Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Het halve forum wacht met spanning af 8o
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Nee het hele forum,  >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
En vergeet Carl niet  :D
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
foto's, foto's, foto's,...... >:-D >:-D
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hans,Jorg Tony (carl) Ragoem,


Zoals beloofd, de foto's wil even iedereen bedanken. voor het posten en denken van en extra spoor te leggen, het is me gelukt om het goed te krijgen. ik beleef heel veel plezier aan het leggen passen van de rails, nu is het voor mij wel helemaal goed kan op en af het rangeerstation kan ook mijn loc op elk spoor laten komen.



het plankje ligt er nog even aardig bij, maar gaat op maat gemaakt worden. er komt eerst een balkje dat word geschroefd en gelijmd.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
 8) 8o B) 8) 8o B) 8) 8o B)
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hans,

Foto's staan klaar op het forum  >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Yes, het is je gelukt :D
Is altijd lastig zo'n spoortje er netjes en met zo min mogelijk op opvulrailtjes tussen te frutten!
Toch nog een tip: als je nog een links wissel hebt zou je die ook kunnen gebruiken voor dit spoortje (ipv de bocht tussen de huidige wissel en de overige wissels van je rangeerterrein. Hierdoor wordt het voorste spoor weer een rail langer, het staat mooier, het neemt minder ruimte in en als het beetje meezit kun je met een sierlijke bocht naar je hoofdbaan. Zie mijn schets reactie 1535.
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Ben het wel eens met Hans wat betreft de wissel.
Verder mooi geworden, lekker veel rij mogelijkheden.  :thumbup:

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Peter, blij dat het je gelukt is. Ik veronderstel dat je mijn 2 wissels dan ook niet nodig hebt. Dan kan ik ze misschien met iemand ruilen voor een 24671 (bocht) en een 24064 (recht kort stukje).
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hans,

ik heb geen wissels meer over nu, heb mijn inhaalspoor weggedaan om dit te kunnen maken. verder blij ik er af anders worden het enkel maar wissels zal het even laten bezinken hier, dat alles naar mijn zin is zo vind het wel ok hoor.

Ragoem,

Ik denk dat het hier bij blijft, ben blij met het resultaat nu even kijken of alles naar mijn zin is nu.

Stafmarklin,

heb twee wissels moeten wegdoen om dit te kunnen maken, heb nog wel bochtwissels liggen en kort stukje eens kijken naar de nummer of ik het nog heb.


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.

Toppie Peter  :thumbup:

En meteen weer meer plek voor scenery  :P
Daar kun je vanavond wel op proosten !

Nou is het een kwestie van rijden en proberen wat er kan en hoe je dat bevalt.

Grtz Tony
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Peter

Dank zij de vele fans heb je een heel mooi baantje gekregen  :thumbup:
Ben zelf nog lang niet zo ver maar zie hier weer mooie ideetjes  :)

Gr Alex 0850
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Tony,

Dank je wel voor het meehelpen ook, zal eens test doen met deze wissel en kijken hoe het mij bevalt.


Alex 0850,

Dankzij het forum heb ik zeker een prachtige baan gemaakt, stel maar vragen hoor en kijken en nadoen mag je altijd.

Iedereen bedankt voor het nadenken en helpen met mijn wilde plannen waar te maken hier, god zal jullie belonen met spek en bonen  >:-D >:-D
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hallo Peter,

Ziet er leuk uit zo met de aanpassingen op jou rangeerterrein, mede door hulp van mede forumleden. :thumbup:
Als ik je een tip mee mag geven zal ik alles even aansluiten, dan even de treinen gaan laten rijden. Want bij het test rijden zul je zien dat de aanpassingen ook
meer rij mogelijkheden opgeleverd hebben.
Breng je ook vast op nieuwe inspiratie want dat help bij mij zeker ook.

Succes met de verdere opbouw. :thumbup:
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hallo Wim N,

Dank je wel, heb hier heel veel hulp gekregen van het forum en vrienden. ik ga zeker eerst alles aansluiten en dan kijken, hoe mijn treinverkeer verloopt volgens mij komt het goed. moet even wennen aan al die wissels die er liggen, morgen de plaat eens mooi wegwerken.


