Nieuws: Kom 24 november 2019 gezellig naar de 3railforum gastendag in Leeuwarden!! Bestel je toegangsbewijs nu in de 3railforum webshop!!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  (Ekeren City ECOIL) aan de goederen loods gewerkt vandaag bijna klaar
Pagina's: 1 ... 190 191 [192] 193 194 ... 204   Omlaag

Auteur Topic: (Ekeren City ECOIL) aan de goederen loods gewerkt vandaag bijna klaar  (gelezen 760879 keer)

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
« Reactie #9550 Gepost op: vrijdag 28 december 2018, 11:39:11 »

Spoorvrienden,

Loop al langer met het idee om een LUX wielenreinger te kopen, je 2 soorten inbouwen of kant en klaar met plexi bak sporen in.

Voordeel kant en klaar is aansluiten en loc er op, inbouw kan ook achteraan opstelsporen (is wel aanpassen ballast wegdoen + alles weer mooi aanwerken nadien. zal ook 3 sporen verlengen dan of tafel maken LUX daar inbouwen  om later het geheel onder de treintafel te zetten.

Ben den Hollander

• Gast
« Reactie #9551 Gepost op: vrijdag 28 december 2018, 11:44:18 »

@citaat Weggegooid geld zo'n wielenreiniger maar dat had ik je al eens verteld.

Een lokkie is snel gepoetst met een wattenstaafje wasbenzine, wielen van karretjes laat je lekker vuil want je ziet er toch niets van. :D

Simon BR39

• Stamgast
  • Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...
« Reactie #9552 Gepost op: vrijdag 28 december 2018, 11:54:21 »

Heb t ook wel eens overwogen, maar de reacties zijn niet denderend. Het vastgekoekte vuil haalt hij er sowieso niet af, dus eerst moet alles goed schoon zijn wil t überhaupt werken.
Groet, Simon

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #9553 Gepost op: vrijdag 28 december 2018, 11:55:36 »

wielen van karretjes laat je lekker vuil want je ziet er toch niets van.
En dan is massa detectie weg, wegens de isolerende laag op de wielband. :D
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Ben den Hollander

• Gast
« Reactie #9554 Gepost op: vrijdag 28 december 2018, 11:57:52 »

@citaat Ik doe niet aan detectie op karretjes, nergens voor nodig. "Koploper" weet hoe lang mijn treinen zijn want dat heb ik hem/haar verteld.

nobody

• Vaste Inboedel
« Reactie #9555 Gepost op: vrijdag 28 december 2018, 12:14:57 »

@citaat Waar zou de welbekende contactrail voor dienen? Juist, maken van massacontact via de ongeïsoleerde wielstellen.
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Ben den Hollander

• Gast
« Reactie #9556 Gepost op: vrijdag 28 december 2018, 12:18:26 »

@citaat Als gezegd: schijnveiligheid. :D En Peterke doet niet aan detectie.

nobody

• Vaste Inboedel
« Reactie #9557 Gepost op: vrijdag 28 december 2018, 12:32:12 »

@citaat Ik bedien er een overweg mee. Actief gedurende de gehele (variablele) treinlengte.
Werkt niet meer met vervuilde wielen.

Hans V200.0

• Vaste Inboedel
  • als er maar een "v" voor op staat
« Reactie #9558 Gepost op: vrijdag 28 december 2018, 14:42:18 »

Een lokkie is snel gepoetst met een wattenstaafje wasbenzine, wielen van karretjes laat je lekker vuil want je ziet er toch niets van. :D

En als je er meer dan 1 hebt?
Dan ben je wel zoet zal je zeggen :-)

Ben den Hollander

• Gast
« Reactie #9559 Gepost op: vrijdag 28 december 2018, 16:24:03 »

@citaat Nou koop dan zo'n wielenreiniger. Ik kan alleen maar herhalen wat ik op dit en andere fora lees: het is een onnodige rommel waarvan de werking ook nog eens zeer matig is.

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #9560 Gepost op: zaterdag 29 december 2018, 21:11:46 »

Spoorvrienden,

Ik ben aan het zoeken geweest, ik kwam dit tegen een redelijke prijs zo kan ik mijn wielen (locs) handmatig schoonmaken.

https://proses.com/prestashop/tools-testers-cradles-rolling-roads-/49-rotating-loco-cradle-o-ho-oo-n-tt.html
« Laatst bewerkt op: zaterdag 29 december 2018, 21:19:11 door peterke33 »

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
« Reactie #9561 Gepost op: zaterdag 29 december 2018, 21:17:00 »

@citaat

Dag Peter,

Goede Kerstdagen gehad?
Ik lees dat je ook erg druk met je werk bent.
Dat moet je een goed gevoel geven.

Volgens mij ben je vergeten een linkje naar de website van Proses te plaatsen.
De website van Proses ken ik wel.
Let even goed op, want het zelfde product kun je vaak elders nog goedkoper krijgen.
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
« Reactie #9562 Gepost op: zaterdag 29 december 2018, 21:24:00 »

Hoi Henk

Ik heb inderdaad druk op het werk, kerst heb ik met de zoon gedaan vrouwtje moest werken.
Maandag word er nog gewerkt, dan is het naar huis en dan lekker aan de feesttafel gaan zitten.
Doe het heel graag, en mijn collega dat klikt wel kan er heel veel van leren ik leer en steel met mijn ogen en veel vragen stellen.

Oei dat ben ik dus vergeten, die link dank je wel aangepast.
We zullen morgen eens kijken of we het elders goedkoper vinden, dan kan ik eindelijk zelf mijn wielen van de locs gaan poetsen wat nodig is bij sommige locs  :?

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #9563 Gepost op: zaterdag 29 december 2018, 22:30:13 »

@citaat @citaat
Leuk hebbedingetje Peter, maar als je het alleen gebruikt bij het wielen reinigen wel een duur hebbedingetje; waarom gebruik je dan niet 3 plankjes in u-vorm met een stukje schuimrubber bekleed? Werkt ook prima en kost 3x niks. Kan je van dat geld weer wat mooie rijtuigen kopen!
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #9564 Gepost op: zaterdag 29 december 2018, 22:32:58 »

Doekje met een beetje alcohol, of wattenstaafje .
1 keer de loc neerleggen op zijn kop in schuim boven aan de keukentafel , wieltjes schoonmaken en je kan weer een jaar vooruit  :thumbup:

Wel de antislipbandjes overslaan  :idea:
Groeten barry

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
« Reactie #9565 Gepost op: zaterdag 29 december 2018, 22:46:54 »

Beste Peter,

Je koopt een echte spons, dus niet zo'n ding van hard plastic en je snijdt er aan de brede kant een stuk uit ter breedte van je loks en met een halve lok diepte en klaar is Kees (en Peter dus ook)

Bij 3-rail loks is er ook een voordeel t.a.v. het reinigen van de aangedreven wielen: sluit krokodillenbekjes aan op de spanningsbron, één bekje op de sleper en één op een massapunt (bij Märklin nog al eens een buffer), laat de lokmotor draaien, de wielen draaien dan, wattenstaafje met wasbenzine op de wielen en Kees (en Peter dus ook) is weer klaar.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

F.P.Vonk

• Wiki Redactie
« Reactie #9566 Gepost op: zondag 30 december 2018, 10:11:54 »

Hoi Peter,

Hierbij een link van een Lokliege deze is een stuk goedkoper en gebruik hem zelf ook

https://www.fohrmann.com/de/modellbahn-lokliege-linton-zur-reparatur-wartung.html

De ligprofielen zijn ook los verkrijgbaar;

https://www.fohrmann.com/de/profilwinkel-fuer-modellbahn-lokliege-linton.html

Wens je een geweldig maar vooral gezond 2019 en succes met je keuze.

Fred Vonk
F.P.Vonk

Maarten

• Zeer Toffe Gast
    • Ziegenruck
« Reactie #9567 Gepost op: zondag 30 december 2018, 11:14:09 »

Net als Anne heb ik een spons in gebruik, een V uitgesneden waardoor de lok mooi op een zij erin kan liggen, onderzijde naar je toe gekanteld.
tijdperk 1-2 K.W.St.E. // Intellibox // Train Controller Gold
Volg de bouw van mijn baan op http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45791.0

brund55

• Stamgast
  • BR 103fan forever
« Reactie #9568 Gepost op: zondag 30 december 2018, 11:19:35 »

Deze profielen zijn ook handig https://vendrigpackaging.com/u-profielen/322-u-profiel-van-schuim-per-strook.html?gclid=EAIaIQobChMIrsCpsanH3wIVj-J3Ch0qjQNqEAQYASABEgJT3PD_BwE
Link is slechts een voorbeeld, profielen zijn ook bij sommige bouwmarkten te koop.
Met vriendelijke groet,
Dick

cees52

• Vaste Gast
« Reactie #9569 Gepost op: zondag 30 december 2018, 11:50:56 »

Ik heb een bak om stokbrood te snijden voorzien van schuim en afgewerkt met een oud stuk velours gordijn. Loc en of wagon  past precies, werkt goed en kost nagenoeg niets dan alleen wat tijd om het in elkaar te zetten.

groetjes uit beetje krom
opa cees

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #9570 Gepost op: zondag 30 december 2018, 12:15:29 »

Hi Peter,

Ik heb meerdere profielen in gebruik.
Gewoon ff kijken waar er ge- of verbouwd wordt daar vragen, helemaal gratis of in Houten daar liggen ze ook vaak.

groet
Harald
Karbrücken Index: Klik hier: Bouwactiviteiten, verslagen en mijn Droom

23 November opendag bij StOMM Klik hier >> www.stomm.nl

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #9571 Gepost op: zondag 30 december 2018, 12:47:20 »

Hallo Spoorvrienden,

Zoveel reacties ga niet iedereen apart beantwoorden, er zijn verschillende reacties links tricks en tips geweest.

Kan morgen eens kijken op het werk, dat we daar geen stukje U profiel hebben liggen kabelgoot maar voor stopcontacten is zeker groot genoeg. Dit dan bekleden met een mousse, Anne W had het over krokodillen klemmetjes ik heb een CS2 sluit ik die bv aan programeer spoor of op de ringleiding?? dan kan ik zelf de snelheid regelen van de wielen en dan met wattenstaafje en wasbenzine.

Wens iedereen alvast een mooi en goed en gezond 2019 toe

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #9572 Gepost op: zondag 30 december 2018, 13:44:19 »

En zo heeft iedereen zijn eigen oplossing, al dan niet zelf gemaakt. Grappig om te zien :) :thumbup:
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #9573 Gepost op: zondag 30 december 2018, 14:02:50 »

Hans

Inderdaad iedereen heeft zo zijn eigen oplossing voor het poetsen van wielen.

Ik wil het graag zelf leren (doen), de baan zelf word meerdere malen per jaar gepoest met de LUX set en wasbenzine.

ikke650

• Stamgast
  • Geen brug is te ver.
    • Hembrug
« Reactie #9574 Gepost op: zondag 30 december 2018, 14:05:01 »

Hallo Peter,

Goed om weer wat van je te lezen. En succes met je keuze, zou er niet te moeilijk over doen.

Prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2019.

M.vr.gr. Erwin
M.vr.gr. Erwin

Baanbouw met brug: Klikkie

Grootspoor: Klikkie

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #9575 Gepost op: zondag 30 december 2018, 15:36:04 »

Mijn oplossing voor het draaiend reinigen van wielen m.b.v. een wattenstaafje of een doekje en wasbenzine.

Mijn krokodillenbekjes zitten aangesloten op de ringleiding van de wissel- en seindecoders, de ringleiding voor het rijden zit achter een schakelaar, dus ik kan de lok in de spons laten draaien zonder dat de vele andere soundloks herrie gaan maken.

Dit kun je wellicht ook bereiken door de krokodillenbekjes aan te sluiten op de programmeeraansluitingen, dit vooropgesteld dat je de lok goed kunt laten draaien op de programmeeraansluitingen en dat de spanning op de hoofdaansluitingen uit is als je de spanning op de programmeeraansluitingen aan zet.

Mijn bedrading is simpel, getuige de simpele kroonsteen waar de krokodillenbekjes op aangesloten zijn, de kroonstreen krijgt zijn spanning van het dichtstbijzijnde aansluitpunt van de wissel- en seindecoder ringleiding.

Kleine waarschuwing: bij mij staat er constant spanning op de krokodillenbekjes, dus moet je ze gespreid, liefst met een hoek van 180 graden weghangen....

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

RocnetHans

• Vaste Gast
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Den Achterhook
« Reactie #9576 Gepost op: zondag 30 december 2018, 15:47:19 »

@citaat

Betere oplossing:
Koop 3,5 mm jacks bij Ali om snel te kunnen aansluiten, met 2,3,en 4 aansluitmogelijkheden
Ook handig voor het doorkoppelen van modulebakjes.
vr. groet, Hans

Modelbaan "Den Achterhook"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
[ https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.0]

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #9577 Gepost op: zondag 30 december 2018, 15:54:40 »

Ik gebruik hiervoor de standaard marklin stekkertjes.
Heeft iedereen wel liggen neem ik aan  :idea:
Groeten barry

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #9578 Gepost op: zondag 30 december 2018, 16:23:58 »

@citaat

In plaats van de krokodillen bekjes?

Groet, Anne W

Varekamp

• Stamgast
  • Licht zien aan het eind van de tunnel
« Reactie #9579 Gepost op: zondag 30 december 2018, 16:37:13 »

Hoi vrienden,

Wat een handige tips allemaal om je loc te reinigen.  :idea:  :thumbup: :thumbup:

Goede jaarwisseling.

Groet Ronald  :)

Ben den Hollander

• Gast
« Reactie #9580 Gepost op: zondag 30 december 2018, 17:41:33 »

Blijf fascinerend die twee pukoslepers. Gevalletje symptoom bestrijding, eentje volstaat toch......... :O

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #9581 Gepost op: zondag 30 december 2018, 22:45:55 »

:offtopic:

Beste Ben,

Heb ik toch net een verhaaltje gelezen van een 2-rail collega van je die een 3-rail baan "op gang" moest helpen en daarbij veel moest poetsen aan de puko's......

Het is mijn ervaring dat een tweede sleper goed helpt op het moment dat de eerste sleper net even geen contact maakt en het is ook mijn ervaring dat de messing strip ook goed helpt bij loks die maar één sleper kwijt kunnen, door de bewegingsvrijheid van de strip volgt hij de puko's beter als een harde strip, volgens mij de de bekende "fluistersleper" van een bekend 2-rail merk daar ook op gebaseerd.

Overigens zit de messing strip op de 2e sleper er op om te kijken hoe hard het ding slijt, volgens mij slijt hij minder hard als een normale sleper, ook wel een beetje logisch, hij buigt mee.

On topic maar weer

Nog even terug naar de opmerking van Barry, je bedoelt een snelconnector om de krokodillen bekjes met de draden los te maken en zo kortsluiting te voorkomen, dat werkt natuurlijk, alleen ben ik dan die dingen altijd kwijt (ik hoef wat dat betreft niet aan dementie te wennen, ik ben al gewend), dus bij gaat er één draad linksaf en de andere rechtsaf en klaars is Kees (Anne in dit geval).

Groet, Anne W

Ben den Hollander

• Gast
« Reactie #9582 Gepost op: maandag 31 december 2018, 07:46:23 »

Heb ik toch net een verhaaltje gelezen van een 2-rail collega van je die een 3-rail baan "op gang" moest helpen en daarbij veel moest poetsen aan de puko's......

Ja dat las ik ook. Is overigens geen collega van me, gewoon iemand die altijd klaar staat met een ander helpen, net als ik, 2 of 3rail doet er niet toe bij ons.
Problemen lossen wij bij de bron op, niet door een 2e sleper te plaatsen.

Eric-Paul

• Stamgast
  • Wiebe-Lok Nr. 4
« Reactie #9583 Gepost op: maandag 31 december 2018, 09:46:16 »

Citaat van: Anne W
Kleine waarschuwing: bij mij staat er constant spanning op de krokodillenbekjes, dus moet je ze gespreid, liefst met een hoek van 180 graden weghangen....

Citaat van: Anne W
Nog even terug naar de opmerking van Barry, je bedoelt een snelconnector om de krokodillen bekjes met de draden los te maken en zo kortsluiting te voorkomen, dat werkt natuurlijk, alleen ben ik dan die dingen altijd kwijt (ik hoef wat dat betreft niet aan dementie te wennen, ik ben al gewend), dus bij gaat er één draad linksaf en de andere rechtsaf en klaars is Kees (Anne in dit geval).

Wellicht kun je ook een dun stripje kunststof aanbrengen waarin je de krokodillenbekjes laat bijten wanneer ze niet worden gebruikt.
Of daar waar je ze laat twee gaten boren als houders...
Hoef je ze niet "krampachtig" van elkaar te houden.

Filmpjes op YouTube     

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #9584 Gepost op: maandag 31 december 2018, 17:17:07 »

Vandaag de laatste dag gewerkt, morgen ben ik vrij en woensdag weer aan de slag voor 1 dag en dan 4 dagen vrij.

Ik ga het voorbeeld van Anne W volgen, ga kijken voor een spons en die krokodillen klemmetjes.
Dit is vooral een goedkope en fijne oplossing voor mijn wielen van mijn locs, de wielen (asjes) wagons reinig ik wel in de ultrasoon met een drupje Dreft.

Verder wens ik iedereen van het forum een gezond en goed 2019 toe vanwege Myriam Wout en ik zelf.

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #9585 Gepost op: maandag 31 december 2018, 18:23:13 »

hoi,

Dit is vooral een goedkope en fijne oplossing voor mijn wielen van mijn locs, de wielen (asjes) wagons reinig ik wel in de ultrasoon met een drupje Dreft.

Is inderdaad een goedkope oplossing. Je kan ook eens bij de plaatselijke keukenboer of badkamerboer vragen of ze van de aanrechtbladen en de badkuipen de beschermranden aan je meegeven. Het zijn U-profielen waar je treintjes in kan leggen. Die dingen kan je vaak op beurzen voor "grof" geld kopen als "werkplek" voor je lokjes.

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

Anne W

• Vaste Inboedel
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga het voorbeeld van Anne W volgen om de wielen te poetsen
« Reactie #9586 Gepost op: dinsdag 01 januari 2019, 13:26:53 »

Beste Peter,

Succes met de "poets".

Beste Eric-Paul,

De krokodillen bekjes zijn bij mij netjes en ongevaarlijk opgeruimd, één naar links en één naar rechts, de simpelste methode

:offtopic:

Beste Ben,

Iedereen is jou en die andere iemand dankbaar voor de hulp en kennis die jullie bieden, maar er zit soms een ondertoon in die niet goed is, advies: laat die ondertoon weg en jullie worden nog veel geliefder.

O.a. door het feit dat ik als scheepswerktuigkundige de wereld rond heb gevaren op schepen die niet gebouwd waren zoals het moest (een grote werfgroep heeft het vak geleerd bij de bouw van die schepen) ben ik een sterke aanhanger geworden van de stelling "als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat".

Op mijn baan, die eigenlijk al sinds 1980 in aanbouw is, zijn een paar plekken waar ik niet of niet goed bij de rails kan om te poetsen, of ik moet het dorp uit de baan halen, dat is dus zoals het zou moeten, maar het gaat veel makkelijker door te werken met 2 slepers of te werken met een messing dubbelplaat, dat is dus zoals het gaat.

ontopic maar weer.

Stafmarklin

• Toffe Gast
  • Soms hou je beter je mond en glimlach je.
Re: (Ekeren City ECOIL) Ga het voorbeeld van Anne W volgen om de wielen te poetsen
« Reactie #9587 Gepost op: woensdag 02 januari 2019, 11:22:46 »

Peterke, een voorspoedig 2019 voor U en de hele familie. 
Vriendelijke groeten Staf

Kelderspoorder

• Stamgast
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
« Reactie #9588 Gepost op: woensdag 02 januari 2019, 12:02:21 »

hoi,

Is inderdaad een goedkope oplossing. Je kan ook eens bij de plaatselijke keukenboer of badkamerboer vragen of ze van de aanrechtbladen en de badkuipen de beschermranden aan je meegeven. Het zijn U-profielen waar je treintjes in kan leggen. Die dingen kan je vaak op beurzen voor "grof" geld kopen als "werkplek" voor je lokjes.

Groet Ronald.

Peter,

deze zijn wat Ronald bedoeld,

ik gebruik deze al heel lang, en dit wordt bij de keukenboer of sanitairman als afval beschouwd kost dus niks , alleen ff vragen

grts Freddy
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #9589 Gepost op: woensdag 02 januari 2019, 12:41:21 »

Inderdaad Freddy die bedoel ik.  :thumbup:

ik had niet zo een foto tot mijn beschikking  O:-D

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

Trainhenk

• Stamgast
« Reactie #9590 Gepost op: woensdag 02 januari 2019, 13:33:45 »

De website van Proses ken ik wel.
Let even goed op, want het zelfde product kun je vaak elders nog goedkoper krijgen.

Dag Peter,

Nog de beste wensen voor 2019 voor jou, Myriam en Wout.
Ik zie dat mijn opmerking een hoop adviezen en tips heeft opgeleverd.
Iedereen dank daarvoor!

Je hebt nu voor jezelf een keuze gemaakt die het beste bij je past.  :thumbup:

Henk
Henk

[De baan van Trainhenk]

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #9591 Gepost op: woensdag 02 januari 2019, 16:04:14 »

Ik bedoelde eigenlijk 2 stekkertjes i.p.v. het kroonsteentje.
Dan kun je de krokiddelenklemmen gebruiken op de loc, en aan de andere zijde van de draad de stekkertjes.
De vrouwtjes kun je vast maken ergens.
Als je dan klaar bent trek je de mannetjes die aan de draad van de krokodillenklemmen zit los, en kun je ze opbergen.
Groeten barry

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #9592 Gepost op: woensdag 02 januari 2019, 22:47:04 »

@citaat

Beste Barry,

zie « Reactie #9581 en dan vooral mijn motivatie.

Groet, Anne W

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #9593 Gepost op: vrijdag 04 januari 2019, 12:26:07 »

Spoorvrienden,

Dank je wel allemaal voor de fijne reacties foto's, ik zal eens kijken of ik die beschermdingen voor badkamer en of ramen vind hier.

Zal ook eens moeten zien voor krokodillen klemmetjes, vind ze wel maar dan moet ik er 6 of meer kopen per keer.
Ga het simpel houden, heb nog een aansluiting liggen voor mijn CS2 (programeer spoor) dat kan ik gebruiken om mijn loc van stroom te voorzien.

Verder ga ik ook kijken voor stoepranden, dan ga ik eerst het stations gebied afwerken straten maken en dan de stad beginnen maken.

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #9594 Gepost op: vrijdag 04 januari 2019, 12:50:38 »

Beste Peter,

Ik heb die krokodillen klemmetjes in Houten gekocht, maar ik heb ook nog het geluk dat ik een elektronica winkel in de buurt heb (Waalwijk), die zal ze ook wel hebben.

Groet, Anne W

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #9595 Gepost op: vrijdag 04 januari 2019, 13:46:50 »

Google eens testkabel met krokodillenklem, Peter  :P

Kost geen drol en waarschijnlijk ook in België bij elektronicaboer of zelfs de gamma te koop.

Grtz Tony
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #9596 Gepost op: zondag 06 januari 2019, 16:16:11 »

Anne W

Ik zal eens kijken of ze hier in de electro zaak van die klemmetjes hebben.

Tony

Ik zal mijn licht eens opsteken bij de electronica boer die heeft dat wel liggen denk ik.

@Freddy

Ik zal eens horen in de winkel, waar ze badkamers verkopen of ze die dingen hebben liggen.

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #9597 Gepost op: zondag 06 januari 2019, 16:19:27 »

Ben dit weekend aan de slag gegaan met dag en nacht verlichting, dit heb ik samen met hulp tot een mooi einde gekregen.
Enkel zal ik een beter filmpje moeten maken, zonder licht van de gsm (mobiel) dat kan ik straks mss even doen zodat het nog mooier overkomt, wens iedereen veel kijk plezier.

Trainhenk

• Stamgast
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb dag en nacht verlichting heb een filmpje gemaakt
« Reactie #9598 Gepost op: zondag 06 januari 2019, 16:28:37 »

Leuk filmpje Peter.
Je baan begint er stillaan mooi uit te zien.

Henk
Henk

[De baan van Trainhenk]

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb dag en nacht verlichting heb een filmpje gemaakt
« Reactie #9599 Gepost op: zondag 06 januari 2019, 20:36:00 »

Hoi Henk

Dank je wel,

Langzaam maar zeker komt het helemaal goed, morgen wat spullen bestellen voor de stad afwerking.