Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het werkvolk heeft zijn intrede gedaan op het fabriek.
Ziet er goed uit Peter. Echt een heel geheel geworden :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Het werkvolk heeft zijn intrede gedaan op het fabriek.
Hi Peter,

Leuk gedaan hoor.  :thumbup:

groet
Harald
Re: (Ekeren City ECOIL) Het werkvolk heeft zijn intrede gedaan op het fabriek.
Hi Peter,

Ziet er steeds realistischer uit.
Nu met de harde werkers helemaal.
Mooi gedaan!

Gr.Wim
Re: (Ekeren City ECOIL) Het werkvolk heeft zijn intrede gedaan op het fabriek.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het werkvolk heeft zijn intrede gedaan op het fabriek.
Mooi gedaan Peter  :thumbup:

Fijn dat ze in belgie nog zoveel volk op een fabriek hebben, wij lopen meestal alleen  ;)
Re: (Ekeren City ECOIL) Het werkvolk heeft zijn intrede gedaan op het fabriek.
Ziet er mooi uit Peterke, brengt toch net weer wat extra sfeer op de baan.
Laat ze maar niet te hard werken anders gaan ze wellicht staken.
Gr henk
Re: (Ekeren City ECOIL) Het werkvolk heeft zijn intrede gedaan op het fabriek.
Dag Peter,

Ik heb net enkele weken vakantie achter de rug, vandaar nog een late gelukkige verjaardag gewenst.

Ik zie dat de personeelsdienst van Ecoil niet heeft stilgezeten deze zomer.  Een goede en veilige productie gewenst.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het werkvolk heeft zijn intrede gedaan op het fabriek.
Het ziet er erg mooi uit met wat personeel.

mvg Frans
Re: (Ekeren City ECOIL) Het werkvolk heeft zijn intrede gedaan op het fabriek.
Hallo Spoorvrienden

@Michel
Dank je wel hoor, het maakt het wel af het werkvolk.

@Roel
Dank je wel
Inderdaad het werkvolk is zeker mooi, en mooie aanvulling.

@Tom
Dank je wel, helaas staan deze stil
Het is zeker een mooie aanwinst, het fabriek staat en vult het dode plekje mooi op.

@Peter Degeluidsman
Dank je wel ook, inderdaad normaal moeten ze helm op hebben
Het zijn toch preisers uit de bouw hoor

@Hitmaan
Ja je kan niet alles willen hebben, ik zie veel door de vingers zo blijven te tevreden en blij
En als zij dat zijn ik ook dan is er geen probleem

@ceess
Dank je wel
Inderdaad het fabriek staat eindelijk op de baan (foto's volgen)

@Koen
Dank je wel ook,
Het is inderdaad een mooi complex en ik ben er heel fier op.

@Harald
Dank je wel voor het mooie compliment

@Wim
Dank je wel ook
Inderdaad het werkvolk maakt het wel af, ga niet veel meer doen anders word het te veel.

@Barry
Ik heb heel goed werkvolk, en die komen graag bij me werken.

@Henk
Dank je wel
Het geeft gelijk een ander affect hoor, het fabriek staat eindelijk en ja is mooi beeld.
Nee hoor hard moeten ze niet werken van mij, en krijgen een mooi loon.

@iVanDL
Dank je wel voor de late verjaardagwensen (beter laat dan nooit)
We hebben zeker niet stilgezeten hoor, een zomerstop zit er niet in de productie gaat deze week nog van start.

@Frans.m
Dank je wel inderdaad wat personeel al niet doet op een fabriek.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het werkvolk heeft zijn intrede gedaan op het fabriek.
Zo eindelijk staat het fabriek op zijn plaats op de baan, woensdag ga ik aan de slag voor alle verlichting aan te sluiten.









Deel 2








Als later de dag en nacht verlichting werkt, gaat het een mooi geheel worden.
Ik ben er nu al heel fier op, en er komt ook nog groen langs het fabriek en ballast.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Daar mag je best fier op zijn Peter, het is weer een juweeltje op je baan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Het heeft een mooi plekkie gekregen.  :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Fantastisch mooi. De betonplaten zijn geweldig.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Dat ziet er zeker mooi uit. Met veel plezier heb ik de opbouw gevolgd, Peter. En het resultaat van al die noeste arbeid mag er zijn!

Groet,

Peter
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Peter,

De fabriek is heel mooi geworden en staat mooi op je baan.
Heb je ook een overzicht foto waar er meer om de fabriek heen te zien is ?

