Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Patattekarren kopen Peterke, gaan overal langs. O:-D

Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Ben

Dank je wel voor het delen van je mooie foto, en inderdaad ga een mooi sliert platte wagons kopen.  :P
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Hoi Peter,

Welke wagons zijn het die je kan kopen?

Achter deze loc horen eigenlijk enkel M6 of I11 rijtuigen, en heel uitzonderlijk zie je ze ook eens met een I10 new look.
Geen van allen worden eigenlijk door Marklin gemaakt.

MAAAR...Nu moet ik wel zeggen dat ze in de startset 29474 waar jouw nieuwe loc uitkomt ook een eigen versie M6 hebben gemaakt.
Deze zijn netjes 1/100, en hoef je niet te testen, die rijden perfect, ook door R1.
Hier komt heel binnenkort ook een verlengset 43573 van met stuurrijtuig. Hoewel deze BDx niet echt realistisch is, is dit wel beter dan goederen.
De HLE18² wordt daar namelijk niet voor gebruikt, dacht ik.

Deze rijtuigen zijn momenteel gemakkelijk te vinden, hoor!


Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Karl

Die loc die ik gekocht heb, komt inderdaad uit een start set.
En de wagons die ik kan kopen zijn van LS models, ik zal eens vragen of hij met zijn rijtuigen naar hier wil komen.
Dan testen we alles uit, zag op 2e hands rijtuigen voor 110 euro die dus uit de start set komen, dan is het mss zoeken voor nog 2 maar dan is het weer zoeken in speld in een hooiberg ??
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Nee hoor Peter,

Die zijn gemakkelijk te vinden.
Meestal verkopen ze ze per set 1ste en 2de klasse.
Idealiter heb je 3 2de klassers en 1 eerste klasse.
De verlengset zal 109? gaan kosten.

En ik kan ze ook wel vinden aan minder dan 110? denk ik. (ik kijk eens voor je rond)

En die ls-en aan 35?, als jij ze niet wil, moet je me de gegevens van die man maar eens doorgeven.
Als die nmbs zijn wil ik ze wel >:-D
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Karl

We gaan volgende week eens testen of de wagons van LS door mijn R1 bochten gaan,
De man ondervind geen probleem met zijn wagons en heeft ook R1 bochten, ok hij heeft geen bovenleiding masten als het echt niet lukt dan zal ik horen of hij ze aan jou verkoopt. Dan zoek ik naar Marklin rijtuigen, maar eerst even de Ls models testen.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Prachtige lok Peter.
En het gaat een heel mooie stam worden. :arrow: :thumbup:
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Super Peter,

Leuk dat hij tot bij jou wil komen om ze te testen!

Weet je welke rijtuigen het juist zijn, of heb je misschien een fotootje?

In alle geval veel succes!! O:-D
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Als het past zou ik zeker voor ls gaan, die zijn echt zeer mooi.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Peter,

Heb hier nog een setje M6 van Classix. Voor de duidelijkheid, ze zijn niet te koop, maar als je wil mag je ze wel eens testen. Bij mij hebben ze nog nooit uit de doos geweest, maar volgens de handleiding zouden ze bochten van 360 mm aankunnen. Laat maar iets weten in geval van interesse.

Mvg, Luc
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
@ceess
Dank je wel heb even getwijfeld, maar dan viel mijn hart toch voor de loc.
Nu inderdaad mooie wagons nog, en hebben weer een mooie stam rijden.

@Karl
Wij kennen elkaar ook al even via het forum, en ik help hem en hij mij ook.
Hij heeft ook R1 bochten in zijn baan, en die gaan er zonder probleem door.
Heb een foto gevonden, zal hem op het einde even posten hier.

@Barry1972
Ik weet het zijn zeer mooie wagons, normaal moet het lukken alleen kijken voor 3 of 4 stuks (lengte)

@Luc
We gaan het zien, het forumlid heeft ze per 5 bij Olaerts gekocht.
Hij heeft er nog 4 over dus we gaan het zien, hoeveel er mooi zijn om een stam te maken.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Als jij er 3 neemt dan neem ik de 4e over  :idea:
?35 is echt geen geld voor een ls model  :)

Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Barry1972

Het gaat over NMBS rijtuigen van olaerts, zullen het zien volgende week we wachten rustig af.


