Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
Ziet erfgoed uit Peterke welke film kunnen we bij je gaan bekijken?
Gr henk
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
 @citaat

Een Tiroler film......





(maar dan met treintjes)

(ook) Henk
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
Dat is weer een leuke uitbreiding Peter, met eventuele extra verlichting komt hij nog beter tot zijn recht.

Ik denk dat de eerste film van jou hand kan zijn, een avond vullend programma over het verouderen van modelspoor materialen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
Citaat van: Jørg op maandag 23 april 2018, 09:46:12
Of zot van "A",  :-)

Ik ben wel een beetje zotter of meer bekend van ?A? sinds mijn dochter daar haar diploma haalde bij Verbist  :thumbup:

Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
 :-) :thumbup:
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
Filmke, de minions, zalig zootje ongeregeld ...  >:-D >:-D >:-D
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
Peter,

Toch maar even de garage van de buren bijhuren..... straks heb je geen plek genoeg om al je mooie spullen te plaatsen.


Mvg, Luc
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
@Tony
Nene hoor de binnen kant van de bios is piekfijn, waarom de gevel zo is geen idee  8o

Wat en hoe ik met de stad en omgeving ga doen, oei geen idee ga moeten kijken wat waar komt te staan straks.

@Koen
Dank je wel;

@Henk
Dank je wel, nu draaien ze de brug over the river kwai
Maar hier spelen ze veel mooie films  :)

@Henk
Dat kan inderdaad ook,

Of sneeuwwitje en de zeven rotzakjes  O:-D

we zullen het wel bij een film houden met treinen  :D

@Peter
Dank je wel, licht geeft toch altijd iets mooi op een baan vind ik
Ben nog aan het denken hoe ik het bord ga verlichten, maar denk dat het idee al in mijn hoofd zit.

@Barry1972
Die school ken ik trouwens het is een heel bekende school in het Antwerpse

@Stijn
Dat kan ook die film van de minions

@Luc
Denk dat het bijna gaat nodig zijn, maar ga toch eerst kijken of alles op de baan gaat.
Maar normaal moet dat lukken, heb nog 2 gebouwen die ik moet lijmen en dan is het kijken hoeveel plaats ik nog heb hier.
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was

Hoi Peter,

Ik zou het spul eens op de baan zetten en allerlei proefopstellingen maken.
Zo kun je ook goed zien, wat voor (soort) gebouwen je (nog) nodig hebt om er een mooi geheel van te maken.

Grtz Tony
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
Hoi Tony

Jij kan echt helemaal mijn gedachten lezen, ik ben nu inderdaad bezig met het lijmen van huisjes die ik heb liggen hier.

Koop even geen huisjes meer bij, omdat je inderdaad zegt eerst kijken wat waar komt te staan. dan heb ik een beeld van wat ik nog moet kopen ik koop me niet meer gek zoals vroeger.
Re: ekeren (City) daarstraks naar de MOBEXPO geweest, was een leuke dag.
Citaat van: peterke33 op zondag 22 april 2018, 12:36:15
Heb mijn bioscoop klaar, en heb ook de nodige led verlichting ingebouwd.



Serieus Peter? In elkaar gezet zonder ook maar 1 drupje verf te hebben gebruikt? Oranje bakstenen? En je hebt de bar ook?
Kijk eens even naar onderstaande foto hoe je het model een ander uiterlijk kan geven door het model te schilderen.







Grt, Ronald.
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
Met al die film titels ben je straks zo aan een bioscoopcomplex bezig, stijl Metropolis.....

dan mag "Murder op de orient express" zeker niet ontbreken.

Die voorgevel mag er zijn. Al die verdwenen bioscopen in de jaren '70 in Wilrijk, Deurne, Borgerhout, Merksem, Berchem zagen er in hun laatste jaren niet veel beter uit.

