Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Citaat van: dennisreij op zondag 26 oktober 2014, 09:29:26
Veel plezier bij Eurospoor.
groetjes Dennis

Hallo Dennis,

Het was een leuke dag bij Eurospoor, heb knappe banen gezien leuke idéén opgedaan.

Groeten
Peter
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Citaat van: Varekamp op zondag 26 oktober 2014, 16:19:36
Ziet er veelbelovend uit Peter.  :thumbup:

Groeten Ronald  :)

Hallo Ronald,
Dank je wel voor je fijne reactie doe mijn best om het goed te doen.

Groeten
Peter
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Citaat van: degeluidsman op zondag 26 oktober 2014, 18:02:11
Langzaam maar zeker gaat het gebeuren Peterke, ik denk dat rond de kerst de treinen bij jou lekker aan het rond rijden zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Hallo Peter Degeluidsman,
Een kerst baan gaat het niet worden hoor rustig aan bouwen goed nadenken moet nog veel doen  :|

Groeten
Peter
Re: eerste tafel is al bijna klaar
Citaat van: th op zondag 26 oktober 2014, 22:17:09
Hoi Peterke,

even je draadje doorgenomen en weer een nieuwe start gemaakt met voor en tegens wat hout betreft.
Maar goed je bent op de goede weg weer en kijk uit naar het vervolg hiervan.
Succes.
Mvgr,
Theo.

Hallo Theo

Wil je ook even bedanken voor je reactie, ik doe mijn best hoor om alles mooi en goed te doen deze keer zonder fouten.
We gaan rustig verder, en denken heel veel denken  :)

Groeten
Peter
Re: help mijn baas wil mijn baan langs de muur bouwen
Hallo iedereen,

Mijn baas heeft ook ooit een treintafel gehad, nu zegt hij en wil helpen met het bouwen ervan. om langs de muur te gaan bv op 70 cm langste kant op een hoogte van 90cm, achter zijde 45 cm en dan weer andere muur ook 70cm . is dit een goed idee of laat ik het zoals het nu is, het gaat me mss 2 meter meer spoor opleveren.

Groetjes
Peter
Re: help mijn baas wil mijn baan langs de muur bouwen
Het is in ieder geval belangrijk je baas te vriend te houden. :)
Re: help mijn baas wil mijn baan langs de muur bouwen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: help mijn baas wil mijn baan langs de muur bouwen
Hoi Peter !

Alles heeft zijn voor en tegen, als dit idee inhoudt, dat je onder je baan door moet kruipen om binnen te komen, zou ik er niet aan beginnen.
Je zou ook een U-vorm kunnen maken, smal langs de muur (met keerlus) en een brede poot in het midden.
Zodat er er van 2 kanten bij kunt.

Grtz Tony
Re: help mijn baas wil mijn baan langs de muur bouwen
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: help mijn baas wil mijn baan langs de muur bouwen
Persoonlijk zou ik nooit of te nimmer met mijn baas (of leidinggevende, manager, of hoe zo iemand ook maar heten mag) een modelbaan bouwen; zelfs met een directe collega zou ik er huiverig voor zijn. Als je op het werk wrijving krijgt komt dat door in je hobby en omgekeerd ook.
Re: help mijn baas wil mijn baan langs de muur bouwen
Hallo iedereen,

Alvast bedankt voor al de reacties langs jullie kant, ben er ongeveer wel beetje uit hoe en wat ik wil en ga doen met mijn treintafel.
Toen ik thuis kwam dan heb ik even wat dingen uitgeprobeerd, en heb er wat foto's van gemaakt dan hebben jullie een idee hoe en wat ik bedoel.

foto een dat hier de draaischijf komt te liggen.

foto twee is ook mooi denk ik, dan zal ik wel een plaat laten zagen die wat groter is.

foto drie zal het worden overgang naar kasten


Groeten
Peter
Re: ben er bijna uit nu nog beetje hulp van hoe en wat ...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: ben er bijna uit nu nog beetje hulp van hoe en wat ...

Hoi Peter !

Ik denk dat je zo het optimale uit je ruimte haalt.
En ik sluit me graag bij Ad aan, met deze dingen kun je beter werk en privé apart houden.

