Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Citaat van: mardig23 op woensdag 15 augustus 2018, 16:40:58

20-30cm is een meter of 250 zeker in het echt.


Ik geloof er niks van, nulletje teveel....... :D
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Niet waar, mijn loc  van 18cm is in het echt ook 180 meter  O:-D ;)

Bij een baanlengte van 3 a 4 meter word het altijd compenseren als je met (veel) scenery wilt gaan werken.
Eigenlijk is dat 3km in het echt, dan kun je een halte, 2 huizen , een kroeg en 10 lantaarnpalen kwijt en klaar  :P :D
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Het is de keuze die Peter heeft gemaakt, het is tenslotte zijn baan.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat er teveel bij elkaar staat, loc-loods en draaischijf, kraakinstallatie en het station. De kijker weet niet waar hij of zij het eerste naar moet kijken wat uiteindelijk de aandacht kan gaan afleiden.

Persoonlijk vond ik het station en het naast gelegen BW een mooie combinatie, zichtlijn was goed, deze wordt nu een beetje verstoord door de kraakinstallatie welke alle aandacht opvraagt.

Maar zoals Peter al aangeeft, het blijft zoals het is en is zeker een goede lering voor een volgende baan.
En zo hebben we het allemaal wel een beetje moeten leren op enkele na die het gewoon in de vingers hebben.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Peter,

De verlichting ziet er prachtig uit zowel de dag als de nacht verlichting. :) :thumbup:
Prima werk heb je afgeleverd met deze mooie fabriek op je baan mijn complimenten. :P

Groet Michel
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 15 augustus 2018, 16:46:10
Citaat van: mardig23 op woensdag 15 augustus 2018, 16:40:58

20-30cm is een meter of 250 zeker in het echt.


Ik geloof er niks van, nulletje teveel....... :D

Juist ja 8o
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Spoorvrienden

Of het nu een nul te veel is of te weinig, plaats gebrek is er altijd wel (ooit had ik een baan van 9 meter op 7 meter) ja plek zat maar ik heb geleerd een grote baan vergt ook veel onderhoud en (de kosten).


@Tom

Ik weet mss had ik het fabriek niet daar moeten plaatsen, maar ik vond het wel een mooi bouwpakket uitdagend ook.
Heb al bezoek gehad die eerst naar mijn draaischijf kijken, omdat ze dat liever zien dan het station. Ook zijn er die mijn opstel sporen mooi vinden en dan weer het station mooi vinden.
Zelf ben ik heel fier op het gene ik al gemaakt heb, al is het mijn eerste baan(tje) dat ik zelf met behulp van tips afwerk.
En inderdaad er zijn die het gewoon in de vingers hebben, en ik leer nu heel veel wat ik later niet meer zal doen of anders zal doen


@Michel

Dank je wel voor je fijne en leuke reactie weer, dit geeft me weer een extra boost om het nog mooier te maken.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Citaat van: peterke33 op woensdag 15 augustus 2018, 17:13:03

Zelf ben ik heel fier op het gene ik al gemaakt heb, al is het mijn eerste baan(tje) dat ik zelf met behulp van tips afwerk.


Zo hoort het ook en je kunt gerust fier zijn. Maar er zijn altijd andere meningen die ook tellen en je steekt er wat van op. Aan die lui die alles prachtig vinden heb je niets, je bouwt niet voor hen maar voor jezelf.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 15 augustus 2018, 17:17:12
Aan die lui die alles prachtig vinden heb je niets, je bouwt niet voor hen maar voor jezelf.
Ben ik niet met je eens Ben, er zijn vele modelbouwers die genoegdoening halen uit de positieve reacties van anderen.
En wat dacht je van modelspoorbeurzen? die draaien op publiek die de tentoongestelde banen prachtig vinden.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
 @citaat Aan lui die alles prachtig vinden heb je niets. Kritiek hoort er bij mits het positief bedoeld is, iets afkraken is erg goedkoop.