Guy
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
@Ronald

Die bar heb ik ook nog staan om te lijmen, had ik dan toch beter de airbruch genomen.
Heb al iets leuks gevonden voor de bar, neon verlichting maar daar kom ik nog wel op terug.

@Guy

Inderdaad kan bijna de Metropolis beginnen,

Dat klopt de echte oude cinema complexen zijn er helaas niet meer je vergeet ook de cinema Rex Rubens en al die andere in de stad vroeger.
Re: ekeren (City) Mijn bioscoop is klaar led verlichting aanbracht waar nodig was
Vandaag lekker rustig bezig geweest om het reclamebord te verlichten, dat is me aardig gelukt zo kunnen ze inderdaad zien welke film ze spelen in het donker

Re: ekeren (City) daarstraks naar de MOBEXPO geweest, was een leuke dag.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City) daarstraks naar de MOBEXPO geweest, was een leuke dag.
Citeer
Serieus Peter? In elkaar gezet zonder ook maar 1 drupje verf te hebben gebruikt?

Grt, Ronald.

Peter kennende denk ik wel dat hij alles geverfd heeft hoor, maar dan in de kleur zoals deze op de doos staat?

Of misschien ook niet want ik zie dat het een door faller gepatineerd model is  :help:
Herkenbaar aan het kwastje rechtsonder op de doos.
Re: ekeren (City) Heb mijn reclamebord verlicht van de bioscoop veel beter zo
Barry1972

Het is inderdaad die doos, hij is al van het fabriek al gepatineerd daarom heb ik het ook zo gelaten.

De bar is ook al gepatineerd door het fabriek.
Re: ekeren (City) Heb mijn reclamebord verlicht van de bioscoop veel beter zo
Peter, ik weet niet wat er gepatineerd is maar kijkend naar jouw model is daar niks van te zien. Gelige muren en oranje bakstenen?  8o Patineren is volgens mij hetzelfde als verouderen.

Grt, Ronald.
Re: ekeren (City) Heb mijn reclamebord verlicht van de bioscoop veel beter zo
Ronald

Ik weet wat patineren en of verouderen is, heb het niet gedaan vond dit wel iets hebben zo heb ook nog de bar liggen mss dat ik wel een kleurtje geef, heb hier al zoveel staan dat verouderd is en of geweatherd is.
Re: ekeren (City) Heb mijn reclamebord verlicht van de bioscoop veel beter zo
Re: ekeren (City) Heb mijn reclamebord verlicht van de bioscoop veel beter zo
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: ekeren (City) Heb mijn reclamebord verlicht van de bioscoop veel beter zo
Dag Peter.

Ik ben het voor een deel wel eens met Ronald: de gevel van de bioscoop ziet er te netjes uit!
Zeker omdat er stucwerk is afgebrokkeld en er scheuren in zitten: een teken van veroudering ...
Met een wetwash de voegen en scheuren in kleuren en daarna met poeders of een drybrush het
stucwerk de nodige verwering en vochtplekken geven en het gebouw doet meer realistisch aan.

Groeten,

Erik.
Re: ekeren (City) Heb mijn reclamebord verlicht van de bioscoop veel beter zo
Hallo Erik

Zal eens kijken of ik met wat drybrush beetje de boel kan opfrissen, of ik laat het zo omdat het nu volledig gebouwd is.
Normaal geef ik altijd of meestal mijn huisjes een kleur, maar met de bios twijfelde ik omdat ik niet wist wat en hoe te doen.
Re: ekeren (City) Heb mijn reclamebord verlicht van de bioscoop veel beter zo
Zo heb even de verlichting aangesloten, heb 2 foto's gemaakt een met weerstanden en een zonder.


Foto zonder weerstanden.

Foto met weerstanden
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Hallo Peter,

Dat ziet er fraai uit, die verlichting!
Ik zie geen verschil met/zonder weerstand eerlijk gezegd...
Jij wel?
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Ik zie het heel duidelijk, maar ik denk dat het nog iets te fel is B)

Wel knap hoor Peter.

