Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Zo zag mijn werktafel er ook uit.
Heeeel lang geleden >:-D
Nu moet ik het tafelblad zoeken.

Robin
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Hoi Robin,

Ga proberen mijn werktafel, zo net mogelijk te houden.  O:-D
Maar ja er mag en moet op gewerkt worden, dus zal wel vanzelf een beetje mooie rommel worden.  :P




Groeten


Peter
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
 :) Oost, West, thuis op je eigen werkplekkie zit je het best.
Mooie werktafel heb je daar gemaakt. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Nog niet gereageerd op de lok, Peter, schitterend ding.

Die werkplek wordt geheid een rommeltje, hooguit lukt het om een klein stukje vlak voor je, netjes te houden.
Ervaringsdeskundige. >:-D

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
@Dirk-Jan

Ben wel blij dat ik mijn eigen plekje heb nu, kan ik lekker ongestoord alles doen.


@Wil Tweeendrie

Dank je wel het is een zeer prachtige loc.

Gaan proberen de tafel zo net mogelijk te houden, ga wel een soort spuitcabine maken.


Groeten


Peter
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Peter:-Een mooie werkplek. Of het zo mooi zal blijven is wel wat anders (Spuitcabine etc...). Nu je alles bij de hand hebt, kan je nog naar een hogere versnelling. >:-D
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Stafmarklin


Dank je wel, ga de tafel ook eerst even voorzien van een laagje verf.  :P
Alles mooi bij de hand zalig is het wel, en een hogere versnelling dat mss nog niet.  >:-D




Groeten


Peter
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Mooie tafel, peter :thumbup:
Denk ook eens aan een snijmat... Anders blijft het tafeloppervlak niet lang vlak... ;)
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Hoi Wim,

Dank je wel, had het laten weten aan mijn vrouw waar ik dat kon kopen.  :P

En dat komt er zeker wel, ook een klein bankschroefje staat op de lijst gaat een echte werkplek worden.  :D



Groeten

Peter
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Citaat van: peterke33 op zondag 07 augustus 2016, 11:41:26
een klein bankschroefje
Dit is een zeer bruikbaar model ===> klik
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Dat is een leuke maat Wim, niet te kolossaal en toch stevig genoeg.

Een handig hulpje, Peter.


Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Netjes die tafel, ben ook benieuwd naar hoe je die spuitcabine gaat maken. Moet er zelf ook nog een hebben  :-)

Tip; Snijmatje hebben ze ook vaak bij de action net als mesjes  :thumbup:

Groeten Barry
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
@Wim,

Dank je wel voor de link, dit is zeker een goede.
Maar wil een afneembare kopen, dus ga even zoeken.


@Wil Tweeedrie,

Ik dank Wim zeker voor de link, maar wil een afneembaar.
Had ene gezien van Toolkraft en of Dremel, eens vergelijken welke het gaat worden.


@Barry1972

Denk aan een soort kartonnen doos, of zo mag niet te zwaar zijn wil hem ook nog kunnen wegzetten.
Eens denken hoe of wat ik laat de foto's zien wat ik ga maken.
Snijmatten hebben ze hier niet vrees ik, kan wel eens kijken waar ze  bureau dingen verkopen duur kan dat niet zijn.


Groeten

Peter
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Sucsez met je knutselhoekje Peter. :thumbup:
en
het is net wat Barry zegt over de snijmat gewoon bij de Action.
Ik weet dat ze in Amersfoort bij de Action constant in de winkel liggen.
dus in den Belgique zal het ook wel geen probleem zijn.
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Mss een cabine maken met die serreplastiek van bij de Aveve.Mocht je dat willen doen Peter ik heb hier nog een groot vel liggen.Voor snijmat bij Macro Peter.

Mvg Michel
Re: ekeren (City) mijn werktafel in gebruik genomen vandaag lekker knutsel hoekje.
Hoi Cees,

Dank je zal eens gaan zoeken achter een snijmat, mochten ze het hier niet hebben.
Dan doe ik een oproep aan de buren  :D :D
Dank je wel ik ben ook tevreden hoor, eindelijk mijn eigen werk plekje.


@Michel15

Dan zullen we eens moeten afspreken, dan kom ik eens kijken als je wil.
En ja da Macro das ook niet duur, kan ik ook eens gaan kijken daar hebben ze dat zeker wel.



Groeten


Peter
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
Hello spoorvrienden,

Heb me daarstraks iets ideaal bedacht voor een beschermlaagje voor mijn hobby tafeltje.

Ga een beschermfolie kleven op de plaat, doorzichtig heb een site gevonden waar ik dat kan kopen.
Of ik ga eerst even naar de Ava dat is een winkel waar ze kantoorgerij verkopen, en vroeger kafte mijn moeder.
Daar onze boeken mee, tegen vlekken en stof, dus niet schilderen voordeel goedkoper en vlugger gedaan.




Groeten

Peter
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
Dag Peter.

Je reageert hier regelmatig op diverse topics en als goed oplet gebruiken
heel veel mede-hobbyisten een A3-snijmat, de één een dure de ander een
Action uitvoering, die ik overigens zelf ook gebruik.
Ik zie niemand folie of kaftpapier gebruiken ... :roll:
Het gaat hier om een werkbank toch en geen boek? :lol:

Groeten,

Erik.
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
Ik gebruik niets, maar snijden e.d. doe ik ook niet veel. Voor soldeerwerk leg ik er vaak een kladblaadje ofzo onder.
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
om te snijden of elementen uit modelbouwdozen los te snijden gebruik ik een goekope snijmat.
Om te solderen leg ik een klein stuk houtplaat (restant van bijv. Een triplexplaat of andere bouwplaat) als ondergrond. Voordeel je kan dan eventueel het te solderen stuk/materiaal op dit stukje leggen zonder jouw tafel te beschadigen.
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
Ik moet alle dagen op de Zomerweg zijn Peter . Dus ik paseer zowat voorbij je deur en heb gedaan om 1400h .Als je wil gooi ik het in de wagen je snijd af wat je nodig hebt en klaar is de Nederlander  :P :P :P

MVG Michel
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
@Erik

Ik wilde gewoon een soort beschermlaagje op de tafel, als ik bv iets zal morsen van verf.  :)
Omdat dit MDF plaat is, of gaat de plaat daar niet van weten (krom trekken vocht)  :?

@Laurent,

Snijden ga ik normaal ook niet gek veel doen.

@Bekie

@Die tip kreeg ik ook dit weekend te horen, stukje afval van hout om te solderen of te schilderen.
En die snijmat die vind ik inderdaad in de Macro, hoeft geen dure te zijn

@Michel15

Dan kom je maar eens op de koffie na je werk, eens denken hoe maak ik een zo ligt mogelijke kast om te airbruschen.


Groeten

Peter
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
Peter,

Je wil gaan solderen op deze tafel. Met een plastic bovenlaag (dat boeklon voor het kaften bijvoorbeeld) heb je de kans dat een keer de hete soldeerbout naast het houten werkplank(je) komt. En dan heb je een brandplek in je plastic bovenlaag. Zelfde geldt voor snijden en andere zaken. De plastic bovenlaag kan gemakkelijker beschadigen (scheuren e.d.).

Dan kan je beter de gehele tafel voorzien van een paar laklagen zoals meubellak. Met die dikte van een MDF-plaat heb je bijna geen last van vocht. Maar met een paar laklagen heb je daar dan ook extra bescherming tegen. Het kost wel wat meer tijd en energie. Denk dat je er een groter plezier van hebt.

Veel plezier met je werktafel  :thumbup:

Groeten Ronald.
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
Hi Peter,

Stukje stevig (vloer)zeil of marmoleum kopen dat op het hout lijmen makkelijk schoon te houden.
Zelf heb ik extra een los plankje waarop ik verf en soldeer.
(Dan kan je er ook een schroefje in draaien om iets vast te zetten)

groet
Harald
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
granieten blad :-) is bestand tegel soldeerbout enzo :-)

cabine voor airbrush zo licht mogelijk ? kartonnen doos op z'n kant, je kan er nog een gat in snijden voor een ventilator op aan te sluiten, en eventueel enkele LEDstrips aan de bovenkant in kleven :-)


succes,
Kris
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
@Ronald 

Dank je wel zal eens kijken hoeveel dat gaat kosten, wil ook niet te gek gaan doen het is maar een simpel werktafeltje.


@Harald,

Die tip had je me zaterdag al gegeven, dat gaat volgens mij het goedkoopste zijn.
Plankje vuil weg ermee dan ander plankje nemen, een snijlat ga ik me wel kopen nog.


@Kris

Een kartonnen doos lijkt me inderdaad ook handig en niet te zwaar,
Vuil of versleten dan doe ik die weg en kan ik beter investeren in mooie huisjes later.
En led strips oei ik moet nog veel kopen en doen blijkbaar.


Groeten

Peter
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
Peter,

Mooie werkplek heb je gemaakt en schoon hoeft hij niet te blijven hoe smeriger hoe meer je hem gebruikt hebt. :D :D
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
Peter: - Ik zou gewoon "Bootvernis" gebruiken. Is ± krasbestendig, snel droog maar het stinkt wel een beetje.
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
@Michel,

Dank je wel, inderdaad je hebt inderdaad een punt. hoe vuiler hij word hoe meer het gebruikt is.


@Stafmarklin,

Dank je wel wilde geen gekke kosten maken, en bootvernis zal eens kijken voor de prijs.


@Lucien

Graniet ja inderdaad en dat weegt ook gek veel als je een tafel hebt van 150cm op 60cm.


ps; Ga gewoon Harald zijn woorden aanhouden, plankje nemen en Kris (Snoozerman) een kartonnen doos.
      Zo blijven de kosten heel nihil snijplankje ga ik eens zien in Macro, kost daar ook niet gek veel geld.


Groeten

Peter
Re: ekeren (City) heb iets leuks gevonden bedacht om de tafel beetje te beschermen.
Zo vandaag waren de boodschappen aangekomen, zoals elke week zit er een grote doos bij en kleintje.  ;)
Die grote doos riep naar me, maak van mij een spuitcabine ik zo he ja doe ik.  :D
Dan lekker aangepast naar wens, heb de voorkant er even ingelegd daar worden de stukken op gespoten.
Bij te veel vuil of stuk vervangen door ander stuk.



Kosten zijn echt waanzinnig duur gewoon 0 euro  >:-D >:-D >:-D


Groeten

Peter
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Dan is de doos niet gevuld neem ik aan voor ?0,00  :D :D
En de tafel gewoon lekker onder kliederen , niets aan doen, is ie naar jaren echt te vuil geworden draai je het blad gewoon om  :D

Spuiten in een doos , hoop dat het werkt? Iemand ervaring mee? En dan vooral dat evt. nevel niet verkeerd terecht komt?

Groeten Barry
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Zonder dak wordt het alsnog een zooitje naast je box.
De nevel waait er gewoon overheen.

Dus volgende werk het bovenstuk maken.  ;) :D

Mvg Robin
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Volgens mij ligt hij nu op "zijn rug"?
En is er geen onderkant?

Groeten Barry
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Barry

Helaas de doos is niet gevuld voor 0.00 euro, maar inderdaad de tafel gewoon lekker zo laten.  :P
Wel eens kijken voor plankje voor te solderen, achterzijde kan ik stukje plastiek doen om muur te beschermen.  :idea:


Robin,

Ga eerst als proefstukje een plastiek zak leggen die bijna de tafel bedekt, als de nevel toch over de doos gaat dan ga ik eens kijken voor bovenstukje of hogere zijkanten.  ;) ;)


Barry waar de tekst staat dat is een los stuk, die er kan uitnemen indien te vuil of beschadigd.  :P



Groeten

Peter
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Je ziet snel grnoeg waar het misgaat.
Zet je wel een maskertje op.
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Robin,

Inderdaad zie het wel,

Gebruik Tamiya verf is op waterbasis, geen reuk en geen gevaar voor eigen en derde.



Groeten


Peter


Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Citaat van: peterke33 op maandag 08 augustus 2016, 23:11:21
Gebruik Tamiya verf is op waterbasis, geen reuk en geen gevaar voor eigen en derde.
Airbrush vernevelt de verf...
En die verfpartikeltjes kunnen héél goed ingeademd worden.
Misschien niet giftig, maar toch niet zo best voor de longen...
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Zoals Wim zegt, het blijft verf alleen dan verdunt met water.
Dus goed ventileren , maar dat zal jij als toekomstig industrieel schilder toch wel weten  :)

Groeten Barry
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Dat heb je mooi gemaakt. Nu wel heel veel gaan gebruiken he :P
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Alleen ventileren is eigenlijk onvoldoende; afzuiginstallatie is aanbevelenswaardig.
Over risico's van airbrush gebruik ===> klik
Voorbeeld van afzuig ===> klak
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Das niet mis, Peter !

Een echte Hellofresh spuitcabine  :thumbup:
Mocht je een grotere nodig hebben, zou je een Miele cabine kunnen overwegen  :D

Grtz Tony
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
@Wim

Heb ramen die openkunnen heb goede ventilatie hoor.  :D

@Barry

Ik weet dat er een masker moet gedragen worden, zeker bij verven die verdund worden met thinner.  ;)

@Tim

Zeker weten hoor ga de cabine veel gebruiken.  :)

@Wim

dank je wel voor de link, een raam opendoen zal ook al mooi zijn voor ventilatie.  :P

@Tony

Dank je wel Kreeg een tip van forum lid even naam kwijt, maar denk dat deze groot voldoende lijkt.  :D :D
Mocht deze toch te klein zijn, dan kan ik inderdaad een Miele cabine maken.  :D :D



Groeten

Peter
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Peter: - Ja, een raam open zetten en dan een "fris" windje erbij en de afzuiging naar buiten is verzekerd en het is inderdaad spotgoedkoop.  >:-D >:-D >:-D
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
  @citaat Dan moet je de ramen wel "tegen elkaar" open zetten, zodat het flink tocht.
Anders heeft 't weinig effect. De lucht, inclusief de verfpartikels, zal alleen wat in beweging komen.
Ook heerlijk bij min 10 graden Celsius en een gure Noordooster... ;)
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Ik heb deze cabine gekocht. Voor nog geen ? 70,00 opgehaald in Moordrecht !
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
@Stafmarklin,

Inderdaad een raampje opendoen in de zomer lekker fris windje er bij.


@Wim,

Heb jaren gewerkt als schoenmaker, het gene je dan binnen doet aan heel fijn stof wil je niet weten.
Had ook schoenen moeten ontvetten met aceton, om daarna grondlagen te zetten en te schilderen.
Ziek ben ik nooit van geworden, OK geef je een punt gezond is het niet maar zoveel ga ik niet spuiten per dag.


@Fonzo999

Dan zie ik dat er nog een darm aanhangt, dan moet ik nog een raam opendoen.
En in de winter een raam open zoals Wim zij bij -10 is ook niet alles, en dan 70.00 euro betalen
wilde de cabine niet duur maken, er waren tips binnen gekomen voor een doos te nemen.
die kost me nu 0.00 euro en vuil of stuk een nieuwe die cabine kost 70.00 euro en wat als je baan klaar is staat het daar.



Groeten


Peter
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Citaat van: peterke33 op dinsdag 09 augustus 2016, 15:00:39
Ziek ben ik nooit van geworden,
'k Hoop voor je, dat dat zo blijft Peter.
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
Citaat van: peterke33 op dinsdag 09 augustus 2016, 15:00:39
die kost me nu 0.00 euro en vuil of stuk een nieuwe die cabine kost 70.00 euro en wat als je baan klaar is staat het daar.


Dan zet je hem naast je airbrush. Die heb je dan ook niet meer nodig  :P
Re: ekeren (City) spuitcabine gemaakt kosten oei ja heel duur o euro haha
@Wim

Thuurlijk zijn er beschermmiddelen, voor alles zal wel eens wat maskers kopen.  :P


@Fonzo999

Weet dat er veel prof spullen zijn voor de hobby, wil het beetje simpel houden het kost helaas al veel geld.  8o
Moet hier nog halve baan afwerken, huisjes scenery en andere zaken.  ;)



Groeten

Peter