Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: ekeren (City) perron lantaarns aangesloten ben heel tevreden
@Barry1972

Ik had dat al eens eerder gezien, maar dat is voor modelbouw vliegtuigen en auto's.
De verf die tegenwoordig op de markt verkrijgbaar zijn, is op waterbasis heb hier bijna of niets hinder van stank en geuren.
Maar toch alvast bedankt voor de tip.


@Piet
De lantaarns kan ik alsnog een kwartslag draaien, deze staan in een sokkel die je er kan uitnemen.
Dat van de schaduw was me niet helemaal opgevallen, en dank je wel voor het compliment doet me goed aankleding komt ook goed lekker zoeken achter spulletjes. 

Re: ekeren (City) perron lantaarns aangesloten ben heel tevreden
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: ekeren (City) perron lantaarns aangesloten ben heel tevreden
Het moeten TL lampen voorstellen en die staan in de lengte (parallel) met het perron.

groet
Harald
Re: ekeren (City) perron lantaarns aangesloten ben heel tevreden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: ekeren (City) perron lantaarns aangesloten ben heel tevreden
 @citaat Doorgaans staan lichtmasten met zowel enkele uithouders alsmede de dubbele haaks op het spoor.
Echter omdat Peter een vrij smal perron heeft zal een opstelling evenwijdig aan het spoor effectiever zijn :wink:

Groeten,

Erik.
Re: ekeren (City) perron lantaarns aangesloten ben heel tevreden
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (City) perron lantaarns aangesloten ben heel tevreden
@citaat horen inderdaad haaks op het perron te staan. dit heeft alles te maken met het lichtbeeld dat dergelijke armaturen geven: meeste licht naar opzij en het minste naar de kopse kanten. heeft alles te maken met de gebruikte reflectoren.
dus laat ze zo staan om je treinen te verlichten of drasi ze een kwart slag om je perron te verlichten (er even van uit gaande dat 1:87 hetzelfde lichtbeeld geeft als het grote voorbeeld).
Re: ekeren (City) perron lantaarns aangesloten ben heel tevreden
@Harald

@Erik

@Hans

Heb net even de lantaarn palen gedraaid, en maakt niet zo veel uit met het licht.
Wat er nog wel gaat bijkomen toekomst gericht, zijn perronklokken en verlichte telefooncellen dan gaat het waar beetje schaduw is weer weg door de dingen die er nog bijkomen.
Zal morgen een foto maken, de accu is bijna leeg van GSM (mobiel) dus wachten tot morgen dan maar.
Maar toch alvast bedankt voor de tips die ik weer krijg van experts, en mijn perrons zijn helaas niet zo breed als de standaard perrons die je koopt in de winkel kant en klaar.
Re: ekeren (City) perron lantaarns aangesloten ben heel tevreden
Zo vandaag ben ik gestart met de bouw van het 2é perron, al goed 2 pakjes randen gekocht.
Heb nog 4 randen over, platen had ik ook bijgekocht ga wel eerst alles van een kleurtje voorzien daarna de ringleiding er in.
Het wit dat dat ziet aan het begin is putty, dit is pasta dat gebruikt bij modelbouw om kiertjes en spleetjes mee te vullen hier zie je daarna niets van als er kleur op komt.

Re: ekeren (City) vandaag rustig begonnen aan het 2é perron
Hallo Peter,

Ziet er allemaal netjes uit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: ekeren (City) vandaag rustig begonnen aan het 2é perron
Hallo Peter,

Ja het copy/paste voor de perrons. Je hebt straks een geweldig stel perrons  :thumbup:

Peter, kan jij mij een foto laten zien in wat voor verpakking "putty" zit en waar kan ik dat kopen? Lijkt mij prima spul.

Groet Ronald  :)
Re: ekeren (City) vandaag rustig begonnen aan het 2é perron
@Erwin

Dank je wel voor de  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


@Ronald

Dank je wel ook, het zijn en worden mooie perrons als ze klaar zijn.

Heb gelijk voor jou een foto gemaakt van de putty  het is van Vallejo zelf 100% acrilaat, je vind dit in de hobby winkel verven of denk ook wel op de beurs waar ze Vallejo verkopen. Het spul is een heel fijne plamuur die kan vergelijken, dat word gebruikt bij het bijwerken van binnen deuren zeg maar.



