Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: ekeren (City) tunnelportaal met plankje proef opstelling gemaakt niet slecht.
@Peter Degeluidsman,
Dank je wel het is inderdaad een ander zicht met beetje hout, en ja die klemmen kan ze wel aanraden voor 1.99 euro als is het maar voor dit soort werkjes.

@Ronald
Dank je ook, vond ze ook mooi normaal doe ik dat wel het iets schuiner laten lopen.  :)
Maar Tony & Harald gaven me mooie tips, om er arcade muren in te verwerken.  :P
Zeker is nooit verloren, alleen zijn ze niet heel groot maar voor dit soort werkjes groot genoeg. :D

Tom
Gaan zeker ons best doen, ik heb daar al rekening mee gehouden hoor.
Heb het houtenplankje 4mm langs de binnenzijde kleiner gemaakt voor binnenwanden aan te brengen.  :P 
Re: ekeren (City) tunnelportaal met plankje proef opstelling gemaakt niet slecht.
awel awel, zie ik daar een berg verschijnen >:-D het zijn weeral mooie portalen die je gaat gebruiken  :thumbup:
handige hulp hé, die klemmen

Peter, hoe ga je de berg ( tunnel ) opbouwen met foamplaat ? of ga je op de manier te werk zoals Jørg, met roerstokjes en dan met gipsverband werken?
ik ben benieuwd

grts Freddy
Re: ekeren (City) tunnelportaal met plankje proef opstelling gemaakt niet slecht.
Die brandweerwagen komt zeker uit een surprise ei  :idea:


bron Google

:P :D :D

Peter,
Vind je het niet zonde dat straks een groot deel van de bovenleiding verdwijnt onder de berg/tunnel?
Misschien kun je een deel weghalen en dat later hergebruiken?
Re: ekeren (City) tunnelportaal met plankje proef opstelling gemaakt niet slecht.
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: ekeren (City) tunnelportaal met plankje proef opstelling gemaakt niet slecht.
 :) Ziet er goed uit .... welke portalen van Noch zijn dit ?

Ik heb er namelijk nog nodig en is ander model , dus ik wil eens andere types op mijn baan .

Groeten Freddy

Re: ekeren (City) tunnelportaal met plankje proef opstelling gemaakt niet slecht.
@Freddy
Dank je wel vond de portalingangen ook erg mooi.  :) en de lijmklemmen zijn voor dit soort werk heel goed, wil je iets groter klemmen gaat het niet.
Hoe ik alles ga opbouwen daar ben ik nog niet uit, moet eerst kijken hoe ik de tunnel wil maken.  :help:
Ga ik met een arcade muur werken, maar er komen huisjes voor zie je mss later niet veel meer van.  :idea:

@Barry1972
Zo lijkt het precies of de brandweerwagen komt uit een surprise ei  :P
De bovenleiding blijft gewoon staan, anders moet ik aanpassingen doen. En de tunnel word afneembaar dit om makkelijk te kunnen poetsen (rails).

@Fredje
Dank je wel het nummer is H0 58062
Afmetingen zijn 22X13cm zal ook mooi staan op je baan deze portalen.
Re: ekeren (City) tunnelportaal met plankje proef opstelling gemaakt niet slecht.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: ekeren (City) tunnelportaal met plankje proef opstelling gemaakt niet slecht.
Peter, misschien de portalen iets verplaatsen naar het lage gedeelte van de bovenleiding. In het midden van zo'n draad is het een stuk lager, dan heb je denk ik de opvulling niet nodig en wordt het een minder grote opening.
Scheelt ongeveer een halve raillengte denk ik zo met mijn anderhalve oog te zien.  ;)
Re: ekeren (City) tunnelportaal met plankje proef opstelling gemaakt niet slecht.
Hoi Tom

