Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ekeren (City)
Lid sinds: 2016

offline
Re: ekeren (City)
Ik breng morgen wel een mond- en neusmasker ineens voor je mee Peter .Dan is iedereen gerust en happy😊😊

Mvg Michel
Re: ekeren (City)
peterke33
gast

Re: ekeren (City)
Heb weer lekker wat gedaan vandaag, heb in mijn loods leds gedaan witte past mooi bij de industrie.
Moet zeggen dat het solderen van leds heel goed gaat, voor iemand met weinig ervaring ben ik blij dat het gelukt is.

foto van de loods, dit is zonder flits gemaakt dus ja het beeld is niet helemaal goed.

foto met het licht aan heb voldoende licht zal ik zeggen.

Heb een doosje bewaard, waar ik spullen in leg die uit bouwdozen komen. had nog plastiek over die je op maat snijd voor ramen, een stukje gemaakt voor de loods daar was een raampje uit.

tot slot heb ik vandaag de vitrine kast opgehangen hier, morgen eens lekker afstoffen en alles weer vastzetten wat los zit.






Groeten


Peter
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
-Peter:
Zit er niet wat teveel licht in de loods, schijnt door de muren, misschien de muren zwart schilderen aan de binnenkant of er aluminiumfolie in kleven.
De vitrinekast ziet er zeer mooi uit, ook een mooie plaats, nu nog vullen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
Peter,

Locloods met de verlichting erin is  :thumbup: :thumbup:.

De vitrine hangt prachtig en het zal een mooi gezicht zijn als hij gevuld is. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
@Jorg,

Heb net warm-wit genomen, en dan de leds tegen de spanten geplakt zodat het licht naar beneden schijnt.
Ergens had je wel gelijk, op de foto is het wel fel nu is het beter daarvan volgt ook een foto.
De vitrine kast ga ik nog verder afwerken, dan beetje proper maken draadje leggen en trafo er aan.

@Michel,

Dank je wel voor de  :thumbup: :thumbup:
Inderdaad de vitrine kast komt mooi tot zijn recht zo, helaas heb ik maar plek om er een te hangen.
Dus bij deze heb ik er nog een over, wie wil mag deze komen halen heb pluggen en draadstangen moeren en rondellen liggen.



Groeten

Peter
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
Even zoeken naar de juiste verlichting, heb nu warm-wit genomen.  :P
En tegen de spanten gelijmd, dus licht naar beneden het is minder fel nu.  ;)





Op foto lijkt het altijd veel sterker te branden dan in het echt.  8o


Groeten

Peter
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
-Peter:
Op deze foto's ziet het er veel beter uit, heb je er iets aan veranderd?
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
Jorg,

Heb nu warm-wit leds genomen, en deze tegen de balken gelijmd. dus met het licht naar beneden, zo is het minder fel en voor huisjes wil ik graag warm-wit nemen.


Groeten

Peter
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
-Peter:
Idd veeeeeel beter, bij de eerste versie leek het of de loods in brand stond, nu dus weer een mooie eyecatcher er bij op je baan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
 :thumbup: :thumbup: ik baal   :P :P :P als ik jullie draadjes volg gaan jullie zo goed vooruit en ik blijf verdorie ter plaatsen trappelen .  :O :O
Maar onze baan komt er ook aan  8) 8) 8) 8) Nog even op de tanden bijten en nog wat aanrommelen .... en ondertussen lezen ,leren en met de ogen steelen van Jorg , Peter ,de geluidsman en ......

MVG Michel
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog

Dat minder felle licht in de loods ziet er veel beter uit, Peter  :thumbup:

Heel mooie vitrine ook, al zou ik hem zelf nooit boven de baan hangen, leidt teveel af.

Grtz Tony
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
Hallo Peter,

Mooie aanwinsten weer voor op bij de baan en de e-n-i-g juiste wagen in de vitrine.

En het klopt wat je schrijft, het is altijd lastig om verlichting op "natuurlijke wijze" op de foto vast te leggen zoals onze ogen het zien.


Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
Ziet er mooi uit, Peter.

Kan die vitrinekast niet wat meer naar rechts om er een tweede naast te hangen? Of er boven? Dan heb je misschien wel een trapje nodig, maar kun je de treinen wel opbergen, die je even niet op je baan kunt hebben.

Groeten,
Roel
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
Peter dat gaat heel mooi worden en een heel mooie vitrine

maar........ is die vitrine niet een beetje groot voor alleen het 3 rail forum wagonnetje of heb je een hele doos containers 3 rail wagons besteld?


gr Ed
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
@Jorg,

Het is inderdaad minder fel, is beter nu.  :P

@Michel,

Alvast nogmaals bedankt voor het brengen van het serre zeil, ben er heel tevreden mee  :thumbup:
Het gaat bij jullie ook goed komen, eerst even de kamer in orde maken daar opmeten en dan kijken wat er kan en niet kan.  :P

@Tony,

Dank je wel, het is beetje zoeken naar het juiste licht.  :D
Maar heb mijn licht gevonden nu.  >:-D ja de vitrine kon ik nergens anders hangen dan boven het rangeergedeelte  :? moet nog kunnen passeren tussen tafel en muur.  :)

@Wil Tweeendrie

Inderdaad je slaat de nagel op zijn kop, dacht zulke vitrine moet een mooie wagon krijgen als inwijding  :D
Als de baan in het echt word bekeken, zeggen dat is veel mooier dan op foto raar maar het is zo  :P

@Roel,

Ik wil niet dat er een wagon(tje) op de sporen terecht komt  :O het had gekund maar het moet praktisch blijven ook nog.  ;)

@Ed

Dank je wel moet enkel nog draad halen, kabelgootje aansluiten en wagons er in.
Heb 2 rail wagons gekocht, eentje gaat in de kast ander op de baan en een container nee ben tevreden met het gene ik heb.  :P :P



Groeten

Peter
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
Hoi Peter,

Ook met minder licht schijnt het nog door de muren heen.
Wat je ook kunt doen is de binnenzijde van de muren van de loods beplakken met muurplaten steentjes motief van bijv. Faller.
Dan schijnt het niet meer door en als je in de loods kijkt, is de binnenkant ook mooier.

Groeten,
Ton.
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
-Ton:
Juist zoals ik al suggereerde in post 4515,  >:-D
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
@Jørg,

Klopt, maar Peter heeft nog niet op dit punt gereageerd.
Vandaar nogmaals met extra tip ;) :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten,
Ton.
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
goedenavond Peter,

Mooie foto´s van je loods. Ik zou je als tip willen meegeven om de binnenkant van je loods steenmotief te plakken. Ik heb dat ook gedaan met mijn (simpele) locloods, hier door krijg je een mooie effect als het licht brandt in de loods dan zie je het steenmotief en het schijnt niet door naar buiten toe.
Het is maar een tip, maar als je toch bezig bent.... ;) Ik heb hieronder een foto van mijn locloods van binnen. ook heb ik zilverpapier aan het plafond geplakt en een deel van een ledstrip gemonteerd (deze kan je ook dimmen) geeft een mooier lichteffect.
Wel mooi hoor een grote vitrinekast aan de muur, lekker makkelijk om je treinstellen daarin te stallen, beter als elke keer de verpakkingen open en dicht maken.  :thumbup:



Veel succes met de afwerking verder.

Groeten Ronald
Re: ekeren (City) wat gedaan vandaag leds gesoldeerd en vitrine kast hangt omhoog
@Ton,

Dank je wel voor je tip, had ook gelezen dat Jorg dit ook al zij tegen me.


@Goede avond ronald,

Had ik inderdaad geweten dat ik met led ging werken, dan had ik zeker een steenmotief gelijmd eerst.
Eens kijken of het nog lukt, nu de loods helemaal klaar is de daken kunnen er makkelijk af.
Je foto van je loods is zeker prachtig, en die vitrine kast is heel mooi zo kan ik inderdaad wat mooie wagons en of treinstellen in kwijt.
Ga morgen eens een patroon maken en kijken hoe het uitkomt, zilverpapier gaat beter lukken maar is inderdaad minder mooi.


Groeten

Peter
Re: ekeren (City)de loods schilderen gaat grijs lukken langs binnen..... .
Hallo Spoorvrienden,

Zo ik heb nu zoals jullie hebben gevolgd, leds in de loods gedaan veel mooier licht.  :)
Maar het schijnt beetje door, heb tips gekregen lijm er steentjes motief in helaas is deze loods helemaal gebouwd.  :?
Heb hier nog wel grijs liggen, ga eens proberen dan lijkt het of het betonnen muren zijn.  :P
Vorderingen komen hier te staan.  :thumbup:




Groeten

Peter


PS; morgen op gesprek bij een firma voor industrieel schilder te gaan leren.
Re: ekeren (City)de loods schilderen gaat grijs lukken langs binnen..... .
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City)de loods schilderen gaat grijs lukken langs binnen..... .
Peter,

Ik weet niet of je een kleuren printer hebt? Er zijn zat muren te vinden op het internet die kun je dan uitprinten.
Bijv. http://www.loco-loko.com/uploads/1/2/1/7/12176980/31073_orig.png

Verder succes morgen bij de firma  :thumbup:

Groeten Barry
Re: ekeren (City)de loods schilderen gaat grijs lukken langs binnen..... .
Gewoon wit of grijs schilderen van de binnenkant helpt al een hele boel :) Vroeger werden veel wanden van een stuclaag of pleisterlaag voorzien. Zie ook: Poggendam: De lokloods

Succes!