Re: ekeren (City) vandaag rustig begonnen aan het 2é perron
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: ekeren (City) vandaag rustig begonnen aan het 2é perron
 :) Ziet er goed uit ... ik moet binnenkort ook aan mijn andere perrons beginnen , heb ik een goed voorbeeld .

De bovenplaat is die zelf gemaakt of gekocht ?

Groeten Freddy
Re: ekeren (City) vandaag rustig begonnen aan het 2é perron
Freddy

Dank je wel ik heb ook een mooi voorbeeld gehad van Ronald  :D

De boven platen heb ik gekocht, die zijn van Auhagen en die snij je dan op maat.
Ik heb ze bij conrad gekocht, hierbij een link van welke ik gebruikt heb.

http://www.conrad.be/ce/nl/product/214755/H0-TT-52423-Kunststof-platen-l-x-b-200-mm-x-100-mm-Kunststof-model/SHOP_AREA_14847

Re: ekeren (City) vandaag rustig begonnen aan het 2é perron
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: ekeren (City) vandaag rustig begonnen aan het 2é perron
Peter,

de Putty, dient die achteraf nog geschuurd te worden, of kan je deze mooi glad afstrijken als je de naden hebt bijgewerkt?

grts Freddy
Re: ekeren (City) vandaag rustig begonnen aan het 2é perron
Hallo Freddy

Deze kan je met de hand mooi bijwerken als deze nog (nat) is.
Of je kan hem opschuren heel fijne korrel als deze droog is (meestal modelbouw schuren)


(De putty kan je vergelijken met een fijne poly filla plamuur)
Re: ekeren (City) vandaag rustig begonnen aan het 2é perron
Zo spoorvrienden

Vandaag stond de postbode met een pakje voor de deur, was net de zoon naar school gaan doen toen ik thuis kwam zag ik hem stoppen en dacht, ik wacht nog 1 minuutje en ja hoor het was voor mij een pakje uit het mooie verre USA.
Moest geen kosten betalen, omdat de man zo vriendelijk was geweest om het als gift op te sturen en niet als geschenk.
De wagon gaat straks achter de inspectie wagon komen, en wil nog een wagon maken maar later meer daar over.


Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
-Peter:
Das weer een hele mooie aanwinst,  :thumbup:
De museum jaarwagen 2017 wordt toch in D gemaakt?  >:-D
Gaat een mooi sleepje worden met je Turmtriebwagen.
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Jørg

Dank je wel
Normaal word inderdaad de jaarwagons in D gemaakt,
Maar deze was nergens meer te verkrijgen, dus besteld via Ebay en was vrij snel hier.  :P
Ga nog een lage bak wagon maken zo heb ik er dan 2 achter hangen.
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land

Altijd leuk, een wagen die de halve wereld over reist, om in Ekeren terecht te komen  :P

Grtz Tony
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Mooie aanwinst Peter,

2/3 van je nieuwe sleep al compleet. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Wat moet er nog bij dan?
Nu maak je mij nieuwsgierig Cees, want ik weet niet beter dat deze inspectiewagen alleen rijd.


Of moet het dit worden (met wat fantasie)?
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
@Tony

Inderdaad wat je niet moet om nog een wagon te hebben.  :D

@ceess

Ik dacht dat deze wagon de enige was om achter de loc te hangen.  :help: :help:

@Barry1972

Wist niet dat de loc normaal alleen rond reed, maar de wagon komt er toch mooi achter hoor  :P
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Mooie aanwinst Peter. :thumbup:
Veel rijplezier toegewenst. :)
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Michel

Dank je wel, morgen eens achter de loc hangen en dan foto's maken  :P
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Hoi Peter, ik reageer slechte op je eigen tekst, zie citaat hieronder :)

Citaat van: peterke33 op dinsdag 24 oktober 2017, 16:06:20
Ga nog een lage bak wagon maken zo heb ik er dan 2 achter hangen.

Je bedenkt vast iets moois voor die 3e wagon. ;)
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
ceess

Ik wilde zelf een lage bak wagon kopen, en dan zo van die kabelhaspels er op te zetten die je kan kopen.
Zo een mooie set van bv 2 wagons achter elkaar  :)
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Citaat van: peterke33 op dinsdag 24 oktober 2017, 20:18:44
Wist niet dat de loc normaal alleen rond reed, maar de wagon komt er toch mooi achter hoor  :P
:) Heel goed, of het nou hoort of niet, de wagon hoort er wel helemaal bij. B)
Dus gewoon lekker doen. ;)
En daar foto's van maken, want wij, het publiek, willen vermaakt worden. O:-D :D

Dirk-Jan
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Peter,

Je kan hem er trouwens niet achter hangen, er is geen koppeling voorzien aan de loc. (Zie reactie van kris snoozerman in een ander draadje)
Dus dat word duwen  >:-D

Ik zou de wagon bijvoorbeeld mooi opstellen bij/naast de draaischijf, daar zal hij zeker niet misstaan  :thumbup:

Maar jou kennende kom je misschien wel met een creatieve oplossing haha
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Dirk-Jan

Dat komt goed, ik zal hem achter de wagon zetten op de baan.
En dat het publiek foto's wil kan ik aannemen, en die worden op hun wenken bediend.


Barry1972

Ik heb net gehoord, blijkbaar zijn de koppelingen anders dan wagon en loc  8o

Kan hem wel bv achter de loc zetten waar hij nu staat, of mss inderdaad aan de draaischijf.
Het komt wel goed hoor vind wel een plaatsje en maak dan foto's  :)
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Wat je van ver haalt is lekker >:-D.

Dat geldt ook zeker voor deze wagon :thumbup:.
Ennuh, gewoon lekker erachter hangen hoor; hadden ze op 't grootspoor ook vast graag gedaan als ze het verzonnen hadden, maar jij was ze voor :P.
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Mooie aanwinst en leuk ideetje een filmke in plaats van foto mag uiteraard ook.
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
@Hans

Dank je wel en inderdaad de wagon komt van ver,

Blijkbaar passen de koppelingen niet, dus er zal iets moeten gemaakt worden tot dit wel past.
Vind het wel mooi mocht de wagon achter de loc kunnen hangen

@Johnnytrein

Dank je wel als het zover is dan komt er zeker een filmpje van de loc en wagon.
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Hoi Peter

Mooie aanwinst weer wordt wel nieuwsgierig naar de plaatjes   :thumbup:


Gr Alex 0850
Re: ekeren (City) er is een pakje binnen gekomen van het mooie USA land
Hoi Alex0850

Dank je wel, foto's volgen als de wagon op de baan staat.

De wagon kan niet (nog niet) achter de loc, nu heb ik een nummer gekregen om toch een koppeling te bestellen.
Kan ze via mijn winkel bestellen aan 6 euro per 2 ik ga deze bestellen, mochten er zijn die er ook willen hebben laat me even iets weten dan kan ik er ook bestellen voor Jørg mag ik er ook al 2 bestellen en nog iemand die ik ken mag ik er ook bestellen dus zit al aan 3 personen.
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Doe mij ook maar Peter ,

Heb destijds de tip gehad om hem te bestellen bij marco den hartog, maar die had hem ook niet meer  :?

Dus blijf zoeken , net als naar een ketelwagen van het 3 railforum.

Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Zitten er onder je inspectieloc dzelfde koppelibgen als onder een railbus? Zeg maar een koppeling op z'n kop?
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Barry

Wil jij een setje hebben 2 stuks of is er 1 genoeg dan bestel ik gewoon een zakje koppelingen.


Hans

Ik kwam dit tegen op het internet toen ik de nummer E138134 ingaf.

Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Hoi Peter,

Leuk dat je wagon binnen is gekomen, zal een leuk gezicht zijn als de set straks rondrijd.

Via jou buurman heb ik ook twee koppelingen aangevraagd  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Het onderstel is van een railbus, er zijn verhandelingen te vinden over het maken van een verbinding tussen een railbus en een normale wagon, de geschetste oplossing, lijkt me de normale vaste koppeling tussen een railbus en een bijwagen, kan ook werken, er van uitgaande dat de kracht die in verticale zijn opgewekt wordt, binnen de perken blijft.

Groet, Anne W
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
@Peter

Dat is geen probleem, ben al erg blij dat ik ze kan bestellen via mijn winkelier.
Zeker als de wagon er kan achter hangen, zal het zeker mooi zijn.


@Anne W

Ik heb deze tip gekregen via kris (snoozerman) en normaal zal dit moeten werken ??
zelf heb ik een platte baan, geen hellingen of zo dus ga ze bestellen en kijken hoe en wat het word.
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Dag Peter,

Een mooi setje.  Nu kunnen er geen defecten maar aan je bovenleiding komen, je kan immers preventief onderhoud (laten) uitvoeren  :D.
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Beste Peter,

Het prentje is van de 39971, Turmtriebwagen mit Fahrleitungsbauwagen, alleen wordt nergens in de handleiding/exploded view het onderdeelnummer van de koppeling genoemd of het zou 113582 Leiter moeten zijn.