Grtz Tony
Re: ben er bijna uit nu nog beetje hulp van hoe en wat ...
Citaat van: Tony op woensdag 29 oktober 2014, 21:04:55

Hoi Peter !

Ik denk dat je zo het optimale uit je ruimte haalt.
En ik sluit me graag bij Ad aan, met deze dingen kun je beter werk en privé apart houden.

Grtz Tony

Hallo Tony,

Ik ga inderdaad zoals Ad ook al zij, mijn werk en privé apart houden. ik ga wel iets veranderen ik ga het maximaal uit mijn garage halen, het vervolg komt nog. vandaag ga ik niets doen hier ben 9 jaar samen met mijn lief vrouwtje binnen 2 maanden 5 jaar getrouwd  O:-D

Groeten
Peter
Re: ga het maximale uit mijn garage halen
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: ga het maximale uit mijn garage halen
Goedemorgen Peter,

Je bent goed bezig, het ziet er al goed uit! :thumbup:

Ik heb wel een vraagje: je hebt jouw hele ruimte mooi aangepakt en een mooie vloer in gelegd. Waarom heb je niet gelijk de muren even wit gemaakt? Dan zit je niet tegen die lelijke stenen (dat is mijn persoonlijke mening) aan te kijken en zal je zien dat de ruimte er veel lichter van wordt. Daar heb je dan weer veel plezier van tijdens het bouwen.

Ik kom regelmatig bij jouw topic langs om even te kijken!
Re: ga het maximale uit mijn garage halen
Goedemorgen Marcel,

Dank je wel, je idee lijkt zeker niet slecht om de muren een wit kleurtje te geven. dan gaat het zeker wat lichter worden, ga het eens aan mijn vader vragen of hij tijd en zin heeft. hij was tenslotte een schilder van beroep, heb wel een idee om een wand te maken aan de kasten een poster of canvas doek.

Groeten
Peter
Re: ga het maximale uit mijn garage halen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: ga het maximale uit mijn garage halen
Als dan toch de kwast tegen de muur gaat, kan je ook kiezen voor een blauwe lucht kleur, word het nog mooier  B)

Dirk-Jan
Re: ga het maximale uit mijn garage halen
En aangezien dat je geen eigenaar bent maar huurder, is het misschien verstandiger om een plank tegen de muur te zetten en die te (laten) schilderen ?
Je laat de muren dan zoals ze zijn dus geen gedonder achteraf en een plank is ook veel vlakker dan een gemetselde muur.

Tis maar een idee  ;)
succes,

grv Huub
Re: ga het maximale uit mijn garage halen
Hallo Dirk-Jan, Huub;

Dank je voor jullie reacties, ik dacht ook aan een plaat tegen te muur de zetten (schroeven). dan kan ik een kant schilderen en de andere kant bv een poster. ben aan het kijken voor een leuk baan plan, lengte 4 Meter op 1.40 Meter op de kasten 45CM 4 Meter lang


Groeten
Peter
Re: ga het maximale uit mijn garage halen
Hallo Peter,

Je hebt een goed besluit genomen over werk en privé.
Leuk om de vorderingen weer te zien. Je leert elke keer weer van banen bouwen.
Je kan als achtergrond ook platen hardboard tegen de muur maken en daarop een achtergrond plakken.
Is maar een idee  :idea:

Succes met je verdere bouw.

Groeten Ronald  :)
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Hallo Ronald,

Dank je voor je reactie, ik vond het ook beter en raadzaam om zelf met deze fijne hobby bezig te zijn. je leert veel van je fouten och telkens weer beter zeg ik dan altijd, nu heb ik MDF platen tegen de muur geschroefd samen met mijn buur jongen. het geeft al en heel fijner gezicht ik hoor veel reacties, van je kan bv schilderen of een poster wel ik ben er nog niet uit, zal eerst een foto laten zien hoe het nu is. de platen zijn over een lengte van 4 meter even lang als mijn, toekomstige treintafel de platen die er nu op liggen komen op de zelfde hoogte als mijn tafel. kan ik van tafel naar kasten en omgekeerd ook  >:-D

foto twee de hoogte +- van de tafel.