Groeten Ronald.
Re: ekeren (City)de loods schilderen gaat grijs lukken langs binnen..... .
@Barry1972


Weet dat je steenmotief kan printen, maar dat is nog te dun vrees ik.  :?

PS; dank je morgen 9 uur gesprek dus  :)

@Ronald

Dat is inderdaad ook zo als ik de loods grijs verf, kan ik daarna nog beetje met zwart waetheren om het mooi te maken  :D
Dus lekker schilderen met een fijne kwast, en dan gaat het wel goedkomen hier.



Groeten

Peter
Re: ekeren (City)de loods schilderen gaat grijs lukken langs binnen..... .
Heb de loods geschilderd langs binnen, ja was een hele karwij omdat deze gebouwd is maar het is me gelukt.  :P


foto met het licht in de loods, schijnt niet meer door nu  :)

muren zo net mogelijk gedaan  ;)

denk nu net dat ik meer leds ga hangen op elke balk 3 is nog mooier denk ik.



Groeten

Peter
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
-Peter,
Ik doe het jou niet na! Man, wat is dat een hels karwei geweest! Ik vind het prima zo, maar ik denk, dat jij nog wel v=wat verbeteringen hebt voor jezelf. Die verlichting hebt jij ook mooi opgelost. Dat "felle" in de verlichting hou ik ook niet zo van. Geldt ook voor menige staartverlichting. Ik zet ze nogal eens in serie-schakeling!
Mooi gedaan en hou de moed erin!  :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Hoi Gerard,

Wel eerlijk het was niet makkelijk, had ik dit geweten maar ja dat met veel dingen zo zeggen ze dan.  :P
Maar volgende keer, eerst schilderen of muren bekleden dan pas lijmen afwerken.  ;)
Er zat eerst verlichting in, maar dat vond ik te zwak branden dan maar led en dan schijnen de muren door  :?
Ik doe het graag en moeilijk is het niet, als je maar wil dan kom je er. ga de gele en bruine draad veranderen door zwart, valt het nog minder op.  :D



Groeten

Peter

PS; nu de loods aankleden nu ze nog boven staat.
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
-Peter:
Wauw wat een verschil, met de vorige versie, mooi opgelost, een goeie oefening om als industrieel schilder te beginnen, met de industrie op je baan al aan te pakken, neem de loods morgen mee naar je gesprek, dan is de baas onmiddellijk overtuigd.
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Jorg,


Dank je wel het is inderdaad veel beter nu, licht komt er niet meer door.  :thumbup:
Kan de muren nog met beetje zwart weatheren een loods was nooit echt proper dus.  :P
Er komt ook interieur in, en ga die morgen zeker meenemen.

5 kandidaten waren en er mogen er 2 op gesprek waar ik ook bij ben.  :D  :thumbup: :thumbup:


Groeten


Peter
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Citaat van: peterke33 op donderdag 11 augustus 2016, 17:17:40
er mogen er 2 op gesprek waar ik ook bij ben. 

Succes, ik hoop het zo voor je. :thumbup: :thumbup:

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Peter,

De loods is  :thumbup: geworden.

Succes morgen zal voor je duimen. :) :)
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
@Wil Tweeendrie

Dank je wel zal mijn beste lach opzetten.  :D


@Michel,

Dank je wel ga ze nog beetje opwaarderen met interieur.  ;)

Ga er met goede moed heen  :P



Groeten

Peter
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Peter, ik hoop dat het morgen ook lukt, zoals bij de loods, dan ben je zeker aangenomen. In ieder geval suc6.
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.

Succes morgen, Peter !

Dat het gesprek maar net zo mag gaan als jouw baan  :P
En de loods natuurlijk  :D

Grtz Tony
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Ziet er netjes uit Peter; ik schrok eerst een beetje dat je de binnenkank grijs ging schilderen, maar t ziet er prima uit! Zo zal t in werkelijkheid misschien ook wel eens gedaan zijn, al is t maar om wat meer licht in de duistere remises te verkrijgen.

