Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
 :offtopic: :roll:

Dag Peter.

Da's een indrukwekkend groot stationsplein geworden! :thumbup:
Daar kun je een hele berg Preisers op kwijt in diverse scene's:
een ijscoman met klantjes, andere venters, toeristen, selfie-shooters,
meerdere reizigersstromen, hangjongeren, hangouderen, enz..
De bomen aan de zijkant maken gelijk duidelijk dat het plein ook wel
wat groen gebruiken kan, of dat nu bomen of plantenbakken zijn ...
Je bent erg goed in het verweren, dat kan toch ook met het plein :wink:

Groeten,

Erik.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Ik zie het zo. Als je iets post als bouwer dan doe je dat in eerste plaats als een soort 'dagboek' voor jezelf om te kijken wat je bereikt hebt. De reacties en commentaren die je kunt krijgen zijn mooi meegenomen. Ze kunnen je helpen of op ideeën brengen. Maar beter 1 reactie met een waardevolle tip, dan 10 reactie met alleen maar 'je bent goed bezig'.

De ene keer zal je een onderwerp hebben wat het publiek meer aanspreekt zoals bijvoorbeeld de bouw van het industriegebied.

Je hebt gelijk je kan je tijd maar 1x besteden. Het maken van foto's , het bewerken en het schrijven van tekst kost allemaal beetjes tijd. Het is geheel aan jezelf om te bepalen wat je met die tijd doet.

Zal ik nu hier ook maar weer eens gaan posten wat ik aan het maken ben? Of bouw ik toch maar lekker verder.

Het belangrijkste van de hobby is nog dat je er zelf de voldoening in vind.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Peter,

Af en toe reageer ik ook jouw topic. Soms heb ik niet de tijd of zin om op veel Topics van de forumleden te reageren. Ik plaats zelf regelmatig foto?s van mijn voortgang in mijn eigen topic. Niet op zich om duimpjes of commentaar te krijgen, maar vooral om een soort voortgang te zien. Bovendien zie je op de foto?s veel meer details dan in het echt. Via foto?s heb ik al regelmatig verbeterpunten gezien, soms gewoon door mijzelf, soms door een reactie van een forumlid.

Het is en blijft mijn baan en mijn keuzes. Maar inspiratie van en door anderen helpt wel. En net zoals ik soms inspiratie haal uit foto?s van anderen hoop ik (als een soort tegenprestatie) dat anderen ook soms een beetje inspiratie opdoen uit mijn foto?s.

Kortom, het forum is er voor en door ons!

Groeten,
Roel
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Hallo Peter,

Jammer dat je gaat stoppen met de foto's, ziet er toch mooi uit zo.
Gewoon volhouden.

Gr Einte
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Hey Peterke, je laat me wel schrikken hoor. Ik waardeer juist jouw updates enorm. En de oeh en ah , ach je bouwt een baan voor jezelf en niet voor het forum. Ik krijg ook maar uit een kleine groep respons. Maar dat vind ik niet erg. Ik post ook niet zoveel, ben nu in de zomermodes haha. Kom op man af en toe een mooie foto moet wel kunnen denk ik.

Gr henk
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Hé Peter,

Wat is dat nou?
Stoppen met foto's?
Doe ons dat niet aan.
Ook al reageren we niet allemaal, je ziet aan de reacties dat je posts best gewaardeerd worden.
Na de Belgische gastendag vorig jaar ben ik bij je op bezoek geweest en hebben we het er ook over gehad.
Ik heb je toen ook gezegd dat Je moet doen wat jij mooi vindt.
Het is jouw baan en jij bepaalt wat er gebeurd en hoe het gebeurd.

Citaat van: Tony op zaterdag 11 mei 2019, 09:58:19
Dus; terug naar bed en rap een beetje  :D

Ik zie de foto's wel weer verschijnen  O:-D

Henk
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Hallo Peter,

Niet stoppen met foto?s van jouw vorderingen, toch? Ook ik volg jouw bouwkunsten zonder commentaar te geven maar ik geniet er zeker wel van!
?Vroeger? zat iedereen met onze hobby alleen op zolder of in de kelder zelf alles uit te vinden zonder de mogelijkheid om al die mooie creaties met gelijkgestemden te kunnen delen. Ja, familie die zag het wel, maar die vonden alles prachtig. Daarom is dit forum zo?n mooie aanvulling op onze hobby.

