Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Hier op deze pagina staat veel info voor wat er bij een stoomdepot hoort te staan ook een takkenloods.

>>het stoomdepot.<<
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Theo,

Dank je voor de reactie, ik heb het volgens mij wel goed gedaan. en zoals je zij het is en blijft fantasie baan voor iedereen beetje anders, en ik probeer toch zo goed als kan het goed te doen.

Hans,
Foto's zijn altijd fijn om de info goed te begrijpen.

Michel,

Wauw dank je wel voor de info, daar ben ik heel blij om kan ik het beter zo maken zoals je laat zien het stoomdepot. kan nu nog altijd veranderen, lijkt me fijner en leuker om het zo te maken achter elkaar zoals in het groot bedrijf zal het eens afprinten en de sporen leggen en kijken en vergelijken.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Graag gedaan Peter. :) :)
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 19 september 2015, 07:41:56
Hier op deze pagina staat veel info voor wat er bij een stoomdepot hoort te staan ook een takkenloods.

>>het stoomdepot.<<
Helder artikeltje Michel! Als je je daar een beetje aan houdt wordt t al snel geloofwaardig! :thumbup:
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen

Hier op deze pagina staat veel info voor wat er bij een stoomdepot hoort te staan ook een takkenloods.

>>het stoomdepot.<<



Helder artikeltje Michel! Als je je daar een beetje aan houdt wordt t al snel geloofwaardig! :thumbup:


Dus straks weer naar de tafel, en beetje sporen leggen heb al waterkraan kolenbunker. zandtoren moet ik nog kopen dieselepot heb ik ook al dus, zal ik het in K rail leggen of C rail heb ze beide dus.
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Zo Wil Michel even bedanken voor de link, terug naar de tafel straks beetje sporen verleggen. ga wel van C rail naar K rail gaan dit omwille het mooier gaat zijn rond de draaischijf, en ook het ballasten fijner gaat over komen.

THX Michel

Groeten Peter
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
En een slakkenkuil is wellicht ook makkelijker te maken met de K-rails.
Maak er wat moois van, rails leggen, beetje passen met de gebouwen, net zo lang tot t er goed uitziet😃 succes!
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Hans,

Een slakkenkuil van K rails maken weet het niet, of dat gaat lukken tenzij iemand er een deftig draadje kan aan solderen voor geleiding.
Heb dat ooit eens gezien, of kan het eens proberen met C rail zal het nog aanzien hoe en wat, dus vandaag verder aan de tafel gewerkt.
Zoals het linkje van Michel heb ik de sporen kunnen leggen, veel beter alles past heel mooi aan heb enkele foto's gemaakt hoe het nu is.
foto een uitloop spoor en twee sporen voor de BW mooi he  :P

foto twee de loods en enkele sporen voor onderhoud en slakkenkuil en takken en .....


Zo dat ik ook al klaar morgen of maandag het rangeergedeelte maken leggen.
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Volgens mij kan je de slakkenkuil van Faller ook voor 3-rail uitrusten... klikkie doen
Dan zit r wel een wat minder mooi strookje metaal in het midden, maar dat terzijde.
Zelfbouw hoeft niet per se solderen, als je een ijzerdraad maar strak over je kuil kan spannen...


Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Ziet er goed uit Peter zo vallen de puzzelstukjes meer en meer op hun plaats. :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Simon,

We vinden wel iets, om een slakkenkuil te maken. mss toch een C rail proberen te bewerken, of is dat niet mogelijk ? iemand daar ervaring mee.

Michel,

Dank je vind het ook beter zo, minder druk op en rond de draaischijf  :thumbup: heb net een zandtoren+ bijhorende bunker gekocht dus al 4 dozen om te lijmen  :D mijn winter gaat goed gevuld zijn zo.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Peter

Ziet er heel mooi uit zo al die sporen ben benieuwd op het eind plaatje als alles klaar is  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Hallo Alex0850

Dank je wel vind het ook heel mooi, was wel passen en leggen en hele puzzel maar het kwam goed  :important: denk nog aan een loods bij voor onderhoudswerken maar eerst veel andere dingen doen hier.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Hoi Peterke,

Ik zie dat er een spoor minder naar de draaischijf loopt, dit ziet er gelijk heel anders uit  :thumbup:
Gaat helemaal goed komen hoor  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.

Citaat van: peterke33 op zaterdag 19 september 2015, 19:14:52
We vinden wel iets, om een slakkenkuil te maken. mss toch een C rail proberen te bewerken, of is dat niet mogelijk ? iemand daar ervaring mee.

Het kan wel in C-rail, Peter, maar uit mijn hoofd weet ik niet precies wie het was hier die dat al een keer heeft gedaan...
Dan moet je de bedding en bielzen tussen je spoorstaven uit fresen o.i.d.
Als ik het tegenkom, dan laat ik het hier weten...
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Hallo Peter Degeluidsman,

Dankzij Michel, heb ik een linkje gekregen gelijk aan de slag gegaan. en weet je vind het echt beter zo, beter overzicht morgen eens lekker gaan knutselen aan mijn kolenbunker die komt eert. daarna water en tot slot de zandtoren eindelijk een droom baan, maandag rangeergedeelte klaar maken.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
We vinden wel iets, om een slakkenkuil te maken. mss toch een C rail proberen te bewerken, of is dat niet mogelijk ? iemand daar ervaring mee.