Het lijkt beetje bedrog hoor, heb 2cm moeten omhoog gaan omdat het niet anders uitkomt  :?
Het grote gapend gat stoort me echt niet hoor, het hoort erbij als je met C rails en bovenleiding werkt.  :)
Ben even achter de schermen met iets anders bezig, ook voor de hobby dus kan ik lekker denken wat en hoe ik het ga maken de tunnel  :P
Re: ekeren (City) vandaag ga ik afwerken wat ik deze week gemaakt heb foto's volgen
Ben langzaam maar zeker begonnen met het gieten van mallen voor mijn tunnel, straks zal ik wat foto's posten wat ik aan het maken ben.
Re: ekeren (City) ben bezig met het gieten van mallen straks komen de foto's
Citeer@Dickie
Dank je wel, heb helaas wel beetje moeten sprokkelen in de hoogte. Maar daar zie je later niets meer van

Geeft toch niks, iedereen moet wel eens een beetje smokkelen om een mooi resultaat te krijgen. Mooi afwerken met groen of steen/rots en je zit er niks meer van.  O:-D
Re: ekeren (City) ben bezig met het gieten van mallen straks komen de foto's
Citaat van: Dickie op maandag 07 augustus 2017, 13:48:43
Citeer@Dickie
Dank je wel, heb helaas wel beetje moeten sprokkelen in de hoogte. Maar daar zie je later niets meer van

Geeft toch niks, iedereen moet wel eens een beetje smokkelen om een mooi resultaat te krijgen. Mooi afwerken met groen of steen/rots en je zit er niks meer van.  O:-D

Inderdaad je slaat echt de nagel recht op zijn kop  :P en als de tunnel ingang klaar is en ook de tunnel zeg maar, dan merk je van heel die ophoging niets meer en inderdaad met wat rots en groen is het zo weg. :D
Re: ekeren (City) ben bezig met het gieten van mallen straks komen de foto's
Vandaag lekker aan het gieten geweest van enkele mallen, vooral de tunnel. Heb blijkbaar modelgips beetje minder water gebruikt en gaat veel beter, kan ze meestal na uurtje al uit de mallen halen.
Re: ekeren (City) wat foto's wat ik vandaag rustig heb gedaan, morgen verder doen.
Hoi Peter,

Dat ziet er goed uit, je hebt je dag goed besteed  :-)

Goed laten drogen, en daarna lekker op kleur brengen. Wordt een mooie tunnel, daar ben ik van overtuigd.

Groet Ronald  :)
Re: ekeren (City) vandaag met giet gips bezig geweest voorbereiding tunnel..... .
Hoi Ronald

Dank je wel, de dag besteding was zeker goed  :P
De stukken liggen mooi te drogen op sate prikkers zodat er ook lucht onder aankan.  :idea:
Gaan zeker onze best doen, om er een mooie tunnel van te maken.  :)

Re: ekeren (City) vandaag met giet gips bezig geweest voorbereiding tunnel..... .
-Peter:
Mooie afgietsels,  :thumbup:
Ben benieuwd wat je gaat bouwen.
Re: ekeren (City) tunnelportaal met plankje proef opstelling gemaakt niet slecht.
Hoi,

Lekker bezig met gips.  :thumbup:

Citaat van: peterke33 op donderdag 03 augustus 2017, 19:19:34
Het grote gapend gat stoort me echt niet hoor, het hoort erbij als je met C rails en bovenleiding werkt.  :)

Kan wel anders ;) De ideeën daarvoor zijn al in dit draadje aangedragen. Goed, dat is een gepasseerd station voor nu.

Citaat van: peterke33 op donderdag 03 augustus 2017, 11:06:26
De bovenleiding blijft gewoon staan, anders moet ik aanpassingen doen. En de tunnel word afneembaar dit om makkelijk te kunnen poetsen (rails).

Wil je de complete berg los op de plaat leggen? Dan zou ik er voor zorgen dat je de berg niet kan verschuiven op de plaat. Je kan ook aan de achterzijde de berg open laten. En eventueel met een zwart doek de openingen afdekken. Dan kan je er altijd bij.