Een modelspoorbaan bouwen is nog steeds in grote lijnen een solo hobby maar je kunt het nu wel delen en laten zien. Ja, jouw topic bijhouden doe je ook voor jezelf en als anderen dan mee mogen kijken is dat toch geweldig? Niet iedereen geeft veel commentaar maar je kunt zelf zien dat er heel veel mensen jou volgen, dat doen ze niet als ze het niets vinden. Ook ik krijg niet veel commentaar maar dat is toch niet erg? Daar doe je het niet voor, het gaat om het laten zien. Laat jouw stemming niet afhankelijk worden van anderen en of ze wel commentaar geven of niet. Geniet van je eigen topic als een onderdeel van jouw hobby.

Je gaat vast blijven, je vindt het veel te leuk! :thumbup:

Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 11 mei 2019, 11:39:35

wie zich aangesproken voelt.....


Nou, ik niet Freddy.

Lees net het bericht van iemand die de hobby weer oppakt na een moeilijke tijd en een foto met ons deelt. Dat verdient mijn waardering.

Gr, Ben.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Hallo Peter,


toen ik mijn baanplan(van mijn huidige baan) hier op het forum zette werd het door bijna iedereen afgekeurd,zelfs veranderingen die ze zelf voorstelden werden afgekeurd.
toch heb ik er niets aan veranderd en bouw ik deze baan omdat deze mij op het ogenblik het meeste voldoening schenkt.


in het echte leven zijn sommigen nu eenmaal populairder dan anderen,en zelfs al doe je hetzelfde,die persoon zal altijd meer aandacht krijgen;
dus,niet van wakker liggen en gewoon foto's blijven posten;


mvg,
Michel







Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Hallo Peter

Meer dan 9800 reacties das toch niet niks .
Er zijn hier sommige van ons leden die bij het opstarten van de baan met veel minder moeten doen . Maar ik zelf lees en als het echt de mooiete waard is zal ik ook reacties geven.
Op reacties van nu plant ik een boom hier of een baasje daar heb ik niet veel .
Het gaat bij me meer om het geheel en dit mag er bij jou toch wel wezen .
Natuurlijk in deze drukke tijden is soms een waardering ook goud waard  ;)
Doe zo verder jong en laat je niet krengen.

Groeten
Nmbs
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Beste Peterke, waar gaat het nu om.
Gaat het om de meeste oh's en ah's of ben je jaloers op andere mede forummers of gaat het om de waardering en het genieten van je hobby.
Ik zie dat jouw draadje op dit moment 708053 keer is gelezen in 5 jaar tijd, denk je eens in hoeveel hobbyisten dat zijn die hebben genoten van jouw draadje, jouw foto's en jouw baan.

Dat zijn gemiddeld 380 lezers per dag of 15 per uur.


Kom op man, niet kinderachtig doen en gewoon verder gaan met je draadje en genieten van je hobby want dat is en blijft het belangrijkste en 's-nachts lekker dromen over wat je de volgende keer weer wil gaan maken en dat op het forum blijven delen.



Re: (Ekeren City ECOIL) De klinker leggers zijn naar huis de job is klaar
hoi,

Citaat van: Hitmaan op vrijdag 10 mei 2019, 20:25:46
Ik geef eerlijk toe dat ik niet echt onder de indruk ben. De reden is omdat ik duidelijk zie dat er met vlakken wordt gewerkt. Jammer maar , misschien dat het met de markt er op wel mee valt, maar ik help het je hopen.

Met wat goede plaatsing van de markt of andere zaken op en nabij het plein kan je behoorlijk wat maskeren. Denk dat het wel meevalt. Het is in ieder geval mooi spul en het ziet er niet verkeerd uit.  :thumbup: Ik ken het spul van de orignele fabrikant: CH-Kreativ. Ik heb nog een een stuk daarvan liggen. Moet er nog iets mee gaan doen  :?

