Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: (Ekeren City ECOIL) Wachten tot mijn pa komt met de uitbreidings set
Even niet opgelet, las 80 - 90
Re: (Ekeren City ECOIL) Wachten tot mijn pa komt met de uitbreidings set
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Wachten tot mijn pa komt met de uitbreidings set
Hoi Peter,

Mooie rijtuigen die set, en die zullen zeker achter de 01 staan.
Maar ook modernere rijtuigen kunnen achter deze lok gehangen worden.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: (Ekeren City ECOIL) wat hangt er achter een BR 101 202 welke wagons
Citaat van: Eric-Paul op vrijdag 07 december 2018, 19:22:35
Citaat van: basjuh1981 op zondag 02 december 2018, 16:54:52
Handige tabel:

SerieSoort
01 ? 19Sneltreinlocomotieven
20 ? 39Personentreinlocomotieven
40 ? 59Goederentreinlocomotieven
60 ? 79Snel- en personentreintenderlocomotieven
80 ? 96Goederentreintenderlocomotieven
97Tandradlocomotieven
98Zijlijnlocomotieven
98Smalspoorlocomotieven

Serie    Soort
99Smalspoorlocomotieven
Ik neem aan dat je 99 bedoelt.
Klopt. Ik zal het in de originele post even aanpassen.
Re: (Ekeren City ECOIL) Wachten tot mijn pa komt met de uitbreidings set
Hoi Hans

Ik zal kijken of ik ze na nieuwjaar nog ergens kan kopen, bestellen dan ga ik voor die mooie wagons zit ook al verlichting in.

Ga eerst nog wat lekker aan de baan werken,
Re: (Ekeren City ECOIL)
peterke33
gast

Re: (Ekeren City ECOIL)
Hallo Spoorvrienden,

Het is even beetje stiller in Ekeren, het werk geeft me zoveel voldoening en het is erg leuk.
Morgen is het nieuwjaar feestje, er kwam een juf naar me jij komt vrijdag toch ook ?? ik zij ja ajaa het is voor personeel dus jij bent personeel. ik had me niet ingeschreven maar ik mag toch komen, het is een foute party dit gaat leuk worden.

Helaas moet mijn vrouw zaterdag en zondag werken (nacht dienst) dus rijden of knutselen gaat niet lukken jammer wel had graag aan mijn weegbrug begonnen.
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Hi Peter,

Al weet ik niet wat een foute party in België inhoud maar toch veel plezier.

groet
Harald
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2017

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Hoi Harald,

Denk "New kids", maar hier dan iets deftiger O:-D
Re: (Ekeren City ECOIL)
peterke33
gast

Re: (Ekeren City ECOIL)
Hoi Harald

Een foute party wil zeggen, muziek van de jaren 70' en dan kan je en mag je verkleed gaan.

http://vanwanssumcafe.nl/uploads/images/Gallery/Fotoalbum/foute-party/IMAG7577.jpg

Zie foto ik ga mijn werkschoenen aandoen+ werkbroek en dan hemd en das (dat is totaal fout)  :-)

Karl

Oei New Kids zo erg nu ook weer niet hoor  :D
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Veel plezier en doe gewoon erg fout. Natuurlijk willen wij graag een foto zien van het resultaat.  ;)
Re: (Ekeren City ECOIL)
Hoi Peter,

Nou je valt met je neus in de boter op je nieuwe werk  >:-D trek je meest foute kleding aan en los gaan maar... :-)

Wat bof je maar met zo'n nieuwe werkgever. succes vrijdag.

Groet Ronald  :)
Re: (Ekeren City ECOIL)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Citaat van: peterke33 op donderdag 13 december 2018, 19:50:58
Hoi Harald

Een foute party wil zeggen, muziek van de jaren 70' en dan kan je en mag je verkleed gaan.

http://vanwanssumcafe.nl/uploads/images/Gallery/Fotoalbum/foute-party/IMAG7577.jpg

Zie foto ik ga mijn werkschoenen aandoen+ werkbroek en dan hemd en das (dat is totaal fout)  :-)

Karl

Oei New Kids zo erg nu ook weer niet hoor  :D

Hoi Peter,

Leuk feestje zo te lezen, van jou outfit willen we natuurlijk wel een foto zien  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)

Mooi, dat het goed bevalt op het werk, Peter  :thumbup:

De baan kan gerust efkes wachten, wij redden ons wel  :D

Grtz Tony
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Peter,

Jij hebt de helm en het hoofd  :o)


Geintje, fijn om te horen dat het zo top gaat , het gaat je goed kerel  :) :)
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Dag Peter,

Was even niet in de gelegenheid om te reageren.
Je hebt in mijn topic gelezen waarom.
De foto's van je nieuwe lok had ik even snel gezien.
Ik wens je er heel veel plezier mee.
Je werk gaat ook goed.
Fijn om dat te lezen.

Nu rustig van de kerst gaan genieten en volgend jaar weer vrolijk verder met de hobby.

Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Peter,

Alvast de beste wensen voor het nieuwe (spoor) jaar, voor jou en je gezin  :)
Re: (Ekeren City ECOIL)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Het is wel heel stil hier, Peter heeft is voor het laatst 13 december online geweest  :?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: (Ekeren City ECOIL)
Denk dat de foute party niet goed afgelopen is :D
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Peter is in Polen wat vuurwerk halen  O:-D
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
@citaat op z'n scooter???
Waarschijnlijk druk met z'n nieuwe baan en met kerstdiners en zo.
Maar nu toch ook een paar dagen vrij vermoed ik, dus kom maar op met die updates, Peter!
In ieder geval alvast een mooi 2019 gewenst voor jou en je gezin!
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
 @citaat Assie een auto had, wassie al truggeweest  :o)
Re: (Ekeren City ECOIL)
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
 @citaat en  @citaat @citaat Gesignaleerd in Nederland. Toch niet Peterke ?  Bron: klik
Re: (Ekeren City ECOIL)
peterke33
gast

Re: (Ekeren City ECOIL)
Hoi Spoorvrienden

Het is druk ook op het werk, we zijn aan een nieuwe keuken bezig dit tijdens de vakantie omdat de school dan dicht is.
Ik heb gewerkt op maandag, dan naar huis vrouwtje moest werken tot 20.00 uur met de zoon alleen thuis dan dinsdag kerst vrouwtje weer werken van 12.00 uur tot 20.00 uur.

Woensdag weer gaan werken, dan 4 dagen thuis de vrouw moest ook werken dus ja geen update's.
Nu ben ik vrij morgen ga zaterdag ga ik de treinkamer eens goed opruimen, plaats maken zijkanten (rommel wegdoen)
Zondag is het hier feest pakjes uitdelen, maandag weer werken tot ?. dan naar huis gaan we oud en nieuw vieren dinsdag vrij woensdag weer werken, dan ben ik 4 dagen vrij dan hoop ik wat dingen te kunnen doen.

Wil me graag een LUX wiellenreinger aankopen, heb keuze uit 2 modellen inbouw of met plexi kast.
De inbouw kan indien op een van de sporen worden aangesloten opstelsporen achteraan, of in een tafel dat onder mijn baan kan geschoven worden (ben er nog niet uit)
Re: (Ekeren City ECOIL)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL)
Hoi Peter,

Goed om te lezen dat alles goed bij jullie gaat, nu lekker genieten van de vrije tijd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: (Ekeren City ECOIL)
peterke33
gast

Re: (Ekeren City ECOIL)
Hoi Peter

Genieten doe ik wel tijdens mijn vrije dagen, al is het mij met de zoon bezig houden.

Morgen kan ik normaal wat opruimen (treinkamer) hopelijk filmpje maken, dan kijken denken voor de LUX wielenreinger.
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
Spoorvrienden,

Loop al langer met het idee om een LUX wielenreinger te kopen, je 2 soorten inbouwen of kant en klaar met plexi bak sporen in.

Voordeel kant en klaar is aansluiten en loc er op, inbouw kan ook achteraan opstelsporen (is wel aanpassen ballast wegdoen + alles weer mooi aanwerken nadien. zal ook 3 sporen verlengen dan of tafel maken LUX daar inbouwen  om later het geheel onder de treintafel te zetten.
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
 @citaat Weggegooid geld zo'n wielenreiniger maar dat had ik je al eens verteld.