Weatheren: Zet het gewoon een week buiten, en klaar 8o
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Dag Peter,

Ik zie ook niet direct een verschil, maar dat zal waarschijnlijk aan de foto liggen. Immers sinds we allemaal volautomatische foto's maken, past het fototoestel/smartphone automatisch het diafragma (voor zo ver je daar nog van kanspreken) aan, zodat het lijkt of er altijd evenveel licht is.

Maar los daarvan (we zijn geen fotovrienden forum) is het aan leuke bioscoop.  Kunnen de kaartjes on-line gekocht worden?  Korting via gezinsbond ? :D
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Dat ziet er leuk uit!
Het is toch wel een nette bioscoop?

Frans
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
@Edward
Dank je wel

Of ik een verschil zie, dacht het wel maar mss heb ik toch iets verkeerd gedaan ??

@Karl
Dank je wel hoor, mss eens kijken om nog een weerstandje te plaatsen.

Vind het ook mooi gedaan
Dat kan ik even doen weekje buiten op het terras en de rest komt wel dan.

@iVanDL
Het kan mss inderdaad aan de foto's liggen, ik heb een nieuwe telefoon gekocht(mobiel)
Tegenwoordig is het inderdaad moeilijk foto's maken met al die toeters en bellen op onze toestellen.

De kaartjes kunnen binnen kort on-line gekocht worden en korting kan altijd via gezinsbond

@Frans
Dank je wel
Ik vind het ook wel iets hebben zo, mijn vrouw zij gisteren nog als jij tevreden bent dan laat je het zo en niets aan veranderen.
Re: ekeren (City) Heb mijn reclamebord verlicht van de bioscoop veel beter zo
Citaat van: peterke33 op woensdag 25 april 2018, 20:39:38
Hallo Erik

Zal eens kijken of ik met wat drybrush beetje de boel kan opfrissen, of ik laat het zo omdat het nu volledig gebouwd is.
Normaal geef ik altijd of meestal mijn huisjes een kleur, maar met de bios twijfelde ik omdat ik niet wist wat en hoe te doen.

Heel simpel. Men neme 1 kwast, een paar potten verf en men kwakke het geheel op het model. Verantwoording afleggen is U aan niemand verplicht daar het op Uw baan zal gaan staan.

Grt, Ronald.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
mijn bioscoop bord is verlicht met een lichterkette.Nu maak ik deze zeer goedkoop zelf met 1,8 mm ledjes.  10 Stück rot Led Leuchtdioden(1,8mm - 2 mm)
Re: ekeren (City) Heb mijn reclamebord verlicht van de bioscoop veel beter zo
Citaat van: Ronald69 op donderdag 26 april 2018, 14:37:39
Citaat van: peterke33 op woensdag 25 april 2018, 20:39:38
Hallo Erik

Zal eens kijken of ik met wat drybrush beetje de boel kan opfrissen, of ik laat het zo omdat het nu volledig gebouwd is.
Normaal geef ik altijd of meestal mijn huisjes een kleur, maar met de bios twijfelde ik omdat ik niet wist wat en hoe te doen.

Heel simpel. Men neme 1 kwast, een paar potten verf en men kwakke het geheel op het model. Verantwoording afleggen is U aan niemand verplicht daar het op Uw baan zal gaan staan.

Grt, Ronald.

Ronald
Hoe ik een huisje en of andere dingen moet weatheren ken ik heus wel hoor, ik heb hier een compressor en airbrush pistool liggen verf en poeders heb ik ook.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Johhny

Jij bent meer thuis in de electronica dan ik, heb het zo opgelost en ja het resultaat is wel mooi vind ik beter zo dan het donker was.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Gewoon hulpje vragen hé peter.Mss zou het nog beter zijn als je 2 ledjes zou gebruiken.Is het licht minder gecentreerd.Die ledjes is makkelijk hoor als je wat kan solderen.Zal eens mijn setje fotograferen en laten zien.Heb die 3 nl ook : bioscoop,caberdouze en pizzeria.Zal de foto's in mijn topicje zetten.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Normaal geef ik altijd of meestal mijn huisjes een kleur, maar met de bios twijfelde ik omdat ik niet wist wat en hoe te doen.

