Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: (Ekeren City ECOIL) Er kwam gisteren een pakje binnen van Fallerstore.
Heb vandaag mijn lichtmasten geplaats rond het fabriek, en die even aangesloten op de 12V voeding.
En het resultaat is echt verbluffend mooi, nu nog wat details en het hekwerk plaatsen tussen de slagbomen.





Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
In een woord, geweldig Peter :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
zoals je zelf al aangeeft: verbluffend mooi......
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
@ceess

Dank je wel voor de  :thumbup: :thumbup: nu nog afwerken  :)

@Henk

Ik ben echt heel tevreden en vind het erg mooi zo
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Ziet er echt heel mooi uit Peter!
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Héél fraai Peter :important:
Maar waarom is het kantoortje onverlicht?
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Het is alleen de straatverlichting die aan is als test Wim ;)
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
 @citaat :oops:
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
 B) Peter, dat ziet er goed uit. :thumbup:
Met de andere verlichting in de raffinaderij zal het een hoop licht geven op je baan, heb je zonnepanelen voor al die stroom? :o)
En waren de frikandellen lekker? :P

Dirk-Jan
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Hi Peter,

Dat is erg mooi.
Ga je het nog wel ietsjes "vervuilen" want nu is het wel erg clean.

groet
Harald
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Het is een nieuw opgeleverde fabriek Harald.
Alleen moet de burgemeester het lintje nog komen knippen ;)

Ik vind het resultaat erg indrukwekkend geworden Peter.
Ik ben echt curieus naar de definitieve plaatsing op de baan, inclusief weegbrug, en met al het licht aan B) B) B)

Het zal inderdaad wel leuk zijn om met de tijd de fabriek wat te laten leven zoals Harald hier aangeeft.
Wat bandensporen, aanslag op de tank, enz.
Maar eerst de fanfare, het lintje en de burgemeester!!!
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Peter,

Wat is het terrein van de fabriek mooi verlicht netjes gedaan hoor. :) :thumbup:
Zal straks als de verlichting van de fabriek zelf ook brandt een prachtig gezicht zijn op je baan echt een mooie aanwinst op je baan. :)

Groet Michel

Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Nog even een reactie op de weegbrug,
in het grijze verleden heb ik in europoort op een plantaardige olie raffinaderij gewerkt en bij het laden werd de vrachtauto op de weegbrug gezet
gewogen en daarna gevuld aan de hand van het max gewicht

dus de weegbrug kan dus ook bij het laadplatform

dus peter keuze genoeg


Gr Ed
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
@Koen
Dank je wel

@Wim
Dank je wel ook,
Dit was even een test voor het terrein verlichting.

@Karl
Inderdaad even een test

@Dirk-Jan
Dank je wel ik vind het ook erg mooi zo en goed verdeeld het licht.
Als alles gaat branden, daar ben ik ook nieuwsgierig naar en oei zonnepanelen oonnee vergeten
De frikandellen waren heerlijk hoor.

@Harald
Dank je wel,
Of ik het echt ga vervuilen het fabriek zelf, deze keer niet het is net opgeleverd en gebouwd.
Kan mss wel het asfalt beetje aanpakken met wat zwart, maar dan niet te veel.

@Karl
Inderdaad het net nieuw gebouwd en opgeleverd, en niet alles moet er vuil uitzien ook sommige gebouwen kunnen mooi proper onderhouden zijn.

Dank je wel hoor, ik ben ook erg tevreden en dat ik er fier op ben ja zeker weten
als alles goed gaat hoop ik volgende week het geheel aangesloten te hebben en alles te laten branden.

Er moeten nog details bijkomen, de omheining vooraan nog plaatsen er moet nog licht komen in het kantoortje.


@Michel
Dank je wel het is nu een geheel aan het worden, zo had ik het in gedachten toen ik de verlichting masten bestelde.
Denk dat het zeker gaat opvallen als alles klaar is en alle verlichting brandt, weer een mooie aanwinst  O:-D

Eddyflame

Dank je wel dus mss de brug dan in het midden plaatsen, zodat volle en of lege vrachtwagens kunnen gewogen worden.
inderdaad keuze genoeg blijkbaar, eerst even het fabriek afwerken dan zien we verder waar de brug komt
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
De verlichting staat er mooi bij Peter, wat een plaatje  :thumbup:
Leuk om dit stukje scenery iedere keer te zien groeien in kwaliteit.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Peter

Dank je wel, het doet me goed al die lovende woorden.
Geeft me nog meer extra moed, om het nog mooier af te werken.
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek

Hoi Peter,

Glazen stolp erover en op je nachtkastje zetten als sfeerverlichting  :idea:

Grtz Tony
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Hoi Tony

Nene hoor het fabriek gaat lekker op de baan komen, en niet onder een stolp kan mss mooi zijn maar
op de baan gaat het mooier zijn.
Re: (Ekeren City ECOIL) Even de lichtmasten aangesloten op 12V van het fabriek
Lekker verder gedaan aan het hekwerk, de slagbomen staan op hun plaats ook.
Had nog 2 mooie kleine berken liggen, en die komen dan weer mooi van pas hier.


hekwerk

de berken bomen in de hoek.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Hey Peter,

weer een mooi resultaat is het geworden de fabriek met gans de randattributen erbij, mag je best fier op zijn  :thumbup: :thumbup:
misschien een kleine opmerking , maar het is misschien een vertekend beeld of dat de invalshoek van de foto iets verkeerd zit, maar het lijkt dat het portiershokje wat klein uitvalt t.o.v. het hek ervoor en dan bedoel ik in hoogte
maar jij ziet het in werkelijkheid, en dan zal dat waarschijnlijk wel allemaal best meevallen

grts Freddy
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Hallo Freddy

Dank je wel, nu komt het eindelijk tot leven morgen ga ik wat vaten schilderen geel & blauw.
Het hekwerk is hoog maar dat hoort ook zo te zijn, anders klimmen ze er zo over het portierhokje is van H0 faller.
Als je ooit nog eens komt kijken dan zal je merken dat het allemaal meevalt hoor, en fier ja hoor dat ben ik zeker wel.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
 8) Als ik het goed zie is het draad bovenaan het hek koperkleurig, dat mag nog wel een kwastje grijs/zilver gebruiken.
Maar dat staat zeker nog op je to-do lijstje?
Het word een echt heel mooi stukje scenery op je baan, dat is een ding wat zeker is. B)

Dirk-Jan
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Peter,

De geplante bomen staan leuk in de hoeken geven dat dat beetje extra aan het geheel. :thumbup:
Mooi hek heb je geplaatst ziet er meteen een stuk beter uit de ingang.
Maar komen er ook hekken voor de slagbomen zeg maar van die bewegende hekken die men naar links of rechts kan laten schuiven want nu hebben de preiser boefjes vrije doorgang in de avond en nacht via de slagbomen en dat willen we niet natuurlijk.
En net als Freddy denk ik ook gezichtsbedrog maar de portiershokje lijkt kleiner maar je zou het hokje iets kunnen verhogen zodat je er een trappetje voor kan maken bij de ingang zodat het gezichtsbedrog minder is.

Groet Michel
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
@Dirk-Jan

De draad boven het hekwerk is koperkleur, en is een goed tip om die mee grijs te verven.  :thumbup:
Dank je wel als alles aangesloten is van verlichting, dan word dit weer een mooie blikvanger op de baan.


@Michel

Dank je wel, ik dacht een boompje gaat er wel mooi staan.
Het hekwerk ja veiligheid boven alles he, dat is mss wel een idee om daar een soort bewegend hekwerk te plaatsen.
Faller heeft dat wel eens kijken of het uitkomt als ik er 2 ga plaatsen, er komen ook nog portiers te staan voor de veiligheid.
Het portiershokje is wel beetje lager dan het hekwerk, dat zal ik wel kunnen doen ophogen maar dat zie je normaal in het echt niet.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Peter

Het is inderdaad een prachtig plaatje geworden zo  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Alex0850

Dank je wel, nu nog wat details aanbrengen hier en daar.  :)
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Met die bomen is het zaakje fijn klimaatneutraal, Peter  :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Tony

Dank je wel, vond dat er wel een boompje mocht staan daar, als het geheel op de baan staat komt er nog langs de zijkant nog een bos met groen.  :P
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Hier en daar n struikje mag ook wel. Beetje groen zal het goed doen
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Ziet er weer mooi uit Peter!
Prachtig resultaat.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Citaat van: Tony op vrijdag 13 juli 2018, 11:00:43
Met die bomen is het zaakje fijn klimaatneutraal, Peter  :thumbup:
😂👍😂👍😂
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Gefeliciteerd met je verjaardag.
Maak er een gezellige dag van met familie en vrienden.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Hi Peter,

Gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een gezellige, leuke maar vooral spoorse dag van.

groet
Harald
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Peter,

Van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag gewenst :P.

