Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ekeren (City) De betonnen schutting is geverfd, even alles op de plaat gezet.
Mooie schutting hoor, en zoals iedereen al aangeeft nu een stuk beter dan toen het lager was :thumbup:
Re: ekeren (City) De betonnen schutting is geverfd, even alles op de plaat gezet.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ekeren (City) De betonnen schutting is geverfd, even alles op de plaat gezet.
-Peter,

Moeten de loshangende kabels ook nog aangesloten gaan worden? Dus flink wat kabelgoten installeren en natuurlijk schijnwerpers plaatsen! Wat te denken van camera's voor de beveiliging? Dan zou ik ook maar kabels door het gaaswerk maken en langs /op de palen van de betonnen schutting! Nog meer ideeën? Ik kan daar nog veel aan bijdragen (elektronische beveiliging).
:-)  :thumbup:
Re: ekeren (City) De betonnen schutting is geverfd, even alles op de plaat gezet.
Ik zou het gaashek onder stroom zetten.  >:-D >:-D
Re: ekeren (City) De betonnen schutting is geverfd, even alles op de plaat gezet.
@Robert,
Af en toe eens wat kunst er tussen moet toch lukken niet  :D

Dat zal mooi zijn preisers met tattoo's  O:-D

@Tony
Is dat niet wat veel om de 10cm  >:-D

@Roel
Dank je wel voor je compliment,
Ik was daar ook al aan het denken, heb via faller twee simpele slagbomen gezien.
Dan heb ik gelijk een huisje erbij, of maak zelf een huisje en koop parking slagbomen zijn iets moderner

@ceess
Dank je wel
De afwerking moet nu langzaam gaan beginnen,

@Peter
Dank je wel voor de  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Die tip kreeg ik van fredje  zwarte wout om er eentje bij te doen en ja is inderdaad veel mooier.

@Koen
Dank je wel het is nu inderdaad veel beter kreeg een tip ja heb ik die toegepast.

@Gerard
De kabels moeten nog worden aangesloten, er komen er nog enkele bij de verlichting rond het fabriek.
Schijnwerpers waar moet ik die plaatsen, en camera's die kan ik ook nog plaatsen mss laten printen in 3D
Als het om veiligheid gaat, ben jij dus de man mooi om te weten.

@Henk
Is dat niet te veel van het goede  >:-D >:-D
Re: ekeren (City) De betonnen schutting is geverfd, even alles op de plaat gezet.
Peter

Het is weer zeer mooi gemaakt ben benieuwd naar het eind resultaat  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: ekeren (City) De betonnen schutting is geverfd, even alles op de plaat gezet.
Top Peterke, ziet er super uit. Mooie combi hekwerk en betonschutting.
Gr henk
Re: ekeren (City) De betonnen schutting is geverfd, even alles op de plaat gezet.
@Hoi Alex0850

Dank je wel voor je compliment, we gaan langzaam afwerken ik ben zelf ook erg benieuwd.


@Hoi Henk

Dank je wel voor je mooi compliment, dat heb ik te danken aan het forum die combi  :)
Re: ekeren (City) De betonnen schutting is geverfd, even alles op de plaat gezet.
Hoi Peter,

Het is een mooi geheel geworden. :thumbup:

Gr.
René
Re: ekeren (City) De betonnen schutting is geverfd, even alles op de plaat gezet.
Hoi René

Dank je wel voor het mooie compliment  :thumbup:
Re: ekeren (City) De betonnen schutting is geverfd, even alles op de plaat gezet.
Ben je rustig beneden in de woonkamer naar tv aan het kijken, hoor je boven gerommel en lachen, euuhh wat is dat nu weer ik ga kijken ja wat zie ik graffiti op mijn nieuwe muur gespoten grrr  >:-D >:-D


Je gaat er haast gek van worden  :-) :-)

Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
-Peter,
Dan rest nog maar één ding: de hele woning gaan beveiligen! Velen zijn jou al voorgegaan!
Direct maar gaan doen, want al dat schoonmaken help ook niet en is kostbaar. Want alles moet geschieden in 1:87!  :-)

SUK6 :thumbup:
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
 @citaat @citaat
Tsja, als er treinen langsrijden langs zo'n kale muur, zullen sommige passagies natuurlijk de kriebels krijgen. Dat is gewoon een uitnodiging. Uitstappen op het volgende station en verven maar!
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Leuk Peter. Alleen jammer dat je de decal niet beter aangedrukt hebt in de hoek ...
Microset en microsol vergemakkelijken het aanbrengen van transfers. Zie ===> klik
Transferinstructies ===> klik
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
zie je wel je bent te laat
geen bewaking geen schijnwerpers
jaje bent duidelijk de l.l

nou kan je weer schoonmaken wat een mooi beeld is het Peter

Gr Ed
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Ik zei toch "om de 10 cm een bewaker", Peter  :warning:

Dat heb je er nou van  :?

Grtz Tony :-)
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Ernstig!
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
@Gerard
Blijkbaar zal ik er stillaan moeten aan geloven, zal dan maar eerst de treinkamer doen  :)
Dit ga ik niet meer schoonmaken hoor, is te veel werk aan  :?

@Rob
Al goed dat die kant van de BW is, zodat niet iedereen schrikt  :D

@Wim
Ik had het niet gezien, maar heb het als nog kunnen corrigeren.
Heb de decal mooi in de hoekjes kunnen aandrukken, en dat heb ik nog niet in huis.

@Eddyflame
Ik weet het had beter moeten opletten
Ga me toch moeten kijken naar camera en schijnwerpers, maar de verlichting voor langs het fabriek is besteld.

Ik ga kijken of ik het nog proper krijg, anders blijft het maar hangen.

@Tony

Ik weet het je hebt me verwittigd om de 10 cm een bewaker  :D
Nu is het denk veel te laat helaas  8o

@Robert
Ik weet het helaas het is gebeurd  :?
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Decal beter aangebracht, dank Wim voor de opmerking  :thumbup:


Is wel mooier nu  :)
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Je kan het overschilderen.......
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Robert,

Dan komen ze mss terug, ik ga het wel zo laten blijven ze lekker weg.
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Citaat van: peterke33 op vrijdag 08 juni 2018, 15:34:33
Decal beter aangebracht, dank Wim voor de opmerking  :thumbup:
Is wel mooier nu  :)
Goed zo!  :thumbup:
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Zo weer even bijgelezen,

Ben een stuk minder actief hier met het mooie weer, aan de baan word eigenlijk niets gedaan.

Peter blij dat je hier nog steeds je plaatjes neerzet, het ziet er fantastisch uit tot nu toe.
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Je hebt het misdrijf toch wel bij de h0 spoorwegpolitie aangemeld?
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Peter,

Jammer dat de graffiti preisertjes toegeslagen hebben op je mooie betonmuur.
Mochten ze ooit gearresteerd worden je mag ze in mijn nog te bouwen gevangenis doen hoor geen enkel probleem want dit tuig hoort niet op je mooie baan rond te lopen. ;)

Maar het ziet er wel meteen veel levendiger uit zo met de besmeerde muren. :P

Groet Michel
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Dag Peter,

Mooie fabrieksterrein dat je hebt gemaakt.
En ja, jij woont dicht bij een stad en dan weet je dat, van zodra er ergens een nieuwe muur staat of een elektriciteit of gascabine, dat de graffiti spuiters er als de kippen bij zijn.
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
@Barry1972
Het is hier ook wat rustiger hoor, met dat mooie weer.

Dank je wel, ik plaats graag mijn vorderingen dank voor het compliment.

@Robert,
Er is een aanklacht ingediend, maar of ze de daders echt gaan vatten is een grote vraag.

@Michel

Inderdaad de muur stond nog maar enkele uren, en dan hop vol graffiti
Als ik ze vind dan stuur ik ze zeker jou kant op, jij bent een man met een gouden  :favorite:

Dank je wel het heeft wel iets nu er graffiti tegen is.

@iVanDL

Dank je wel voor het mooie compliment,
Inderdaad er zijn veel plekken waar graffiti word gespoten, kijk maar eens naar park spoor noord is skate bord park was net open en muren stonden al met graffiti.
Re: ekeren (City) Wat hebben ze nu weer gedaan, onee het is niet te geloven grrr
Hallo Spoorvrienden,

Ik heb gisteren op 2 site's nog spullen besteld, op een site de verlichting die naast het fabriek komt.
Op de andere site heb ik nog wat aankleedspullen gekocht, die gaan maandag of dinsdag binnen komen.

Dan kunnen we eindelijk aan de afwerking beginnen, dan ga ik nog enkele vragen hebben van welk hekwerk er gaat moeten komen.
Want heb 2 parking barelen gekocht, die waren modern en die pasten beter bij het fabriek.

Groeten
Peter
Re: ekeren (City) We hebben wat kleine spullen besteld voor de afwerking fabriek.
Gisteren bij faller een bestelling gedaan, en vandaag was het pakje al in huis wat een super mooie service van faller.

Het gaat om brandkranen en brandblus apparaten, parking slagbomen en bureaucontainers.

Re: ekeren (City) We hebben wat kleine spullen besteld voor de afwerking fabriek.
-Peter:
Mooie aanvulling voor je fabriek,  :thumbup:
Re: ekeren (City) We hebben wat kleine spullen besteld voor de afwerking fabriek.
 :) Met elke aanvulling van je wordt het mooier en mooier. :thumbup:
Misschien wel een beetje verf gebruiken voor de Faller onderdeeltjes?

Dirk-Jan
Re: ekeren (City) We hebben wat kleine spullen besteld voor de afwerking fabriek.
Jørg

Dank je wel, maandag komt er nog een pakje binnen als het goed is.  :-)


@Dirk-Jan

Inderdaad langzaam maar zeker word het mooier en mooier.
Je kent me toch, ik gebruik altijd graag een beetje verf als is het om de plastiek look er af te doen  ;)
Re: ekeren (City) We hebben wat kleine spullen besteld voor de afwerking fabriek.
Lekker wat plakken van kleine details, zoals ze zeggen het zijn de details die het maken.

Wel ja ik vind het erg mooi aan het worden, de lantaarns die staan nog niet 100% vast moet me een boortje kopen van 5.5mm.
Hier wat foto's van wat ik vandaag al gedaan heb, ook de draden zijn weggewerkt (onder de plaat)






Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
Peter,

dat is een deftige fabriek geworden!

groeten,
Roel
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
Hoi Roel

Inderdaad het een heel bouwwerk geweest, maar wel mooi als alles klaar is en de verlichting brand
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
Citaat van: peterke33 op zondag 10 juni 2018, 18:24:00
en brand.
Gaat de fik erin?         :D
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
Peter,

Het zijn de details die het hem doen. :) :thumbup:
De fabriek zal straks een blikvanger worden als hij klaar is en op je baan staat te pronken. :)

Groet Michel
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
Citaat van: nobody op zondag 10 juni 2018, 18:28:52
Citaat van: peterke33 op zondag 10 juni 2018, 18:24:00
en brand.
Gaat de fik erin?         :D

oei een klein foutje gemaakt (getypt)  O:-D de fik nee hoor de lichten gaan wel aan  :-)
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
Michel

Het zijn inderdaad de details die het maken,  :)

Ik denk het ook hoor, als alles klaar is en op de baan staat word het heel wat denk ik.  ;)
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
-Peter:
Mooie details met die brandslanghaspels in een kast,  :thumbup:
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
Schitterende nieuwe fabriek geworden Peterke met een hoop leuke details. Ben benieuwd naar wat nachtfoto's nu alles af is!
En zoals een hoop anderen ook al aangeveven: misschien toch nog een ietsiepietsie vervuilen.
En komt er nog een merk of bedrijfsnaam op te staan?
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
Dag Peter,

We hoeven ons alvast geen zorgen te baren ivm een bedrijfsbrand, ik zie dat alles voorzien is.
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
Jørg

Dank je wel, het zijn de kleine details die het maken en ik hou van details.

@Hans

Dank je wel voor het mooie compliment, er komen nog details bij hoor heb nog wat klein spul liggen hier.
Wel ik weet dat de meeste zeggen vervuilen dat fabriek, maar opa werkt al 45 jaar op het bedrijf BASF en tegenwoordig zijn deze fabrieken mooi en beter onderhouden dan vroeger.
En naam komt zeker nog op de grote witte opslagtank, alleen even kijken wat en hoe het beste is om die naam er mooi op te krijgen.

@iVanDL

Zorgen moeten we ons inderdaad niet maken, alles is al redelijk tot goed voorzien mocht er een brand uitbreken.
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
ECOIL ?

( Ekeren City OIL )
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
 @citaat
:thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
-Peter:
Misschien een sjabloon maken en met de airbrush de naam erop spuiten.
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
@Tony

Die naam is wel goed gevonden ECOIL of mag ik een bestaande naam gebruiken zoals BASF.


@Michel

Tony laat graag zijn fantasie eens gaan  :D

@Jørg

Dat zij mijn vrouw ook, maar dan moet alles mooi uitgesneden zijn en ook het sjabloon mooi op de tank plakken.

(Hebben net een labelmarker gekocht)
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
Peter,
Om je fabriek een persoonlijk tintje te geven is ECOIL leuker maar het is jouw baan jij mag beslissen. ;)

Groet Michel
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
-Peter:
Zo een sjabloon maken kan voor jou niet moeilijk zijn, als je al die reeds kunstig geknutselde blikvangers op je baan hebt.
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
-Peter,
Vind het verbluffend met welke snelheid het allemaal gaat! Woorden schieten daarom te kort en daarom hou ik het maar wat onderstaand "getekend" staat. Zelfs jij kan dat best wel ontcijferen!  :-)  :-)  8)
Re: ekeren (City) Wat kleine details aanbrengen aan en op het fabriek; het word mooi
@Michel & ook Tony

De naam is inderdaad heel mooi bedacht, en Michel gaf de moker slag door  :-)
Het word vanaf nu Ekeren City ECOIL  :-) :-)

@Jørg

Het zal me zeker wel lukken om een sjabloon te maken, maar met de labelmaker gaat het vast mooier zijn.
Dank je wel voor het mooie compliment.

@Gerard

De snelheid valt heel goed mee hoor, als je enkele uurtjes kan knutselen aan iets gebeurt er wel wat.  :P :P

Morgen weer naar mijn pa hij heeft wat problemen met wissels, er zijn er die niet meer willen schakelen het zijn nieuwe schakelkastjes en ook nieuwe aandrijvingen  :? :?