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Mooi dat t allemaal gelukt is Peter, het "forum" is tevreden en jij ook (dat laatste is natuurlijk het belangrijkst) :D
Voordat je aan je -vaste- scenery gaat beginnen moet je eerst maar lekker veel proefrijden, rangeren en spelen. Dan kom je er pas achter wat je mist en wat je nog extra zou willen hebben, maar ook zaken die je weinig gebruikt en dus eigenlijk wel kunnen vervallen (bv bepaalde wisselverbinding).
Mocht je nog linkse wissels over kunnen nemen dan zijn er -zoals eerder aangegeven- nog 2 verbeteringen mogelijk, maar voor nu is t ff goed, dus rijden maar met die treinen :thumbup: >:-D
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Mooi dat je het toch gedaan hebt Peter!

Groetjes Dennis
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Citaat van: dennisreij op donderdag 24 september 2015, 11:15:46
Mooi dat je het toch gedaan hebt Peter!

Groetjes Dennis
Ja en... Dennis het heeft inderdaad een meerwaarde. :thumbup:
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Peter

Zoiets bedoel ik in bijlage, zou dat niet te realiseren zijn.
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Dat is wel een beetje wat ik ook bedoel Jörg, alleen ben je op de kopse kant van de hoofdbaan de rechte rail(s) vergeten. En in plaats van het meegebogen wissel zou je ook een gewoon links wissel 1 bochtrail verderop kunnen leggen. Het rangeerdeel heeft nu overigens een dusdanige afstand tot de hoofdbaan dat het waarschijnlijk ook mogelijk moet zijn om de bochtrail naar het voorste spoor (aan het eind van de wisselstraat) te vervangen door een links wissel waarvandaan een sierlijke boog terug naar de hoofdbaan kan.
Maar oké, Peter is nu eerst aan het proefrijden, en als alles naar zijn zin is kan hij altijd nog gaan "finetunen" ;) En bovendien is het Peters baan en als hij het zo goed vindt dan mag/moet hij het zeker zo laten, ook al zouden wij t misschien net iets anders doen O:-D
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Ben het met Jørg en Hans eens.
Zo zou ik het ook doen omdat je wat langere opstelsporen krijgt zeker 10 cm erbij en dat is nooit verkeert natuurlijk. :thumbup:
En het oogt ook mooier zo langs het rechte stukje bovenkant.
Maar Peter gaat eerst lekker proefrijden met zijn huidige situatie. :)
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Dus... Wachten mannen. We zullen het wel horen van Peter. Trouwens die wissel zal het ook niet maken hé Jørg. Ik heb Peter in post #1602 nog gevraagd of hij ze nodig heeft maar nog geen antwoord gekregen. Anders stonden we morgenvroeg iets na 8u aan zijn deur om ze te leveren.
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Volgens mij wil Peter ze graag hebben, hij heeft z'n inhaalspoor opgeofferd voor z'n rangeerterrein...
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Je hebt hiermee wel gelijk een mooie keerdriehoek bij als je met stomers rijdt.
maar ik mis toch wel het uithaal spoortje bovenin.

Mvg
koos
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Men ziet waarschijnlijk niet, dat de tafel er niet zozeer voor geschikt is om wat meer mogelijkheden te maken, want het is erg smal op dat stuk 8o

Niet echt de meest ideale plek om uitbreidingen te doen, maar dat uithaalspoor is wel te realiseren als je de bergen in de hoek weg haalt.

Als je aan die wissel een rechterwissel doet kan je ook nog uithalen zonder het verkeer te snijden, en dat lijkt me toch iets fijner in het verloop van het verkeer.

Het is aan Peter in hoeverre hij hierin mee wil gaan, want we kunnen wel ideeën blijven aanvoeren, toch zal ook de ruimte dit enigszins beteugelen.
Het gaat er ook om hoe je de ruimte die je dan hebt, goed in te vullen met je railplan immers je wilt ook nog ruimte over houden, voor wat scenery maar ook voor andere zaken dan alleen modeltreinen.