Groet Ronald.
Re: ekeren (City) vandaag met giet gips bezig geweest voorbereiding tunnel..... .
Mooi gegoten.

Nog even terugkomend op je bovenleiding, ik heb van andere forumgenoten wel eens gezien dat ze een knipje in het bovenste draadje maken en dan een bolletje op de tunnelingang zetten en dan lijkt het alsof de draad door de muur heen loopt. Zoals je nu opgelost hebt ziet er ook heel mooi uit met de kleine verhoging.

Ik ben zeer benieuwd naar de binnenkant van je tunnel en de kleuren die je gaat gebruiken want heb zelf ook nog een muurtje te schilderen op mijn installatiespoor :D :thumbup:
Re: ekeren (City) vandaag met giet gips bezig geweest voorbereiding tunnel..... .
@Jørg
Dank je wel
Het zit in het koppie al, nu nog uitwerken.  :P

PS; als je wil maak ik voor jou ook wat tunnelingangen, moet je die van Noch niet kopen  :idea:

@Ronald
Normaal volg ik de vele raad en tips op, maar ik vind het voor me heel mooi die tunnelportalen.

Heb vroeger al een tunnel gemaakt, die helemaal dicht was en die verschoof niet op de baan.
En die tip met het zwarte laken is zeker mooi meegenomen, maar als ik wil veranderen kan ik de tunnel wegnemen en iets anders plaatsen.

@Dick

Ik heb ook die tip gekregen om de bovenste draad te knippen, en dan weerstandje aan te solderen maar dan doe ik deze mooie portalen stuk.
Ik denk dat ik met zelfde soort licht grijs ga werken als de tunnelportaal zodat het meer een geheel word.
En die verhoging ja daar ga je niets meer van zien, heb al een idee van hoe ik het ga dichtmaken aanpakken.
Re: ekeren (City) vandaag met giet gips bezig geweest voorbereiding tunnel..... .
Spoorvrienden

Zit met een vraagje hoe plaats ik nu best de tunnelingangen, tegen de sporen bijna of achter mijn masten  :help: :help:

Re: ekeren (City) vandaag met giet gips bezig geweest voorbereiding tunnel..... .
-Peter:
Ik zou de muurtjes achter de masten plaatsen, de kans bestaat anders dat je panto's achter het muurtje blijven haken.
Maar in een tunnel zijn er geen masten daar wordt de bovenleiding aan de tunnelwanden of plafond bevestigd.
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
Jørg

Dank je daar dacht ik ook aan de pantografen, en achter de masten kan ik bv 2 of 3 tunnelingangen plaatsen.  :)
Dat gaat een mooier zicht zijn en ook beter om de bovenkant dicht te maken.  :P :P
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
Peter,ik zou de muur achter de mast zetten,  maar het is jou baan, en jij beslist natuurlijk

Gerrit, als ik mij niet vergis zijn het de mallen van spörle, heb zelf deze ook, kan je echt mooie muren mee bouwen

Grts Freddy
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
Hallo Gerrit

Deze mallen zijn van sporle je kan die man een mail sturen, dan krijg je pdf bestand kiezen welke je wil.
Die je niet wil stuur je terug, en de rekening komt naderhand heb de dubbele tunnelportalen de enkele straten stoepranden en deze muren.

Freddy

Dank je ik dacht daar ook al aan gaat inderdaad mooier zijn, achter de masten zo kan ik er meer naast elkaar plaatsen.
Inderdaad de mallen zijn van sporle ze zijn echt van goede kwaliteit.
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
Hoi Peter,

ik zou ze achter de masten zetten, anders krijg je problemen met je bovenleidingsmasten.