Het zal om deze rijtuigen gaan, heb test gedaan met Marklin wagons van 27cm en ik ondervond geen hinder.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Die zijn fraai Peter , hopelijk past het  :)
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Dit is de LS versie, die moet je hebben :D

Maar ze rijden echt niet graag op R1 hoor...
Op dit filmpje zie je ze door R1 gaan, en telkens vasthaken en net niet kantelen.



Zie je het zitten om een filmpje te maken?

Aan 35? moet je die echt gewoon kopen Peter, dat is geen geld...(en al zeker niet als ze AC zijn...)

Veel succes!
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
@Barry1972
Inderdaad het zijn zeker heel fraaie wagons, en hopelijk lukt het door de bochten.


@Karl
We zullen moeten afwachten tot volgende week, die lage niet die dubbeldek zo heb ik een set aan mijn gegeven dom van me mss dat ik terug krijg. Omdat zijn baan te klein is en hij heeft te veel wagons dus, morgen eens bellen of ik ze terug krijg die zijn wel van Marklin 1/87 gaat wel door de bochten hier.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst is vandaag binnen gekomen ikke blij.
Mijn nieuwste aanwinst op de baan filmpje gemaakt, en ook een overzicht van de baan  :)



Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Peter,

Vergeet de rijtuigen maar, deze gaan niet passen op jouw baan. Aangezien jij R 1 als binnenboog gebruikt i.c.m. de bovenleidingsmasten gaan de rijtuigen onherroepelijk tegen de masten aankomen vanwege de lengteschaal 1:87. Dit is ook de reden dat Märklin de verkorte schaal 1:93.5 gebruikt en de verkorte rijtuigen om door R 1 te gaan. Zit niets anders op om de verkeerde rijtuigen van Märklin aan te schaffen want deze gaan wel door R 1.

Grt, Ronald.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Hey Ronald

Dank je wel voor de info, ik zal eens vragen of hij zijn Marklin wagons wegdoet. Hij had 2 start sets gekocht van M en hij heeft nog 4 wagons over van het andere merk Olaerts, die rijden wel op zijn baan bochten R1 en R2 hij heeft geen bovenleiding.

Hopelijk verkoopt hij die en dan ben ik tevreden, en mij maakt het niet uit schaal of niet op mijn baantje rijd alles door elkaar.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Mooi filmpje van je nieuwste aanwinst. :thumbup:
En een mooi overzicht filmpje van je prachtige baan  :thumbup:  dit filmpje had van mij wel wat langer mogen duren hoor. :)
Ga je nog wel bovenleidingen maken bij de twee sporen voor je station ?

Groet Michel
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Michel

Dank je wel, hij rijd heel erg mooi ben er heel blij mee
Dat had ik nog even speciaal gemaakt, mss dat er beetje inspiratie kunnen uithalen zal wel eens een langer en beter filmpje maken.
Ik ga de bovenleiding terug plaatsen, heb nu masten liggen met verlichting. Maar eerst het perron afwerken aansluiten, dan komen de masten op hun plaats en de rijdraden ook terug.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Ik zeg kom maar op met die langere film. :)
De bovenleiding masten met de verlichting erin zijn erg mooi en ik denk er ook over om die in het station te doen.
Eerst ga ik met een forumlid die veel van bovenleidingen afweet bekijken wat ik allemaal nodig heb zodat we deel voor deel kunnen aanleggen als ik weer wat bovenleiding spullen gekocht heb.
Ga zo door met je mooie baan maken en ik haal en ik denk vele forumleden veel inspiratie uit je baan. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Michel,

Zal dat eens maken, mss morgen ergens dan heb ik lekker veel tijd.  :P
Ik heb de oude bovenleiding gekocht, ook in stukken je vind er nog erg veel van ook soms nog nieuw op beurzen vind je heel veel Marktplaats ook bv. De nieuwe van M is duur Michel dat zal ik persoonlijk niet doen is ook fragiel deze oude masten rijdraad kunnen iets hebben. Dank je wel dat je inspiratie haalt uit mijn baantje, het is voor mij ook de eerste keer dat ik een baan afwerk.  :important:
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Peter,

Leuke filmpjes.

Volgend week kom ik het in het echt bij te bekijken.

