Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Citaat van: peterke33 op zondag 24 maart 2019, 15:47:07
Tim

Dank je wel, Die strook is bedoeld als bus strook en ook voor de taxi's. De weg zelf is breed genoeg voor 2 bussen en of auto's, of ik kan 2 wegen naast elkaar leggen, maar dan word het volgens mij te breed. Zal eens foto posten met 2 auto's of bus en camion
ah op die manier. daar is duidelijk over nagedacht. mooi plan peter. die andere weg is dan wel breed genoeg inderdaad. mij is ooit verteld dat voor een 2 baans weg een afmeting staat van 66 mm, 1 rijstrook de ene kant op, 1 rijstrook de andere kant op. ik zou dan wel oppassen dat je dat huis niet te dicht aan de weg zet. misschien daar ook een trottoir? maar jouw kenende gaat dat vast wel goed komen, dat word vast en zeker wel iets moois. ;)
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
@Tony
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe de stad gaat komen, heb ook nog plannen voor berg (tunnel) te maken eerst het stationsplein afwerken.

@Robert
de randen zijn van Auhagen en daar zitten ook die deksels bij, nr 42656

@Michel
Ik heb nog plaats naast het station, daar kan ik bv wat bussen zetten en of taxi's en deze bus ja die verdwijnt hoor  :D

@Tony
Ik ga proberen zoveel mogelijk in detail te treden.

@Tim
Ik heb dit in de winkel getest met een vrachtwagen en dat was breed genoeg, de bios staat er maar even als voorbeeld.
De foto's is maar om een idee te geven van hoe ik zal willen en of kunnen maken, je tip om daar ook een trottoir te maken ja lijkt me niet zo gek idee.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Hiep hiep hoera, fijn dat je er weer bent Peter.
Is een tram op stationsplein niets voor je?  Vlaanderen is toch ook een tramland.
Of geen ruimte voor de tramrails?
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Hallo Peterke,

Ziet er goed uit, en blij dat je weer verder gaat.

M.vr.gr. Erwin
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
@leon

Dank je wel,
Helaas een trambaan daar is mijn baantje te klein voor  :(, ik heb al mooie tram sporen en spullen zien voorbij komen op Facebook  :)

@Erwin

Dank je wel,
We gaan langzaam maar zeker verder, nu het stationsplein aanpakken er komt snel weer een update.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Peter,

Citaat van: peterke33 op woensdag 27 maart 2019, 18:39:13
Dank je wel,
Helaas een trambaan daar is mijn baantje te klein voor  :(, ik heb al mooie tram sporen en spullen zien voorbij komen op Facebook  :)

Als je wat tegenkomt over Amsterdamse trams hou ik mij aanbevolen.

Henk
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
 @citaat

Dank je wel Erik, maar ik bedoelde meer eigenlijk in schaal 1:87.  8o
Ik ben voor de treinenclub waar ik lid van ben op zoek naar Amsterdamse trams.
Wat wij hebben is te weinig en aan vervanging toe.

Henk
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Goed bezig Peter, en Fijn dat je hier weer een update plaatst  :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Barry

Dank je wel, langzaam maar zeker komt het wel goed.

Ga eerst mijn stationsplein voorzien van klinkers en dan ja ??.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Hoi hoi iedereen,

Het is even stil langs mijn kant, geen paniek hoor. Ik ga volgende week even langs de bouwmarkt voor wat kleine balkjes hout +-10cm en 2 plaatjes mdf 60cm/ 55cm

En dan komt er weer een update langs mijn kant, kleine uitbreiding  8)
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Dat klinkt wel veelbelovend! Het lijkt erop dat je even een aanloop hebt genomen om ons dan te verrassen met een flinke  sprong voorwaarts! Ik wacht in spanning af!

Groet,

Peter
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Ik ook  .....  ;)

groet
Harald
Re: (Ekeren City ECOIL)
peterke33
gast

Re: (Ekeren City ECOIL)
@Peter

Ik was even een tijdje van het forum weg, maar ik ben weer helemaal terug.

Helaas een update zal even moeten wachten  :-(

@Harald

Het gaat helemaal goed komen hoor.  :P
Re: (Ekeren City ECOIL)
Ik ben zelf ook weinig met de treinbaan bezig Peter. Maar dat geeft inspiratie... >:-D

We wachten af wat je tentoonstelt, geduld hoort bij deze hobby.

Groet Ronald  :)
Re: (Ekeren City ECOIL)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Goed dat je weer terug bent. Beter laat dan nooit zullen wij maar zeggen.
Re: (Ekeren City ECOIL)
peterke33
gast

Re: (Ekeren City ECOIL)
@Ronald
Ik ben wel af en toe in de treinkamer te vinden hoor, wat rijden met wat locs kijken wat en hoe ik ga doen.
Zal ik eerst de stad maken en dan een tunnel maken, of net andersom daar ben ik dus nog niet uit.
Ook is mijn scooter betaald aan mijn vader, een laptop gekocht voor de zoon volgt nu programeer lessen dus ja even niet al te veel uit te geven aan de hobby mijn crokkodil is naar M moeten gaan decoder stuk  :-( 140 euro herstelling kosten  8o

@Tony
Dank je wel, ik ben niet echt weggeweest hoor het was gewoon stil langs mijn kant  :D
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
?140 herstelkosten oei dat is wel een tegenvaller  :?

Tunnel of stad? Eerst de basis en dan verder bouwen, dus ik zou beginnen met de tunnel  :)
Re: (Ekeren City ECOIL)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Hey Peter, dat zijn flinke herstelkosten  :? Tja dan blijft er niet veel van je budget over.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: (Ekeren City ECOIL)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
au, 140 euro. Ik zou het aankaarten op verwijdbare schuld en het bedrag terug vragen. Zij hebben het spul ooit gemaakt. Dus....
Re: (Ekeren City ECOIL)
peterke33
gast

Re: (Ekeren City ECOIL)
@Barry

Het viel me inderdaad ook even tegen hoor die 140 euro  :? maar het is nu zo betalen en vergeten maar.
Dan ga ik kijken voor hout als basis voor mijn tunnel(berg) maar mss eerst even het perron plein afwerken.

@Peter

Day zijn inderdaad stevige kosten, al worden onze locs niet meer in Duitsland hersteld maar in het buitenland  8o
Beetje rustig aandoen en we komen er wel weer.

@Tony

Inderdaad au 140 euro is best veel voor een decoder die je kan kopen voor 70 euro  8) volgende keer zelf inbouwen (met een maatje van me) die kan M decoders programmeren  :)
Ik betaal het gewoon en dan weer op de baan die loc, heb een mooie set wagons er voor liggen nog.
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn krolodil loc is klaar en ligt in de winkel morgen halen
Eindelijk mijn loc is weer van herstelling, morgen ga ik hem dus weer halen.

Dan hij weer op de baan, en dan weer alles afstellen optrek en afremmen.
Hopelijk vind ik de klinkers die ik nodig heb voor mijn station plein aftewerken, anders bestel ik ze wel via www.
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn krolodil loc is klaar en ligt in de winkel morgen halen
Peter,

@citaat

Mooi dat hij weer gemaakt is.
lekker van gaan genieten.

Henk
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn krolodil loc is klaar en ligt in de winkel morgen halen
Hoi Henk

Dank je wel ik ben ook blij dat hij weer op de baan kan straks, kan hij zijn asjes weer lekker laten werken.
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn krolodil loc is klaar en ligt in de winkel morgen halen
@Peterke33, hoezo ligt Duitsland dan niet meer in het buitenland? :?
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn krolodil loc is klaar en ligt in de winkel morgen halen
Peterke, ik vind jouw het trottoir erg mooi.
Ik ga heel goed kijken hoe je dat gedaan hebt.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het trottoir staat op zijn plek en is gelijmd
Citaat van: Trainhenk op donderdag 28 maart 2019, 20:24:02
Peter,

Citaat van: peterke33 op woensdag 27 maart 2019, 18:39:13
Dank je wel,
Helaas een trambaan daar is mijn baantje te klein voor  :(, ik heb al mooie tram sporen en spullen zien voorbij komen op Facebook  :)

Als je wat tegenkomt over Amsterdamse trams hou ik mij aanbevolen.