Wim
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
@Gerrit

Graag gedaan hoor, er zijn zeer mooie mallen  :D


@Wim

Dank je wel ben er nog wat aan het bijgieten, zodat ik er voldoende heb  :P
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
Lid sinds: 2016

jong geleerd is oud gedaan!

offline
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
hallo peter,
ik zou ze ook achter je masten plaatsen, anders wordt de tunnel van binnen erg breed en dat kan een raar effect geven. (ik spreek uit ervaring)
groeten Quinten
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
Peter, rij jij op bovenleiding? of is het alleen voor het zicht.
Want dan hoef je alleen maar tot aan het tunnelportaal bovenleiding te plaatsen.
Binnenin kun je dan alles weghalen.
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
@Quinten

Dank je wel dus als ik je goed begrijp zet ik de tunnelingangen bijna tegen de sporen aan.  :help:

@ceess

De bovenleiding is echter fantasie, maar de pantograaf komt wel tegen de rijdraad aan zeg maar.
Als ik bv de pantograaf naar benden zal houden, dan zal ik stukje rijdraad kunnen wegdoen.


PS; heb enkele foto's gemaakt van verschillende standen tunnelingangen.
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
Hi Peter,

Je kan aan elke pantograaf een draadje maken zodat hij op "hoogte" blijft maar de bovenleiding net niet raakt.
Kan je alle rijdraden in de tunnel(s) weglaten.

groet
Harald

Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
Hoi Harald

Dat is inderdaad ook een oplossing, maar heb enkele foto's gemaakt van de tunnelingangen.
Word weer even meedenken hier  :D
Re: ekeren (City) waar plaats ik de tunnelingangen ????
Heb enkele foto's gemaakt van de tunnelingangen

Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Jeetje, hoe moeilijk kan het zijn. Die gipsbogen horen de ronding van de tunnelingang te volgen. Daarmee is ook de afstand tot de sporen bepaald.

Gr, Ben.
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
 @citaat Ben is me net voor ;)

Vanaf de laatste mast voor de tunnelingang laat je een stuk bovenleidingsdraad de tunnel in gaan en in de tunnel buig je dat naar boven weg en fixeert het.
Dus verder in de tunnel geen masten en draden.

En wat harald al aangeeft, met b.h.v. b.v. een "visdraadje" de panto vastzetten tot net onder de rijdraad. Extra voordeel: de panto's en de rijdraad slijten niet.
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Ben wat een opmerking geef je me even  8o 8o ik heb nog nooit een tunnel gemaakt met tunnelingangen en ook niet met bovenleiding masten.  :? En als ik dan een simpele vraag stel dan krijg ik dit over mijn nek  :(

ceess

Ik begrijp iedereen goed dat ik mijn masten kan verwijderen en of  mss met een visdraadje kan werken, maar er zijn 2 forum leden die echt hard hun best hebben gedaan om mij te helpen om de baan van bovenleiding te voorzien. het blijft zoals het is het geeft een extra meerwaarde aan de baan.
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Vrijheid blijheid Peter, het is jouw baan en jouw speelplezier is waar het om gaat. Maar bovenleidingmasten zoals deze in een tunnel geeft echt geen meerwaarde.

Gr, Ben.
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Peter, het is jouw baan en jij bepaalt. :thumbup:

Ik wil je wel nog meegeven dat het juist geen meerwaarde aan je baan geeft, omdat je de bovenleiding alleen voor de aankleding hebt.
Juist dan laat je het in de binnenkant van de berg weg. Heb je ook geen uitdaging met het plaatsen van de masten in de berg.

De masten en de draad in de tunnel weghalen heet voortschrijdend inzicht. ;) Vraag het die twee forumleden maar.

en idd men kan wat anders reageren en dus rekening houden met anderen (gevoelens)
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Ben
Ten eerste OK sorry dat ik mss beetje over reageerde, heb nog niet de ervaring die sommige hier hebben.


ceess

Dank je wel

Destijds hebben Hans V200 en Henk (HS BLS) mij geholpen met de bovenleiding, vind het wel iets hebben maar dat is weer een mening die je kan aansnijden zoals ..... .
Ga ook even te raad aan Hans V200 die komt toch dit weekend op visite, gaan lekker genieten van het gratis festival hier.
Desnoods kan ik nog altijd de tunnelingangen weglaten, en werk ik zoals Fredje zwarte woud met blauwe plaat dat ik dan mooi vorm en aankleed.

De reactie is gegeven en ja ik ben ook geen meester in bouwen van tunnels daarom ik even te raad kwam op het forum.
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
 @citaat Top. Zeker Hans even vragen.

Alleen, jij hebt geen enkele reden om je sorry te moeten zeggen!!!

Iedereen heeft zijn eigen kennis en manier van werken en moet een ander in zijn waarde laten.
Dit forum is om elkaar te helpen.
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Peter, misschien toch eens over denken om i.p.v. 1 tunnelingang deze te splitsen in 2 tunnelingangen en dan zoals ik al eerder heb laten zien rechthoekig en dan beton imiteren, je kan dan een stuk met rechte binnenwanden maken zodat de inkijk lijkt of de tunnelwanden doorlopen. Ik sluit me wel verder aan bij de andere, het is en blijft jouw baan en jouw keuze. Overleg eens met Hans die heeft zeker en vast ook wel een goed idee.
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
@ceess

Dat ga ik zeker doen, Hans wil me met alle plezier helpen hij doet niets liever  :P

Ik ben goed opgevoed thuis, en wil zeker met plezier blijven posten hier.
En ik kan alleen maar leren, en mijn kennis wil ik ook delen met andere.

@Tom

Ik weet hoe jij het wil aanpakken, en dat zoals meermaals is gezegd een groot gapend gat is dan ja het stoort me echt niet hoor.
Wat ik wel ga doen is deze tunnel los laten op de plaat, zo kan ik bv nog altijd een andere tunnel maken met enkele portaal.
Heb hier de mallen liggen, en zo kan ik als ik zin heb van tunnel wisellen als ik zin heb.
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Citaat van: iTom op donderdag 10 augustus 2017, 13:55:51
i.p.v. 1 tunnelingang deze te splitsen in 2 tunnelingangen
Dat is een goed idee voor mij om te onthouden, vooral als paralelle sporen toch al ver uit elkaar (moeten) liggen, is zo'n brede hooideur geen gezicht. Twee aparte tunnelmonden betekent dat je de sporen nog iets verder uit elkaar legt dan hier, maar het resultaat oogt dan wel mooier, denk ik.

Citeerwaar plaats ik de tunnelingangen
Bij die vraag denk ik ook aan de zichthoek: leg je de tunnelmond op 0, 30 of 60 graden in de boog?
Ik denk dat dit deels afhangt van de gekozen radius (bij R1-R2 heb je een grotere afstand tussen de sporen dan bij R9-R10 en oogt de monding dus altijd al groter).
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Hi Peter,

Dat wordt weer heel wat met al die opmerkingen.
Nog een opmerking ik zou zelf zeker geen rechthoekige en betonnen ingangen maken staat helemaal niet op jou baan.
Veel plezier dit weekend met Hans, doe hem de groeten  :)

groet
Harald
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Peter,

Omdat je het tunnelportaal iets verhoogd hebt zal je ook de muren op een verhoging moeten plaatsen. Deze volgen dan beter ronding van het portaal. Dan heb je ook geen probleem met pantografen die tegen de muren aan zouden kunnen komen.

Of het nu wel of geen gezicht of handig is bovenleidingsportalen in de tunnel is aan jou. Het maakt het niet gemakkelijker op. Zeker als je de tunnel "los" wil neerzetten. Dan moet je echt voor zorgen dat de tunnel op de goede plaats blijft staan. Wil je nog ballast naast de sporen maken in en voor de tunnel ingang?