Enne, heel veel succes morgen met je gesprek! Ze weten toch wel dat ze jou moeten kiezen hoop ik?!?
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
@Stafmarklin,

Dank je wel gaat wel los lopen, en de loods ja het verbaast me ook dat het zo goed gelukt is.  :)

@Tony,

Dank je wel gaan lekker vroeg slapen, en duimen en hopen op goede afloop.  :P
De baan die geraakt daarna wel af, als er de weekends aankomen.  ;)

@Hans

Ook bedankt wel ik dacht ook van oei grijs schilderen  :O maar zoals je al typte bettonenmuren die waren zeker te vinden in loodsen, nu kan ik de muren binnen in nog beetje verfraaien met zwart. nu komt er ook geen licht meer door de muren  ;)

Zet mijn beste glimlach op morgen en gaan er gewoon lekker voor.  :) firma bestaat al sinds 1983 en werkt 200 man en agenda is volgeboekt voor 3 jaar, en word en knelpuntberoep  :? dus bij deze wat extra info om mijn best te doen.  ;)



Groeten

Peter
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Citaat van: peterke33 op donderdag 11 augustus 2016, 17:06:43
Ik doe het graag en moeilijk is het niet, als je maar wil dan kom je er. ga de gele en bruine draad veranderen door zwart, valt het nog minder op.  :D

Gewoon zwart schilderen. Zie er ook niets meer aan. Dan hoef je niet alles los te maken en opnieuw te bedraden. Dat zie je toch niet op een afstandje.

Groeten Ronald.
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Ronald

Daar had ik dus niet aan gedacht hoe simpel soms, alvast bedankt voor de tip.  :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Hoi Peter,

Ziet er goed uit nu. Belangrijkste heb je te pakken het niet meer doorschijnen.
Je ziet je leert elke dag weer... :D
Als ik huisjes in elkaar zet is het eerste wat ik doe, in kleur spuiten. Hierdoor verdwijnt de "plastic" glans van het kunststof af. Om het helemaal te gek te maken accentueer ik ook de voegen.  >:-D >:-D Heb ik gedaan aan de buitenzijde van mijn locloods. zie foto hieronder:



Ik heb dus met voegenpasta de muur ingesmeerd en vervolgens even laten drogen en vervolgens met een licht vochtig doekje het overtollige eraf vegen. Niet te veel anders verdwijnen de voegen weer. Na het drogen heb ik met pigmentpoeder (zwart) een vuil waas op diverse plekken aangebracht.
Op deze foto zie je het kantoortje in aanbouw.

Succes met de verder bouw van je loods.

Groeten Ronald  :)
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Hoi Ronald,

Dank je wel, inderdaad ik leer elke dag bij zeker ik verder ga met led strips.  :D
En die gaan er komen hoor, heb nog een seinhuisje dat ook ga voorzien van led.  :)
Als ik aan de slag ga, eerst kijken binnen muurtjes en voegpasta jou loods ziet er ook prachtig uit.  :P :P
Ga ook de muren binnen in beetje weatheren, met zwart loodsen waren niet altijd proper van binnen.  :D



Groeten


Peter 
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Peter succes met je gesprek vandaag. We duimen voor je. Gr henk
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Citaat van: ÖBB op vrijdag 12 augustus 2016, 06:07:28
Peter succes met je gesprek vandaag. We duimen voor je. Gr henk


Henk

Dank je wel gaan er met volle moed naar toe, en vergeten zeker onze glimlach niet.




Groeten


Peter
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.

Peter misschien een beetje aan de late kant maar wens je heel veel suc6 vandaag .


Gr Alex 0850
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
Alex0850


Dank je wel  :)
Re: ekeren (City)de loods langs de binnen zijde geschilderd is veel mooier.
ach als je foto's van je baan laat zien weten ze direct dat je fijn werk levert en is je broodje gebakken  :P :P :P

Veel succes kerel  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (City)eeyyysss ik mag 22 augustus starten 14 dagen proef
Michel15

Dank je wel, heb de loods niet moeten laten zien op het gesprek.  :P



Drie maal eeyysss


Het gesprek duurde deze morgen 10 minuten, er werkt 150 man personeel en ze vroegen dus dringend 2 mensen.
Waar ik ook bij was ben, dus 22 augustus mag ik starten voor 14 dagen proef. dan kijken ze of het nog leuk en ik het graag verder wil doen, en ga mijn best doen dit wilde ik al langer doen en worden. mijn weekend kan niet meer stuk, ga straks eens iets lekkers drinken hier.  :D :D :D



Groeten

Peter
Re: ekeren (City)eeyyysss ik mag 22 augustus starten 14 dagen proef
Gefeliciteerd Peter !

Drink van het weekend maar even een  kratje bier leeg om het te vieren  :P

Mvg Jan
Re: ekeren (City)eeyyysss ik mag 22 augustus starten 14 dagen proef
Jan


Dank je wel, het gaat een lekker duveltje worden  >:-D >:-D >:-D

Ben zo blij eindelijk  :P :P :P



Groeten

Peter
Re: ekeren (City)eeyyysss ik mag 22 augustus starten 14 dagen proef
nou Peter, dat is een felicitatie waard! 14 dagen op proef ! Is dat 14 dagen Duvel proeven  >:-D >:-D >:-D??
Alle gekheid op een slokje  :D : doe je best en we  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor je.

groeten,
Roel