Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Mooie foto's inderdaad. Indrukwekkende sleep die forumtrein, gaat mij net niet lukken met 1 forumwagon :D
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Deftige foto's en een heel mooi sfeertje   :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Schitterende foto's heren. :thumbup: :thumbup:
Bijzonder sfeervol en een genot voor het oog. :) :)
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Citaat van: marcel op zondag 11 oktober 2015, 18:51:21
Mooie foto's inderdaad. Indrukwekkende sleep die forumtrein, gaat mij net niet lukken met 1 forumwagon :D
Hoe je het ook went of keert, of je er nu geen hebt of honderd........het forum verbind gewoon mensen :thumbup:
De ene heeft veel vragen de anderen wellicht niet, maar als je elkaar kunt helpen door je kennis te delen dan mag je het niet na laten :D

Trouwens deze wagon kan je gerust inzetten in een andere keteltrein, want zeg nou zelf.......zien jullie alle details nog als zoiets over je baan ziet rijden :help:
Nou ik mag wel zeggen dat dit bij mij ook het geval was, dus schroom je niet en zet je wagon lekker in tussen je andere materieel ;)

Wellicht namen we even een vooruitblik op de gastendag op, want dan wordt de sleep nog ietsjes langer :-)

Bedankt ook voor de reacties, laat ook graag een ander eens zien hoe die tegen de baan aan kan kijken B)
Gezien de reacties zit dat wel goed geloof ik :-)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Hallo Iedereen,

Ben aangenaam verast door de fijne reacties, het was een super fijne dag. hebben enorm gelachen, en plezier gehad en die wagons en loc die was zeker mooi Ton heeft het prachtig voor elkaar. Hans had ook enkele mooie locs man waren snoepers bij, Ton ja die ook ik dacht zullen de heren nu echt niets vergeten. maar helaas niets alles ging mee richting NE, jammer voor mij dus Kris (snoozerman) is hier ook geweest zaterdag. had ook een prachtige loc bij, en ook het ook prachtige station Bohn dat nu mooi op de baan staat. zal morgen wat foto's maken moet nog verlichting in dus zachte led lampjes witte, zal er dan maar voldoende bestellen voor andere huisjes.


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Peter,

Ik moet de foto's ook nog online zetten van zaterdag :-)
Zoals al geschreven in een mailtje, ik vond het een fijne dag, en zeker voor herhaling vatbaar.
Ik ben blij dat jij blij bent met dat station, want het stond hier gewoon te "verstoffen".
Wilde het niet meer op mijn baan, omdat het dan herinneringen oproept aan m'n ex, en weggooien vind ik altijd zonde ...
Het is héél leuk om zo'n buur te hebben !

P.S. Groetjes aan Wout hé.

groeten,
Kris
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Peter, Hans en Ton,

mooie foto's en is precies wel een gezellige dag geweest.

Wim
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Hallo Kris en Wim,

De dag was zeker gezellig en de frieten waren ook van top kwaliteit, maar ook de gezelligheid onderling was zeer goed :thumbup:

De foto's heb ik met mijn camera gemaakt en Ton had er ook een stelletje, maar Peter had er ook een paar gemaakt.

Daar heb ik zelfs bewijs van hoor hahahaha, maar ze moeten ze zelf maar plaatsen dan.

We doen het nog een keer over, en dan ook wel zeer goed over :important:

Maar wanneer dat zal zijn........geen idee ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
En nu willen we natuurlijk ook nog foto's van je nieuwe station!  :o)
Maar je hebt toch ook nog een mooi bouwpakket voor een ander station liggen?!?
Ga je nu 2 stations bouwen?
Re: ekeren (city) nu gaan we lekker door met de baan.
Kris,

Wil je nogmaals bedanken voor het super mooi station, hebben samen een heel fijne dag gehad. en als je nog eens langs komt, breng je zeker je vrouwtje maar mee. dan kan ze met de vrouw babbelen of samen naar de baan kijken, er moet nog veel gebeuren hier ben ook blij dat Kris mijn buurman is.

Wim,
Het was echt een geslaagde dag zaterdag, en als Hans en Ton hier waren hebben we ook goed gelachen. jammer dat we niet meer tijd hadden samen, maar die tijd maken we zeker nog eens goed hier.