Henk
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Hi Peter,

Leuk filmpje

groet
Harald
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Peter leuke filmpjes. Ik hoop dat je de goede rijtuigen snel vindt.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
@Henk

Dank je wel,

Je bent meer dan welkom hier, zal de koffie al klaar zetten voor je  :P

@Harald
Dank je wel, eens iets anders dan foto's

@ceess
Dank je wel, ik heb de Marklin rijtuigen al gevonden.
Ze worden per 2 verkocht, set per set aankopen en dan ben ik er ook.  :P
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt

Fijne filmpjes, Peter !

Nou heb ik ook weer een hernieuwd en goed beeld van je baan  :thumbup:

Grtz Tony
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Mooie filmpjes Peterke, en weer een mooie aanwinst erbij. Je hebt inmiddels een mooie verzameling locs. Je station komt ook mooi tot zijn recht.
Ben benieuwd wat er als volgende wordt toegevoegd.
Gr henk
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
@Tony

Dank je wel, af en toe eens een filmpje kan geen kwaad.

Is beter dan foto's, zoals je kan zien heb ik alles beetje goed ingedeeld.

@Henk
Dank je wel, dank de aanwinst ja die bevalt me heel goed hoor. De verzameling locs word al mooi, maar wil er niet te veel meer bij hebben er is nog ene in bestelling bij M.
Het station ja dat komt hier wel mooi tot zijn recht, er moet nog afwerking komen rond het station zoals parkings en groen..... .
Normaal staat het chemiefabriek op de planning dat op de baan komt, dan afwerking van het perron en bovenleiding terug plaatsen.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Dag Peter,

Mooie filmpjes.  Je baan ziet er reeds geweldig uit.
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Hoi Peter,

Wat rijd je nieuwe loc mooi, hopenlijk straks met een paar bakken er achter die lekker door de R1 bochten gaan.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
@iVanDL

Dank je wel, langzaam maar zeker word het een fraai baantje.
Heb nog veel te doen, leuke idee hoop ik.


@Peter
Dank je wel, de loc rijd heel mooi en wetende dat hij uit een start set komt.
Heb al wagons gevonden, 2 althans 1é coupe en 2é coupe die koop ik volgende maand.
En heb al een winkel benaderd die ook de 2é klas en stuurstand rijtuig gaat bestellen en verkopen.
Deze zijn allemaal van Marklin, mss niet helemaal op schaal maar dat stoort me niet

Re: ekeren (City) Mijn nieuwste aanwinst, heb een filmpje gemaakt
Vandaag weer even de tijd genomen om wat aan het chemiefabriek te werken. Makkelijk was het niet, maar het is gelukt nu de opslagtank laten drogen aan de buis en dan plankje hout gaan halen 4mm.


De eerste opslagtank is geplaats, was niet makkelijk maar het is gelukt.

Valbeveiliging is ook geplaats, het word langzaam een fabriek.
Re: ekeren (City) Vandaag beetje verder gedaan aan het fabriek was niet makkelijk
Mooie vordering weer gemaakt peter :thumbup:
Re: ekeren (City) Vandaag beetje verder gedaan aan het fabriek was niet makkelijk
Wordt een flink complex Peterke, wel mooi.
Gr henk
Re: ekeren (City) Vandaag beetje verder gedaan aan het fabriek was niet makkelijk
Mooie update?s weer Peter  :thumbup:
Re: ekeren (City) Vandaag beetje verder gedaan aan het fabriek was niet makkelijk
-Peter':
Wordt mooi groot geheel, leuke kleuren,  :thumbup:
Re: ekeren (City) Vandaag beetje verder gedaan aan het fabriek was niet makkelijk
Hallo Peter,

Weer een stukje verder, ziet er mooi uit.

En nog bedankt voor het delen van je filmpjes. Mooi geheel geworden. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: ekeren (City) Vandaag beetje verder gedaan aan het fabriek was niet makkelijk
@Koen

Dank je wel langzaam gaan we verder.

@Henk

Dat word het zeker, en ook best moeilijk.

@Barry1972

Dank je wel, af en toe wat foto's posten.

@Jørg

Groot ja toch wel, kleuren komen feller over de flits van gsm (mobiel)

@Erwin

Langzaam maar zeker gaan we verder, dank je wel

Graag gedaan het delen van de filmpjes, dank je wel mss niet een grote baan maar heb er veel plezier van.
Re: ekeren (City) Vandaag beetje verder gedaan aan het fabriek was niet makkelijk
Spoorvrienden,

Ik heb een algemene vraag hier, ga bijna aan mijn opslagtanks beginnen van het chemie bedrijf.

Nu wil ik daar ook fijne ledjes op hebben, heb hier al een handboortje gekocht maar daar zaten geen boortjes bij.
Welke boortjes moet ik kopen, heb ook een soort dremel liggen met 2 kleine boortjes.
Ben al aan het kijken geweest, HSS boortjes kunnen voor meer doeleinde gebruikt worden of moet ik kijken voor kleine houtboortjes.
Re: ekeren (City) welke boortjes gebruik ik best om door plastic te boren.
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

online
Re: ekeren (City) welke boortjes gebruik ik best om door plastic te boren.
Ik zou voor HSS boortjes gaan, houtboren gaan ook door plastic maar door hun snijvlak hebben ze nogal eens de neiging om te "happen" en dat geeft lelijke gaten.
En HSS boren zijn er in veel meer maten en vele kleinere stapjes qua maten als houtboren.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: ekeren (City) welke boortjes gebruik ik best om door plastic te boren.
Goedemorgen Peter,

Kleine HSS boortjes met verschillende diameters zijn hier zeker geschikt voor.

Met vr. gr. Henk
Re: ekeren (City) welke boortjes gebruik ik best om door plastic te boren.
@Ragoem

@Henk

Dank je wel, ik ga kijken voor HSS boortjes, en inderdaad er zijn verschillende diameters te krijgen.
Re: ekeren (City) welke boortjes gebruik ik best om door plastic te boren.
-Peter:
HSS boortjes zijn prima, maar ook duurder dan gewone metaalboortjes, om in plastiek te boren.
Belangrijk bij het boren in plastiek dat de snelheid laag is om verhitting/smelten van de plastiek tegen te gaan.
Re: ekeren (City) welke boortjes gebruik ik best om door plastic te boren.
HSS staat voor "High Speed Steel" en ik zou in dit geval voor de (goedkopere) gewone metaal boren gaan
Re: ekeren (City) welke boortjes gebruik ik best om door plastic te boren.
In principe kun je alle spiraalboren gebruiken om gaten te boren in kunststof. Belangrijk is om wel nieuwe boren te nemen, die nog nooit gebruikt zijn.
Wat de snelheid betreft:
- als het dun spul is (< 1 mm), dan zou ik met een hoge snelheid boren, dus geen handboor maar dremel of accuboormachine.
   Bij dun materiaal is het moeilijk om de druk op de boor goed te doceren en dus loop je het risico op 'happen'.
- als het dikker materiaal is, dan zou ik voorboren, lage snelheid en de boor vaak uit het boorgat halen om te koelen.
- koelen kan met perslucht.
- kunststof op de plaats van het boren goed ondersteunen.
Re: ekeren (City) welke boortjes gebruik ik best om door plastic te boren.
Peter,
Gewoon even wat mogelijkheden  testen op een stukje plaatmateriaal van dezelfde dikte als je opslagtanks dan kom je er vanzelf achter welk type boortje en welke snelheid het meest ideaal is.
Niet al te veel drukte om maken, komt vast wel goed!

Met vr. gr. Henk
Re: ekeren (City) welke boortjes gebruik ik best om door plastic te boren.
Jørg
Inderdaad HSS is mss iets duurder, maar gaat ook weer langer mee.
En zoals je al typte langzaam boren dat heb ik ook al geleerd.

@Feniks
Dat weet ik HSS staat ook voor hoog snelheid snijstaal, dit omdat ze een sterkere legering hebben dan gewone stalen boortjes.
En ik ben meer van het principe, beter een goede koop dan een goedkopere koop.

@Gerrit
Daar was ik me niet van bewust eerlijk, ik ga me een nieuw setje kopen ook handboortjes heb ik al gevonden.
Ik heb een handboortje soort dremel (ooit gekregen) en acuboormachine heb ik ook hier.
Het ondersteunen van het materiaal gaat helaas niet, is een cilindervorm zal wel zachtjes boren eerst handboortje dan dremel.

@Henk
Heb al gaatjes geboord in mijn perrons, dat ging vlot met de dremel maar dat was ook vlak.
Ga eerst met handboortje voorboren, dan met de dremel juiste maat boren dan komt het wel goed.
Re: ekeren (City) welke boortjes gebruik ik best om door plastic te boren.
Hallo Peter,

Ipv boren kan je ook gaatjes maken door ze in het plastic te smelten met behulp van een spijker op een soldeerbout.
Opkrullende randen wegwerken met een vijltje en klaar.