Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het karton ligt op zijn plaats de eerste klinkers liggen
Dirk-Jan

Helaas mijn stoep is al gelijmd, ga het even zo laten er komen straks toch nog marktkraampjes op te staan
Re: (Ekeren City ECOIL) Het karton ligt op zijn plaats de eerste klinkers liggen
Ziet er meteen anders uit Peter met de stenen bij het station veel warmer en sfeervoller. :) :thumbup:
Ik blijf je vorderingen volgen want wie weet ga ik ook eens aan de scenery beginnen en dan kan ik mooi bij jouw afkijken. :P

Groet Michel
Re: (Ekeren City ECOIL) Het karton ligt op zijn plaats de eerste klinkers liggen
Oh leuk dan kunnen jouw preisertjes vlug van de trein inkopen doen op jouw markt en daarna per trein terug naar huis. :)
Re: (Ekeren City ECOIL) Het karton ligt op zijn plaats de eerste klinkers liggen
Hoi Peter,

Wat Dirk-Jan schrijft, is zo gek nog niet (station schuiven) en ik zou ook proberen om de klinkers en het trottoir precies even hoog te krijgen.
Opvullen met (A-4) papier. Veel/meer werk misschien, maar tijd is je beste gereedschap. ;)

Grtz Tony

PS. nog makkelijker ( en mooier, denk ik ) is het, om je hele station op het plaveisel te zetten. Dan heb je ook geen last van alle hoekjes.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het karton ligt op zijn plaats de eerste klinkers liggen
@Michel
Het is inderdaad gelijk een ander zicht nu er steentjes liggen.
Dank je wel mochten er ooit vragen zijn dan hoor ik het wel van je zal alles goed noteren welke nummers en wat ik gebruik.

@Johnnytrein
Ik dacht ik maak er een markt, dan kunnen ze winkelen en weer verder met de trein vooruit denken

@Tony
Dat had inderdaad gekund, maar helaas is de verlichting al aangesloten.
Het scheelt maar 0.2mm het lijkt mss meer, maar kan het wel eens proberen met nog wat karton.
Ik zie graag kantjes en boordjes  :D

ps; Kon ook er onder maar dan moet ik alles ophogen ook mijn perron want dat steunt als het ware op mijn station met een balk
Re: (Ekeren City ECOIL) Het karton ligt op zijn plaats de eerste klinkers liggen
0,2 mm is in het echt 19,14 mm. Kun je toch mooi over struikelen.  8o  :P
Re: (Ekeren City ECOIL) Het karton ligt op zijn plaats de eerste klinkers liggen
Citaat van: Schienenbus2012 op donderdag 09 mei 2019, 15:09:07
0,2 mm is in het echt 19,14 mm. Kun je toch mooi over struikelen.  8o  :P

Ik zal later de boel wel beetje verhogen met het zelfde karton  ;)
Re: (Ekeren City ECOIL) Het karton ligt op zijn plaats de eerste klinkers liggen
We zijn toch lekker op dreef dan doen we maar lekker verder, en posten nog wat foto's van de werkzaamheden.
Daarstraks even naar de winkel voor een nieuw matje steentjes, terug een mal gemaakt van papier en dit keer is het veel beter.
Had ook nog wat rest(afval), dit heb ik dan gebruikt om het passend te maken ze zijn gelijmd en ik ben tevreden.


Je ziet bijna of geen naad

Nog even een andere foto het mag er zijn vind ik.

Als het gelijmd is even aanrollen, dit heb ik gekocht bij de action 1.99 Noch vraagt daar 4.99 voor  8o
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
 ;) goe bezig, Peter, je plein zal zo rap vol preisers staan;


mvg,
Michel
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Mooi Peter  :thumbup:

Je kunt de kleine naadjes eventueel opvullen met een beetje klei en dan aanrollen met een rollertje  :)
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Hoi Peterke dat ziet er goed uit. Wat je mooi kunt maken bij dat lasstukje is een fietsenstalling. Dan valt het veel minder op.

Gr henk
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
@Michel

Dank je wel, er gaan inderdaad veel preisers opstaan als het klaar is.

@Barry

Dank je wel ook, dat is een tip die ik zeker kan onthouden.
Maar het is droog nu, en het valt heel erg goed mee.

@Henk

Dank je wel, je tip is zeker van harte welkom. Ik ga er een markt maken dan komt het ook vol te staan en ga er niet veel meer van zien.
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
De lijm is droog en dan krijg je dit ik ben tevreden, als er marktkraampjes op staan ga je daar niet veel van zien van die naden.

Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Ziet er mooi uit.  :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Als bejaard marktkoopman adviseer ik geen markt naast een station.
De kooplieden hebben een hekel aan voorbij rijdende treinen die veel herrie maken, ze verwachten geen jatmoos (handgeld) te ontvangen of dat de lijzing (dagopbrengst) tegen zal vallen.

Misschien is een terras een beter idee, leuk met parasols, tafeltjes en drinkende mensen die daarna het gelag moeten betalen.

Maar als je er toch een markt op zal plaatsen zet dan wel de kramen goed vast zodat de voorbij razende goederen treinen niet de kramen de lucht in blazen  :)
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
@peterke33

Ziet er mooi uit, maar aan dat randje kun je wel iets doen. Borders heet dat. Dit kun je naast je stenen kwijt. Is in feite gewoon een lange stuks grijze inie minie balk in jouw geval.

Wat eventueel ook nog kan is er onkruid op doen. Stuksje groen maken. Daarna een preiser er bij zetten met een soort schoffel.
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Mooi gemaakt Peterke, alle kleuren passen goed bij elkaar.
Mijn preisers wilden meteen al op de trein stappen.
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Wauw Peter, ik kijk een paar dagen niet en de stratenmakers van Ekeren hebben de handen uit de mauwen gestoken om de reizigers netjes bij het station te krijgen.

Met die kiertjes komt het wel goed denk ik, er wordt steenhard gewerkt bij jou  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
@Kees
Dank je wel,

@Tom
Dank je wel voor de info die je me geeft, en als je inderdaad jaren op een markt hebt gestaan dan weet jij er meer van als ik.

Ben al aan het kijken geweest bij faller, ik zie helaas geen parasols staan
Een markt was mijn eerste leuke idee om daar te maken, er komt immers veel volk in en rond het station, en zal zorgen dat de kraampjes goed verankerd zijn met haringen (haken in de grond)

@Tony
Dank je wel, ik zal even alles bekijken als alle steentjes liggen wat ik nog moet doen.
Van dat onkruid is zeker niet slecht bedacht een leuke tip

@DirkJan
Dank je wel, het moet lukken dat de kleuren van de steentjes mooi overkomen als het trottoir

Je preisers zijn hier meer dan welkom indien

@Peter
Soms kan het inderdaad vlug gaan, hier worden klinkers gelegd tegen een snel tempo en mijn preisers willen geen vuile schoenen hebben
Ik los het heus wel op als alles klaar is, en inderdaad hier word steenhard gewerkt aan alles.
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Hi Peter,

Even weinig tijd gehad maar alles weer ingehaald hier.
Ziet er leuk uit, alleen je "speetjes" toch nog ff wegwerken, dat zijn voor die Preisertjes toch behoorlijke spleten om over te vallen ...  ;)

groet
Harald
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Hoi Harald

Ik ga eerst even kijken als alles gelegd is, dan kan ik kijken hoe ik bv alles kan dicht maken.