Groeten
Peter
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Je bent lekker bezig Peter mooi hoor. :thumbup:
Alles ziet er goed afgewerkt uit. :thumbup: :thumbup:
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Hallo Peter,

Nou zit bij jou ook weer de vaart er in, ziet er goed uit  :)

Gr Einte
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Hallo Michel,

Dank je wel voor je fijne reactie, ik volg de goede raad van het forum en spoorvrienden.

Groeten
Peter

Hallo Einte,

Dank je wel ik ga het deze keer goed aanpakken hoor, niet of geen fouten maken zodat alles mooi en soepel gaat.

Groeten
Peter
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Ziet er super uit Peter, ben benieuwd naar je achtergrondkeuze. Zelf moet ik ook nog kiezen wat ik ga doen voor de achtergrond. Veel plezier met de verdere bouw.

Gr henk
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Je houdt er flink de gang in Peter, tziet er goed uit.
Suc6
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Hoi Peter,

je bent goed bezig.
Vind het erg leuk dat je een treinbaan bouwt in de garage.

Voordeel is ook dat je deur op slot kan doen en dan lekker rustig naar de treinen kan kijken :D >:-D.

Groeten Sander
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Hallo Henk,

Dank je wel je wel voor je reactie, ik wil het zoals eerder gezegd alles goed doen. liefst geen fouten maken en eerst vragen stellen dan pas uitvoeren is nu de boodschap.
Heb een site gevonden voor leuke achtergronden, dus word kiezen welke het gaat worden. ;) dus wie een leuke achtergrond zoekt. :idea:

Groeten
Peter
http://www.peard.nl/shop/ArtikelOverzicht.aspx?cat=3

Hallo Cees,
Dank je wel voor de fijne reactie, ben gisteren en vandaag thuis geweest dus ik kon veel doen  >:-D

Groeten
Peter
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Hallo Sander,

Dank je wel hier heb ik de meeste plaats, voordeel kan nu lekker overal aan. in de winter lekker warm, in de zomer lekker koel dus wat kan een mens nog meer willen.  :P :P

Groeten
Peter
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Hallo Peter,

Het ziet er inderdaad nu al een stuk beter uit. Ik zou wel van te voren mijn achtergrond er tegen aan plakken, nu kan je er nog gemakkelijk bij, als je tafel ervoor staat wordt het alweer lastiger.
Succes met de verdere bouw.

Groeten Ronald  :)
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Dag Peter,

helemaal met Ronald eens ga eerst maar eens die achtergrond behangen  >:-D :-)
Veel be(hang) plezier :lol: 8) O:-D
Mvgr,
Theo.
PS. ga gewoon door met mijn modelbaan hoor. :)
Re: vandaag platen tegen de muur geschroefd
Hallo Ronald, Theo

Dank je wel voor jullie advies, ik heb een site gevonden die heel veel verschillende achter gronden heeft. welke het gaat worden geen idee , zal een link plaatsen voor de iemand die een achter grond zoekt.

Groeten
Peter

adres achter gronden http://www.peard.nl/shop/ArtikelOverzicht.aspx?cat=3
Re: bericht aan AJ ben mijn aansluitchema kwijt
Hallo iedereen,

Ik heb ooit eens bij AJ afrem modules gekocht, en ik vind mijn planning niet meer terug. kan er mij iemand helpen dit even te mailen of te posten hier, het liefst als het gaat in keur zodat ik weet welk draadje waar heen moet gaan.

Groeten
Peter
Re: bericht aan AJ ben mijn aansluitchema kwijt
Hoi Peter.
Dat kan natuurlijk altijd gebeuren maar hier op ons forum zijn vrijwel alle schema's terug te vinden.

Bij deze de officiële :
Rem/sein decoder



Of in het volgende topic een mooie van Freak en minitreintje : http://forum.3rail.nl/index.php?topic=27384.msg472321#msg472321

Veel succes met het aansluiten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.



Re: bericht aan AJ ben mijn aansluitchema kwijt
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: bericht aan AJ ben mijn aansluitchema kwijt
Peterke,

Je schreef hier op het forum dat je met ITrain wilt gaan rijden, dan heb je de afrem module,s niet nodig.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: bericht aan AJ ben mijn aansluitchema kwijt
Citaat van: AlbertJan op donderdag 13 november 2014, 07:51:52
Hoi Peter.
Dat kan natuurlijk altijd gebeuren maar hier op ons forum zijn vrijwel alle schema's terug te vinden.