Een lokkie is snel gepoetst met een wattenstaafje wasbenzine, wielen van karretjes laat je lekker vuil want je ziet er toch niets van. :D
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
Heb t ook wel eens overwogen, maar de reacties zijn niet denderend. Het vastgekoekte vuil haalt hij er sowieso niet af, dus eerst moet alles goed schoon zijn wil t überhaupt werken.
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 28 december 2018, 11:44:18
  wielen van karretjes laat je lekker vuil want je ziet er toch niets van.
En dan is massa detectie weg, wegens de isolerende laag op de wielband. :D
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
 @citaat Ik doe niet aan detectie op karretjes, nergens voor nodig. "Koploper" weet hoe lang mijn treinen zijn want dat heb ik hem/haar verteld.
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
 @citaat Waar zou de welbekende contactrail voor dienen? Juist, maken van massacontact via de ongeïsoleerde wielstellen.
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
 @citaat Als gezegd: schijnveiligheid. :D En Peterke doet niet aan detectie.
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
 @citaat Ik bedien er een overweg mee. Actief gedurende de gehele (variablele) treinlengte.
Werkt niet meer met vervuilde wielen.
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 28 december 2018, 11:44:18
Een lokkie is snel gepoetst met een wattenstaafje wasbenzine, wielen van karretjes laat je lekker vuil want je ziet er toch niets van. :D

En als je er meer dan 1 hebt?
Dan ben je wel zoet zal je zeggen :-)
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
 @citaat Nou koop dan zo'n wielenreiniger. Ik kan alleen maar herhalen wat ik op dit en andere fora lees: het is een onnodige rommel waarvan de werking ook nog eens zeer matig is.
Re: (Ekeren City ECOIL) LUX wielenreinger inbouw of kant en klaar
Spoorvrienden,

Ik ben aan het zoeken geweest, ik kwam dit tegen een redelijke prijs zo kan ik mijn wielen (locs) handmatig schoonmaken.

https://proses.com/prestashop/tools-testers-cradles-rolling-roads-/49-rotating-loco-cradle-o-ho-oo-n-tt.html
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
 @citaat

Dag Peter,

Goede Kerstdagen gehad?
Ik lees dat je ook erg druk met je werk bent.
Dat moet je een goed gevoel geven.

Volgens mij ben je vergeten een linkje naar de website van Proses te plaatsen.
De website van Proses ken ik wel.
Let even goed op, want het zelfde product kun je vaak elders nog goedkoper krijgen.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Hoi Henk

Ik heb inderdaad druk op het werk, kerst heb ik met de zoon gedaan vrouwtje moest werken.
Maandag word er nog gewerkt, dan is het naar huis en dan lekker aan de feesttafel gaan zitten.
Doe het heel graag, en mijn collega dat klikt wel kan er heel veel van leren ik leer en steel met mijn ogen en veel vragen stellen.


Oei dat ben ik dus vergeten, die link dank je wel aangepast.
We zullen morgen eens kijken of we het elders goedkoper vinden, dan kan ik eindelijk zelf mijn wielen van de locs gaan poetsen wat nodig is bij sommige locs  :?
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
@citaat @citaat
Leuk hebbedingetje Peter, maar als je het alleen gebruikt bij het wielen reinigen wel een duur hebbedingetje; waarom gebruik je dan niet 3 plankjes in u-vorm met een stukje schuimrubber bekleed? Werkt ook prima en kost 3x niks. Kan je van dat geld weer wat mooie rijtuigen kopen!
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Doekje met een beetje alcohol, of wattenstaafje .
1 keer de loc neerleggen op zijn kop in schuim boven aan de keukentafel , wieltjes schoonmaken en je kan weer een jaar vooruit  :thumbup:

Wel de antislipbandjes overslaan  :idea:
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Beste Peter,

Je koopt een echte spons, dus niet zo'n ding van hard plastic en je snijdt er aan de brede kant een stuk uit ter breedte van je loks en met een halve lok diepte en klaar is Kees (en Peter dus ook)

Bij 3-rail loks is er ook een voordeel t.a.v. het reinigen van de aangedreven wielen: sluit krokodillenbekjes aan op de spanningsbron, één bekje op de sleper en één op een massapunt (bij Märklin nog al eens een buffer), laat de lokmotor draaien, de wielen draaien dan, wattenstaafje met wasbenzine op de wielen en Kees (en Peter dus ook) is weer klaar.

Groet, Anne W
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Hoi Peter,

Hierbij een link van een Lokliege deze is een stuk goedkoper en gebruik hem zelf ook

https://www.fohrmann.com/de/modellbahn-lokliege-linton-zur-reparatur-wartung.html

De ligprofielen zijn ook los verkrijgbaar;

https://www.fohrmann.com/de/profilwinkel-fuer-modellbahn-lokliege-linton.html

Wens je een geweldig maar vooral gezond 2019 en succes met je keuze.

Fred Vonk
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Net als Anne heb ik een spons in gebruik, een V uitgesneden waardoor de lok mooi op een zij erin kan liggen, onderzijde naar je toe gekanteld.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Deze profielen zijn ook handig https://vendrigpackaging.com/u-profielen/322-u-profiel-van-schuim-per-strook.html?gclid=EAIaIQobChMIrsCpsanH3wIVj-J3Ch0qjQNqEAQYASABEgJT3PD_BwE
Link is slechts een voorbeeld, profielen zijn ook bij sommige bouwmarkten te koop.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Ik heb een bak om stokbrood te snijden voorzien van schuim en afgewerkt met een oud stuk velours gordijn. Loc en of wagon  past precies, werkt goed en kost nagenoeg niets dan alleen wat tijd om het in elkaar te zetten.

groetjes uit beetje krom
opa cees

Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Hi Peter,

Ik heb meerdere profielen in gebruik.
Gewoon ff kijken waar er ge- of verbouwd wordt daar vragen, helemaal gratis of in Houten daar liggen ze ook vaak.

groet
Harald
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Hallo Spoorvrienden,

Zoveel reacties ga niet iedereen apart beantwoorden, er zijn verschillende reacties links tricks en tips geweest.

Kan morgen eens kijken op het werk, dat we daar geen stukje U profiel hebben liggen kabelgoot maar voor stopcontacten is zeker groot genoeg. Dit dan bekleden met een mousse, Anne W had het over krokodillen klemmetjes ik heb een CS2 sluit ik die bv aan programeer spoor of op de ringleiding?? dan kan ik zelf de snelheid regelen van de wielen en dan met wattenstaafje en wasbenzine.

Wens iedereen alvast een mooi en goed en gezond 2019 toe
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
En zo heeft iedereen zijn eigen oplossing, al dan niet zelf gemaakt. Grappig om te zien :) :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Hans

Inderdaad iedereen heeft zo zijn eigen oplossing voor het poetsen van wielen.

Ik wil het graag zelf leren (doen), de baan zelf word meerdere malen per jaar gepoest met de LUX set en wasbenzine.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Hallo Peter,

Goed om weer wat van je te lezen. En succes met je keuze, zou er niet te moeilijk over doen.

Prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2019.

M.vr.gr. Erwin
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb iets gevonden bij proses een handig tooltje voor locs
Mijn oplossing voor het draaiend reinigen van wielen m.b.v. een wattenstaafje of een doekje en wasbenzine.





Mijn krokodillenbekjes zitten aangesloten op de ringleiding van de wissel- en seindecoders, de ringleiding voor het rijden zit achter een schakelaar, dus ik kan de lok in de spons laten draaien zonder dat de vele andere soundloks herrie gaan maken.

Dit kun je wellicht ook bereiken door de krokodillenbekjes aan te sluiten op de programmeeraansluitingen, dit vooropgesteld dat je de lok goed kunt laten draaien op de programmeeraansluitingen en dat de spanning op de hoofdaansluitingen uit is als je de spanning op de programmeeraansluitingen aan zet.

Mijn bedrading is simpel, getuige de simpele kroonsteen waar de krokodillenbekjes op aangesloten zijn, de kroonstreen krijgt zijn spanning van het dichtstbijzijnde aansluitpunt van de wissel- en seindecoder ringleiding.



Kleine waarschuwing: bij mij staat er constant spanning op de krokodillenbekjes, dus moet je ze gespreid, liefst met een hoek van 180 graden weghangen....

Groet, Anne W