Dacht daarna aan Putty te gebruiken is een modelpaste dat je daarna ook kan schilderen
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Hi Peter,

Zelf gebruik ik voor dat soort naden (ook vaak bij huisjes) bouwkit (tube).
Daarna strooi ik er poederklei over, dat lijkt dan net vuil, de rest met stofzuiger weghalen.
Die klei is van een vakantie in Vlaanderen en zelf gezeefd.   :D

groet
Harald
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Hoi Harald

Het gene jij bedoeld heb ik dus ook gekocht, (modelbouw) pasta in tube (putty)
Dat is ook een leuke tip die van jou, even onthouden hier als alles klaar is kijken om alles aftewerken
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
peter,
dat is al een mooi stukje plein zeg :thumbup: :thumbup:
dat aanrollen is ook een goed idee, ga ik ook maar eens proberen, maar dan bij de wegenbouw ;)
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
@Tim

Dank je wel, nu de rest nog doen en we kunnen aan het volgende beginnen.
Ik had dit rollenhoudertje eens zien liggen bij de action, en is niet te groot en niet te klein.

Soms doe ik er wasbenzine op en poest mijn sporen ermee kan ik mooi onder de bovenleiding en past net op een spoor  :idea:
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
 :idea: Er zijn ook klei rollers om het gelijmde aan te drukken, hebben iets meer stevigheid dan de (verf)schuimrollers.
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
 @citaat
Barry
Dat wist ik niet, ik had dit ooit gekocht om mijn station van een kleurtje te voorzien en doet soms dienst zoals nu.
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
De klinker leggers zijn net naar huis, eindelijk is de vervelende klus gedaan. en kunnen we nu aan het leuke werkje beginnen.


het plein is aangelegd, nu kunnen we het mooi gaan maken met poeders en andere leuke dingen.

zo zie je het als je de treinkamer binnen komt.

langs de andere zijde bekeken

nog een mooie overzicht foto van het station en plein
Re: (Ekeren City ECOIL) De klinker leggers zijn naar huis de job is klaar
Ik geef eerlijk toe dat ik niet echt onder de indruk ben. De reden is omdat ik duidelijk zie dat er met vlakken wordt gewerkt.
Jammer maar , misschien dat het met de markt er op wel mee valt, maar ik help het je hopen.
Re: (Ekeren City ECOIL) De klinker leggers zijn naar huis de job is klaar
Tony

Het zal normaal moeten beteren als het echt allemaal droog is, en ik moet alles nog bewerken met poeders en of verf.
Helaas heeft Noch zo geen grote steentjes mat in haar assortiment, en ik ben tevreden en ik ga lekker verder met het afwerken van het stationsplein
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Citaat van: Barry1972 op vrijdag 10 mei 2019, 15:59:46
:idea: Er zijn ook klei rollers om het gelijmde aan te drukken, hebben iets meer stevigheid dan de (verf)schuimrollers.

Of behangrollers; die gebruik je om de naden goed dicht te krijgen.
Zijn ook te koop in de bouwmarkt.
Re: (Ekeren City ECOIL) De eerste steentjes liggen ben best tevreden
Citaat van: Trainhenk op vrijdag 10 mei 2019, 22:34:18
Citaat van: Barry1972 op vrijdag 10 mei 2019, 15:59:46
:idea: Er zijn ook klei rollers om het gelijmde aan te drukken, hebben iets meer stevigheid dan de (verf)schuimrollers.

Of behangrollers; die gebruik je om de naden goed dicht te krijgen.
Zijn ook te koop in de bouwmarkt.

Dat is ook een optie maar hier is een behangersrol te groot helaas dit rolletje is juist goed van maat.
Je moet er niet veel druk op zetten, gewoon even aanrollen en klaar.
Re: (Ekeren City ECOIL) De klinker leggers zijn naar huis de job is klaar
Spoorvrienden

Ik heb er deze nacht over nagedacht dat ik hier geen foto's meer ga posten van mijn baantje, ik ga wel actief blijven op het forum.
De reden waarom, heel simpel zoveel kijkers en dan enkel maar een simpele WAARDERING  terwijl er andere hopen reacties krijgen dat het oh en ah is.