Peter, dat jij weet hoe je moet verven dat weet ik wel maar mijn reactie was gebaseerd op bovenstaand relaas.

Grt, Ronald.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
foto's staan reeds online voor Peter : https://forum.3rail.nl/index.php?topic=18364.0
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
@Ronald

Ik laat het nu maar zo, en je doet of niet kan weatheren omdat je de opmerking geeft aan me met een pot verf een kwast en klodderen maar. Normaal reageer ik niet zo op iemand zijn reactie, en jij vind het niet mooi en dan krijg ik nog andere reacties dat het niet mooi is en ja dat knaagt aan me.



@Johnny

Dat is wel mooi gedaan, ik heb het ook mooi opgelost ik zeg dan iedereen zijn manier van werken
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Dag Peter.

Citaat van: peterke33 op donderdag 26 april 2018, 17:40:05
... en dan krijg ik nog andere reacties dat het niet mooi is en ja dat knaagt aan me.

Uitgaande van het feit dat ik de enige ben die er ook op heb gereageerd, neem ik aan dat je
met de 'andere reacties' die van mij bedoeld. Ik heb echter niet genoemd dat het niet mooi
is maar te netjes is en dat heb ik ook getracht te beargumenteren.
Sorry als ik daarbij op je tenen stond, maar het is niet altijd 'ohhh' en 'ahhh' en  :thumbup: ...

Groeten,

Erik.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Peter, laat ik dan ook even duidelijk zijn. Mijn antwoord was een beetje cynisch bedoeld omdat jezelf had geschreven dat je het even niet meer wist.
De volgende keer zal ik wel een heleboel emoticons gebruiken om het te verduidelijken.
Het komt ook omdat je bij elk dingetje wat je hier doet om bevestiging vraagt of het wel goed is.
Voor de rest, je maakt mooie dingen maar als er een paar mensen zijn die dat niet vinden moet je dat gewoon accepteren.
Zoals Erik al zei, je krijgt niet altijd ohh's en ahh's.

Grt, Ronald.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Hoi Erik

Sorry dat ik beetje over reageerde, ok normaal bewerk ik mijn huisjes.
Maar hier wist ik even niet wat te doen, en heb dan zo gelaten en ja ok had er mss iets moeten aandoen.
Mss dat ik wel even met de kwast het nog beetje kan bewerken, maar dat heb ik nog nooit gedaan hopelijk komt het goed.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Hoi Peter,

Je moet er niets meer aan veranderen als jij het zo mooi vind en passen op je baan.
Je vrouw heeft gelijk :D

Geloof me, ik kan het weten, ik heb er ook één en die heeft ALTIJD gelijk 8o
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Peter, gewoon met wat thinner voorzichtig over het plastic gaan en dan is die glans weg.Kan je nog altijd het wat ouder laten lijken met wat kleuraccent zoals aangelengt zwart of beige.Maar het voornaamste is dat jij het mooi vind.Iets afbreken kan iedereen maar tenslotte ben jij het die het op je baan zet.Mijn bioscoop is op die manier aangepakt en kost je 10 min werk.

PS:vooral het spaarzaam gebruik van thinner doet wonderen om die plastic glans weg te werken.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Ronald

Ik had anders moeten reageren, en ja ik weet normaal bewerk ik mijn huisjes altijd eerst. Heb dit keer niet gedaan waarom ? ja dat weet ik niet mss omdat het al beetje van het fabriek al zo was, en ga morgen eens met de kwast (borstel) langs het huisje, beetje drybruchen zeg maar, dat gaat het er iets anders uitzien ik kan en wil altijd bijleren zeker op het gebied van weatheren enzo.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
@Karl
Dank je wel, en mijn vrouw zij inderdaad het is jou baan jou huisje bios.
En normaal bewerk ik altijd mijn huisjes als is het met gewoon beetje verf.