Bij deze de officiële :
Rem/sein decoder



Of in het volgende topic een mooie van Freak en minitreintje : http://forum.3rail.nl/index.php?topic=27384.msg472321#msg472321

Veel succes met het aansluiten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Hallo Albertjan,

Dank je wel ik hoop dat het gaat lukken want ik rijd op c rails, ga dit weekend eens proberen er ene aan te sluiten.

Groeten
Peter
Re: bericht aan AJ ben mijn aansluitchema kwijt
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 14 november 2014, 13:32:53
Peterke,

Je schreef hier op het forum dat je met ITrain wilt gaan rijden, dan heb je de afrem module,s niet nodig.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Peter Degeluidsman,

Ik zal graag met ITrain willen rijden, heb een oude pc staan die ik kan gebruiken. heb een centraalstation 2 dus als ik het begrijp dan doet het programma dat dus, mij eens beetje dieper informeren hoe het werkt.

Groeten
Peter
Re: tafel wat breder gemaakt
Hallo iedereen,

Vandaag heb ik het eerste deel al klaar, tafel wat breder gemaakt word nu 1.40 Meter op 4.00 Meter. heb er gelijk foto's van gemaakt, morgen doe ik het andere frame gedeelte. dan worden de poten en balk tegen de muur geschroefd, dan kan er zeker niets verkeerds gaan.
foto's heb ik alvast gemaakt van het eerste frame  :)

foto twee tafel staat 35 van de muur, heb meer dan plaats zat kan er goed tussen.  >:-D

foto drie hier heb ik 65 cm plaats dus hier ook plaats zat om een bar krukje te zetten, nu denken hoe ik een uitschuifbare lade moet maken. is er iemand die mij kan helpen hoe ik dat moet doen dank je wel alvast.


Groeten
Peter
Re: tafel wat breder gemaakt
Hoi Peter,

Ik wil je geen domper bezorgen, maar als je de tafel tegen de muur gaat schroeven, hoe kom je dan nog op het achterste deel van je tafel als daar iets fout gaat?
1,4 meter is een gigantische lengte om te overbruggen. Een beetje voorover buigen en dan je armen gebruiken, daar mee ga je geen 1,4 meter mee overbruggen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: tafel wat breder gemaakt
Hallo Peter,

Ik heb langs twee zijde 70cm tafel staat op 90 cm hoogte nu, heb op het werk alles eerst goed nagemeten . heb als werk blad de zelfde hoogte en breedte als thuis mijn treintafel  :D dus ik maak me echt geen zorgen over bereikbaarheid.

Groeten
Peter
Re: tafel wat breder gemaakt
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: tafel wat breder gemaakt
Peter weet waar hij aan begint en denk wel 2 keer na alvorens deze ergens aan begint >:-D dus komt wel goed.
Maar beter reacties dan helemaal niet en waardeer dit echt zoals mensen hierop kunnen reageren :thumbup:
Wat hier weergeef is hopelijk wel duidelijk?
Mvgr,
Theo.
Re: tafel wat breder gemaakt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: tafel wat breder gemaakt

Hoi Peter !

Wanneer je de scenery langs de kanten zo maakt, dat je met vooroverbuigen niks raakt, moet het te doen zijn.
In plaats van een uitschuifbare lade zou je ook een kastje/tafel op wieltjes kunnen gebruiken.
Succes weer verder !

Grtz Tony
Re: tafel wat breder gemaakt
Citaat van: th op zaterdag 15 november 2014, 23:27:13
Peter weet waar hij aan begint en denk wel 2 keer na alvorens deze ergens aan begint >:-D dus komt wel goed.
Maar beter reacties dan helemaal niet en waardeer dit echt zoals mensen hierop kunnen reageren :thumbup:
Wat hier weergeef is hopelijk wel duidelijk?
Mvgr,
Theo.

Hallo Theo,

Dank je wel voor je reactie, het gaat hier zeker goed komen hoor. doe ook alles rustig eerst denken en dan doen, das het beste heb ik al van geleerd.

