Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ekeren (city) printplaatje BR23 geen pot metertje's te zien
Re: ekeren (city) printplaatje BR23 geen pot metertje's te zien
Peter

Dank je wel voor de link, maar vind geen meters om afrem en optrek vermogen te regelen.
Re: ekeren (city) printplaatje BR23 geen pot metertje's te zien
Deze zitten er ook niet.

De decoder is helemaal in te stellen met de CS2 .

Groeten Sander
Re: ekeren (city) printplaatje BR23 geen pot metertje's te zien
Sander,

Even een vraagje hoe stel ik die in AUB, kan bij instellingen lok wel afrem en optrek vermogen regelen. maar wat moet ik dan verder doen, moet ik het vast leggen of eerst programeer spoor maken.


Groeten
Peter
Re: ekeren (city) printplaatje BR23 geen pot metertje's te zien
Volgens mij druk je op het blokje met het locje en het pijltje naar beneden dan verschijn er in beeld dat de instellingen worden opgeslagen in de loc.
Re: ekeren (city) printplaatje BR23 geen pot metertje's te zien
Michel,

Dank je wel voor je hulp ook, hartelijk dank maar heb het draadje gevonden waar handleiding CS2 instaat. ga maandag eens aan de slag met mijn locs en sein.
Re: ekeren (city) printplaatje BR23 geen pot metertje's te zien
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: ekeren (city) printplaatje BR23 geen pot metertje's te zien
 :) Opletten dat je deze terug op "0" zet als je met digitaalprogramma gaat werken zoals I train ....

Groeten Freddy
Re: ekeren (city) printplaatje BR23 geen pot metertje's te zien
http://i55.photobucket.com/albums/g130/tgvke/bw03.jpg

Hopelijk lukt de foto, wil graag dit ongeveer gaan bouwen op een stuk van ongeveer 2.20 gaat dat lukken. heb ook even met M gebeld voor de waardes in te stellen van mijn MFX locs CS2, ik denk het te weten nu rijd geen koploper of I train.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Als ik je vraag goed begrijp Peter:
Je hebt bij voorkeur sporen om in te rijden (bunkeren o.a.) en daarnaast een spoor voor uit te rijden (of in te rijden zonder te bunkeren).
Het is gebruikelijk dat op de sporen waar de loc de kolen e.d. haalt, eenrichtingsverkeer wordt toegepast.
Dat is op zich wel logisch, want dat proces neemt soms wel even in beslag en als er een loc uit moet, heeft die er niet altijd de tijd voor om daarop te wachten.
Ik zou dan ook het onderste spoor daarvoor gebruiken, mocht je je aan het grootspoor willen houden  ;)
Zoiets zie je bij de buren dan ook hier: klikkie doen
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Hoi Peter

Je heb een mooi plan gemaakt ben benieuwd hoe het op je baan er uit gaat zien   :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Hallo Simon, Alex 0850

Dank je wel dat is inderdaad ongeveer wat ik gedachten had hier, denk nog enkele sporen aanpassen maar wil gelijk van C rails naar K rails gaan heb het even gelegd om een idee te krijgen vormen. ook of de draaischijf en loods goed staan, lijkt me wel ok denk ik nu waterhuisje heb ik al kolenbunker heb ik ook (enkel nog bouwen) moet nog bijkopen zand(toren) maar heb enkele foto's gemaakt van hoe het nu is zelf vind ik veel beter dan de eerste keer.






Zo denk dat alles wel ok is zo het schuine spoor is voor E locs, het spoor dat aftakt is voor ...... en vervolg nu de BW eerst in orde brengen.

Groeten
Peter


Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer

Hoi Peter,

Waarom ga je niet vanuit je station naar het depot met draaischijf ?
Houd je meer plek over en je kunt vanuit het station loc's wisselen.

Grtz Tony
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Hoi Tony,

Zat ook met die vraag, maar dan word mijn langste spoor weer wat korter. en daar wil ik mijn reinhgold zetten 1.60 is die  8o best lang, kan nog wel wissels leggen indien het nodig is bij de BW. er komen ook nog ontkoppel rails station, dan worden de locs richting draaischijf gereden.
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer

Hoi Peter,

Misschien wel slim , om met dit ontwerp eens een poosje te rijden en kijken hoe het bevalt.
Daar hoeft de draaischijf niet eens voor te werken, dat kun je er wel bij denken.

Grtz Tony
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Tony,

Zal morgen nog eens beetje sporen passen om uit de draaischijf te komen, om zo het station binnen te rijden.
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Hoi Peterke,

Het is passen en meten voor alles op zijn plek staat, gelukkig hoeft het niet in een dag klaar en kun je rustig kijken of proberen tot het naar je zin is.

Gaat vast goed komen  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Je hebt iig riant de ruimte om er een mooi geloofwaardig BW van te maken.
Goed bezig, lekker rails neerleggen, passen, meten, kijken, nachtje over slapen, net zo lang tot je tevreden bent, gebouwen erbij, nogmaals schuiven totdat je uiteindelijk jouw ultieme BW hebt :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
hoi Peter,

Misschien is het totaal overbodig of niet relevant maar een tijd geleden had ik ook problemen met het BW ontwerp.
Zie ook de link, en medespoorders hebben me toen enorm geholpen. vandaar .

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=50850.0
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Peter Degeluidsman,

Dank je wel was de eerste keer beetje te vlug met alles, al goed dat ik nog een plaat had liggen overschot 1.22 op 1.22 dus komt goed van pas nu.

Hans,

Dank je wel zal inderdaad en wil wel en grote BW willen maken, maar heb hier ook een station liggen van ruim 1 meter lang, gekregen van het vrouwtje dat moet ook op de baan komen.

RuudHO,

Dank je wel voor de info, best groot ook jou BW ga het zo goed als mogelijk nadoen passen meten schuiven en denken tot het mooi is.
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Hoy Peter,

Leuk om te zien, trekt een beetje op mijn layout. Ik heb ook zo'n L vorm waar ik de loods en draaischijf plan. Ik kom wel rechtstreeks van mijn station af.
Echter merk ik nu ook dat de sporen en de schijf der liggen, dat deze opstelspoortjes voor de bw wel echt aan de kleine kant zijn. een beetje omdat daar ook een berg met tunnelportalen moet komen.  wil het ook niet te druk maken. dus ben zelf ook aan het twijfelen.
Een closeup foto heb ik niet maar hier zie je het van ver.


Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Hallo zendesigner,

Wauw je baan plan mag er zeker wezen, knap hoor heb rekening gehouden met een toekomstige tunnel(berg) hier.de rangeer sporen komen achter mij te liggen, zo heb ik meer plaats om een mooie stad te maken.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW maken gaat dit lukken op een stuk van 2.20 ongeveer
Hallo Spoorvrienden,

Na lang zweten woelen en zuchten ben ik er uit, de sporen liggen helemaal naar mijn zin. ook dankzij Tony & Carl die deze nacht iets in mijn oor fluisterde Peter Peter ik ja Carl wat is er, je moet proberen toch een spoor te leggen van je draaischijf naar je station heb je inrijspoor en uitrijspoor. en deze morgen al vroeg begonnen 8.30 was ik al bezig toen ging het gelijk een trein, de sporen kwamen in mijn hoofd langs puzzelen passen leggen denken en het was er  :idea:  :thumbup: :thumbup: ben heel tevreden nu, dankzij jullie heb ik echt een baan om uren dagen weken maanden jaren plezier van te hebben, genoeg nu heb ook foto's gemaakt en die wil ik graag even laten zien aan jullie, er moet nog een klein stukje rail worden gekocht maar bederft mijn pret niet hoor.
eerste foto draaischijf is minder druk nu.

tweede foto even overzicht draaischijf en onderhoud sporen kolen water en zand.

foto drie overzicht BW is niet zo heel groot maar ben wel heel tevreden.

foto vier overzicht heel de baan komt nog stuk rangeer gedeelte bij.


Groeten
Peter
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .

Hoi Peter,

Nou snap ik, waarom Carl gisteravond in razende vaart met zijn Mercedes vertrok !
Zal je op deze manier meer speelplezier opleveren  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grtz Tony
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Peter,

mooi opgelost.
Ziet er goed uit.

Wim
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Tony,

Ik dacht al dat ik piepende banden had gehoord,  8o inderdaad merk het nu al als ik naar de baan en sporen kijk.
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Wim,

Dank je wel dankzij het forum, heb ik een veel leukere baan nu.



PS; als je zin tijd hebt mag je altijd eens komen leren airbruchen hier.
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Mooie oplossing met de stationsaansluiting er bij.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Ragoem,

Dank je wel, al goed dat ik nog bocht wissels had liggen. zo verlies ik niet te veel groot spoor.  ;)
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Zie je nou wel dat t past en kan, Peterke :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gaat een mooi BW worden! :D
Alleen dat schuine spoor voor je e-locs/treinstel vind ik een beetje vreemd liggen daar; zou je daar niet beter een 4e stationsspoor mee kunnen maken?
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Hans,

Het gene ik wel BV kan doen, is daar een opstel spoor maken voor E locs. niet laten doorlopen maar doodlopend, kan het nog altijd wegdoen alles kan nog.
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Je bent lekker bezig Peter. :thumbup:
Ziet er goed uit zo. :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (city) BW sporen liggen er ben heel blij .
Michel dank je wel, heeft me bloed zweet veel zweet gekost om dit zo te krijgen  :D :D :D nene geintje. morgen nog klein spul gaan kopen in de Marklin winkel en kunnen weer verder.
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Heb even het spoor beetje aangepast, nu even kijken voor de uitbouw voor de rangeersporen. of beter ze ergens mee in de baan verwerken, ben er nog niet helemaal uit hoe en wat te doen.


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Peter

Zie dat je nog steeds aan het puzzelen bent maar de foto's zien er zeer goed uit  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Hallo Alex0850,

Morgen naar de Marklin winkel hier, voor het ontbrekende stukje rail en nog Twee doosjes rails van K naar C rail. dan zien hoe we het rangeerstation gaan aanpakken.

Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Peter,

Als ik die laatste foto zie dan zou ik het linkse spoor weer terug de hoofdbaan op laten gaan. Hiermee creëer je een inhaalspoor.

Gr. Dennis.
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Dennis,

Wel was dat ook aan het denken, heb een trein E loc BE loc met 3 wagons achter dan kan die daar wachten. en ook andere locs kleinere stammetjes die er oppassen kunnen wachten.

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Op het gemakje aan kom je er wel Peterke  :)
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Citaat van: dennisreij op donderdag 17 september 2015, 22:02:22
Peter,

Als ik die laatste foto zie dan zou ik het linkse spoor weer terug de hoofdbaan op laten gaan. Hiermee creëer je een inhaalspoor.

Gr. Dennis.
.
Dat is inderdaad beter, nu moet je altijd achteruit je hoofdbaan op en anders kan je gewoon doorrijden. Gaat wel ten koste van stukje lengte, hopelijk blijft het lang genoeg.
Lekker doorpuzzelen, komt goed! :D
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Gino,

Dank je wel doen rustig verder hier, zijn er bijna uit dus gaan de goede kant op.

Hans,

Was dat ook aan het denken, moeten inderdaad de locs met wagons of enkel de locs wachten.
Komt ook beter over kan ik in die bocht een mooi bergje maken.  :idea:
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Hoy,

Inderdaad zelfde problemen als ik had/heb. De laatste iteratie is een mooie oplossing. voor de rest dezelfde opmerking als Hans en Dennis.

Doe zo verder zou ik zeggen :-)
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Hoi Peter,

Sluit me aan bij mijn voorgangers, ziet er goed uit.
Zeker als je er een inhaalspoor van kan maken.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Zendesigner

Dank je wel een treintafel is nooit groot genoeg  :P heb het goed uitgewerkt gekregen, nu heb ik een baantje waar ik mee kan spelen.

Ragoem,

Dank je wel heb het deze morgen nog vlug even veranderd, zo kan er een trein meer staan of een ontkoppel rail. morgen ga ik aan mijn rangeergedeelte werken, dit komt helaas kan niet anders achter mij te liggen maar daar maak ik een stuk industrie, volop plannen voor mij en dromen  :D
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Vandaag even naar de winkel geweest, al beetje spulletjes gekocht voor de BW. heb ook rails gekocht van C naar K helaas maar een doosje, heb er twee nodig allee 3 sporen maar zijn altijd per twee  :( . dan beetje verder gedaan aan mijn uitbreiding rangeerstation, al goed dat ik nog platen over heb, morgen balkjes laten zagen dan zet ik zelf de zaag in de platen dan kunnen we verder joehoe  :P
aanbouw rangeergedeelte word ongeveer 2 meter lang.

de BW is compleet dus morgen de draaischijf laten passen  :P :P


Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Hoi Peter,

Dat wordt erg imposant zo'n rangeergedeelte van 2 meter. Ben erg benieuwd hoe het er straks uit komt te zien. Wordt zeker mooi. Groetjes,

Henk
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Hoi Henk,

Dank je wel, ga niet alles vol sporen leggen hoor wil ook beetje senario plaatsen anders word het te ......



Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen

Hoi Peter,

De speelmogelijkheden worden steeds groter zo  :thumbup:
En je enthousiasme ook, zo te lezen  :-)

Heerlijk om te volgen weer !

Grtz Tony
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Hoi Tony,

Dankzij het forum, ben ik weer volop bezig hier, heb nu dingen zat die ik kan doen met de baan.
Als het echt te koud word, heb ik hier enkele leuke bouwdozen liggen om te lijmen verweren.
Vervelen ga ik me zeker niet doen de komende maanden  :P

Groeten

Peter
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Hoi Peterke,

mooie ontwikkelingen die je maakt :thumbup: :P en ga zo door.
Even toch een kleine opmerking dat heel vaak een takken loods vergeten wordt die juist één van de belangrijkste onderdeel is van de stoomlocs n.l daar hiermee de ketel ermee wordt schoongemaakt alvorens ermee wordt gereden.(De gehele stookruimte wordt hiermee schoongemaakt van achtergebleven resten)
Zelf plaats ik alle onderdelen die met onderhoud van stoomlocs te maken hebben rondom een locloods.wat alles heel origineel maakt in het geheel :P
Peter ik heb zelf ook maar een fantasiebaan hoor maar laat niets ontbreken bij onderhoud van stoomlocs dat vindt ik dan wel belangrijk hierin maar ieder zo zijn eigen ideeën erover hoor en is alleen maar even een hint.
Blijf je volgen hoor en alle beetjes helpen succes :thumbup: :-)
Mvgr, Theo.
Re: ekeren (city) BW sporen liggen ben blij dankzij het forum THX iedereen
Heb jij misschien een plaatje van zo'n takkenloods Theo?