Ben benieuwd naar Peters antwoord ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hi,

Zo te zien op de foto kan hij makkelijk een (lang) uithaalspoor realiseren, parallel langs het hoofdspoor.
Dat moet dan uiteraard wel iets worden verschoven.

groet
Harald
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Peter heeft het te druk met lekker rangeren en spelen (hoop ik) en kan even niet meer reageren :P
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hallo Iedereen,

Wat en berg berichten hier, zoveel dat ik niet alle namen ga noemen hoor. maar alvast iedereen om te denken helpen met het ontwerp rangeerstation, was gisteren avond gaan stappen uitgegaan met een heel goede vriend. kwam deze morgen thuis dacht ga nog eens kijken, wat zag ik nu dat de achterste plaat flink beginnen doorhangen is  :( dus ik vlug al die sporen er af gedaan. heb dan ook heel de tafel ontruimt was gelijk een zooi die ik niet meer kon aanzien, heb alles weer terug gelegd maar anders heb nu langere stations sporen  :P morgen of zondag eens kijken of we de lade kasten beetje kunnen opschuiven, moet normaal lukken stonden vroeger ook tegen elkaar  :important: het rangeerspoor gaat beetje zijn oude vorm krijgen mijn BW sporen gaan iets langer worden merk ik wel  :D peter kruipt vandaag vroeg onder de dekens een kater hebben met trienen is niet zo best  :roll: foto's volgen

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
"een kater hebben met trienen " Dus jij hebt een kater met meisjes?  :)
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Haha Johnnytrein,


Jij weet het tenminste och als dat alleen maar is ben ik blij hoor.
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Zo spoorvrienden,

Vandaag een hele verhuis, kasten staan weer mooi achter elkaar. heb een kast dichter bij de treintafel gezet, 5 cm nu dus de plaat gaat niet meer doorhangen. de ander plaat die er was bijgezet word vervangen door een nieuwe, ook nieuwe balkjes zal morgen of maandag zijn, zal foto's plaatsen hoe het nu is.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Peter,
Nou, die foto's daar zitten we al langer op te wachten. Ik weet niet waar je het allemaal over hebt met die verhuizing? Ik zie het niet zitten, maar ik denk dat het allemaal met die 'kater' te maken heeft.  >:-D >:-D
Volgens mij moet jij wat balkjes onder de oogleden zetten om te blijven zien, hoe het nu gaat worden met jouw baan? >:-D >:-D >:-D Volgens mij zitten er in die 'pralines' allemaal alcohol en dar heb jij die 'K' van.!?
Maar het gaat goed komen, echt waar, vooral als Staf die rails komt brengen!

Suk6 jullie allemaal!
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Gerard,

Het is goed gekomen hier, heb enkele foto's gemaakt in die pralines geen alcohol hoor. dat zijn andere die lust ik ook graag, heb staf niet of nog niet gezien met de wissels.
totaal beeld van de baan,

kasten weer mooi op een lijn, veel beter zoon zijn fietsen op de kast.

dit stukje plaat ging deftig doorhangen, dus word vervangen door een nieuw met andere balkjes.

BW heeft ook gelijk mooie sporen gekregen veel beter.

draaischijf mooi ongedeeld plek genoeg om enkele stomers te kunnen zetten

zo dit was het dan zoals eerder vermeld, morgen of maandag de rangeersporen terug leggen.
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Tja Peter, Zie post 1602 en 1618! Vermits ik niet tijdig een antwoord heb gekregen, zijn wij rechtstreeks naar Werkendam (HIP) gereden. Ik woon aan de andere kant van 't stad en het is ook geen pretje om op de Antwerpse ring te rijden. Ik wil het volgende zaterdag (rond 08.30u) nog eens proberen op weg naar Houten.
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Staf,

Das helemaal niet erg hoor van die wissels, die zijn niet super dringend. wel fijn als je ze wil brengen, kunnen we samen beetje breinstormen over hoe en wat.
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Hoi Peter,

Leuke foto's. Ziet er goed uit je baan. Maar, berg je de fiets ook zo op als je zoon lekker door deregen en modder is gereden  :P

Groeten  Ronald  :)
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Hallo Peterke,

Net weer een paar pagina,s gelezen, man wat ga je hard  :)
Leuk dat er zoveel tips komen om het puntje op de i te zetten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Hallo Peter,
Ja, ja, toch bedankt voor die foto's. Hebben een goed beeld weergegeven van jouw situatie. Wordt prachtig mooi en nog voldoende ruimte, desnoods ga je naar boven en/of onderen van jouw baan. Dus: Laat Staf die rails maar komen brengen! >:-D
Die ring rond Antwerpen is toch niet zo heel druk! Je ziet wat auto's rijden, maar dat is alles! Neem de Franse mentaliteit eens over 'gewoon er tussenin zetten die auto' . Wat hen lukt, lukt Staf zeker >:-D
Suk6 bij het maken van jouw baan!
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Ronald,

Dank je wel voor het berichtje, moet eens kijken of ik de zoon zijn fiets ergens anders kan zetten.

@Peter Degeluidsman,

Dank je wel, ik krijg inderdaad veel hulp van het forum om alles goed te krijgen. zeker de i is heel belangrijk daar draait het om.

@Gerard

Het duurde even om de foto's te posten hier, wilde ook alles proper maken eerst hou van een nette tafel en opgeruimde hobby kamer.
Zie de wissels wel verschijnen hier, is geen haast bij heb nog veel te doen eer dat alles ok is hier.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
 :) Je bent lekker bezig.
En een opgeruimde tafel en hobby ruimte werkt wel zo prettig.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
(mij lukt het niet altijd  :D)

Citaat van: peterke33 op zondag 27 september 2015, 09:15:58
moet eens kijken of ik de zoon zijn fiets ergens anders kan zetten.
Als dat zou kunnen, zou het fijn zijn. De fietsen zijn niet helemaal op schaal.  :o) :o) :-)

Dirk-Jan
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Hoi Peter

Kan zien dat je een pintje heb gepakt alles ziet er  ineens zo keurig uit  :-)
Je baantje gaat ook de goede kant uit leg er super mooi  bij zo  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Ziet er weer keurig uit Peter, ga je er eigenlijk nog geluiddemping onderleggen? Lijkt me wel raadzaam om dit te doen voordat je de draadjes gaat aansluiten, al kost het wel weer Euro's... of heb je nog wat rubber schoenzolen over die je er onder kwijt kunt ;)
En voor de rest zijn we eigenlijk weer op het punt van inmiddels 100(!) reacties terug, of vergis ik mij :?
Groeten uit Lilleby, waar net een stel chinezen is aangkomen op 't station.
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 27 september 2015, 10:53:26
:) Je bent lekker bezig.
En een opgeruimde tafel en hobby ruimte werkt wel zo prettig.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
(mij lukt het niet altijd  :D)

Citaat van: peterke33 op zondag 27 september 2015, 09:15:58
moet eens kijken of ik de zoon zijn fiets ergens anders kan zetten.
Als dat zou kunnen, zou het fijn zijn. De fietsen zijn niet helemaal op schaal.  :o) :o) :-)

Dirk-Jan

Dirk-Jan

Dank je wel voor je reactie,
Persoonlijk vind ik een opgeruimde treintafel en er onder fijn om te werken, het duurt even alles mooi zijn plaatsje geven maar heb je daarna veel plezier van. die fietsen helaas ze kunnen voorlopig nog niet weg  :( :? maar staan niet in de weg dus  :)
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Citaat van: Alex 0850 op zondag 27 september 2015, 12:05:04
Hoi Peter

Kan zien dat je een pintje heb gepakt alles ziet er  ineens zo keurig uit  :-)
Je baantje gaat ook de goede kant uit leg er super mooi  bij zo  :thumbup:

Gr Alex 0850

Hoi Alex 0850

Wat een biertje al niet kan doen met je hobby, moet geen gewoonte worden hoor. ga het vanaf nu elke keer zo doen opruimen netjes houden, werkt zo fijn daarvoor heb ik ook die kasten gekocht.
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Citaat van: Hanzi op zondag 27 september 2015, 12:31:28
Ziet er weer keurig uit Peter, ga je er eigenlijk nog geluiddemping onderleggen? Lijkt me wel raadzaam om dit te doen voordat je de draadjes gaat aansluiten, al kost het wel weer Euro's... of heb je nog wat rubber schoenzolen over die je er onder kwijt kunt ;)
En voor de rest zijn we eigenlijk weer op het punt van inmiddels 100(!) reacties terug, of vergis ik mij :?
Groeten uit Lilleby, waar net een stel chinezen is aangkomen op 't station.

Hanzi,

Dank je wel voor je reactie, die kurk heb ik eens gelegd hier doet me niets aan het geluid. dit omwille ik maar met twee locs ga rijden en geen 5 of meer, en schoenzool die kan ik wel krijgen hoor inkoop prijzen dus lekker goedkoop  >:-D :thumbup:
Je hebt de chinezen toch bij aankomst, in Lilleby toch iets aangeboden pralines of zo  :D  :help:
Re: ekeren (city) hans V200.0 op bezoek vandaag was een leuke dag
Zo vandaag heb ik bezoek gehad van Hans V200.0,

Bij een tasje koffie lekker babbel gehad over digitale banen, en OK zijden we tegen elkaar dat gaat het niet worden.
Zijn even naar de baan gaan kijken samen  :), Hans vond het een mooie baan met vele fijne mogelijk heden.
Hadden het even over de draaischijf, dit omdat ze via een decoder van M digitaal word gemaakt . even gekeken of ze ook analoog ging, wel alles aangesloten en ze draaide niet  :( oei wat nu aan de hand. even de brug er afgehaald bleek er een draadje los  :O man toch een pak van mijn hart dat dit hopelijk het enige is, dus Hans moet nog eens terug komen  ;) gaan we het draadje solderen dan de draaischijf gelijk digitaal maken  :P als hij vrijdag komt zullen het lekkere frietjes worden  ;) want blijkbaar lust hij die graag  >:-D
Re: ekeren (city) hans V200.0 op bezoek vandaag was een leuke dag
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: ekeren (city) hans V200.0 op bezoek vandaag was een leuke dag
Hoi Peter,

Frieten lust ik wel hoor, met grote bakken tegelijk :-)

Maar die draaischijf was een geluk, dat we dat gebrek vonden met een controle check B)
Het is de blauwe draad van je motor van de brug, want hij ging niet meer rechtsom maar ook niet linksom :(

Nu zal ik nog eens langskomen om mijn soldeerkunsten eens te tonen aan jou, want behalve die brug herstellen wil ik je ook laten solderen aan de K-rail.
Zodat je zonder die opzichtige aansluitlippen verder kan :P

We hebben het over vele dingen gehad over pc besturing en of het wat voor jou zou zijn, maar we moeten ook eens beseffen dat er iemand is die zonder al die programma's zijn baan wil laten werken.
Digitaal je lok's besturen vindt je al genoeg, en daarvoor respect hoor want op dat punt slaan de meesten hier al door, om verder te digitaliseren
Maar jij niet Peter, je hebt me ook laten weten waarom, meerdere malen zelfs en daardoor weet ik wel waar je heen wilt met je baan.
Elke baan heeft wel punten die je kan verbeteren, maar als je er haast mee gaat krijgen loop je je zelf voorbij.
Dus nu rustig verder bouwen aan je baan, je hebt nog genoeg te doen en mijn handen jeuken nog steeds :D

M.v.g.

Hans V200.0

P.S. Was het al maar vrijdag :D
Re: ekeren (city) hans V200.0 op bezoek vandaag was een leuke dag
Hans als reddende engel.
Dan moet het helemaal goed komen.

Re: ekeren (city) hans V200.0 op bezoek vandaag was een leuke dag
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: ekeren (city) hans V200.0 op bezoek vandaag was een leuke dag
Hoi Gino,

Zie mezelf niet als engel hoor, maar als ik Peter kan helpen weer wat plezier in de hobby te bezorgen, zal ik dat echt niet na laten ;)
Immers wie wil nou niet een baan storingsvrij opbouwen?

Niet dat het altijd lukt want een foutje hier of daar is snel gemaakt, en we zijn blij dat de draaischijf niet door de controle kwam zonder het draadbreukje te ontdekken.
Heb je de baan dan net liggen zal je zien dat je draaischijf opspeelt, en zeker als je wat minder geduld hebt, is dat niet fijn :(

Voor niemand hoor laat dat even duidelijk zijn, want de kleinste dingen kunnen je soms dwars zitten, en daar wordt ook niemand vrolijk van.

Peter zal nu wel aan de opruim zijn geslagen, immers we hadden nogal wat spullen tevoorschijn getrokken, en nog een kleine wijziging aan de baan gedaan ;)
Dus ja toch nog wel leuk bijgepraat over vele dingen, en ook goed gegeten van de frietjes ;)

M.v.g.

Hans V200.0