Citaat van: peterke33 op zaterdag 11 mei 2019, 07:37:48
Ik heb er deze nacht over nagedacht dat ik hier geen foto's meer ga posten van mijn baantje, ik ga wel actief blijven op het forum. De reden waarom, heel simpel zoveel kijkers en dan enkel maar een simpele WAARDERING  terwijl er andere hopen reacties krijgen dat het oh en ah is. Ik doe mijn hobby graag en wil dit ook laten zien aan iedereen, maar op deze manier sorry dan stop ik liever mijn energie ergens anders in ik ben niet boos hoor moeten jullie niet denken.

Goed. Het is een keuze. Je wordt onzeker gemaakt door de huidige maatschappij. Het draait steeds meer om "Likes". "Vind mij leuk", "reageer", "Zeg iets aardigs" en doe dat vooral veel. 

Wat Ben al aangeeft: Ik doe het vooral voor mijzelf niet voor anderen. Het is mijn hobby en niet voor de waardering van anderen. Ik doe vooral mijn bouwdraadjes om het volgende:

1) Ik vind het leuk om te laten zien wat ik aan het doen ben (in beeld en tekst);
2) Mogelijk dat anderen er ook nog wat aan hebben (ideeën, leren, enzovoort);
3) Niet om de waarderingen. Ben toch de vreemde eend in de bijt hier  O:-D en dat waardeert men toch niet  O:-D  >:-D

Dat zou ook voor jou ook zo moeten zijn. Je doet het voor jezelf. Je moet zelf voldoening krijgen uit de hobby. Het is jouw hobby. Wees trots op wat je gemaakt hebt. Je doet wat je kan doen. Als je denkt voldoening in je hobby te krijgen door veel complimentjes en waarderingen van anderen op de diverse fora en facebook dan kom je bedrogen uit.

Geniet van de hobby op jouw manier. Ga lekker bouwen. Als je de resultaten op een forum of facebook wil tonen kan maar doe het vooral voor jezelf. Niet voor anderen. Maar omdat jij het leuk vind om het te doen. Laat anderen maar praten, kletsen. Meer dan 90% op het forum laat ook niets qua bouwen zien.

Ga lekker bouwen. Geniet van je baan en je treintjes. Je mag er trots op zijn.  :thumbup:

Groet Ronald.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Peter(ke),

Alle voors en tegens van je beslissing zijn al voorbij gekomen dus die ga ik niet (uitgebreid) herhalen. Ik ben één van je trouwe volgers, maar reageer zeker niet op elk bericht. Zou een dagtaak worden als ik alle topics die ik volg telkens van commentaar moet voorzien. De "waardeer" button vind ik dus een uitkomst. Ik lees meestal positieve reacties en suggesties op je baan, dus eigenlijk begrijp ik het niet helemaal :?. Nog eens een nachtje over slapen?

Groeten,
Wico   
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Het belangrijkste van de hobby is het plezier dat je er zelf aan beleeft. Dat geldt mijn inziens voor de deelname aan dit forum.

Ik zie mooie dingen op het forum en doe er goed ideeën op. Soms zie ik ook dingen die niet mijn smaak zijn. Maar ja, smaken verschillen. Dat neemt niet weg dat ik waardering heb voor eenieder die zijn hobby op zijn manier beleeft en iets toont aan zijn me de forumleden.

Ik waardeer ook de hulpvaardigheid en goede suggesties zodra een probleem gepost wordt. Het toont de betrokkenheid.

Soms wordt er ook wel wat gezeurd en buitenproportioneel gereageerd. Dit wordt ruimschoots gecompenseerd door het alom aanwezige positivisme.

In gevallen van ?lief en leed? zie ik ook steevast steunbetuigingen. Kortom, het kon allemaal veel slechter.

Kortom, het glas is wat mij betreft halfvol. Even wat druk van de ketel ( voor de fervente stoomrijders 🤪) en doorgaan met positief bijdragen,


Mvrgr
Robert

Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Citaat van: lokje 23 op zondag 12 mei 2019, 00:15:08

en dan heb je mensen die zich zelf graag lezen en denken ik moet snel nog iets schrijven om dan aan meer dan 3.000.000 lezers te geraken maar slimmer worden we er niet van. maar goed peter zoals ik reeds zegde het is een slimme beslissing.