Dat de vrouw gelijk heeft thuis, ja inderdaad dat zeg ik ook altijd hier.  :D


@Johnny
Ik heb hier nog een thinner staan van MIG, zal eens test doen achteraan of op de grondplaat.
En kan mss nog beetje weatheren, maar dat heb ik nooit gedaan als het huisje al in elkaar is gelijmd.
Was het afbreken, ik weet het niet mss wat het raad geven en ik heb het verkeerd opgevat en het is opgelost.

Dank je voor je tip ga morgen eens wat proberen hier.

Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Peter ik weather,schilder altijd als het in elkaar is gezet.Heb je volgens mij een beter overzicht dan dat je alles apart doet.Maak ik ook voldoende vloeistof/kleur aan om het in 1 keer te doen
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
@Peter: Doen wat Erik zegt: eerst wetwash (sterk verdunde zwart of grijze verf) over je model kliederen. Wat teveel is dep je weg met een tissue. De diepe delen krijgen dan accent.
Dan 24 uur drogen en met een platte kwast met hééél weinig lichtgrijze verf (eerst flink uitvegen op een stukje tissue) net zo lang over de hoge delen borstelen tot je tevreden bent. Meer hoef je er niet aan te doen. Het model gaat leven en de plastic glans is weg. En dit soort klusjes doe je altijd als je model in elkaar gelijmd is.

Gr, Ben.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
@Johny

Dank je wel voor de tip ik heb hier zelfs kleur staan van de bioscoop en de bakstenen en barsten dat zie ik wel welke kleur ik ga nemen.


@Ben

Ik ga er eens mee aan de slag met de tips, en ja ik had niet zo mogen reageren op Erik en Ronald (mijn exscuus)
Iedereen leert bij en ok normaal doe ik eerst de verf en dan lijm ik het geheel nu eens anders proberen te doen, en zoals ik zij de kleur van de bioscoop heb ik al in huis, daar kan ik mee starten drybruch zeg maar en verder zien we wel.
Re: ekeren (City) Even de bioscoop verlichting aangesloten, wel mooi zo
Erik & Ronald

Wil even hierbij mijn excuus aanbieden openbaar dan en niet via een PB, ik had niet zo mogen reageren jullie hadden samen de beste bedoelingen. Het is een forum waarbij wij elkaar helpen, en ja het was vlugger getypt dan het de bedoeling was.

Nu gooi ik er zand over, en ga langzaam verder met de hobby en wil met plezier nog foto's posten.


Groeten
Peter
Re: ekeren (City) Mijn escuus aan Erik & Ronald
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: ekeren (City) Mijn escuus aan Erik & Ronald
Prima Peter  ;) :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: ekeren (City) Mijn escuus aan Erik & Ronald
Is goed Peter.

Grt, Ronald.
Re: ekeren (City)
peterke33
gast

Re: ekeren (City)
Ben bezig geweest met thinner van MIG, er zat in het potje wat zwart en roest onderaan dat gaf gelijk een mooi effect aan mijn bioscoop. Nu lijkt hij gelijk wat ouder ook en de plastiek look is ook verdwenen, nu moet ik kijken naar mijn verlichting dit moet nog op sommige plekken gedimd worden.

voorkant bioscoop.

beetje beter in detail

achterzijde in detail
Re: ekeren (City) De bioscoop aangepakt met een vuile thinner van MIG.
Je kunt dat ledje van je poster aan de zichtkant (straatkant) zwart schilderen.
Dan verlicht ie alleen naar beneden en richting poster.Zeg maar dat deel waar hij voor is aangebracht.
(kun je ook weer normaal  foto's maken  ;) )