Hans,

Inderdaad heb nu twee stations, een in de doos met plastiek er nog rond. een twee stations nee helaas baantje te klein voor, laat het andere mooi in de doos. heb ik gekregen van het vrouwtje dus ooit zal het wel eens van pas komen, nu heb ik genoeg aan Bohnn


Groeten

Peter



Re: ekeren (city) station Bohnn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Hei Peter,

waaar zijn de foto's van je station?  :D :D
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Hallo iedereen,

Zoals jullie al lezen heb ik van Kris (Snoozerman) het station gekregen van Bonn, prachtig gewoon daar krijgt hij zeker iets voor terug.
heb een foto gemaakt, heb ook een soldeerstation gekocht dus heb ook via Hans en Jørg leren solderen. eerst beetje draadjes dan vandaag eindelijk aan mijn rangeerstation begonnen, 1.5mm draad gekocht groen(geel) = geel zwart = bruin. de eerste draadjes gingen wel maar je ziet ik ben een beginner, maar toen ik stopte na het zevende ging het al wat beter. ze branden en zitten mooi vast, had dit veel eerder moeten doen veel minder draad en steviger, foto's van het solderen en het station.

zoals je kan zien een echte beginner  :P

hier ging het al iets beter vond ik  :D

station Bonn

lampjes branden al 7 stuks morgen lekker verder doen.

Groeten

Peter

PS;wim mij niet afjagen he  >:-D
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Hei Peter,

prachtig station hé, heb ik vroeger ook nog gehad, maar jammer genoeg weggedaan.
Veel plezier ermee, en succes met solderen.

Wim
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Hoi Peter,

Mooi station heb je erbij :favorite: :thumbup:

Laat je zeker niet opjagen hoor, maar gewoon lekker op je eigen tempo aansluiten, zo voorkom je ook fouten.

Lukt het al goed met solderen nu?

En blij met je aankoop daardoor, en als je een helpende hand nodig hebt of hulp laat het dan weten ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Schitterend mooi station, Peter! alleen schrijf je Bonn toch echt zonder h
En het solderen ziet er niet eens zo slecht uit hoor, zal steeds beter gaan, tegen de tijd dat je een 100 draadjes verder bent (gaat snel hoor) kan jij prima solderen! ;)
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
 :) Al solderende leert men, het ziet er prima uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Je moet er wel opletten als je aan het werk bent onder de tafel,om niet de ongeisoleerde delen tegen elkaar aan te stoten.
(als de spanning op de baan staat natuurlijk) Maar ja, dat weet jezelf ook wel natuurlijk.  :D
En station Bonn is een hele mooie, ikzelf heb het zonder de twee zijgebouwen.
Die van jou is toch een stuk impossanter.  B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
-Peter:
Oefening baart kunst, hoe meer je soldeert hoe beter het gaat, Ik zou de gesoldeerde draadjes nog omwikkelen met tape om alles wat te beveiligen, ziet er al heel wat beter uit,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.

3 stations in één update, Peter  :thumbup: (soldeer, rangeer en Bonn  :P)

En als je straks klaar bent met solderen is dat een gepasseerd station  :D
Het gaat lekker vooruit daar bij jou !

Grtz Tony
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Wim,

Het is inderdaad een prachtig station, nu nog verlichting er in aansluiten.

Hans,

Dank je wel station is zeker heel mooi, als er verlichting in zit zal het nog mooier zijn.  :thumbup:

Hanzi,

Dank je wel, moet toegeven de eerste draadjes was even zoeken en wat sukkelen.

Dirk-Jan,

Het is inderdaad oefenen maar denk wel dat ik het doorheb, denk dat ik mss teveel soldeer gebruik. maar zal eens kijken of het met iets minder kan, och een beginner maakt fouten solderen op 350graden gaat prima heb ik de indruk. en ja twee draden heb ik hier al per ongeluk tegen elkaar gehad  :? even schrikken maar gebeurde daarna niet meer hoor  >:-D

Jørg,

Dank je wel als ik aan de honderd ben zal het wel foutloos gaan  :D, was ook aan het denken aan tape  :idea: zal morgen eens kijken voor enkele rolletjes. ze hebben van die tape voor rond draden te doen.

Tony,

Dat is nu eens een update he  :D, wel ik ga lekker vooruit gaat beter dan ik dacht het solderen. het station bonn nee gaat nooit paseren hoor,  >:-D krijgt wel verlichting. heb al gekeken voor lampjes led warm wit of gele  :help:


groeten

Peter
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Mooi station Peter heb hem zelf ook alleen wil ik er een diorama van maken lekker op een plank met rails ervoor lichten erin preisertjes erbij mooi voor de foto's met de nieuwe spullen.
En het solderen gaat beter zoals we al kunnen zien op de foto's. :thumbup: :thumbup:
Succes met het verdere solderen. :)
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Hey Peterke,

Leuk dat kris jou verrast heeft met dit schitterende station, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Peterke, prachtig station en je bent precies een goede leerling. Het gaat vlot.  :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Hij heeft ook een goede leermeester gehad,  >:-D >:-D >:-D
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Michel,

Dank je wel voor je bericht, het station is heel mooi. er komt nog een plaatje onder 2mm dan kan ik links en rechts mooi scenario maken.
Het solderen gaat me beter dan ik dacht.

Peter Degeluidsman,

Ik vind het een heel mooi station, was echt blij staat mooi op de baan nu nog verlichting.