Kijk, de aap komt uit de mouw. Er zit een aantal mannen die hier reageren al lange tijd iets dwars.

En dan publiekelijk ook Peterke nog aanmoedigen in zijn besluit, eigenlijk alleen maar bedoeld om de boel op te naaien. Beetje treurig toch.

Gr, Ben.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Hallo Spoorvrienden

Wauw zoveel reacties, ik kan niet iedereen apart beantwoorden dan ben ik straks nog bezig.
Het was mss beetje impulsief van me om zo te reageren, maar ach soms heb ik dat eens en dan ja ??
Mijn beslissing staat vast, heb er gisteren nog met mijn vrouw over gehad en die zij je moet doen wat je graag doet.

Ik heb al 3railforumers hier op visite gehad, en ook al veel mogen ontmoeten in het echt op gastendagen.
Telkens verbaast het me, dat er toch met veel lof over mijn baan(tje) word gesproken.
Deze baan ga ik lekker afwerken, ik had en heb plannen om ooit met 2 verdiepen te gaan werken.

Een maatje van me wil dat ik deze baan afbreek en volledig opnieuw begin, maar dat zal ik persoonlijk jammer vinden want dit is mijn eerste echte baan die ik echt afwerk met huisjes scenery en ?.
Dat ik veel volgers heb is nogmaals gebleken, ook al reageren er niet altijd mensen en dat snap ik ook wel de zomer komt er aan ik heb niet echt een zomer of winter stop hier.
In mijn hobby kamer(garage) is het in de zomer bij 25 graden en meer 20 graden in de winter is het er 19 zonder kacheltje, dus ik ga lekker verder en zal foto's blijven plaatsen.

Nu ga ik eerst aan de slag met het verouderen van mijn stationsplein, en ik denk dat ik met groen aan de slag ga om moss na te bootsen hier en daar.
Ook komt er markt op het grote stuk te staan, die beslissing had ik al eerder genomen is mss niet iedereen zijn leuk idee maar het stuk plein is groot genoeg om daar wat leuke kraampjes neer te zetten en de nodige preisers verder gaan we het plein aankleden met bloembakken en er komen ook nog putdeksels in her en der.

Ik heb als plein NOCH gebruikt, de nummers van straten en plein zijn 60312 60314 60316 dit kan je lijmen met de bobby lijm van de action.

PS; wens toch aan alle spoormannen de vrouwen een mooie Moederdag toe  :warning: :warning:
Niet iedereen moet reageren hoor  :D
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
hoi,

Citaat van: peterke33 op zondag 12 mei 2019, 08:17:56
Ik heb al 3railforumers hier op visite gehad, en ook al veel mogen ontmoeten in het echt op gastendagen.  Telkens verbaast het me, dat er toch met veel lof over mijn baan(tje) word gesproken.

En dat is dan toch niet de genoeg om lekker verder te gaan met je bouwdraadje met foto's? Want hoe weet een 3railforummer wat je bouwt als je het niet laat zien? Als ik niets zie en ik kom je tegen op een beurs, bouwdag of wat dan ook dan kan ik niet zeggen: "O, ik heb het op het forum gezien en wat ben je aardig bezig.". Want dat kan ik niet zeggen omdat ik niet kan zien wat je aan het doen bent. Iedereen reageert selectief met "waarderingen" en "berichten" dus waar zit het probleem? Wat voor een meerwaarde heeft het forum voor jou, voor anderen dan nog? Alleen ouwehoeren? Niets laten zien omdat "er toch geen waardering is?"  Maar goed, het is wat het is.

Citaat van: peterke33 op zondag 12 mei 2019, 08:17:56
Niet iedereen moet reageren hoor  :D

Nou wel ... Want anders was je gewoon doorgegaan met je bouwdraadje. Niets meer en niets minder. Je wil graag reacties op je berichten hier. Daar gaat het om. Niets meer en niets minder. Dat zie je ook aan het bericht van Lokje 23 / Lucien

Citaat van: lokje 23 op zondag 12 mei 2019, 00:15:08
heb je daar nu echt zolang moeten over doen om tot deze conclusie te komen. ik denk het niet. zoals je weet volg ik je steeds maar zal zeer weinig reageren ( reden je wel bekent ) onlangs nog over gehad.

