Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: ekeren (City) het einde is in zicht van het fabriek
@Alex0850

Dank je wel het is inderdaad en mooi complex geworden,
De foto's komen er aan het staat al op de baan, even neergezet voor foto's.

@Koen

Dank je wel het is inderdaad een heus complex geworden.

@Henk

Dank je wel voor het compliment.
Re: ekeren (City) het einde is in zicht van het fabriek
Vandaag in de weer geweest met mijn plankje hout waar het fabriek moest komen, eerst alles mooi grijs geschilderd (beton grijs)
Dan moest er een klein hoekje af het zaagwerk is mooi gelukt, dan heb ik het fabriek even als test geplaats op de tafel.


het plankje even als test op de baan past mooi.

foto 1 is even een test dat beviel me niet zo

foto 2 is veel beter en zo komt het op de baan te staan later.
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen

Ik hoopte op nog een foto van het geheel met meer baan, Peter  :D

Je houdt de spanning er zo wel in  :?

Grtz Tony
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
 B) Dat is er een mooi plekje voor, maar waarom op een plaatje en niet direct op de tafel?
Ik schat dat het plaatje 4 mm dik is, dan is dat omgerekend een plateau van bijna 35 centimeter hoogte.
En ik zie dat je de ouderwetse bovenleiding gebruikt, erg mooi, ik gebruik het ook. :)
Maar je zou eens kunnen proberen om het op maat te solderen in plaats van de schuifstukjes met een moertje.
Als je het op een centimeter overlap afknipt en die centimeter aan elkaar soldeert oogt het een stuk mooier. B)

Dirk-Jan
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
@Tony

Je weet ik hou je graag in spanning, zo blijft het leven beetje leuk anders is de fun er zo af.  :D

@Dirk-Jan

Dank je wel, ik moest iets hebben om dat op te vullen dus kon mooi met dit fabriek.
Ik werk vanaf nu met soort modules, 6mm MDF zo kan ik boven bouwen afwerken en dan de baan op daarna.
Dat heb je goed gezien, de lekkere oude M bovenleiding vroeger veel nieuw gekocht en 2é hands bij gekocht ook.
Solderen kan inderdaad en zal zeker mooier zijn, maar als ik ooit zeg ooit van baan verander dan moet ik alles weer losmaken en is dat makkelijker.
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
Mooi strak plaatje, je zou er ook nog iets van bestrating op kunnen maken, betonplaten zoals Stelcon zouden het zeker ook goed doen, je kan deze nu eventueel met een 5H potlood er op tekenen, maakt het zeker wat levendiger.
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
Peter, hij staat nu op zn plekkie, mooi bijna alles gedaan voor de fabriek. Het ziet er mooi uit. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
Peter

Dat is een heel mooi plekje ben alleen nieuwsschierig hoe je de rest van het hoekje gaat op vullen


Gr Alex 0850
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
Peter,

Je fabriek heeft daar een mooi plekje gekregen. :thumbup:
Net als Tony ben ik ook benieuwd naar een totaal plaatje van de fabriek met een groot deel van je baan. :)
En een slim idee om met dit soort modules te werken boven gezellig bij het gezin alles maken en beneden genieten van het resultaat. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
@Tom

Dank je het was inderdaad de bedoeling dat daar het fabriek kwam te staan, en de bestrating die komt er hoor.
Stelconplaten die heb ik hier liggen, of maak ze zelf uit dik karton alleen denken waar ze moeten komen.


@ceess

Dank je wel, nu is het gaatjes boren voor de draadjes en de afwerking kan beginnen.

@Alex0850

Het plekje kan echt niet mooier zijn, dat gaan we moeten zien maar dat komt wel goed.

@Michel

Dank je wel ook,
De foto's van en totaal plaatje die komen er aan zodra er meer afwerking is gedaan.
Ik vind het ook fijn om soort modules te bouwen, zo ben ik lekker rustig boven bezig en dan kan het in een geheel op de baan.
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
Hallo Peter.


Is de zin, het fabriek of de fabriek?
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
Peter,
Komt er ook nog een mooi hek omheen ?
Want meestal zijn dit soort fabrieken goed beveiligd.