Groeten,
Wico
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Hé Peter,  van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel jaren in goede gezondheid toegewenst.

Groeten,
Roel
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
@Tom

Die struikjes komen er aan hoor, die moet ik nog maken  :P

@Henk

Dank je wel, langzaam maar zeker komt het tot een goed einde.  :)
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
@Tom

Dank je wel voor de verjaardag wensen.

@Harald

Dank je wel ook voor de verjaardag wensen.

@Wico

Dank je wel gaan ons best doen hier.

@Roel

Dank je wel voor de verjaardag wensen


PS; iedereen die me een PB heeft gestuurd al dank je wel voor de verjaardag wensen, we gaan er nog vele jaren bijdoen en genieten doen we ook per keer.
Re: (Ekeren City ECOIL) Het hekwerk is geplaats, en dan slagbomen staan ook goed.
Had gisteren al wat olie vaten geschilderd, blauw en geel die vandaag maar een plekje gegeven en ook wat palleten neergelegd.




Re: (Ekeren City ECOIL) Wat olie vaten geschilderd, en palleten nu komen de details
Peter,

Van harte gefeliciteerd  :)

En ook nog proficiat met je mooie nieuwe scooter  :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Wat olie vaten geschilderd, en palleten nu komen de details
Barry1972

Dank je wel voor de verjaardagwensen  :P

Er staan al 165km op de teller  :-)
Re: (Ekeren City ECOIL) Wat olie vaten geschilderd, en palleten nu komen de details
Dag Peter,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag toegewenst.

Henk
Re: (Ekeren City ECOIL) Wat olie vaten geschilderd, en palleten nu komen de details
Peter Gefeliciteerd met je verjaardag, fijne dag gewenst en nog vele gezonde jaren :thumbup:
Re: (Ekeren City ECOIL) Wat olie vaten geschilderd, en palleten nu komen de details
Peter, nu al in de olie?
Re: (Ekeren City ECOIL) Wat olie vaten geschilderd, en palleten nu komen de details
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: (Ekeren City ECOIL) Wat olie vaten geschilderd, en palleten nu komen de details
Peterke,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, is er nog iets moois binnen gekomen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: (Ekeren City ECOIL) Wat olie vaten geschilderd, en palleten nu komen de details
Hallo Peter,

Hartwlijk gefeliciteerd met uw verjaardag
Fijne dag en Proost !
Re: (Ekeren City ECOIL) Wat olie vaten geschilderd, en palleten nu komen de details
Peter

van Harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooi feest van  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: (Ekeren City ECOIL) Wat olie vaten geschilderd, en palleten nu komen de details
Peter,

Van harte gefeliciteerd!!🎉

Gr.Wim
Re: (Ekeren City ECOIL) Wat olie vaten geschilderd, en palleten nu komen de details
Goede morgen spoorvrienden

Ik wil jullie allemaal in 1 keer bedanken en nog eens bedanken, voor de super fijne verjaardagwensen hier.

Zelf heb ik geen cadeaus gekregen voor de treintafel, mijn vrouw had al mee betaald voor mijn scooter.

Wagons en locs heb ik echt voorlopig genoeg staan rijden, heb zelf ook nog 2 bouwdozen liggen nog die ik eerst wil afwerken maken en op de baan zetten voor ik iets nieuws koop en of krijg.

Ben nu bezig met het fabriek dat wil ik eerst afwerken en op de baan zetten, de verlichting aansluiten en laten branden.
Dan is er al een volgende wat op het programma staat maar daar vertel ik later graag meer over.

Bij deze nogmaals iedereen bedankt voor de verjaardagwensen, al was het langs hier en of via een PB dank dank iedereen.
Re: (Ekeren City ECOIL) Iedereen bedankt voor de verjaardwensen hier !!!
Hallo Peter,

Allereerst proficiat met je verjaardag.

Je fabriek ziet er geweldig uit, mooi met die kleine details en de bomen in de hoeken.

Ik hoop dat mijn fabriek er ook zo mooi komt uit te zien.


Gr.
Piwie.
Re: (Ekeren City ECOIL) Iedereen bedankt voor de verjaardwensen hier !!!
Hallo Piwie

Dank je wel voor de verjaardagwensen nog,

Dank je wel voor het compliment, details moeten er zijn soms veel soms weinig.

Jou fabriek gaat zeker zo mooi worden hoor, gewoon de tijd nemen en goed kijken wat en hoe.