Zoals Lucien aangeeft hebben jullie met elkaar gesproken. Lucien heeft al eerder een conclusie getrokken. En nu zou jij ook tot dezelfde conclusie zijn gekomen. Helaas begrijpen jullie niet dat jullie elkaar nu versterken in het feit dat er niet gereageerd wordt. Lucien reageert niet meer of minder op het forum ook niet in een draadje van zijn vriend. Wat voor een signaal geeft dat naar een vriend op het forum? Een slecht signaal.

@Lucien:
Citaat van: lokje 23 op zondag 12 mei 2019, 00:15:08
en als er dan mooie bijdragen zijn heb je geen of zeer weinig antwoord hoe mooi uw bijdrage dan ook is. zie maar naar mijn bijdragen inbouwen verlichting rail reiniging wagen amper iets als antwoord maar ik lig er echt niet van wakker leer er mee leven peter de tijd brengt raad.

Je ligt er wel wakker van. Anders had je niet de verwijzing naar je draadje gemaakt. Blijkbaar wil jij ook de "waardering" ontvangen die je denkt bij bepaalde andere personen op het forum wel te zien. Ik heb dat draadje ook gezien. Leuk gedaan. Moet ik dat in een bericht zetten of doe ik een "duimpje"? Dan doe ik het laatste.

Groet Ronald.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Citaat van: peterke33 op zondag 12 mei 2019, 08:17:56
Mijn beslissing staat vast, heb er gisteren nog met mijn vrouw over gehad en die zij je moet doen wat je graag doet.

In mijn hobby kamer(garage) is het in de zomer bij 25 graden en meer 20 graden in de winter is het er 19 zonder kacheltje, dus ik ga lekker verder en zal foto's blijven plaatsen.

Nu ben je mij ook kwijt Peter ga je nu wel of geen foto's meer plaatsen ?
Want eerst schrijf je "mijn beslissing staat vast" en even later schrijf je "en zal foto's blijven plaatsen".

Groet Michel
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Citaat van: peterke33 op zondag 12 mei 2019, 08:17:56
Niet iedereen moet reageren hoor  :D
Ik reageer wél. :D
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier blijven tekst staat in mijn topic
Ik ga hier gewoon verder met posten van foto's en of ik wel of niet een reactie krijg zie ik wel.


Dat ik Lucien (lokje23) heb gesproken ooit ja enkele keren, en heb ook al andere 3railpersonen gesproken.
Maar ik heb nooit tegen Lucien gezegd dat ik hier wegga, er zijn er die weggegaan zijn ja dat is hun beslissing.

Mss had ik gewoon beter niets getypt gisteren over dat ik wel en niet foto's zal posten, ik ga het wel blijven doen. Want ik merkt ook aan de reacties dat er toch veel volgers zijn, en ok dat niet iedereen tijd heeft om te reageren begrijp ik nu ook wel het was dom van me om ook zo te reageren.

Dus bij deze ik blijf posten en ik zie het wel of er veel reacties komen en of likes
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier blijven tekst staat in mijn topic
Daar moet op gedronken worden hi-ha-hooooooooooo.  :thumbup:
Kan ik een kraam huren op de markt, ik handel in 3rail producten.  :P
Re: (Ekeren City ECOIL) De klinker leggers zijn naar huis de job is klaar
Citaat van: peterke33 op zaterdag 11 mei 2019, 07:37:48
geen foto's meer ga posten van mijn baantje, ik ga wel actief blijven op het forum.
Na een boel reacties, wordt er op teruggekomen.
In de politiek heet zoiets: "Voortschrijdend inzicht".  :D
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier blijven tekst staat in mijn topic
Dag Peter,

Fijn Dat je toch foto's blijft plaatsen. Mag altijd graag je draadje doorlezen met je mooie bouwsels. Kijk, iedereen heeft een eigen smaak en hetgeen wat je maakt zal niet iedereen zijn cup of tea zijn. En dat kan zo iemand dan soms laten weten, meestal op een normale beleefde manier maar helaas soms ook op een botte manier. Toch is dat wat je zelf maakt je eigen keuze geweest en of een ander het nu waardeert of niet, het hoeft er voor jou niet anders van te worden. Je kan opbouwende kritiek gebruiken  om iets aan te passen als je er zelf het voordeel van inziet en anders lekker laten en dan zonder je druk te maken over wat een ander er van zal vinden want het is een hobby en je doet het toch voor jezelf. Ik zou zeggen, lekker doorgaan waar je mee bezig bent en vooral ook foto's blijven plaatsen. :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier blijven tekst staat in mijn topic
Ik ben blij dat jij je mening hebt herzien.
De reden waarom omdat ik niet wachten kan tot het algeheel. Jouw baan is 1 verdieping en dat spreekt mij zeer aan. Net als veel mensen is het soms onmogelijk om een baan te creëren met meerdere verdiepings. Qua hoogte heb je soms geen ruimte.
Jij kan met 1 verdieping een mooie baan maken die functioneel is en je laat doorspelen. Gezien de reactie's blijkt wel hoeveel dat voor iedereen betekend. Ook de details die je aan je baan geeft inspireren anderen tot het zelfde gedrag. Creatief zijn kan niet idereen, maar jij wel. Waarom zou je ons dat onthouden.

Jaloers, ja best wel, maar ik waarschijnlijk niet alleen.

Ga zo door waar je mee bezig was en verwerkelijk jouw droombaan. Met klaag, steun, kommer en kwel kom je er wel.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier blijven tekst staat in mijn topic
Forum vrienden,

Ik denk dat er dingen verkeerd zijn begrepen, verstaan en ook dat ik dingen verkeerd heb getypt.
Dat ik verder ga is een beslissing die ik neem, omwille van alle leuke reacties en ook lees ik dat er sommige (lees sommige) jaloers zijn op wat ik al gemaakt heb.
Dat moet niemand zijn hoor, ik ben maar een simpele jongen die zijn hobby graag doet en ja ik ben hier een tijd geleden niet geweest dit had ook een reden (maar ik ga niet alles vertellen)
Wat ik wel wil zeggen, dat ik niet alles meende wat ik heb getypt en ik blijf om welke reden ook en hopelijk is het nu allemaal vergeten en gaan we gewoon verder.

Morgen probeer ik poeders te kopen van Mig en of Vallejo (groen) voor wat aanslag aan te brengen op mijn stations plein.
Daarna is het de beurt om spullen te kopen voor de markt, dan langzaam alles afwerken wat met het plein te maken heeft.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb dingen getypt die mss verkeerd begrepen werden sorry
dus... eind goed al goed  :D
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb dingen getypt die mss verkeerd begrepen werden sorry
Oké, klaar met zemelen, zeveren, z....n, en op naar pagina 200 >:-D
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb dingen getypt die mss verkeerd begrepen werden sorry
 @citaat met flink wat foto's is die 200 zo bereikt  :D
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb dingen getypt die mss verkeerd begrepen werden sorry
Leuk om te horen dat je foto's blijft plaatsen. Veel foto's maken van het plein met een markt, heb wat inspiratie nodig :D

Groeten,

Quinten
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb dingen getypt die mss verkeerd begrepen werden sorry
Nu alle hoop ik misverstanden achter de kiezen zijn, gaan we lekker verder.

Quinten ik ga zeker nog foto's posten hoor, eerst even de markt doen en plein.

Ik had even een test gedaan met wat verf en poeder, ik ben niet helemaal tevreden over het poeder verf lijkt me mooier maar is dit een mooie kleur om moss na te bootsen of beter wat donkerder gaan.


Links met verf behandeld, en rechts met poeder
Re: (Ekeren City ECOIL) Test met verf en poeder op een stukje stationsplein
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Test met verf en poeder op een stukje stationsplein
Verf ziet er beter uit dan poeders Peter, maar ik ben het met je eens dat het nog niet is wat het zou moeten zijn.

Er komen vast goede tips om het puntje op de i te zetten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: (Ekeren City ECOIL) Test met verf en poeder op een stukje stationsplein
Ik zou de bestrating lekker zo laten. Je hebt een smetteloos station en dat mag best op een mooi schoon plein staan.
Re: (Ekeren City ECOIL) Test met verf en poeder op een stukje stationsplein
Het lijkt misschien stom, maar ik zou niks aan stenen doen op de grond. De reden is dat als je een druk bezochte plein hebt dat de stenen beginnen te sluiten. Duurt wel 50 jaar, maar dan nog. Vuil en smerigheid hebben haast geen invloed. Mits je er een bende olie overheen gooit. Kijk maar naar een gemiddelde marktplein. De stenen zijn zowat schoon en nog wel goed te doen.
Re: (Ekeren City ECOIL) Test met verf en poeder op een stukje stationsplein
@Peter
Inderdaad de verf laat zich mooier bewerken hier op steentjes.
Er zullen wellicht tips binnen komen

@Hans
Ergens heb je inderdaad gelijk heb een mooi station staan, en dan een mooi plein misstaat zeker niet.

@Tony
Stom is het zeker niet hoor, en je hebt gelijk er komt dagelijks veel volk en dan is het plein wel goed en proper onderhouden.
Dus geen moss toepassen hier.

Ik hoop vandaag een mail binnen te krijgen van faller voor mijn cadeaubonnen heb er 4 liggen van 10 euro en die kan ik gebruiken voor mijn plein aan te kleden.
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Vind de "schone" stenen ook mooier. Ik zou met wat "zwart water" de randen bewerken van het station, trottoir e.d. Dus slechts vuil en groen langs de muren, in de goot en rondom het standbeeld en de rest schoon laten. Dat blijft het nieuw en schoon maar wordt het mogelijk net iets realistischer.
Re: (Ekeren City ECOIL)
peterke33
gast

Re: (Ekeren City ECOIL)
Henk

Dat is ook een goede tip, kan inderdaad wat zwart verdunde verf hier en daar wat bewerken.
En verder alles mooi laten zoals het is, dan verder gewoon mooi aankleden
Re: (Ekeren City ECOIL)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Hoi Peter.
Fijn om te lezen dat je gewoon lekker doorgaat met het plaatsen van foto's! :thumbup:
Met alles wat je bouwt en uitprobeert is het voor de geïnteresseerde lezer bijzonder plezierig om dit met foto's vergezeld te zien.

Veel plezier en succes met het bouwen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2018

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Hey Peter

Probeer eens wat minder verf te gebruiken en  poeder . Systeem drybrush . Das vooraleer  je gaat smeren eerst je borstel ontdoen van de meeste materie op keuken papier. Dan zachtjes over je steentjes gaan je kan dan verschillende kleuren nemen .

Groeten Nmbs
Re: (Ekeren City ECOIL)
peterke33
gast

Re: (Ekeren City ECOIL)
@Albertjan

Dank je wel, ik hoop maar dat ik met mijn vorig typen (schrijven) niet te veel mensen op hun tenen heb getrapt.
Mocht dit toch zo zijn ja sorry, en voor die niet meer kon af kan volgen sorry ook daarvoor.
Ik ga zeker verder met het posten van Foto's, ik hoop dat het lukt met mijn markt en andere spullen te bestellen bij Faller

@Nmbs

Ik heb op het linkse stukje (verf) al de dry brush methode toegepast, maar het blijft me te fel ook als is het nu helemaal droog ben niet tevreden.
Ga eerst kijken hoe de markt en andere spullen overkomen, kan daarna nog kijken of ik al of niet mijn plein ga bewerken
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Ik had op mijn baan St. Barbara ook een kleine markt, ja als ouwe marktkoopman moet dat er wel bij natuurlijk.
Wil nog proberen om op deze baan ook een markt te plaatsen en anders in een diorama.





Leuk om er dan ook een kraam met rollen stof te plaatsen, dat is altijd een aantrekkelijk product, niet dat ik dat verkocht, ik was de Pantyman  :)



Zo werden de rollen gemaakt en later ingekleurd.
Velletje van een tissue scheuren, mooi dun en dan om de paperclip rollen.



De eerste rollen stof lagen al snel klaar voor de verkoop per meter.



Maak er maar wat leuks van, mooi hoef je het niet te maken, leuk klinkt gezelliger en op een markt is het altijd gezellig. ;)

Re: (Ekeren City ECOIL)
peterke33
gast

Re: (Ekeren City ECOIL)
Tom

Jij maakt toch mooie dingen hoor, en ik heb ook jou tip gevolgd met wat tafels stoelen en parasols.  :important:
Ga er zeker een leuke gezellige markt van maken, krijg alleen mijn bestelling niet klaar bij Faller  :?
Re: (Ekeren City ECOIL)
Citaat van: iTom op maandag 13 mei 2019, 14:14:12
Leuk om er dan ook een kraam met rollen stof te plaatsen, dat is altijd een aantrekkelijk product, niet dat ik dat verkocht, ik was de Pantyman  :)
Are you free, mr. Humphries? >:-D
Re: (Ekeren City ECOIL) Bestelling gedaan bij Fallerstore, marktkraampjes en nog ...
Hoi Peter,

weer een tijdje geleden dat ik je gevolgd heb.
Wat heb je toch weer mooie zaken verwezenlijkt.

Is altijd leuk om even te piepen bij jou, en je vorderingen te bewonderen.

groet

Wim
Re: (Ekeren City ECOIL) Bestelling gedaan bij Fallerstore, marktkraampjes en nog ...
Hoi Wim

Dank je wel, af en toe doe ik wat aan de baan.
We proberen er toch iets moois van te maken, de volgende stap is het plein aanpakken met marktkraampjes.


Blijkbaar vandaag mijn pakje gemist van faller  :-( dan hopelijk morgen want ik ben heel de dag thuis
Re: (Ekeren City ECOIL) Bestelling gedaan bij Fallerstore, marktkraampjes en nog ...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Bestelling gedaan bij Fallerstore, marktkraampjes en nog ...
Hoi Peter,

Jammer dat je het pakketje vandaag gemist hebt, morgen weer een nieuwe kans.
Ik ben wel benieuwd wat de postbode allemaal komt brengen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: (Ekeren City ECOIL) Bestelling gedaan bij Fallerstore, marktkraampjes en nog ...
Veel koopwaar voor op je markt kan je met wat creativiteit ook zelf maken. Wat voor markt wordt t? Groente en fruit of meer rommel en curiosa? Zal sowieso best gezellig worden op je marktje.
Re: (Ekeren City ECOIL) Bestelling gedaan bij Fallerstore, marktkraampjes en nog ...
@Hoi Peter

Het was inderdaad jammer, ik had niet gedacht dat Faller zo snel mijn pakje ging opsturen.
Vandaag was ik wel thuis, en ja hoor heb het ontvangen.

@Hans

Ik heb al een tip gekregen van iTom, hoe stof te maken op rol per meter.
Welke markt het word oei nog geen idee denk beetje van alles (heb al de gekste idee in mijn hoofd)
Re: (Ekeren City ECOIL) Bestelling gedaan bij Fallerstore, marktkraampjes en nog ...
Vandaag kon ik niet weg thuis zoon halve dag school, en iets na 13.00 uur de bel jaja mijn pakje van faller is er.
Dan vlug even openmaken en ik weet weer wat te doen de komende dagen, lekker met de airbrush aan de slag.
iTom zette mij aan het denken, maar er een leuke markt van ja hoor doen we dan ook, niet alleen kraampjes maar ook tafels om te drinken en te eten komen er.




Ga alles wel behandelen met een blanke lac zodat de glans er af is.
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn bestelling van Faller is aangekomen
Die set met bloemen en kaasstand heb ik ook,

Tevens vindt ik de ''Busch 7707 Aardappelen verkoop'' ook zeer mooi.
Ook model ''Busch 7708 markt vis'' heb ik zelf ook en ziet er mooi uit.

En een vis stand staat op elke markt.
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn bestelling van Faller is aangekomen
Tony

Dank je wel voor de nummers van Busch, ik zal eens kijken of ik die ergens vind.  :thumbup:
Die kunnen er ook nog wel bij, dan word mijn markt nog groter  :D