Stafmarklin,

Het is een mooi station maar gaat nog mooier zijn als er lampjes in branden. het solderen gaat beter en beter  :thumbup:

Jørg,

Heb inderdaad goede meester gehad, ook mede jou en Hans heb ik leren solderen. En had het vroeger moeten doen, maar je bent nooit te laat om te leren.

Groeten
Peter 
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Misschien een kleine tip, strip de geelgroene 5cm en 10cm daarvan de zwarte zodoende kunnen deze gestripte delen elkaar nooit raken.

Verder, goe bezig Peter !!

Groet Tom
Re: ekeren (city) station Bonn op de baan+ gesoldeerd wissel+wisselverlichting.
Tom,

Dank je wel voor de tip  :idea: bij de volgende draadjes word daar zeker rekening mee gehouden.  ;)
En bedankt voor de reactie, word er blij van (vrolijk)  :D gaan hier lekker door begint al beter te gaan solderen  :)
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Gisteren weer veel aan de baan gedaan, heb andere ring leiding gespannen en draadjes beetje verder uit elkaar gedaan.
Die kunnen elkaar niet meer raken, dus nu komt het wil deze nu beetje mooi wegwerken onder de hoofdraad wil ik met de bekende boekbinders werken. waar de draden inkomen wissels, hoe doe ik de andere mag ik ze vast nieten of mag dat niet mijn nietjes gaan niet helemaal in het hout.

foto van hoe het nu is.
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Zie je dat je het wel weet. :D
Mooie oplossing. :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Hoi Peter,


allereerst: dat solderen heb je heel snel geleerd (om t netjes uit te drukken ;) )!
edit: n hoop onzin, ik had je verkeerd begrepen, wbt het opbergen van je draden  :D

Ps. als je een stuk hout aan de achterkant duwt, op de plek waar je wilt boren, dan splintert het niet zo erg.
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Citaat van: h0_miessie op donderdag 15 oktober 2015, 20:36:01
Zie je dat je het wel weet. :D
Mooie oplossing. :thumbup: :thumbup:

Michel,

Ga het toch zo proberen,  :idea: :thumbup:
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Citaat van: Simon BR39 op donderdag 15 oktober 2015, 20:46:03
Hoi Peter,


allereerst: dat solderen heb je heel snel geleerd (om t netjes uit te drukken ;) )!
edit: n hoop onzin, ik had je verkeerd begrepen, wbt het opbergen van je draden  :D

Ps. als je een stuk hout aan de achterkant duwt, op de plek waar je wilt boren, dan splintert het niet zo erg.

Hoi Somon BR39

Dank je wel, had goede leermeesters het gaat me dan steeds beter het solderen.

de tip is zeker welkom hoor, maar dat lukt me niet kan daar niet aan als ik wil boren en blokje hout wil tegen plaatsen.
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Hoi Peter,

Het was weer een verdomd gezellige dag, en bedankt voor mijn beloning voor de hulp die ik je kon geven :)
Vindt het echt super dat we de draaischijf bij jou wel getemd hebben, en dat de decoder nu tenminste geprogrammeerd staat :thumbup:

Echt ik ben zo blij dat ik je daarmee kon helpen afgelopen vrijdag, en dat het daardoor ook later werd dan eigenlijk gepland is dan ook wel begrijpelijk.
Kan er zelf ook van genieten als ik zie dat het plezier in de hobby een stijgende lijn heeft aangenomen, en dat is voor mij al een beloning op zich :important:

Heb ook nog twee lok's gered waarvan er eentje langs de zijkant stond en eentje uit de doos werd gehaald.
Beide lok's staan goed op jouw baan, en heb er zoals je wel weet wat foto's van geschoten, dus dat wordt weer uitzoekwerk :-)
Maar dat doe ik graag, en zodra ik ze kan plaatsen zal ik het zeker niet na laten >:-D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Citaat van: KdeB op vrijdag 16 oktober 2015, 18:13:16
Peter

nieten doe je zo
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=52115.msg920709#msg920709

Mvg
Koos

Koos,

Dank je wel voor het plaatsen van de link, kan ik ze inderdaad beter zo nieten. heb niet zoveel draadjes om te doen, verder soldeer ik ze allemaal.
Re: ekeren (city) hoe werk ik best de draadjes weg
Hans V200.0

Het was zeker weer gezellig, ben echt blij dat de draaischijf geprogrammeerd is. al was het zeker niet makkelijk, maar het hield ons jou niet tegen om ze te laten werken.  :thumbup: daarvoor mijn dank, nu kan ik weer verder moet enkel nog beetje leren hoe ze draait maar dat leer ik wel.  :P nu kan ik verder gaan met de laaste wissel aandrijving en verlichting.  :) en hoop dat je de beloning aan de praat krijgt, dan ben ik ook heel blij  :thumbup: maar hoor het wel van je, nogmaals dank je wel voor het geduld met mij  >:-D >:-D
Re: ekeren (city) gaan vandaag de draadjes eerst wegwerken
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ekeren (city) gaan vandaag de draadjes eerst wegwerken
Peter,
Altijd wel gedacht, dat jij een man bent, die heel veel plezier heeft in de hobby en daardoor ook een dosis 'lol' en daaraan gekoppeld 'blijdschap'. Dit alles doet mij glunderen van .........
Maar, zonder dollen, het is fijn met die hulp en vooral dat alles het nu doet en goed geprogrammeerd is. Ja, dan nu maar oefenen, maar dat leer je wel tijdens het rijden over de baan.
Suk6 met de laatste paar 'draadjes' solderen.
Re: ekeren (city) gaan vandaag de draadjes eerst wegwerken
Gerard,

Ik beleef zeker veel plezier aan de hobby, ook al komt hulp van het forum.  :thumbup: het is inderdaad even wennen, draaischijf, maar zoals je zij ik leer het wel als ik mee bezig ben  :P en lol beleef ik zeker  :D eerst even de draadjes wegwerken die nu hangen, dan kan ik weer verder anders krijg ik geen overzicht meer.  8o
Re: ekeren (city) gaan vandaag de draadjes eerst wegwerken
Peterke, dit is nu de bedoeling van een Forum: Helpen en geholpen worden.  :thumbup: :thumbup: Leuk dat je er plezier aan beleefd. Het leven is al ingewikkeld genoeg.
Re: ekeren (city) gaan vandaag de draadjes eerst wegwerken
Stafmarklin,

Ik ben echt heel blij met de hulp, en elkaar helpen daar doen we het voor  :thumbup: :thumbup:. het leven is een soep en wij zijn de balletjes  :D die eten ze eerst op  >:-D  :P
Re: ekeren (city) gaan vandaag de draadjes eerst wegwerken
Zeker mooi.
Gazodoor.
Gr.ton
Re: ekeren (city) gaan vandaag de draadjes eerst wegwerken
Ton_V

Dank je wel gaan rustig verder hier.
Re: ekeren (city) wat gaat het mooiste zijn gaatje boren of onder de balk
Hallo Iedereen,

Ben boekbinders gaan kopen+ goed en beter lijmpistool, nu heb ik mijn ringleiding achter mijn baan gelegd dit om beter en mooier te kunnen solderen. er komen wel eerst boekbinders tegen de balken, dit om de draden er mooi in te kunnen verwerken. heb foto gemaakt er komen nog 4 draden bij andere kleuren, moeten nog binnen komen.

Zo komt de ringleiding mooi langs achter, boor ik nu een gaatje tussen de draden of leg ik de draden langs onder naar boven.


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) wat gaat het mooiste zijn gaatje boren of onder de balk
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) wat gaat het mooiste zijn gaatje boren of onder de balk

Altijd ván je af lijmen, Peter !
Geeft de minste vlekken  >:-D

Grtz Tony
Re: ekeren (city) wat gaat het mooiste zijn gaatje boren of onder de balk
Tony,

Dank je wel voor de tip  :idea:, komt wel goed heb ook al geleerd na gisteren niet te veel te gebruiken bij dit toestel.  >:-D
Re: ekeren (city) wat gaat het mooiste zijn gaatje boren of onder de balk
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) wat gaat het mooiste zijn gaatje boren of onder de balk
 :-)
Re: ekeren (city) wat gaat het mooiste zijn gaatje boren of onder de balk
 >:-D >:-D is een lijm pistool van het goede merk patex  :P
Re: ekeren (city) wat gaat het mooiste zijn gaatje boren of onder de balk
Hoi Peter,

Jij maakt grote vorderingen. Je kan het mooiste een gaatje boren of de draden op dn duur wegwerken met strip voor draden.

Gr henk
Re: ekeren (city) wat gaat het mooiste zijn gaatje boren of onder de balk
Hoi Henk,

Dank je wel, ook weeral bedankt voor een fijne tip. gaan stilaan vooruit hier, dag per dag beetje en dan  :D
Re: ekeren (city) wat gaat het mooiste zijn gaatje boren of onder de balk
Haha, Peter, je hoeft helemaal niet om te scholen, je kan zo de electrotechniek in! :P
Re: ekeren (city) wat gaat het mooiste zijn gaatje boren of onder de balk
Citaat van: Hanzi op dinsdag 20 oktober 2015, 22:16:26
Haha, Peter, je hoeft helemaal niet om te scholen, je kan zo de electrotechniek in! :P

Hans,

Dan moet ik nog even wat meer prive les krijgen  :D :D :D, maar het gaat me al beter ik probeer telkens iets anders en dan kijk ik welke het beste is.