Het kan wel in C-rail, Peter, maar uit mijn hoofd weet ik niet precies wie het was hier die dat al een keer heeft gedaan...
Dan moet je de bedding en bielzen tussen je spoorstaven uit fresen o.i.d.
Als ik het tegenkom, dan laat ik het hier weten...

Simon,

Anders moet ik eens kijken voor een dremel te kopen, dan beetje testen met een rail. anders denk ik het er wel bij  :-) :-) komt wel goed eerst andere dingen aanpakken hier, en alvast bedankt voor het meedenken.
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij was het in de topic van Gerard  "Driehoven" van de slakkenput en ook heb ik het gezien bij Haradigi (Harald) zijn topic.
Spit die topics even door dan komt het zeker goed. ;)
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
de mooiste slakkenkuil is van peco; tezamen met afdekplaten van Weinert geschikt voor 3-rail
http://blaetterkatalog.weinert-modellbau.de//index.html?startpage=277

Cees
Re: ekeren (city) BW sporen beetje aanpassen dankzij Michel dank je daarvoor.
Hallo Cees,

Heb even gekeken, en staat wel een slakkenkuil in maar is dat niet andere rails ? of zie ik er nu echt naast, of word het toch zelf project.


Michel,

Zal morgen eens kijken op het forum, dacht harrald die slakken kuil had gemaakt zelf.


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar
Hoi Peter,

Lees dit draadje eens om wat ideeën op te doen.
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
Hoi Frank,

Dank je wel voor de link, kan ik wat mee.

Heb vandaag even mijn rails gelegd in C rail naar mijn draaischijf, nu twijfel ik wat het mooiste is C rail of K rail. er moet wel een slakkenkuil gemaakt worden dit gaat wel met C rails en niet met K rail even een foto van de twee.
met C rail

met K rail


groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
Hoi Peter,

omdat de baan ook uit C rails bestaat vind ik C rails het mooiste staan bij je.

Groetjes Dennis
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
Hoi Dennis,

Dank je wel weeral een stapje dichter bij de BW, nu even kijken of ik twee sporen beetje gelijk krijg dat voor mijn slakkenkuil te maken.


Groeten

Peter

PS; mail aangekregen verstuurd komt goed  :thumbup:
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
Foto 1 met de c-rails vindt ik mooier dan foto 2.
Maar jij mag het zeggen Peter jij hebt de beslissende stem hierin. ;)
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
Michel,

Weet je ik vind het nu ook veel beter, alles komt mooier over. nu alleen aan de draaischijf zijn enkele kleinere stukjes K rail in verwerkt, dat om het geheel mooi passend te krijgen kan gaan lijmen en verweren kolen bunker.  :D :D
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
Hoe de rails er uiteindelijk uitzien heeft hoofdzakelijk te maken met de afwerking die je toepast. Ik denk dat je met k-rails wat creatiever om kunt gaan qua ballast en (kolen-)vuil op zo'n BW.
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
Hans,

Ben ik me ook van bewust, maar als ik het zo zie is het wel een mooier geheel. geen snoepwinkel van verschillende rails, kwestie van ballasten daar ben ik nog niet uit maar komt wel.


groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
Hey Peter,
Ter inspiratie van een BW op een (te) kleine oppervlakte heb ik met een drone ff een luchtfoto gemaakt van mijn baan.
Toch is bijna alles aanwezig: kolen, zand, waterkolommen, watertoren, olie, locloodsen en draaischijf. Dankzij de zeer zuivere kolen uit de eigen mijn Charbon-2 is een slakkenkuil niet nodig ;)
Re: ekeren (city) BW is zo goed als klaar C rails of K rails.
hans,

Dank je wel, kan weer met een gerust hart gaan slapen deze nacht. heb kolen bunker water voorziening ook al, zandtoren+opslag komt ook nog dan enkel kraan nog+ de takken joehoe ikke blij.


Groeten ¨
Peter

PS; knappe lucht foto van je draaischijf
Re: ekeren (city) uitbreiding hier ......
Zo spoorvrienden,

Vandaag weer een leuke dag in de treinkamer gehad, heb rangsporen bijgelegd dus flinke uitbreiding. kan ik beginnen aan de draadjes weg te werken onder de tafel, heb ook enkele foto's gemaakt rangeer en totaal plaatje baan.
foto een rangeergedeelte.

foto twee andere kant rangeergedeelte.

foto drie het totaal beeld van de baan


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Peter

Mooie opstelsporen, maar waarom leg je die wissels niet andersom tzt met het afbuigende spoor aan de eerste wissel dan win je wat lengte om wagons op te plaatsen.
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hallo Peter,

Ik heb het zo gedaan bij mij in Michelstadt zoals Jørg het tekende.
Het ziet er dan wat rustiger uit dan met die bochtjes erin.
Hierbij een foto van mijn opstelsporen.
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Ik denk dat hij alleen maar links afbuigende wissel in huis heeft.
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Of te wel de 24611 ipv de 24612.
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Michel,

Dank voor je foto gelijk even aan de slag hier,

Jørg,

Sorry begreep het even niet helemaal duidelijk nu.