Ik hielp Peter op gang met zijn schuttingen, niet door te zeggen "o wat mooi" maar door hem te helpen hoe het anders kan...... In deze wereld is niet alles mooi, niet op fora en ook niet op beurzen.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Peter, ruimtegebrek is iets waar we bijna allemaal last van hebben. Bij mij is er zo weinig ruimte dat ik geen baan leggen. Ik bewonder je bouwwerk, in het donker is het helemaal mooi, misschien nog een mooie vlam van het gas dat de lucht in gaat.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
 :offtopic:
Even off topic gaan, ik ga helemaal eerlijk zijn dat ben ik altijd.
Ik geniet enorm van dat mensen hier op het forum en ook daarbuiten het mooi vinden wat ik maak, ik doe het graag met liefde steek ik de gebouwen in elkaar maak een schutting van tips en strooi gras dat ik denk ja dat is daar mooi plant bomen omdat ik denk ja die hoort hier wel te staan. En persoonlijk geeft het me telkens een soort boost als er reacties komen van wauw dat heb je mooi gedaan, en dan komen ook de tips ja er worden er gebruikt sommige ook niet, dit moest ik even van hart dus spoorvrienden laat het ook niet aan jullie hart komen en blijf gewoon die mooie commentaar posten. Het mag ook soms negatief zijn, daar leer ik van en ja iedereen heeft zijn haar manier van bouwen en beleeft de hobby anders.

@Kees
Inderdaad ik heb gekozen voor deze fabriek, waarom ja ik vond het wel mooi. Jammer dat je geen baan hebt, ik heb hier de garage ter beschikking mits te fiets en scooter binnen konden.

Inderdaad de nacht foto's zijn ook mijn favorieten hoor, zal eens kijken of ik dat ooit kan laten printen en of het haalbaar is zo een vlam.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Peterke ik kan alleen maar zeggen, prachtig wat mooi die verlichting. Wellicht nog leuk om een wachthokje bij de poort te plaatsen en een bewaker met hond op het terrein te laten lopen. Verder mag het van mij op de grond iets minder clean. Zou lekker wat vlekken op de weg maken. Succes met de verder bouw van de baan.
Gr henk
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Hoi Henk

Dank je wel,
Details die komen zeker hoor, bewakers met hond die tip had ik ook al gekregen.
Mss wat sporen maken op de grond van de vrachtwagens, dat kan ook nog langzaam maar zeker komt het allemaal goed.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Het is prachtig geworden! Ik heb niet zoveel met de opmerkingen over de ligging van station en fabriek. Voor al onze modelbanen geldt dat het totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid en dat is maar goed ook. Als je het landschap echt op schaal zou maken heb je een hele saaie modelbaan waar vele meters lang niets bijzonders is te zien. Het gaat om een impressie van de werkelijkheid waarbij je de kijker meeneemt in jouw droom. Ik vind dat je dat goed is gelukt!
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
@peterke33

In een van de bovenste post had ik het over de witte muur. Helaas bedoelde ik die muur niet. Is een muur van je huis dus veranderen lijkt niet logisch.

Jouw uitwijkbaan waar jij je locs hebt opgesteld. Deze bevat een eigen gemaakte muur.  De muur is mooi gemaakt daar niet van, maar gezien je huidige baan vordert kan je naar mijn idee eens gaan nadenken voor het veranderen van de kleur. Persoonlijk vindt ik het witte niet meer passen vergeleken met de rest van je baan en waar je mogelijk heen wilt gaan.

Voor de rest ga zo door. Helaas heb ik een mindere ruimte, maar als ik naar je baan kijk denk ik wel wat ideeën te kunnen jatten. Met toestemming uiteraard.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
En ik maar denken dat het een installatie was om frituur olie te hergebruiken....
Lijkt mij minder gevaarlijk.

Mvg. Marcel
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Ziet er fantastisch mooi uit met die verlichting  :thumbup: :thumbup:

Albert.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
@Henk

Dank je wel, inderdaad plaats heeft iedereen te weinig op zijn of haar baan.
En als je echt alles wil nabootsen dan heb je een grote zaal nodig zoals in duitsland of Nederland minniworld.