Groet Michel
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
@GTIBert

Dat mag je zelf kiezen, het zal het fabriek zijn  :D

@Michel
Jij kan mijn gedachten lezen denk ik,  :P
Was net de paaltjes aan het sorteren, moet naar de winkel voor lijm.
Re: ekeren (City) het fabriek staat op de baan nu kan de afwerking beginnen
Ik had eens op de beurs paaltjes en hekwerk gekocht, dit komt nu dus mooi van pas
heb foto's gemaakt hoe het normaal gaat komen.


zo komen de paaltjes te staan

Het gaas werk het is een rolletje van 4 meter dat zal moeten lukken om 2 lagen boven elkaar te moeten lijmen.
Re: ekeren (City) normaal gaan we dit weekend het hekwerk plaatsen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: ekeren (City) normaal gaan we dit weekend het hekwerk plaatsen
Waarom 2 lagen boven elkaar, gaas is op schaal hoog genoeg hoor, niet vergeten om door de gaatjes draad te trekken, eigenlijk moet er nog een gaatje bij want er lopen altijd 3 stuks prikkeldraad doorheen.
Re: ekeren (City) normaal gaan we dit weekend het hekwerk plaatsen
Tom

Heb heel dunne draad liggen hier, kan mooi door de gaatjes.
Ik wil een mooi en hoog hekwerk afsluiting maken, daarom dacht ik 2 keer een gaas te doen (ik zie het wel)
Re: ekeren (City) normaal gaan we dit weekend het hekwerk plaatsen
De eerste paaltjes staan al profi opgesteld (nog los dus), gaatjes boren met de dremel en klaar.


staan op 5cm van elkaar ongeveer

met een stukje tape boor je niet te diep
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
Netjes Peter. Zijn de palen zelfbouw? niet zitten op te letten  8o
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
Paaltjes staan verkeerd om? Tenzij er niemand van het fabriek af mag....... :)
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
@Henk

Ik heb deze paaltjes in houten gekocht, bij 2 oudere heren kost 3.50 voor 10 paaltjes.

@Ben

Dank je voor de tip, maar ze staan even proef opgesteld als ik ze ga lijmen zet ik ze goed.
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
Op de foto die Tom laat zien staan ze ook vereerd om dan

-Peter:
Mooie afsluiting,  :thumbup:
Hoe ga je de draad tegen de paaltjes vastmaken?
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
Citaat van: peterke33 op vrijdag 25 mei 2018, 17:05:36

Dank je voor de tip, maar ze staan even proef opgesteld als ik ze ga lijmen zet ik ze goed.


Op de hoeken effe op 45o zetten, anders kun je geen prikkeldraad spannen.
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
Citaat van: Jørg op vrijdag 25 mei 2018, 17:58:35
Op de foto die Tom laat zien staan ze ook vereerd om dan


Nee hoor, daar staan ze prima op.
Het gebouw wat je ziet is van de buren aan de overkant en die mogen niet over het hek heen.
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
Hoi Peter,

Prachtig complex geworden nu de detaillering hekwerk e.d. ben benieuwd hoe het er uit gaat zien. Mooi hekwerk heb je gekozen.

Groet Ronald  :)
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
@Jørg

Dank je wel
Ben vandaag lijm gaan halen in de snoepwinkel, de lijm heet ZAP slo-zap deze kan voor hout metaal en of metaal op metaal gebruikt worden.

@Ben

Dat wist ik dus niet, heb nog 3 paaltjes over, 2 voor de hoeken dan.
Dan zal de rest moeten wachten tot de beurs er weer aankomt. (of alternatief zoeken)
Heb een alternatief gevonden, ik haal in de winkel pvc proefiel en maak de rest van de paaltjes zelf
er komt toch nog een kleurtje op de paaltjes.  :idea: :idea: :idea:


@Hoi Ronald

Dank je wel, het is zeker heel complex ja de echte afwerking kan beginnen.
Dat hekwerk heb ik gekocht in Houten op de beurs bij 2 vriendelijke oude heren.
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
Dag Peter,

Die fabriek staat mooi daar.  Wanneer alles klaar zal het weer een juweeltje bij zijn op je baan.
Het overschakelen naar een soort van modulebouw heeft inderdaad het voordeel dat je dan een volledig afgewerkt product kan maken zonder dat je aan de baan moet zijn.  Bovendien kan je eventueel onder een dergelijke plaat een aantel zaken verstoppen die altijd bereikbaar blijven.
De grote jongens doen dit ook zo.  Gans Miwula is op die manier gebouwd. :thumbup:
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
Hoi Ivan