Groeten
Peter
Re: tafel wat breder gemaakt
Hallo Tony,

Het bereikbare komt goed hoor, en heb er over nagedacht om eerst het midden te doen. of eventweel senario te maken op bv dunnen Multi plex plaatjes, en die los te leggen als er iets gebeurd weg nemen zonder schade aan de baan. en kastje onder de tafel op wieltjes heel goed idee  :idea: eens kijken om iets zelf te maken of te kopen.

Groeten
Peter
Re: tafel wat breder gemaakt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: tafel wat breder gemaakt

Hoi Peter !

Je kunt op zo'n kastje ook een werkblad maken, schoot me net te binnen.
2 vliegen in een klap  :P

Grtz Tony
Re: tafel wat breder gemaakt
Lid sinds: 2012

offline
Re: tafel wat breder gemaakt
Hallo Peter,

Ik zie dat flink aan het stoeien bent met je baan. Ik ken het probleem. Na een aantal missers, heb ik besloten om een plan te maken via wintrack en even weg te leggen.

Nu ben ik bezig met een kleine testbaan om te werken met terugmelders, optrek- en remvertraging. En gewoon rondjes te rijden. Ik hoop in januari genoeg te hebben getest om te gaan beginnen. Dan al ik eerst mijn baanplan erbi j en kijk ik kritisch naar de afstanden.

Je zult zien dat de meeste ontsporingen gebeuren op de plaatsen waar je moeilijk of zelfs niet bij kunt.

Ik blijf je volgen.

Grt JP

Re: tafel wat breder gemaakt
Hallo Tony,

Je was blijkbaar net het zelfde als mij aan het bedenken, dacht een kastje op wieltjes twee blad er op en dan gelijk genoeg plek. ben aan het kijken welk goed is van hoogte en ... of zelf iets maken.

Groeten
Peter
Re: tafel wat breder gemaakt
Hallo JP,

Dank je wel voor je reactie, een forum lid heeft voor mij een baanplan gemaakt. kan het altijd aanpassen hier op de pc, ga ook eerst mij heel goed verdiepen in hoe en wat voor ITrain. lijkt me niet zo makkelijk als je er niets van kent, anders rijd ik met mijn cs2 en eventuweel 2 mobiel stations er bij op aansluiten.

Groeten
Peter
Re: het frame is gemaakt nu de volgende stap
Hallo Iedereen,

Tafel vandaag verder gemaakt het frame staat alvast, ergens in de week de ringleiding aanbrengen.
Eerste foto met het hout er op gelegd om een idee te krijgen, de meter is op 70 cm gelegd en heel goed bereikbaar.

Foto twee het geraamte in zijn geheel zonder platen.

Foto drie is het frame met platen er op nog niet geschroefd.

Foto vier gelijk een verwarming vuurtje aan de muur gemonteerd, morgen nog beter vast maken.


Groeten
Peter
Re: het frame is gemaakt nu de volgende stap
Ziet er net uit Peter, ook die verwarming is wel lekker en zeker in de periode die eraan gaat komen :D

Misschien heb ik het gemist maar komt er nog iets van een beveiliging op die garage deur mocht iemand jou je hobby niet gunnen :(
Re: het frame is gemaakt nu de volgende stap
Hallo Opa Bullcat,

Dank je voor je reactie, er gaat nog een alarm installatie komen. En ook een veiliger slot in de poort tegen boren en afbreken, maar eerst verder doen nog kosten genoeg helaas  :(

Groeten
Peter
Re: het frame is gemaakt nu de volgende stap
Hoi Peter, ik zie hier dat je goed over de zaken nadenkt en weloverwogen iets doet. Goed. Ook de meest doorgewinterde bouwer komt er later weleens achter dat er toch zaken vergeten zijn. Dat doen we met z'n allen vaak in ons enthousiasme. Ik heb bewust bijvoorbeeld mijn rails eerst neergelegd om te kijken klopt de tekening. Veel succes met de verdere bouw. Blijf je zeker volgen.

Gr henk
Re: het frame is gemaakt nu de volgende stap
Hallo Henk,

Dank je wel voor je fijne reactie, ik heb veel geleerd van mijn vorige fouten. Dus eerst denken dan doen en stel ook vragen hier, zodat ik heel zeker ben van mijn stuk. dan pas verder gaan dat er niets fout gaat.

Groeten
Peter