Groeten Ronald.
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: ekeren (City) foto's van waar plaats ik de tunnelinganen
Citaat van: Haradigi op donderdag 10 augustus 2017, 16:51:49
Hi Peter,

Nog een opmerking ik zou zelf zeker geen rechthoekige en betonnen ingangen maken staat helemaal niet op jou baan.


groet
Harald

Peter vraagt ook niet of jij dat zou doen, toch, ik denk dat Peter zelf wel kan uitmaken wat er wel of wat er niet op zijn baan past.  >:-D
Re: ekeren (City)
peterke33
gast

Re: ekeren (City)
@Jan Willem

Het was niet makkelijk tussen de masten lijkt blijkbaar het mooiste, en ja inderdaad anders word het breed dat wist ik dus niet.  :)


@Harald

Inderdaad het was en is me wat hoor, begon bijna te twijfelen of ik er wel goed aandeed om die vraag te stellen.
Ga met rotsen en wat muur werken hier, en ja zeker met veel groen vlokken gras en bomen.

@Ronaldk

@Ik ben me daarvan bewust ga ook mijn tunnelingangen ook2cm ophogen. Dat laat ik zien hoe ik dat ga aanpakken, met blauwe plaat dat is 4mm hoog het eerste laagje word langs de zijkant ballast en de rest word opgehoogd en in de zelfde kleur geverfd zoals de tunnelingangen. Normaal was het de bedoeling om de tunnel afneembaar te maken, maar dat zie ik wel als ik echt begin.

@Tom

Ik weet hoe ik het wil maken, het zit allemaal in mijn hoofd en ga het stap voor stap uitwerken. (en ook foto's posten)
Re: ekeren (City)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: ekeren (City)
Beste Peter,

Een voorbeeldje, in elke van deze twee tunnels staat een bovenleidingsmast, maar die zie je niet meer op het moment dat je de tunnels afdekt met zwart doek.

In werkelijkheid zie je vaak dat de bovenleiding aan het plafond van de tunnel hangt.



Groet, Anne W
Re: ekeren (City)
peterke33
gast

Re: ekeren (City)
Beste Anne W

Ik zie het inderdaad duidelijk op de foto, het kleine probleem is of net niet dat ik 2 verschillende hoogtes heb.
Dat kan ik wel aanpassen, en zal desnoods mijn portaalingangen beetje laten zakken zodat de bovenleiding er net ondergaat.
Re: ekeren (City)
peterke33
gast

Re: ekeren (City)
Zo heb wat aangepast aan de hoogte portaal en tunnelingangen, heb 2 foto's gemaakt hoe ik normaal denk het moet komen.
Achter de buitenste mast komt nog een tunnelingang
Re: ekeren (City)
Lid sinds: 2016

jong geleerd is oud gedaan!

offline
Re: ekeren (City)
ja, zo is het precies goed. :thumbup: berg maken, beetje begroeiing hier en daar, en klaar.

groeten Quinten

Ps vergeet niet boven de sporen een beetje roet te schilderen (op het tunnelportaal). Geeft een mooi effect.
Re: ekeren (City)
peterke33
gast

Re: ekeren (City)
Quin10

Dank je wel aan de andere zijde(kant) zal het portaalingang iets hoger komen, maar ga ook zorgen dat net tegen of boven de rijdraden komt.
Het onderste blauwe stukje plaat kan ik gebruiken om te ballasten, hoop ik dan de rest ophogen en mee schilderen in de zelfde kleur.

Dat was ik al van plan hoor, heb nog voldoende zwarte verf en airbrush
Re: ekeren (city) baan opnieuw gelegd, is ok nu heb nu meer stations spoor.
Citaat van: peterke33 op zaterdag 26 september 2015, 20:28:28

BW heeft ook gelijk mooie sporen gekregen veel beter.


Hoi,

Kan jij mij uitleggen welke rails jij hebt gebruikt voor de koppeling aan de draaischijf. Ik zie C en K rail gekoppeld, maar na lang puzellen weet ik het niet meer.  Graag de nummers van de k rails vertellen en eventueel hoe je deze gekoppeld heb. Simpele paint afbeelding is voldoende. Wil een soort zelfde maken maken met ook dubbel spoor ingang.   Op internet ook geen voorbeelden te vinden van hoe en wat