Groet Michel
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Staat er goed!  :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Won, prachtig, Peter!
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Hoi Peter,

Als ik het goed zie, ligt je fabriek bijna/dicht tegen je station.
Ik zou proberen die afstand zo groot mogelijk te maken en er eventueel ( als er plaats voor is ) nog een bomenrij tussen te zetten.

Grtz Tony

Zou je eens wat foto's kunnen plaatsen, waarop ook meer van de baan te zien is ?
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Peter, het is fantastisch. Ik ben benieuwd naar de plaatjes in het donker.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Peter

Het is echt mooi geworden nu nog op je gemak de verlichting en de omgeving afmaken
dan heb je weer een leuk hoekje op je baan  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
@Peter Degeluidsman,

Dank je wel, ik ben er zeker heel trots op dit mag inderdaad gezien worden.

@Henk

Het is net of het is er voor gemaakt, dat plekje voor het fabriek.

@chrissie1

Dank je wel, met enkele tips van het forum

@Peter

Dank je wel, en blij te lezen dat je bouw hebt gevolgd. Het is inderdaad heel mooi ben er zelf ook trots op.

@Michel

Dank je wel, het fabriek heeft een mooi plekje gekregen valt net nog binnen de industrie.
Foto's van het geheel komen er morgen aan, dan is als het goed is de verlichting ook aangesloten.

@Koen

Dank je wel het is net of is er voor gemaakt die plek.

@Roel

Dank je wel hoor

@Tony

De afstand valt heel goed mee hoor, 8cm is er tussen stations plaat en plaat fabriek.
Heb naast het station nog enkele cm's om een parking of iets anders te maken.
En ja hoor er komt zeker nog een strook groen met bomen tussen station en fabriek.
Foto's die maak ik morgen even voor jullie, dan hebben jullie een idee van hoe en wat.

@Kees

Dank je wel, als morgen de verlichting aangesloten is dan post ik foto's bij nacht en dag licht.

@Alex

Dank je wel, het is zeker heel mooi geworden het overtreft mijn stoutste dromen
De verlichting gaat morgen aangesloten worden, dan is dit ook weer klaar en langzaam maar zeker komt het tot een goed einde.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Ben benieuwd naar de foto's, Peter !

Normaal gesproken staan zulke fabrieken ver van de stad en niet er middenin, vandaar mijn vraag.
Weet (nog) niet wat ik er van moet denken dus  :?

Grtz Tony
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
In belgie zijn nog veel fabrieken in woonwijken te vinden hoor, dus het kan wel  O:-D

Mooi gemaakt Peter   :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Tony

De foto's komen er zo meteen aan, het Fabriek staat niet echt in de stad.
Heb nog plaats genoeg om een mooi serie bomen te planten.


Barry

Dank je wel

Inderdaad hier in Belgie vind je op sommige plekken nog fabrieken, in woongebieden.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Tony & Michel

Die hadden gevraagd om overzicht foto's van het fabriek en omgeving, dus bij deze heb ik die even gemaakt.


In de spie en tussen station en fabriek komt groen en bomen.

Kan 2 mooie groene zones aanbrengen zoals jullie kunnen zien.

overzicht foto station en industrie mooi he ik ben heel tevreden met het gene ik al gemaakt heb.
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Thnx voor de foto's, Peter  :thumbup:

We zullen maar zeggen, dat het een limonadefabriek is  :D

Grtz Tony
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Tony

Graag gedaan hoor, een limonadefabriek  8o kan ik er dan niet beter een koekjesfabriek van maken  :-)
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Dan maken ze daar het beslag zeker  O:-D
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
chocolade-raffinaderij?. >:-D
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
 B) Peter, je limonade koekjes beslag chocolade fabriek(doorhalen wat niet van toepassing is) raffinaderij staat daar prachtig. :thumbup:
Tis nou eenmaal voor de modelspoorder woekeren met de ruimte, helemaal realistisch word het toch nooit. O:-D
En inderdaad, met een rij mooie dikke bomen maak je toch een soort van afscheiding, dus dat is wel een goed plan. 8)

Dirk-Jan
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Als er maar geen GenX waterlozingen zijn of kwalijke uitstoot van gassen zal het wel meevallen.
Hier in Dordrecht staat ook zoiets en niet ver van een woonwijk waar ik gelukkig niet woon en naast de golfbaan Merwelanden waar iedere dag veel mensen een rondje van 18 holes gezond in de buitenlucht lopen.

Je zou er misschien ook een golfbaan bij kunnen maken in die driehoek, daar flikkeren ze in het eggie toch grond over de vergiftigde bodem en het gras groeit er welig op. :)
Wie weet komt dan ooit Tiger Woods een Major daar spelen.



Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Peter,

Bedankt voor het kijkplezier van je prachtige foto's. :) :thumbup:
De fabriek is een pareltje op je baan en staat erg mooi daar en net wat sommige andere forumleden schrijven een dikke rij bomen ernaast en niemand ziet de fabriek meer.

Groet Michel
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
 @citaat ruiken is ook genoeg  :D
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Peter, mooie foto's gemaakt en het was werkelijk een genot om ze te bekijken :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
@Tony

We zullen het maar op een chemie fabriek houden niet.

@Henk

Dan ga ik veel volk krijgen als dat hier gaat draaien.

@Dirk-Jan

Inderdaad we willen allemaal een mooie baan, en met mooie gebouwen ook al staat er een fabriek op soms.
Plaats gaan we allemaal te kort hebben, hoe groot je baan ook mag zijn Tony kwam al even geleden met het idee van daar bomen te planten en dit was ook mijn bedoeling.

@Tom

Wat was er eerst het fabriek of die mooie dure golfbaan ?? een golfbaan daar, dat gaat echt een misser worden vrees ik Tiger Woods mag altijd een bezoekje komen brengen hier.

@Michel

Graag gedaan hoor, zo heeft iedereen en idee van hoe en wat er kan en nog moet komen
Dank je wel hoor, ik ben ook heel erg trots dat ik heb gebouwd, bomen komen er zeker nog langs denk ze zelf maken deze keer.

@Tony

Ik zet er speciale reukfilters op die naar roze blaadjes ruiken  :-)

@Henk

Dank je wel, en heel graag gedaan ik ben ook blij dat jullie genieten van de foto's
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Dag Meneer Peter,

Ja nu moeten we Meneer zeggen, als CEO van zo'n fabriek,
het ziet er weer prachtig uit, nu nog wat groen links en rechts mss een parkeerplaats voor de auto's van het personeel dat op het fabriek werkt, wan die parkeren niet op de site zelf, dat zou te gevaarlijk zijn
je zou dan de parking ook wel met eenzelfde omheining kunnen maken als het fabriek zodat het ook zichtbaar bij het fabriek hoort de parking

grts Freddy
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Dag Peter,

OP zich is de fabriek een prachtig zicht, net zoals je station, ... maar ik vind het eerlijk gezicht niet zo mooi wanneer ze zo dicht bij elkaar staan.  Is er geen andere locatie op je baan waar je de fabriek kan neerzetten? Zo blijven de beide gebouwen hun pracht bewaren ('t is maar mijn gedacht).
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
@Freddy

Ollaa Mijnheer Peter  :D ik ben maar gewoon hoor, hoewel die Mijnheer Peter mij ook wel aanspreekt  :-)
Dank je wel hoor, er komt zeker groen bij links en rechts. De parking dat word iets voor later eerst even alles aansluiten verlichting.


@iVanDL
Dank je wel, helaas ik heb echt geen mooie plaats om dit mooie fabriek te plaatsen.
Heb nog wel plaats over op de baan, maar daar komt de stad en dat wil ik ook zo houden.

Als er bomen naast het fabriek staan, word het weer een ander zicht en dan valt het minder op.
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Dag Peter,

Het is een mooie fabriek. Je hebt ook een mooi station. Die twee zo dicht bij elkaar zou je in het echt niet zo tegenkomen. Alleen al het gevaar voor een ontploffing en dan zo heel dicht bij een heel groot station....

Een suggestie van mijn kant: kan het geplaatst worden in de hoek waar je de elektriciteitscentrale hebt staan? En eventueel die centrale wisselen met de plaats van de fabriek? Ik heb geen idee of het qua maatvoering past.
Lukt dat niet, dan zou ik proberen het zo ver mogelijk van het station te plaatsen. En wellicht een optische scheiding met bijvoorbeeld bomen aan te brengen.

Het is bedoeld als een beetje meedenken, hoor. Het is jouw baan en jij hebt het beste zicht op de mogelijkheden.

Succes!

Hartelijke groeten,
Roel
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai

Hoi Peter,

Dit zou ook een idee kunnen zijn ( zie foto ).

Simpel te maken; lat tegen de muur en losse plaat erop  :P
Wordt je baan ook nog wat groter en krijg je nog meer dieptewerking.

Ik denk maar hardop mee.......

Grtz Tony
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
@Roel

Dank je wel,

Ik begrijp jou heel goed, dat het mss niet echt mooi overkomt. Maar een verhuis is helaas niet mogelijk, het staar net nog binnen het industrie terrein. Die rij bomen die gaan er zeker komen hoor, ik wil eens aan de slag met zeeschuim boompjes.

@Tony

Dank je wel voor het meedenken ook, ik ben ook iemand die tips en tricks aanneemt.

Maar helaas achteraan een uitneembaar stuk maken, is geen optie ga het niet doen word ik niet gelukkiger van vrees ik.
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Hoi Peter, in Zaandam staat de koekjesfabriek (was Verkade, nu Tate en Lyle) ook midden in een woonwijk hoor! Daar zijn regelmatig grote tankauto's te zien. Kan best dus!

(Over veiligheid van fabrieken in woonwijken kunnen we in Nederland best iets vertellen, bijvoorbeeld over een vuurwerkfabriek in Enschede)

Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Hoi Frank

Inderdaad ik dacht ook dat er fabrieken staan in woonwijken, mss niet zo dicht bevolkt maar ze zijn er wel.

Oei ja als ik de beelden zag op tv van die ramp in Enschede
Re: (Ekeren City ECOIL) Het fabriek staat eindelijk op zijn plek
Citaat van: peterke33 op dinsdag 14 augustus 2018, 15:42:20
overzicht foto's van het fabriek en omgeving, dus bij deze heb ik die even gemaakt.
De oude energiecentrale van Den Haag lag ook midden in de stad.
Bron afbeelding ===> klik
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Er is weer hard gewerkt in Ekeren, de  fabriek verlichting is aangesloten hierbij 2 delen foto's bij dag licht en bij nacht licht.
Foto's bij dag licht







Foto's bij nacht








Het wacht hokje moet ik nog bewerken met zwart papier, het schijnt helaas te fel door.
Re: (Ekeren City ECOIL) Foto's op verzoek van Tony & Michel jullie vragen ik draai
Wim

Dank je wel, blijkbaar is het dan toch niet zo raar, dus het fabriek staat hier dus mooi op zijn plek.  :-*
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Hoi Peter,

Je moet het zelfs niet zo ver zoeken. Ik woon in Melsele, op 500 meter in vogelvlucht van BASF/EXXON, en er staat nog een half dorp tussen ons twee.
Er zijn rond Antwerpen genoeg treinstationnetjes vlak bij industrie...

Het ziet er in alle geval netjes uit ;)
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
 @citaat Zo klets je alles recht. :D

Wat blijft is dat er een kraakinstallatie naast een station staat. Er zit een centimeter of 20 - 30 tussen. Van mij mag het, het is Peterke's lol maar het is een beetje raar....... ;)
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Ik zit zo te kijken naar foto 2 en ik vindt iets niet mooi aan je baan.

Dat is namelijk de witte muur.

Ik zou de kleur wat donkerder doen. Het leid niet te veel af van de rest van je baan.

De update is prachtig, maar denk er eens na om dit te veranderen.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
@Karl

Dank je wel inderdaad zie ook maar naar doel, daar is zelfs een kerncentrale die in woongebied lag.

Melsele is niet ver van Ekeren als je tijd zin hebt ben je meer dan welkom op de koffie thee of frisdrank.

@Ben

Ik weet dat sommige denken van hmm en andere vinden het dan weer heel erg mooi.
Het is inderdaad mijn lol en dat heb ik zeker hoor, en het is mijn eerste baan dus moet nog veel heel veel leren.

@Tony

Ik kan dat later nog doen, het waren eerst gewone bakstenen muren en dat was nog erger dan nu.
De afleiding valt heel goed mee, ik kijk naar mijn locs en mijn (baantje)

Dank je wel voor de complimenten.
Re: (Ekeren City ECOIL) de verlichting is aangesloten met dag en nacht verlichting
Yep, rechtkletsen zijn we goed in :D

20-30cm is een meter of 250 zeker in het echt.
Hier een voorbeeldje dan, zonder rechtkletsen:

Klik naar Google Maps

station op 50 meter van chemisch fabriek met olie raffinage. Ok, geen kraker, maar wel zware chemie daar hoor, met zeer explosieve grondstoffen...

Soit, Zoals ik al eerder zei, het blijft Peter zijn fantasiewereld. Als hij het maar goed vindt... O:-D


Edit Frenkievee: link sterk ingekort.