GTIBert

Heb de andere wissels ook in huis hoor zal ze dadelijk veranderen

Michel weeral bedankt voor de super info foto het word duidelijk nu.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Jørg,

Michel,

Dank je wel, de sporen komen nu veel beter over met dank daarvoor. heb ook gelijk nieuwe foto's gemaakt, gelijk een beter zicht nu  ;)


ook twee foto's met wissels+ sporen die ik nog heb liggen.



Zo dat was het voor vandaag, morgen weer een nieuwe dag om leuke dingen te doen.

Groeten
Peter
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Dit oogt veel beter Peter. :thumbup: :thumbup:
Veel rustgevender alleen de een na rechtse een 24188 erin doen dan staan alle stootblokken mooi op één lijn. ;)
Nogmaals het ziet er veel beter uit zo. :thumbup: :thumbup:
En je hebt nog rails zat voor nog een paar rangeersporen. :D
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Michel,

Inderdaad veel beter nu, ben weeral blij met de hulp van het forum. zal morgen eens stukje spoor veranderen, zodat alles mooi op een lijn staat. sporen ja kan nog wat uitbreiden maar heb geen plaats, en onder of boven liever niet zo is het  :thumbup: :thumbup:.


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hoi Peter,

Nog een foto van mij, ter inspiratie. Het gaat om de wissels bovenaan, aan het eind van het rangeerterrein.
Zo kun je wagons ook vanuit de andere kant loshalen en de loc om laten lopen.
Heb je meer te spelen.

Zou ook die plaat zo lang mogelijk maken.

Grtz Tony
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Tony,

Ook bedankt voor het tonen van je foto rangeerstation, uitbreiden langer gaat helaas niet, dit omwille van de zoon zijn fietsen op de andere kasten staan. scooter en fiets achter de treintafel staan, anders was het zeker de moeite om het zo te maken zoals bij jou.


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.

Ha Peter, ik zou op zijn minst proberen om met 2 wissels één omloopspoortje voor een loc te maken, net zoals je vooraan bij je station hebt liggen. Het voegt echt veel toe aan de mogelijkheden.

Grtz Tony
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Ja, en dan ook nog de bocht van het voorste spoor vervangen door een wissel met een kort opstelspoortje de andere kant op, daar kan je dan weer een loc klaarzetten. Zie ook de plaatjes in Michels en mijn topic :o)
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hans. :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hallo Peter,

om duidelijk te maken wat Tony bedoelt, Zie de foto's in mijn topic. Ik heb kopsporen en aan de kopkant wissels gelegd om een locomotief te laten omlopen. Zie klikkie doen
Zie ook het kopspoor om een loc neer te zetten, zoals Michel en Hans ook gedaan hebben.

Groeten,
Roel
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
En dan is het misschien ook nog mooier om het rechtse aftakwissel naar je rangeerterrein te vervangen door een linkse welke je dan legt op de plaats van de laatse bocht (bij het bosje zeg maar), je bent dan weer een extra kronkel rechts-links kwijt. Snapt u mij nog :?
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
En met de laatste suggestie van Hans kan ook je rangeersporen eerder beginnen net na de bocht heb je wat meer (10 cm) rangeerspoor. :) :)
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Hallo Iedereen,

Wat een fijne reacties, heren ik ga het even rustig laten bezinken hier. zal er eens rustig over slapen, denken hoe en wat ik kan doen. zoals Tony al aangaf een wissel steken achteraan, maar zie het wel vind het al mooi geworden achteraan komt wel iets te staan huisje en boompje beetje groen.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Geen slapeloze nachten krijgen he Peterke ;) daarom heb ik t ff oldscool met een sjabloontje voor je uitgetekend. Ik ken alleen de exacte geometrie van de c-wissels niet, maar t gaat om t principe. Je moet maar even passen en meten hoe je de wissels in de opstelsporen kunt plaatsen; meer of minder wissels kan natuurlijk ook. Het geeft wel een hoop extra rangeerplezier. Succes  :D
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) uitbreiding hier rangeersporen gelegd.
En, al denkende zat ik te denken dat je het locspoortje ook zou kunnen vervangen door een paar bogen naar een wissel terug op je hoofdbaan. Op die manier creëer je een keerdriehoek via opstelspoor 1 zodat je ook eens je treinen kunt keren en de andere kant op kunt laten rijden. Nog meer speelplezier >:-D dus tipp-ex erbij en opnieuw schetsen met onderstaand baanplannetje als resultaat: