijk van of je alleen ergens een kleine tag zet, of dat je een hele muur vol schildert. Maar het is natuurlijk wel zo dat oude leegstaande panden een aantrekkingskracht hebben op dat soort 'kunst'. Het kan een lange muur zonder ramen bijvoorbeeld onderbreken zo dat de muur niet meer alleen een muur is.
Re: (Ekeren City ECOIL) rustig bezig aan het bijgebouw van de loods
Citaat van: NL-modelspoor op dinsdag 10 september 2019, 18:05:38
@citaat Hoe druk het wordt met graffiti is natuurlijk ook afhankelijk van of je alleen ergens een kleine tag zet, of dat je een hele muur vol schildert. Maar het is natuurlijk wel zo dat oude leegstaande panden een aantrekkingskracht hebben op dat soort 'kunst'. Het kan een lange muur zonder ramen bijvoorbeeld onderbreken zo dat de muur niet meer alleen een muur is.

Johan

Inderdaad een leegstaand pand, word inderdaad dikwijls volgeklad gespoten met graffiti en ja kan het zeker eens toepassen als het klaar is.
Je hebt wel een punt hoor, en nu ik er zo over denk kan het wel inderdaad die graffiti  :thumbup: :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) rustig bezig aan het bijgebouw van de loods
Balken voorzien van plankjes op het raam, en ik moet nog veel leren zeker als het aankomt op maten van preisers daar sta ik dikwijls niet bij stil.
Maar dankzij het forum, en tips komt het wel helemaal goed ook zit er een kapot raam in maar dat zie je nog niet helemaal goed later mss wel als er licht in komt.

Re: (Ekeren City ECOIL) Balken weggehaald en voorzien van plankjes voor het raam
Beter zo, Peter. Leuk dat je ook daadwerkelijk iets doet met de tips die je krijgt.
Wel zie ik volgens mij 3x dezelfde foto (?).
Re: (Ekeren City ECOIL) Balken weggehaald en voorzien van plankjes voor het raam
De loods is mooi verouderd, Peter  :thumbup:

Maar de logica achter de balken/planken ontgaat me helemaal  :?
Waarom zitten die daar en waarom schots en scheef ?
Moet het iets tegenhouden ?

Zeker wanneer je bedenkt, dat de loods (verwacht ik) nog in gebruik is.......

Ditmaal een kritische noot van Tony  O:-D
Re: (Ekeren City ECOIL) Balken weggehaald en voorzien van plankjes voor het raam
hum... Ik vond de oude situatie mooier. Ondanks dat de planken mogen wat "dikker" waren. Dus gewoon lekker dicht.

Groet Ronald.
Re: (Ekeren City ECOIL) Balken weggehaald en voorzien van plankjes voor het raam
Citaat van: Hanzi op dinsdag 10 september 2019, 22:12:24
Beter zo, Peter. Leuk dat je ook daadwerkelijk iets doet met de tips die je krijgt.
Wel zie ik volgens mij 3x dezelfde foto (?).

Hans
Ik doe graag iets met de tips die ik krijg, en ja elke tip kan ik niet doen helaas.  8)
Denk dat er iets fout is gegaan met het posten van de foto's  :(

Citaat van: Tony op woensdag 11 september 2019, 01:06:05
De loods is mooi verouderd, Peter  :thumbup:

Maar de logica achter de balken/planken ontgaat me helemaal  :?
Waarom zitten die daar en waarom schots en scheef ?
Moet het iets tegenhouden ?

Zeker wanneer je bedenkt, dat de loods (verwacht ik) nog in gebruik is.......

Ditmaal een kritische noot van Tony  O:-D

Tony
Dank je wel en het is nog niet helemaal klaar de loods

Ik wilde hier eigenlijk een verlaten vervallen loods maken, wat je soms wel eens ziet naast spoorwegen.
Het is eens iets anders dan een nieuw gebruikt gebouw, en als je goed kijkt is er een raam stuk daarom de planken er tegen
Dat het schots en scheef is ja vond het wel iets leuker dan alles recht en strak.

Citaat van: ronaldk op woensdag 11 september 2019, 08:41:49
hum... Ik vond de oude situatie mooier. Ondanks dat de planken mogen wat "dikker" waren. Dus gewoon lekker dicht.

Groet Ronald.

Ronald
Het is soms wikken en wegen van wat doe ik het best, dikkere planken en of dunnere planken kan mss nog een heel dun plankje er tussen plaatsen
Re: (Ekeren City ECOIL) Balken weggehaald en voorzien van plankjes voor het raam
Geen Duitsland voor mij, maar lekker aan de loods bezig.
Even het dak al op de loods gezet, onderkant ook beetje vuil gemaakt nu de bij loods nog doen en ja heb nog veel werk





Re: (Ekeren City ECOIL) geen Goppingen maar lekker met de loods bezig
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) geen Goppingen maar lekker met de loods bezig
Wat een bouwval zeg. Is rijp voor de sloopkogel. :)
Lekker sfeertje gaat t worden. Komen er ook nog spanten onder de uitstekende dakdelen.
Re: (Ekeren City ECOIL) geen Goppingen maar lekker met de loods bezig
Voor zo'n vervallen loods is het dak nog te "strak"; en dan bedoel ik niet zo zeer de kleur, maar meer de keurige rechte vormen. Maar ja, hoe gaat men dát veranderen?...