Henk

Je kunt eens gaan kijken bij Kuijpers hobbyhuis in Utrecht, dat is een tramfanaat.
Is Amsterdam NZH geweest vroeger?
https://www.modeltreinstore.nl/philotrain-870-58-nzh-stadstram-a300-324/
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn krolodil loc is klaar en ligt in de winkel morgen halen
@Johnnytrein
De herstellingen worden niet meer in Duitsland uitgevoerd, maar wel in het buitenland (ook de hobby locs worden niet meer in Duitsland gemaakt) enkel de duurdere modellen.

@DirkJan
Dank je wel de trottoirs zelf zijn van Auhagen en de platen heb ik gekocht bij Conrad en dan zelf alles maken en snijden.
Er zijn ook nog putdeksels bij die komen er later nog in.
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn loc is weer thuis
Zo mijn loc is weer thuis van herstelling, blijkbaar is de motor en decoder vervangen  8o en heb ook nog iets gekocht voor mijn station plein eindelijk kunnen we aan de slag.  :)

Foto's komen morgen gsm (mobiel) opladen, dan zoals net verteld maandag aan het stations plein beginnen heb er zin in  :P
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn loc is weer thuis
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn loc is weer thuis
Peter,

dat gaat dan weer een snelle krokodil zijn, nieuwe motor :-)
ik kijk er weer naar uit naar wat je aan het stationsplein allemaal gaat maken

grts Freddy
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn loc is weer thuis
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Mijn loc is weer thuis
Dag Peter,

Er was dus kennelijk meer aan de hand met je krokodil dan alleen de decoder.

Henk
Re: (Ekeren City ECOIL) Decoder en motor vervangen van mijn Krokodil
@Freddy

Snel moet hij niet gaan hoor, als hij of zij maar mooi rijd weer ben ik tevreden.
Heb het al een matje gekocht met steenmotief gisteren, moet er nog enkele bijkopen maar dat ga ik doen via www.

@Henk

Er was inderdaad meer aan de hand dan ik dacht  :help: of was het enkel de decoder en ook de motor dat zal ik dus nooit weten  :important:
Het belangrijkste is de loc is weer thuis en gaat morgen op de baan, en kunnen we aan het stations plein beginnen
Re: (Ekeren City ECOIL) Decoder en motor vervangen van mijn Krokodil
Gisteren naar de winkel geweest om mijn kapotte krokodil te halen, en wat blijkt nu de decoder en de motor is stuk  8o
Ga er ook niet achter raden of het echt zo wel is dat beide stuk zijn, morgen gaat de loc weer op de baan en terug alles instellen zoals optrek en remmen en max snelheid.


Op de foto is goed te zien dat er een bruine vlek is maar ja de motor  :help: we zullen het nooit weten  8o
Re: (Ekeren City ECOIL) Gisteren wat meegebracht van de winkel voor mijn station
Morgen ga ik aan de slag met het afwerken van mijn stations plein, ik heb hiervoor een matje gekocht van NOCH had er maar 1 gekocht om te kijken hoe het uitkomt en hoeveel ik ongeveer ik ga nodig hebben totaal. Denk dat ik er 5 ga bestellen via www ze komen ook op een kartonnetje dat komt er los is, de klinkers die lijm ik wel op het karton en het gaat 0.2mm schelen tegen het trottoir.





De randen afknippen en dan mooi op maat knippen (snijden) daarna
Re: (Ekeren City ECOIL) We gaan aan het stations plein beginnen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) We gaan aan het stations plein beginnen
Mooi spul, Peter  :thumbup:

Nou nog zo naadloos mogelijk zien te verwerken.
Succes ermee !

Grtz Tony
Re: (Ekeren City ECOIL) We gaan aan het stations plein beginnen
Tony

Dit is heel erg leuk spul om mee te werken, ze hebben ook nog een motief dus ja de twijfel slaat toe welke ik zal gebruiken.
En dit naadloos aanbrengen zal normaal geen probleem mogen zijn.

https://www.conrad.nl/p/h0-rooms-verband-l-x-b-155-mm-x-210-mm-noch-60324-1717416

Romeins verband ook wel mooi vind ik
Re: (Ekeren City ECOIL) Noch steenmotief aanbrengen maar welke gaan we gebruiken
Mooi steentje peter. Gaat een mooi plein worden.
Is het nou een flexibel rubber plak matje?
Re: (Ekeren City ECOIL) Noch steenmotief aanbrengen maar welke gaan we gebruiken
Tim

Dank je wel, ik ben in de twijfel of ik geen romeins steenverband ga kiezen.
Het matje is heel soepel en laat zich makkelijk snijden of knippen, het kan ook makkelijk gelijmd worden
Re: (Ekeren City ECOIL) Noch steenmotief aanbrengen maar welke gaan we gebruiken
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Noch steenmotief aanbrengen maar welke gaan we gebruiken
Dat is een mooie mat met steentjes  8o
Zeer fraai  :thumbup:

En een nieuwe motor en decoder voor ?140 is dan wel weer netjes, je hebt zelfs de defecte motor terug gekregen zie ik, dus dan weet je tenminste dat het geen onzin verhaal was  :)
Re: (Ekeren City ECOIL) Noch steenmotief aanbrengen maar welke gaan we gebruiken
Ik vind het schitterend die stenen, doet me terug denken aan vroeger toen je het nog veel op straat zag.
Re: (Ekeren City ECOIL) Noch steenmotief aanbrengen maar welke gaan we gebruiken
 @Barry

Het matje met steenmotief is zeker heel mooi, en niet te gek veel geld.

Er zit inderdaad een nieuwe motor en decoder in, en ja dan vind ik 140 euro nog te doen het is mss veel geld, maar wat stuk is moet gemaakt worden.

@Jobe

Ik vind het ook erg mooi, en laat zich goed snijden (knippen) en vroeger was het allemaal veel mooier de straten
Re: (Ekeren City ECOIL) Noch steenmotief morgen bestellen en naar de winkel voor
Zo ik ga morgen mijn ontbrekende matjes van Noch bestellen, en dan naar de winkel van kantoor benodigdheden.
De matjes komen dus op een soort karton van 0.2mm die lijm ik dan zodat ik en stevige basis heb.
Re: (Ekeren City ECOIL) Noch steenmotief morgen bestellen en naar de winkel voor
 :thumbup: :thumbup:

Zal mooi worden Peter
Re: (Ekeren City ECOIL) Noch steenmotief morgen bestellen en naar de winkel voor
Barry

Dank je wel, ik ga er toch trachten iets moois van te maken.  :P
Re: (Ekeren City ECOIL) Noch matjes zijn besteld vrijdag of zaterdag heb ik ze
Vandaag een groot vel karton gekocht, even een mal gemaakt van papier voor mijn stations plein

Re: (Ekeren City ECOIL) Even een malletje gemaakt van papier stations plein
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Even een malletje gemaakt van papier stations plein
  :thumbup:
Misschien een idee om vooraan in het grote vlak iets van een rond punt (rotonde) met in het midden een standbeeld of een fontijn of zo te maken??  :idea: :)
Re: (Ekeren City ECOIL) Even een malletje gemaakt van papier stations plein
En een breed zebrapad voor de hoofdingang?
Re: (Ekeren City ECOIL) Even een malletje gemaakt van papier stations plein
wauw 2 reacties ik word er bijna stil van  >:-D

@Barry
Je bent er bijna hoor  :idea: je bent heel dicht in de buurt  :warning: er komt wel een markt op dat grote stuk.

@oriont express
Dat is ook nog een idee, zal eerst het plein afwerken  :)
Re: (Ekeren City ECOIL) Even een malletje gemaakt van papier stations plein
Kon me dus niet inhouden tot morgen, alvast het karton al even gepast en ja hoor ben tevreden.
Het is mss niet helemaal op maat, maar dat is bijna onmogelijk met al die hoekjes en kantjes.


Het heeft bijna geen hoogte verschil, met het trottoir

Zo zal het moeten komen helemaal

Helaas zal ik hier en daar een spleetje hebben zoals hier, maar ik ben tevreden
Re: (Ekeren City ECOIL) Het karton ligt op zijn plaats de eerste klinkers liggen
Citaat van: peterke33 op woensdag 08 mei 2019, 21:20:24
Helaas zal ik hier en daar een spleetje hebben zoals hier, maar ik ben tevreden
:roll: Je kan toch het station een millimetertje naar de stoep opschuiven?
Of de stoep naar de stenen toe schuiven?

Dirk-Jan