Dus afwachten wat je nu krijgt en anders eens dat nummer proberen.

Groet, Anne W
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Hallo Peter,

Ik heb de laatste berichten van je verhaal nog eens goed bekeken. De gele omgebouwde railbus is een bovenleidingsinspectiewagen. Die wordt gebruikt om periodiek te kijken of de rijdraden en de ophanging daarvan aan de masten nog in goede conditie is, danwel waar reparaties nodig zijn.

De sommerfeld wagen is een bovenleiding montage wagon. Die wordt gebruikt om een baanvak te elektrificeren of over enige lengte de bovenleiding te vervangen.

Die twee voertuigen rijden nooit gekoppeld. Op het plaatje met de rode railbus is een ander voertuig te zien dan de gele die jij hebt.
De bovenleiding montage wagon wordt in de praktijk gekoppeld achter een stoomloc (meestal tenderlocomotief) of een diesellocomotief. Daarachter hangt vaak ook een gesloten goederenwagon die als materiaalwagon dienst doet.

Groeten,
Roel
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
@Beste Anne W

Ik heb ook de info gekregen van iemand via het forum, en ga de koppelingen bestellen voor wie deze nodig heeft.
En dan kunnen we alsnog zien of deze werkt of niet, dank je alvast voor de info.


@Hallo Roel

Inderdaad de gele raibus is een bovenleidinginspectie wagon en dat klopt is om te kijken of er ergens reparaties nodig zijn of niet.

Dat klopt de sommerfeld wagon is zoals je zegt een montage wagon om dingen te vernieuwen of te repareren.

De info is wel leuk heb hier nog wel een diesel loc die kan dienst doen, om de sommerfeld en of gesloten goederen wagon te trekken zal straks een foto maken van de loc en wagons te samen.
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Ik heb die gele ook. Als ik die vergelijk met de foto van de rode, is er uiterlijk géén verschil (behalve de kleur dus), waarom zou die rode dan een andere functie hebben ? Alleen de aanhanger is dus een beetje verschillend volgens mij.
Dat onderdeelnummer E138134, heb ik van een discussie op stummi, daar rijdt ondertussen zowat iedereen met dat tussenstukje rond, naar grote tevredenheid, dus komt wel goed  :thumbup:
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Kris

We zullen het zien, en ik ga ze vandaag bestellen en wanneer ze binnen komen de koppelingen weet ik niet.
Maar dat horen jullie wel van me, ben wel blij met de loc en de wagon.
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Citaat van: RoelMarklin op donderdag 26 oktober 2017, 23:08:00

Die twee voertuigen rijden nooit gekoppeld.


Deze is gekoppeld maar staat inderdaad stil:


Teubner-online

In ieder geval is een haspel te zien.
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Ben

Dat is een mooie foto, en ja inderdaad ze zijn gekoppeld.  :thumbup:
Denk dat het wel mooi is als de wagon achter de loc hangt  ;)

Ik vind maar dat is weer persoonlijk, rijd met locs en wagons rond die mss ook niet in het echt rijden.
Maar dat is net het leuke van de hobby niet, beetje je fantasie gebruiken moet en mag vind ik straks ga ik andere locs en wagons op de baan zetten.
Re: ekeren (City) koppelingen bestellen voor inspectie wagon
Heb een vraag heb hier een mooi stel wagons, en bij de eerste bocht(en) R1 en R2 gaan ze uit de bocht.  :?
Wat is de oorzaak ? de korte koppelingen, het zijn originele wagons van Marklin ze hebben nog nooit gereden.
Heb enkele foto's gemaakt van 2 wagons aan elkaar en los.

Re: ekeren (City) wagons gaan uit de sporen wat kan het zijn ??
ben er zeker van dat je buffers met zulke kleine boogstraal elkaar raken. Oplossingen zijn geen kortkoppeling of buffers inkorten.
Re: ekeren (City) wagons gaan uit de sporen wat kan het zijn ??
Johnny

Kan ik het oplossen met gewone koppelingen ? dat de wagons iets verder uitelkaar gaan staan ?
Re: ekeren (City) wagons gaan uit de sporen wat kan het zijn ??
zie dat het nem schachten zijn dus gewoon proberen. Als het dan niet lukt gaan de buffers vermoedelijk makkelijk los en ze wat inkorten en terug kleven met superglue