@Tony

Die zelf gebouwde muur bedoelde je, die kan wel eens van kleur veranderen ja mss grijs of zo.

En als je graag dingen wil idee wil overnemen, dan is dat voor mij enkel maar een grote eer hoor dus doe maar.

@Marcel

Dat zal ook inderdaad kunnen, dan is iedereen tevreden en blij

@Albert

Dank je wel, het is inderdaad heel erg mooi.
Als de dag en nacht helemaal klaar is gaat het nog mooier zijn.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Zo de koffers staan klaar voor vertrek, we gaan zoals elk jaar lekker vertoeven in Centerparcs (Peer Limburg).
De trein vertrekt hier in Ekeren om 9.40, het fijne is dat we op wandelafstand van het station wonen +-10 minuten stappen.
Dan is het een overstapje in Antwerpen Centralstation, dan richting bestemming en rond 12.30 zijn we er dan klein ritje met de Taxi om 13.00 uur mogen we in de Bungalo.


Groeten Iedereen en tot volgende week.

Peter Myriam & Wout
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
 :) Veel plezier en geniet ervan.
Het  B) weer is de komende dagen wat minder, maar wel lekker om er op uit te gaan.

Dirk-Jan
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Fijne vakantie Peter en familie, geniet ervan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Geniet van de vrije tijd, Peter en gezin.
Hopelijk leest het gilde van de lange vingers niet mee... ;)
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Geniet van je welverdiende vakantie Peter.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Een fijne vakantie en geniet van een weekje rust..
Hoop dat de werklieden van de fabriek een oogje in het zeil houden. ;)
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Fijne vakantie, je installatie zal wel goed bewaakt worden door je werknemers.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Peter,

Een fijne vakantie toegewenst voor jou, je vrouw en je zoon.
Geniet ervan.

Henk
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Hey Peter,

aha, ge komt weer naar het mooie Limburg,

geniet van je vakantie met vrouw en zoon

grts Freddy
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Prettige vakantie toegewenst Peter en gezin.

Groet Michel
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Fijne vakantie, Peter!
Groet,
Roel
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Hi Peter,

Gewoon genieten van het bouwen en genieten van je treinbaan.
Maar nu ff genieten van je vakantie.
Veel plezier samen.

groet
Harald
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Hey Hallo iedereen,

Dank je wel iedereen voor de fijne vakantie wensen en nog andere wensen, de vakantie was heel erg leuk maar we zijn ook blij dat we weer thuis zijn.
Na een weekje waterpret en zwemmen tegen stromingen en kunstmatige golven in het grote zwembad, ben je moe de zoon had het ook naar zijn zin, ook al miste hij zijn 2 huisdieren (poezen) nu weer thuis kan de bouw weer langzaam verder gaan.

Denk eerst aan de afwerking fabriek, zijkanten wat groene zone aanbrengen zal de nodige foto's posten.
Re: (Ekeren City ECOIL) Terug van vakantie, de bouw van de baan terug hervatten
Badmuts af en aan de slag, Peter  :D

Welkom terug !

Grtz Tony
Re: (Ekeren City ECOIL) Terug van vakantie, de bouw van de baan terug hervatten
Welkom terug.
Hopelijk hebben de poezen het ook naar hun zin gehad bij de oppas/opvang.

En iedereen wacht weer gestaag af na je vorderingen van je baan.
Re: (Ekeren City ECOIL) Terug van vakantie, de bouw van de baan terug hervatten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Terug van vakantie, de bouw van de baan terug hervatten
Hi Peter,

Mooi dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.
Hier zijn we ook weer terug na een reis door het noorden en oosten van Duitsland.
Vele BW's en B's gezien, uiteraard daar tussen gewandeld en bergen beklommen met mn vrouw.
Nu alweer bezig met schilderen, trap renovatie en de tuin.
De hobby komt ook, vast en zeker, weer.

groet
Harald
Re: (Ekeren City ECOIL) Terug van vakantie, de bouw van de baan terug hervatten
Fijn te horen dat je een leuke vakantie hebt gehad. Nu weer aan het werk, aan de baan natuurlijk..
Re: (Ekeren City ECOIL) Terug van vakantie, de bouw van de baan terug hervatten
@Tony

Mijn roze badmuts met blauwe felle bloemen hangt al even te drogen aan het wasrek  :-)

Dank je wel

@Tony

Dank je wel ook

De poezen werden goed verzorgd door opa, kwam om de 2 dagen ze eten en drinken geven.