Ik doe mijn hobby graag en wil dit ook laten zien aan iedereen, maar op deze manier sorry dan stop ik liever mijn energie ergens anders in ik ben niet boos hoor moeten jullie niet denken.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Peter, dat is wel een spijtig besluit. Juist tonen hoe iemand iets maakt, is leerzaam voor iedereen. Onze hobby gaat, waar het de scenery betreft, juist om beeld. Ik geniet het meest van de bijdragen met plaatjes. Ook van de jouwe.
Maar anders dan te reageren met een waardering of aanmoediging is soms niet mogelijk. Als het er goed uitziet, ziet het er goed uit!
En als je tips wilt, helpt het ook als je laat zien wat je gaat doen.
Je plan voor een markt op het stationsplein bijvoorbeeld, vind ik gewaagd. Als treinreiziger zou ik die markt vervloeken. Ik heb haast, zware tas, wat moet al dat volk hier?
Maar misschien is ruimte genoeg bij jouw station. Dus zit ik gewoon te wachten op je het gaat maken... Maar nu ga ik het niet zien? Dat is echt jammer.

Groet,

Peter
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Slaap er nog eens een nachtje over Peter, ik denk dat het wel los loopt allemaal.

Het ene wat je laat zien spreekt misschien een grotere groep aan dan het andere, dat hebben we allemaal.
Ook zijn er minder mensen echt actief in deze maanden, ook al werkt het weer niet mee velen hebben andere plannen rond dit jaargetijden.

Jou baantje wordt wel eens het MIWULA van België genoemd en dat is niet voor niets.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Jammer Peter, ik heb niet altijd tijd om uitgebreide reacties te schrijven. Bovendien is dat vaak "in herhaling vallen" wat door anderen ook al is geschreven. Dan is een "duimpje" een snel alternatief om toch mijn waardering te uiten. En dat zal voor anderen ook gelden.
Ook zonder Ohs en Ahs is het aantal bezoekers van je topic en de duimpjes die je krijgt toch al een grote blijk van waardering voor je inspanningen?!?
Re: (Ekeren City ECOIL) De klinker leggers zijn naar huis de job is klaar
Citaat van: peterke33 op zaterdag 11 mei 2019, 07:37:48

De reden waarom, heel simpel zoveel kijkers en dan enkel maar een simpele WAARDERING  terwijl er andere hopen reacties krijgen dat het oh en ah is.


Het gedoe op dit forum en Facebook maakt jou (en vele anderen) alleen maar onzekerder en onrustiger en je gaat er slecht van slapen.

De echte waardering moet je zoeken bij jezelf: ben je tevreden met wat je doet en wat je maakt. Het is immers jouw hobby en jouw treinbaantje. Als je zelf niet tevreden bent ga je dat ook niet worden door wat er allemaal geroepen wordt hier, al krijg je duizend complimentjes.

Lekker doorbouwen en genieten van je hobby. En vooral iedereen lekker laten kletsen.

Gr, Ben.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Hey Peterke, ik ben niet iemand die regelmatig post, maar kijk regelmatig in jouw draadje.... ben het wel eens met het feit dat je je te druk maakt over hoe en of iemand wel of niet reageert op je draadje.... het is namelijk JOUW baan en je doet het zoals je wil.

Zolang het "opbouwende" kritiek is, zou ik het bekijken als mensen die je proberen te helpen en er wel of niet iets mee doen, het blijft JOUW baan.

Zou het ook spijtig vinden mocht je geen foto's meer plaatsen omdat ik steeds nieuwsgierig ben hoe en wat je gaat creeëren en hoe het plein er uiteindelijk gaat uit zien.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Vindt het echt heel jammer dat je dat niet meer wilt doen. Had graag je vorderingen mee gemaakt. Ik denk dat ik namens meer mensen spreek dat je echt een geweldige baan hebt neer gezet met heel veel dingen er op etc. Van elektriciteit centrale, volwaardig bedrijf en een zeer mooie loc loods bedrijvigheid.
Ik hoop dat je er nog wil over nadenken, veel mensen vinden je baan heel erg leuk.
En natuurlijk krijg je wel eens een negative reactie, maar die kun je aan de kant schuiven of er iets mee doen, bouwers keuze.

Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
 @citaat Ik lees helemaal geen negatieve reacties. Iets niet mooi vinden is niet negatief maar zo langzamerhand wordt het wel als zodanig beleefd.

Andersom is het net zo beroerd: roepen dat het baantje van Peterke het MiWuLa van België wordt genoemd is waanzinnig. Het is gewoon niet zo en Peterke heeft er helemaal niets aan.

Gr, Ben.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
 :) Hee jij daar in het mooie België, hier ook een volger van je topic. 8)
Ik bekijk en lees altijd je bijdrages, maar heb niet altijd tijd of de inspiratie om hier wat neer te typen.
Dan geef ik wel een duimpje, daar zijn die dingen voor.
Dat geeft aan dat ik het gelezen heb en het leuk/mooi/inspirerend/goed enz. enz. vind.
Maar ja, doe wat jij wil, tis jou topic, jou feesie en jou tijd om foto's te nemen en te plaatsen, maar bouw vooral lekker door, daar gaat het om. O:-D

Dirk-Jan
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Peter,

Ook ik zou het heel spijtig vinden als je geen foto's meer zou plaatsen.
Ik bekijk je update's altijd vooral omdat je een prachtbaan aan het maken bent die ik ook gelukkig in het echt gezien heb maar ook omdat ik er inspiratie uithaal voor later op mijn eigen baantje.
Dus kom terug op je besluit en laat mij en de rest lekker meegenieten van je vorderingen zeker nu je aan de stad bent begonnen dan kan je eigenlijk niet stoppen met foto's te publiceren. ;)
En gewaardeerd wordt je baan zeker kijk maar naar de cijfers 197 pagina's en dik 700.000 keer gelezen maar ook bijna 10.000 reacties dat zegt toch wel genoeg over de waardering van je baan.

Groet Michel
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Hoi Peter,

Ik en mijn preisers vinden het jammer dat we je vorderingen nu niet meer kunnen volgen.
Maar we hebben er wel begrip voor en hopelijk heb je over een tijdje wel zin om te laten zien wat
voor moois je weer hebt gemaakt.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Peter,

Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......

Je leest het, Peter  @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat

Dus; terug naar bed en rap een beetje  :D

Ik zie de foto's wel weer verschijnen  O:-D

Grtz Tony
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Jammer, ik volg je draadje en maak soms een opmerking, waardeer je vorderingen. Nu moet ik de mooie markt gaan missen. Denk er nog een nachtje over, aub.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Beste Peter,

Wellicht geldt er ook een iets anders spreekwoord: "wij zwijgt vindt het mooi", je werk met de kinderkopjes van Noch was nuttig voor mij, ik moet nogal wat straten in de stand aanleggen......

Groet, Anne W
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Beste Peter,
Ik begrijp je bericht. Ook ik ?waardeer? meer dan een oh of ah...
Waarom? Hans verwoordt dat wat mij betreft heel goed...

En uiteindelijk geldt: Doe waar je zin in hebt!
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Peter,

ik vind het een terechte opmerking van je,
ik volg je al heeeel lang, en als ik soms de reacties lees..... ja dan begrijp ik je helemaal
er zijn hier leden waarbij er reacties worden gepost met de massa, waarbij er eigenlijk constant over hetzelfde wordt doorgedramd, en die daarvoor reacties en commentaren krijgen tot en met, en er zij hier leden die echt aan hun baan werken om er iets moois van te maken en die krijgen dan simpelweg een waardering,
nu begrijp ik ook wel dat niet iedereen veel tijd heeft om een heel verhaal te posten,maar als men toch de tijd neemt om het forum te volgen en te lezen, dan kan er in mijn inziens ook wel een minuut af om een reactie te schrijven

zo dit wou ik toch even kwijt,
wie zich aangesproken voelt.....

grts Freddy
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga hier geen foto's meer posten blijf wel actief.......
Hopelijk ziet Peter nu dat er een hoop mensen reageren en hun waardering voor zijn baan uitspreken; wellicht genoeg voor Peter om z'n vorderingen te blijven publiceren en zo niet, dan niet.