Dank je wel ik denk het ook wel dat het mooi gaat zijn, als het helemaal klaar is.
Ik doe dit omdat ik boven lekker kan werken aan ?.. en dan later komt het op de baan.
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat de grote jongens dit ook zo doen weer iets geleerd vandaag.
Re: ekeren (City) De eerste paaltjes van het hekwerk staan al profi opgesteld.
Helaas kom ik paaltjes te kort om mijn omheining volledig af te werken, dan maar wachten tot houten er komt 30 juni is het beurs dat valt mee.

Of zijn er idee of tips wat ik kan doen, mss zelf paaltjes maken van een T profiel pvc te koop in de modelbouw winkel ??
Re: ekeren (City) Helaas heb ik niet genoeg paaltjes voor mijn hekwerk af te werken
Hallo Peter,

Ziet er allemaal mooi uit.  :thumbup: :thumbup:

En je paaltjes kan je ook maken van stryreen profielen. Deze zijn verkrijgbaar in verschillende modelbouwwinkels.

M.vr.gr. Erwin
Re: ekeren (City) Helaas heb ik niet genoeg paaltjes voor mijn hekwerk af te werken
Hoi Erwin

Dank je wel

Ik was daar ook aan het denken, mijn modelbouw winkel heeft dat T profiel en juiste dikte ook.  :thumbup: :thumbup:
Als ik dan alles schilder dan valt het niets eens op.  ;)
Re: ekeren (City) Helaas heb ik niet genoeg paaltjes voor mijn hekwerk af te werken
peter dat gaat mooi worden

ergens een stukje muur ipv hekwerk neerzetten, of een schuurtje of een gebouwtje

gr Ed
Re: ekeren (City) Helaas heb ik niet genoeg paaltjes voor mijn hekwerk af te werken
Mooie verhalen over een hek; alleen ik zié geen hek, sterker nog ik zie geen foto's van Peterke (en ja, ik heb m'n bril op)...
Re: ekeren (City) Helaas heb ik niet genoeg paaltjes voor mijn hekwerk af te werken
@Eddyflame

Dat is ook een optie, het hekwerk dat er nu staat afwerken.
Dan mss verder gaan met een betonnen muurtje.


@Hans

Dank je, blijkbaar zijn al mijn foto's weg op mijn draadje  8o ik gebruikte Tinypic en de pagina is niet bereikbaar  :? (wat is er aan de hand)
Re: ekeren (City) Helaas heb ik niet genoeg paaltjes voor mijn hekwerk af te werken

Ik zie het ook (niet), Peter  :(

Hopelijk is dit (met hulp) weer op te lossen.
( ik plaats mijn plaatjes (verkleind) trouwens gewoon rechtstreeks, blijven "eeuwig" staan )

Succes !

Grtz Tony
Re: ekeren (City) Helaas heb ik niet genoeg paaltjes voor mijn hekwerk af te werken
Tinypic is onderdeel van Photobucket en die zijn aan 't reorganiseren. Tinypic site is uit de lucht.
Re: ekeren (City) Helaas heb ik niet genoeg paaltjes voor mijn hekwerk af te werken
@Tony

Ik weet het pff best vervelend wel  :(

Dat ken ik dus niet, ik had eens senioren net, dat werkt wel goed simpel en makkelijk.
We zullen moeten afwachten wat en hoe  :)


@Wim
Dat wist ik dus niet, en inderdaad tinypic is out en ook mijn foto's  :?
Re: ekeren (City) Helaas zijn mijn foto's even weg hier ppfff
 @citaat Gisteren waren ze ook een aantal uren uit de lucht dus het zal wellicht weer komen. Maar voor hoe lang? Van de reclame inkomsten valt niet te leven. Advies is: neem een betaald account ergens, voor 2 tientjes per jaar een hoop minder zorgen. ;)
Re: ekeren (City) Helaas zijn mijn foto's even weg hier ppfff
Ben

Zal het eens bekijken met mijn vrouw, die kent meer van pc dan ik  :-) nu staan ze wel weer online  8)
Re: ekeren (City) Helaas zijn mijn foto's even weg hier ppfff
Zo komt het hekwerk er uit te zien, de paaltjes staan al (nog niet vast) wil er eerst nog wat kunnen aan werken.


zoals je kan zien kom ik nog wat paaltjes te kort.
Re: ekeren (City) foto's staan weer online, mss eens kijken voor iets deftig

Fijn, dat het gelukt is, Peter  :thumbup:

Re: ekeren (City) foto's staan weer online, mss eens kijken voor iets deftig
Tony

Ik ben ook blij, je ziet op de foto dat het schuine stukje nog moet gedaan worden.
Helaas heb ik geen paaltjes meer over, dus wachten op de beurs (of omheining maken daar ??)
Re: ekeren (City) foto's staan weer online, mss eens kijken voor iets deftig

Omheining ( of een muur ) is zeker zo leuk en brengt ook nog variatie in het geheel, Peter .

En nog leuker, je kunt gewoon verder doen  :P
Is voor ons ook weer leuk, want dan is er weer wat te zien  :D

Grtz Tony
Re: ekeren (City) foto's staan weer online, mss eens kijken voor iets deftig
Lekker bezig Peter met de palen voor het hekwerk. :)
Ziet er meteen anders uit de plaat waar de fabriek opkomt te staan.
Komt er ook een toegangshek met slagboom zo ja waar ga je die plaatsen in het schuine stuk bovenin ?

Groet Michel
Re: ekeren (City) foto's staan weer online, mss eens kijken voor iets deftig
@Tony

Ik weet een betonnen muur kan zeker en zal ook niet misstaan hier, maar zal ik dan bv de zijkant van het station ven een muur voorzien.
Of de kant van de BW, de BW kant is waar het schuine stukje is dat komt tegen de sporen.

@Michel

Dank je wel het is een leuk werkje wel,
Zo krijg je meteen een idee van hoe en wat er gaat komen en waar.
Dat is de bedoeling , die tip kreeg ik al van iemand dus ja gaat mooi zijn.
Het schuine stukje dat komt tegen de sporen van de BW, mss die kant voorzien van een betonnen muur ?? of kant station ??
Re: ekeren (City) foto's staan weer online, mss eens kijken voor iets deftig
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: ekeren (City) foto's staan weer online, mss eens kijken voor iets deftig
 :) Ik zou aan de schuine kant een soort laadkade maken voor vervoer over het spoor ,niet ?

Groeten Freddy

Re: ekeren (City) foto's staan weer online, mss eens kijken voor iets deftig
Freddy

Die schuine kant komt aan de BW, heb al iets bedacht vandaag dus het gaat goed komen.  :P
Re: ekeren (City) foto's staan weer online, mss eens kijken voor iets deftig
Heb het fabriek even op de plaat gezet, ik heb plaats genoeg om een weg te maken helemaal langs het fabriek. ook even 2 lantaarns gezet een dubbele en een enkele denk dat de dubbele mooier gaat zijn. waar de paaltjes zijn weggehaald komt een betonnen muur.


Plaats genoeg om met een vrachtwagen te rijden. (hier staat een lichtmast dubbel)

hier staat een lichtmast enkel

Waar er geen paaltjes meer staan komt een betonnen muur.

Totaal plaatje van het fabriek en plaat.
Re: ekeren (City) Even het fabriek op de plaat gezet, dankzij de tips ben ik er uit.
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: ekeren (City) Even het fabriek op de plaat gezet, dankzij de tips ben ik er uit.
Peterke,

Wat een gaaf project!! :thumbup:
Het gaas voor het hek lijkt mij wat grof. Ook al aan horrengaas gedacht?
Re: ekeren (City) Even het fabriek op de plaat gezet, dankzij de tips ben ik er uit.

Met zoveel verlichting aan je fabriek heb je eigenlijk geen lantaarnpalen meer nodig, Peter  :P
Re: ekeren (City) Even het fabriek op de plaat gezet, dankzij de tips ben ik er uit.
@Jeffery

Dank je wel
Ik heb al iets anders gekocht, dit gaas was inderdaad iets te dik.


@Tony

Een fabriek moet en mag goed verlicht worden, dan zien ze wat ze aan het doen zijn in het donker.  :)