Heb vandaag al wat gedaan aan de baan, moet eerst mijn mobieltje opladen battery te laag om foto naar cloud te sturen.  :?

@Harald

De vakantie was heel erg leuk, zijn wel moe maar voldaan.
Dat is een mooie vakantie noord en oost Duitsland, jij bent de man van de BW mss dat ik ooit wel eens de kans maak om naar een mooie BW te kunnen gaan kijken.
Dat zijn klussen die minder zijn, maar ook moeten gebeuren de trap en de tuin
Zeker hoor dat jou hobby er weer komt, we wachten rustig af

@Kees

Dank je wel, het was zeker weer heel erg leuk
Ben al weer langzaam aan de slag gegaan aan de baan, even een schakel kastje veranderd en ook enkele kleine heuvels verholpen BR23 liep niet helemaal lekker bleef soms staan. Dat is de enige loc die soms last heeft van hapering verder rijden alle locs heel goed.
Re: (Ekeren City ECOIL) Terug van vakantie, de bouw van de baan terug hervatten
 @citaat Bij mijn badmuts zijn de bloemen helaas verwelkt  :(
Re: (Ekeren City ECOIL) Terug van vakantie, de bouw van de baan terug hervatten
Welkom terug Peter. :)
Leuk om te lezen dat jij/jullie een lekkere week achter de rug hebben. :thumbup:

Groet Michel
Re: (Ekeren City ECOIL) Terug van vakantie, de bouw van de baan terug hervatten
@Tony

Dan word het echt dringend tijd, dat je de bloemen water gaat geven  :P

@Michel

Dank je wel
Het was zeker zeer leuk, we hadden een mooie vakantie (het weer was goed 3 dagen 27 graden daarna helaas 20 maar)
Blij zijn we ook dat we terug zijn, want na een weekje was het goed.
Re: (Ekeren City ECOIL) Terug van vakantie, de bouw van de baan terug hervatten
We zijn weer lekker aan de baan aan het werken, (afwerken) naast het fabriek.

Had eerst een mal gemaakt van papier, daarna blauwe plaat gesneden past mooi zo (komt toch nog ballast langs de zijkanten)
Ga het niet moeilijk maken gewoon mooi gras en ga morgen mijn eerste struikjes maken die komen daar dan ook op.



Rechts van het fabriek is een strook daar komen wel mooie bomen op, mss dat ik eens zeeschuim ga kopen en daar mee aan de slag ga.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb al het nodige aan voorbereiding gedaan nu gras zaaien
 @citaat

Misschien een tip voor bovenstaande.
Misschien een stel schapen plaatsen. Ik woon zelf in Deventer en bij ons zie je de beesten soms naast het politiebureau lopen en soms bij de asfalt verwerking en een paar dagen later ergens in een verlegen weiland.  Ze worden constant verplaatst.
Dus als je dieren over hebt, schapen zijn geen slecht idee. Misschien met hond er bij en schaapherder maakt weer een leuke inkijken voor het stukje.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb al het nodige aan voorbereiding gedaan nu gras zaaien
Tony

Je tip is zeker niet slecht hoor, helaas nog geen schapen hier. of mss toch eens kijken beneden, heb nog wel koeien over die kunnen daar ook staan. Dan moet ik een afscheiding gaan maken, ik ga kijken voor schapen hond en schapen hoeder lijkt me wel iets, maar eerst was gras en struikjes doen.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb al het nodige aan voorbereiding gedaan nu gras zaaien
Citaat van: Hitmaan op dinsdag 28 augustus 2018, 23:04:30
@citaat

Misschien een tip voor bovenstaande.
Misschien een stel schapen plaatsen. Ik woon zelf in Deventer en bij ons zie je de beesten soms naast het politiebureau lopen en soms bij de asfalt verwerking en een paar dagen later ergens in een verlegen weiland.  Ze worden constant verplaatst.
Dus als je dieren over hebt, schapen zijn geen slecht idee. Misschien met hond er bij en schaapherder maakt weer een leuke inkijken voor het stukje.

Schapen zijn de nieuwe grasmaaiers op plekken waar deze niet kunnen komen. Schaapsherder en hond zou ik niet doen want dat zijn heideschapen en geen "boerderij"schapen. Omheining/hekwerk om je stukje gras en een paar schapen erin zou niet verkeerd staan. Gras niet te egaal maken want zulke goede grazers zijn ze nu ook weer niet.

Grt, Ronald.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb al het nodige aan voorbereiding gedaan nu gras zaaien
 Deze Tony zegt, helemaal geen schapen of dieren daar.

Het is maar een postzegel groot, daar zet niemand een hek omheen en de vraag is ook; hoe komen ze daar , zo tussen de sporen?
Wat ballast en wat wildgroei en klaar. Ook geen grasveldje ( wie maait dat ? )
Ligt er maar aan, hoe realistisch je het wil maken. De keus is aan jou, Peter  :P

Grtz Tony
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb al het nodige aan voorbereiding gedaan nu gras zaaien
@Ronald

Ik heb momenteel geen schapen in huis, mocht het ooit komen dan zal ik mss wel ergens een plekje moeten gaan zoeken op de baan.


@Tony

Ik heb inderdaad eens goed nagedacht tijdens het opruimen, onder de treintafel dan pas heb ik me bezig gehouden met gras.

Heb er een mooi wild veld van gemaakt, ballast dat komt later wel (dit moet nog besteld worden).
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb al het nodige aan voorbereiding gedaan nu gras zaaien
Ben weer lekker in de weer geweest met gras, alle soorten lengtes kleuren in een pot gedaan.
Dan lekker alles schudden tot een mooie mix, dan strooien met de grasmaster het is een beetje verwilderd maar dat was en is de bedoeling.




Mss een mooie dikke eik, maar gaat dat niet te veel worden ?

Heb ook nog 5 berkenbomen+ballast in bestelling staan, mss enkele berkenbomen planten daar ?
Re: (Ekeren City ECOIL) Laat het gras maar groeien ik rij het nooit meer af
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Laat het gras maar groeien ik rij het nooit meer af
Gewoon lekker wat struikjes planten. Stukje ongerept natuur van maken.
Met hier en daar een afgebroken boom en klein poeltje met water.
Re: (Ekeren City ECOIL) Laat het gras maar groeien ik rij het nooit meer af
Nou het komt al lekker op. Nog effe de losse platte vezels stofzuigen in een pantykous van de vrouw dan kun je ze weer opnieuw gebruiken. Verder wat Tom zegt, vol plempen met zooi, bijvoorbeeld zeeschuim plukjes: beetje spuitlijm erop en bestrooien met loof. :)
Re: (Ekeren City ECOIL) Laat het gras maar groeien ik rij het nooit meer af
Tip:
Ik zou die Eik iets maar naar het hek toe zetten en een klein beetje naar achteren. Misschien dat een tak net over de beton schutting steekt. Daarna er 1 of 2 personen bij plaatsen die zitten te kijken naar de boom.

Mening: En als eerste de voet van de boom afzagen. Ik vindt het niks lijken, maar dat is persoonlijk.
Re: (Ekeren City ECOIL) Laat het gras maar groeien ik rij het nooit meer af
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Laat het gras maar groeien ik rij het nooit meer af
Welkom terug Peter , ik heb je stiekem wel een beetje gemist hier  :D

Maar hoop wel dat jullie een super fijne vakantie hebben gehad  :thumbup: