Nieuws: Belangrijke informatie over foto's gehost bij Tinypic. Klik om het topic hierover op het forum te lezen.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  (Ekeren City ECOIL) geen Goppingen maar lekker met de loods bezig
Pagina's: 1 ... 201 202 [203]   Omlaag

Auteur Topic: (Ekeren City ECOIL) geen Goppingen maar lekker met de loods bezig  (gelezen 741879 keer)

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb de loods al beetje ouder gemaakt
« Reactie #10100 Gepost op: zaterdag 07 september 2019, 19:31:47 »

De oude houten vlonder voor de deur grijs maken. Oud (hard) hout verkleurt naar grijs.

Wim

Dat ga ik zeker nog doen hoor, eerst licht grijs daarna met en beetje zwart en of groen ??

Hi Peter,

:thumbup:
En inderdaad zoals Wim zegt grijzig maken.

groet
Harald

Harald

Dat ga ik zeker nog doen hoor, dan denk ik aan verdund grijs eerst daarna oud maken met zwart en groen ??

Mooie vervuiling Peter :thumbup:

Dank je wel hebben ons best gedaan

Hoi Peter,

Leuk om je zo bezig te zien met de loods.
Het dak is volgens mij zo wel mooi gelukt. Je kan het dak ook nog met poeders verouderen, maar dat zou ik pas doen als het erop zit.
Als tip zou ik je willen meegeven om de voegen van de stenen te vullen met een verdunde grijze verf. Zet je loods op zijn kant en met de punt van de penseel laat je zo de verdunde verf erin vloeien. Met een keukenpapiertje kan je eventueel teveel aan verf weer opzuigen.

Hierdoor krijg je een mooi effect.  Andere tip ik zou het dak er los opleggen. Maak aan de onderzijde van het dak een ledstripje, hierdoor krijg je mooi licht in je loods. Zet desnoods nog oude spullen in, zodat je dit door de ramen kan zien zitten.

Succes met de afbouw.

groet Ronald  :)

Ronald

Dank je wel dit is waar ik me kan in uitleven, lekker los gaan met verf en kwast (penselen)
Ik ga het dak even laten zoals het is kan daarna als het er opstaat kijken of ik nog iets moet doen (roest en of wit van kalk aanslag)
Weet het die tip had ik ook als eens gekregen ooit om verdunde verf tussen de voegen te laten lopen, maar de vrees is als het niet mooi is of mislukt dat houd me tegen om dat te doen.

Ik wil later als het klaar is een plafond steken heb al een idee hoe ik dat ga doen, heb nog H profielen liggen die kan ik de hoeken plaatsen en daarop het plafond en dan verlichting er in en ja dat idee is er ook al wat ik ga doen met verlichting.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Heeel fraai Peter
Het is altijd lastig om het op een foto te “laten zien”
Maar ziet er echt mooi uit

Barry

Dank je wel hoor,
Inderdaad op foto lijkt het altijd feller en blinkt het meer dan als in het echt
We gaan gewoon lekker verder zo

Knap werk, met aandacht voor detail.  :thumbup:

Dank je wel hoor voor het mooie compliment

Martijn

• Stamgast
    • https://forum.3rail.nl/index.php?topic=52666.0
« Reactie #10101 Gepost op: zaterdag 07 september 2019, 20:59:03 »

Hoi Peter,

Wat heb jij die deuren ontzettend gaaf verouderd. Ik ben wel benieuwd geworden naar die zogeheten chipping techniek. Kun je zulk effect ook niet bereiken met een geverfd oppervlak op een paar plekken in  te vetten met vaseline en dan de 2e laag over het gehele oppervlak? Dat zie ik ze wel eens doen bij het verouderen van oude meubels. Lekker bezig in ieder geval.

NL-modelspoor

• Vaste Gast
  • 🌬️ Windhoven
    • Windhoven
« Reactie #10102 Gepost op: zondag 08 september 2019, 11:33:32 »

Chipping wordt ook wel gedaan met haarlak (zelf nog geen ervaring mee).
Johan

Gezocht: Roco Railpro Fccpps 988-0 | (--[ I'm a train, I'm a train, I'm a chook-a train ... yeah ! ]--)

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10103 Gepost op: maandag 09 september 2019, 15:37:42 »

Hoi Peter,

Wat heb jij die deuren ontzettend gaaf verouderd. Ik ben wel benieuwd geworden naar die zogeheten chipping techniek. Kun je zulk effect ook niet bereiken met een geverfd oppervlak op een paar plekken in  te vetten met vaseline en dan de 2e laag over het gehele oppervlak? Dat zie ik ze wel eens doen bij het verouderen van oude meubels. Lekker bezig in ieder geval.

Martijn

Dank je wel, de chipping techniek is niet heel moeilijk hoor er bestaan kant en klare flesjes van Vallejo voor.
Dat kan ik niet met Vaseline nog nooit gedaan eerlijk gezegd, wat mijn vader ooit deed bij een klant als schilder met een ketting de kast te lijf gaan en daarna insmeren met een oude boenwas was de kast ook antiek.

Chipping wordt ook wel gedaan met haarlak (zelf nog geen ervaring mee).

Dat ken ik ook niet, je kan met haarlak wel poeders indien laten hechten op je model.

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10104 Gepost op: maandag 09 september 2019, 15:41:13 »

Heb vandaag mijn loods nog wat aangepakt, het houtwerk nog beetje verouderd.
Dit is nog maar het begin en moet nog wat kleine dingen doen zoals de deur, er komt ook nog een houten vloer in (balsa) hout.
Er komt ook nog een bijgebouw tegen dus dat word ook nog gedaan, we gaan langzaam maar zeker verder.

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
Re: (Ekeren City ECOIL) Heb het houtwerk aangepakt van de loods
« Reactie #10105 Gepost op: maandag 09 september 2019, 16:11:03 »

Peter,

Mooi gedaan. :) :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
« Reactie #10106 Gepost op: maandag 09 september 2019, 16:39:08 »

Je bent op de goede weg. Misschien volgende keer eens kijken of jouw treinenwinkel ook mooie dunne latjes verkoopt, dat gaat er dan mooier uitzien als een plaatje Balsa. Ik gebruik latjes van 3,0mmx0,6mm, dat werkt nog echter omdat er geen latje hetzelfde is van structuur en je een naad zal krijgen. Splits ze zelf af en toe in 1,5mmx0,6mm om bijv. een deur te maken.
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 4 pro:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

Schienenbus2012

• Vaste Gast
  • Kees Hulstein
« Reactie #10107 Gepost op: maandag 09 september 2019, 16:44:41 »

Gelukkig worden de avonden weer langer. Het ziet er al mooi uit.

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #10108 Gepost op: maandag 09 september 2019, 20:13:27 »

Dag Peter,

Die paar nachtjes slapen hebben bij jou wonderen gedaan.
En ik had al alle vertrouwen in jou dat het goed zou komen.

Het resultaat wordt steeds mooier.
Rustig doorgaan zo dan komt het helemaal goed.

Heb je nog aan mijn fotootjes gedacht?
Ik vermoed van niet maar dat is niet erg.
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Kelderspoorder

• Stamgast
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
« Reactie #10109 Gepost op: maandag 09 september 2019, 21:11:20 »

Peter,

Zo zie je maar even de tijd nemen en goed over nadenken, en het resultaat is dan ook  geslaagd
Ga je er ook nog binnenin iets in  zetten, oude machines bv of oude kratten

grts Freddy
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

PaT

• Stamgast
  • Hoe sneller, hoe mooier!
« Reactie #10110 Gepost op: maandag 09 september 2019, 21:22:32 »

Peter, de loods gaat er al goed uit zien. Vaak heb ik bij jouw bouwsels in het begin zoiets van "oei, wat moet dat worden", maar je weet het meestal tot een mooi resultaat te brengen. Ik ben dan ook benieuwd naar het eindresultaat.

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #10111 Gepost op: maandag 09 september 2019, 22:13:03 »

Peter,

Zo zie je maar even de tijd nemen en goed over nadenken, en het resultaat is dan ook  geslaagd

grts Freddy
Als je dat gaat doen en je schuift de deuren -deels- open dan moet je niet vergeten om ook de wanden aan de binnenzijde te verouderen/weatheren.
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10112 Gepost op: dinsdag 10 september 2019, 14:47:46 »

Peter,

Mooi gedaan. :) :thumbup:

Groet Michel

Michel

Dank je wel, we gaan lekker langzaam verder

Je bent op de goede weg. Misschien volgende keer eens kijken of jouw treinenwinkel ook mooie dunne latjes verkoopt, dat gaat er dan mooier uitzien als een plaatje Balsa. Ik gebruik latjes van 3,0mmx0,6mm, dat werkt nog echter omdat er geen latje hetzelfde is van structuur en je een naad zal krijgen. Splits ze zelf af en toe in 1,5mmx0,6mm om bijv. een deur te maken.

Tom

Dank je wel heb dan ook goede tips gekregen, en dit zijn op deze baan echt de eerste gebouwen die ik (weather vuil maak roestig of wat ook) en vind het enorm leuk om te doen.
Heb een grote modelzaak in het Antwerpse die veel Balsa hout en dergelijke verkoopt, er zijn zelfs mensen die daar kopen die hun eigen boten bouwen in Balsa hout dus dat vind ik daar wel.

Gelukkig worden de avonden weer langer. Het ziet er al mooi uit.

Ik bouw eigenlijk winter en zomer door, als het kouder word dan word er meer gedaan dan in de zomer. Dank je wel voor het mooie compliment.

Dag Peter,

Die paar nachtjes slapen hebben bij jou wonderen gedaan.
En ik had al alle vertrouwen in jou dat het goed zou komen.

Het resultaat wordt steeds mooier.
Rustig doorgaan zo dan komt het helemaal goed.

Heb je nog aan mijn fotootjes gedacht?
Ik vermoed van niet maar dat is niet erg.

Henk
Inderdaad ik had er zelfs nachtmerries van  :-) nene hoor, ik kreeg wat tips en daar ben ik mee aan de slag gegaan.
Dank je wel hoor, het word zeker mooier en mooier als je kijkt in het begin en nu wereld van verschil zeg maar.
Ik ga gewoon lekker rustig door, en stap voor stap komt het goed.

Ik heb je al een PB gestuurd, zal straks nog eens wat foto's maken en mailen naar jou.

Peter,

grts Freddy

Freddy
Inderdaad en ook de tips die ik kreeg kwamen erg goed van pas zeg maar, dank je wel
Of er binnen iets komt oei geen idee eigenlijk het is meer verlaten mss wat oude paletten of zo maar meer niet.

Peter, de loods gaat er al goed uit zien. Vaak heb ik bij jouw bouwsels in het begin zoiets van "oei, wat moet dat worden", maar je weet het meestal tot een mooi resultaat te brengen. Ik ben dan ook benieuwd naar het eindresultaat.

Pat
Dank je wel hoor, ik denk dat ook soms van wat gaat dat hier worden komt dit wel goed, En ja hoor het komt helemaal goed.
Gewoon lekker rustig kijken genieten van de foto's en het eindresultaat komt hier ook te staan (de foto's althans)

Peter,

grts Freddy
Als je dat gaat doen en je schuift de deuren -deels- open dan moet je niet vergeten om ook de wanden aan de binnenzijde te verouderen/weatheren.
Daarom dacht ik meer aan een verlaten pand mss wat rommel buiten leggen zoals een vat en of paletten of wat plankjes och we zien het wel.

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10113 Gepost op: dinsdag 10 september 2019, 15:00:20 »

Rustig bezig aan het bijgebouw van de loods, dit word iets minder vervuild is later bijgebouwd zeg maar heb ook enkele planken tegen het raam gedaan een leuk detail zeg maar.
Ik zie enkele schoonheid foutjes maar dat werken we wel bij

« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 september 2019, 15:02:10 door peterke33 »

Varekamp

• Stamgast
  • Licht zien aan het eind van de tunnel
Re: (Ekeren City ECOIL) rustig bezig aan het bijgebouw van de loods
« Reactie #10114 Gepost op: dinsdag 10 september 2019, 15:02:47 »

Hoi Peter,

Leuk idee zo de planken tegen de ramen aan. Desnoods maak je er nog een kapot raam in o.i.d.  :idea:

Groet Ronald  :)

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #10115 Gepost op: dinsdag 10 september 2019, 15:18:13 »

Leuk idee hoor  ;), zet er ook eens een Preisertje naast voor de verhoudingen.
Misschien ook een Preiser op een ladder met een hamer in de hand die de planken er tegenaan staat te timmeren.
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 4 pro:Rosoft s88: h0e

NL-modelspoor

• Vaste Gast
  • 🌬️ Windhoven
    • Windhoven
« Reactie #10116 Gepost op: dinsdag 10 september 2019, 15:41:56 »

Ook leuk om wat graffiti op achter te laten. Maar moet wel je smaak zijn dan om dat te doen.
Johan

Gezocht: Roco Railpro Fccpps 988-0 | (--[ I'm a train, I'm a train, I'm a chook-a train ... yeah ! ]--)

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #10117 Gepost op: dinsdag 10 september 2019, 16:51:49 »

Misschien ook een Preiser op een ladder met een hamer in de hand die de planken er tegenaan staat te timmeren.
Ja, het zijn stevige "balkjes" (zeg maar bielzen) waarmee het raam dicht zit.
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10118 Gepost op: dinsdag 10 september 2019, 17:34:59 »

Hoi Peter,

Leuk idee zo de planken tegen de ramen aan. Desnoods maak je er nog een kapot raam in o.i.d.  :idea:

Groet Ronald  :)
Hoi Ronald

Dank je wel die tip kreeg ik van iTom en dat raam ook en is inmiddels toegepast dat raam dat stuk is.

Tom
Die tip kreeg ik van jou, en dit is de eerste keer dat ik zulke dingen doe maak.
Dat het niet helemaal klopt verhouding, je hebt gelijk hoor is inmiddels aangepast door plankjes inplaats van balken

Ook leuk om wat graffiti op achter te laten. Maar moet wel je smaak zijn dan om dat te doen.

Graffiti had al ergens gedaan aan het chemie fabriek, word het niet te druk kan eens kijken hoe het is met graffiti

Ja, het zijn stevige "balkjes" (zeg maar bielzen) waarmee het raam dicht zit.
Heb de balken (bielzen) al aangepast naar plankjes, ik moet de verhouding nog beetje leren  :-) maar ik leer het wel

Foto's volgen straks

NL-modelspoor

• Vaste Gast
  • 🌬️ Windhoven
    • Windhoven
« Reactie #10119 Gepost op: dinsdag 10 september 2019, 18:05:38 »

@citaat Hoe druk het wordt met graffiti is natuurlijk ook afhankelijk van of je alleen ergens een kleine tag zet, of dat je een hele muur vol schildert. Maar het is natuurlijk wel zo dat oude leegstaande panden een aantrekkingskracht hebben op dat soort 'kunst'. Het kan een lange muur zonder ramen bijvoorbeeld onderbreken zo dat de muur niet meer alleen een muur is.
Johan

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10120 Gepost op: dinsdag 10 september 2019, 18:08:41 »

@citaat Hoe druk het wordt met graffiti is natuurlijk ook afhankelijk van of je alleen ergens een kleine tag zet, of dat je een hele muur vol schildert. Maar het is natuurlijk wel zo dat oude leegstaande panden een aantrekkingskracht hebben op dat soort 'kunst'. Het kan een lange muur zonder ramen bijvoorbeeld onderbreken zo dat de muur niet meer alleen een muur is.

Johan

Inderdaad een leegstaand pand, word inderdaad dikwijls volgeklad gespoten met graffiti en ja kan het zeker eens toepassen als het klaar is.
Je hebt wel een punt hoor, en nu ik er zo over denk kan het wel inderdaad die graffiti  :thumbup: :thumbup:

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10121 Gepost op: dinsdag 10 september 2019, 18:12:01 »

Balken voorzien van plankjes op het raam, en ik moet nog veel leren zeker als het aankomt op maten van preisers daar sta ik dikwijls niet bij stil.
Maar dankzij het forum, en tips komt het wel helemaal goed ook zit er een kapot raam in maar dat zie je nog niet helemaal goed later mss wel als er licht in komt.

Hanzi

• Stamgast
Re: (Ekeren City ECOIL) Balken weggehaald en voorzien van plankjes voor het raam
« Reactie #10122 Gepost op: dinsdag 10 september 2019, 22:12:24 »

Beter zo, Peter. Leuk dat je ook daadwerkelijk iets doet met de tips die je krijgt.
Wel zie ik volgens mij 3x dezelfde foto (?).
Groetjes, Hans.

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: (Ekeren City ECOIL) Balken weggehaald en voorzien van plankjes voor het raam
« Reactie #10123 Gepost op: woensdag 11 september 2019, 01:06:05 »

De loods is mooi verouderd, Peter  :thumbup:

Maar de logica achter de balken/planken ontgaat me helemaal  :?
Waarom zitten die daar en waarom schots en scheef ?
Moet het iets tegenhouden ?

Zeker wanneer je bedenkt, dat de loods (verwacht ik) nog in gebruik is.......

Ditmaal een kritische noot van Tony  O:-D
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #10124 Gepost op: woensdag 11 september 2019, 08:41:49 »

hum... Ik vond de oude situatie mooier. Ondanks dat de planken mogen wat "dikker" waren. Dus gewoon lekker dicht.

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10125 Gepost op: woensdag 11 september 2019, 11:01:30 »

Beter zo, Peter. Leuk dat je ook daadwerkelijk iets doet met de tips die je krijgt.
Wel zie ik volgens mij 3x dezelfde foto (?).

Hans
Ik doe graag iets met de tips die ik krijg, en ja elke tip kan ik niet doen helaas.  8)
Denk dat er iets fout is gegaan met het posten van de foto's  :(

De loods is mooi verouderd, Peter  :thumbup:

Maar de logica achter de balken/planken ontgaat me helemaal  :?
Waarom zitten die daar en waarom schots en scheef ?
Moet het iets tegenhouden ?

Zeker wanneer je bedenkt, dat de loods (verwacht ik) nog in gebruik is.......

Ditmaal een kritische noot van Tony  O:-D

Tony
Dank je wel en het is nog niet helemaal klaar de loods

Ik wilde hier eigenlijk een verlaten vervallen loods maken, wat je soms wel eens ziet naast spoorwegen.
Het is eens iets anders dan een nieuw gebruikt gebouw, en als je goed kijkt is er een raam stuk daarom de planken er tegen
Dat het schots en scheef is ja vond het wel iets leuker dan alles recht en strak.

hum... Ik vond de oude situatie mooier. Ondanks dat de planken mogen wat "dikker" waren. Dus gewoon lekker dicht.

Groet Ronald.

Ronald
Het is soms wikken en wegen van wat doe ik het best, dikkere planken en of dunnere planken kan mss nog een heel dun plankje er tussen plaatsen

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10126 Gepost op: vrijdag 13 september 2019, 21:47:39 »

Geen Duitsland voor mij, maar lekker aan de loods bezig.
Even het dak al op de loods gezet, onderkant ook beetje vuil gemaakt nu de bij loods nog doen en ja heb nog veel werk

iTom

• Vaste Inboedel
Re: (Ekeren City ECOIL) geen Goppingen maar lekker met de loods bezig
« Reactie #10127 Gepost op: vrijdag 13 september 2019, 22:10:29 »

Wat een bouwval zeg. Is rijp voor de sloopkogel. :)
Lekker sfeertje gaat t worden. Komen er ook nog spanten onder de uitstekende dakdelen.

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #10128 Gepost op: vrijdag 13 september 2019, 22:23:12 »

Voor zo'n vervallen loods is het dak nog te "strak"; en dan bedoel ik niet zo zeer de kleur, maar meer de keurige rechte vormen. Maar ja, hoe gaat men dát veranderen?...
Groetjes, Hans.

Schienenbus2012

• Vaste Gast
  • Kees Hulstein
« Reactie #10129 Gepost op: zaterdag 14 september 2019, 19:30:30 »

Een paar hooligans erop loslaten.  :P

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #10130 Gepost op: zaterdag 14 september 2019, 19:36:22 »

Terwijl ik in Duitsland was heb jij lekker doorgewerkt  :)

Het ziet er weer goed uit Peter.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Hero

• Vaste Inboedel
    • De bouw van Hero's baan
« Reactie #10131 Gepost op: zondag 15 september 2019, 03:32:31 »

Zoals die balken rondom de deur zijn op de laatste foto zou je ze allemaal moeten kleuren.
Lekker afgeleefd grijs uitgeslagen hout.  :thumbup:
En in het metselwerk ook lichte vocht plekken. 

Dat beeld geeft mij het gevoel dat die loods ieder moment instort.
Deze is nog te nieuw voor dat gevoel Peter.
Nu begrijp ik dat je nog niet klaar bent. Ik reageer altijd te vroeg bij jou. Dus wacht weer rustig de vorderingen af. Maar dat mis ik nog.

Groeten Robin

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10132 Gepost op: maandag 16 september 2019, 12:12:06 »

Wat een bouwval zeg. Is rijp voor de sloopkogel. :)
Lekker sfeertje gaat t worden. Komen er ook nog spanten onder de uitstekende dakdelen.
Tom
Dank je wel het gaat de goede richting uit, de spanten zitten op het dak en zie je bijna niet zal wel eens foto maken.

Voor zo'n vervallen loods is het dak nog te "strak"; en dan bedoel ik niet zo zeer de kleur, maar meer de keurige rechte vormen. Maar ja, hoe gaat men dát veranderen?...
Hans
Kan helaas niets aan het dak doen, jammer maar ik zal kijken wat ik nog kan doen later.

Een paar hooligans erop loslaten.  :P
Dat is ook een idee, of het dan nog goed komt weet ik niet.  :-)

Terwijl ik in Duitsland was heb jij lekker doorgewerkt  :)

Het ziet er weer goed uit Peter.

Mvg,

Peter Degeluidsman
De ene gaat naar Duitsland en de andere blijft lekker thuis knutselen, er moet toch iemand bezig zijn

Dank je wel we gaan lekker langzaam verder

Zoals die balken rondom de deur zijn op de laatste foto zou je ze allemaal moeten kleuren.

Nu begrijp ik dat je nog niet klaar bent. Ik reageer altijd te vroeg bij jou. Dus wacht weer rustig de vorderingen af. Maar dat mis ik nog.

Groeten Robin
Ik ga het echt zo laten zoals het is, het gaat volgens mij te veel worden anders.
Er komt ook nog groen op zoals klimop en zo dus,

Het is nog niet klaar en ik weet tips zijn zeker welkom maar soms moet je stoppen en denken van ja zo is mooi en goed.

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #10133 Gepost op: maandag 16 september 2019, 12:49:43 »

Ik bedoel meer de spanten die je wel kan zien.
Vond ook nog wat leuke voorbeelden van een oude laadvloer.
Klimop zou ik niet zo snel er tegenaan zetten, zie weinig oude goederenloodsen met klimop, wel veel struiken en onkruid rondom het gebouw.
Niet te snel tevreden zijn hè, je bent nu juist op de goede weg om er weer iets bijzonders van te maken.  :thumbup:

Hero

• Vaste Inboedel
    • De bouw van Hero's baan
« Reactie #10134 Gepost op: maandag 16 september 2019, 14:08:51 »

Groeten Robin
Ik ga het echt zo laten zoals het is, het gaat volgens mij te veel worden anders.

Het is nog niet klaar en ik weet tips zijn zeker welkom maar soms moet je stoppen en denken van ja zo is mooi en goed.

Ik bekijk vandaag je laatste foto's en laatste reactie op mijn pc.Daar is meer detail te zien.
De bovenste en onderste tonen precies wat ik bedoel.
Daar hoeft dus niets meer aan te gebeuren.
De twee zijden die daar tussen staan ogen veel minder verwaarloosd.
Die heb ik als referentie gebruikt voor mijn commentaar / tips.
Nu kan dat aan de foto's liggen ,daar zit vrij veel schaduw van het dak op de muren die details verstopt.
Nu kunnen dat natuurlijk de zonzijdes zijn die minder van het weer te verduren hebben gehad.  :D

Groeten Robin
« Laatst bewerkt op: maandag 16 september 2019, 14:11:13 door Hero »

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10135 Gepost op: maandag 16 september 2019, 15:33:03 »

Ik bedoel meer de spanten die je wel kan zien.
Vond ook nog wat leuke voorbeelden van een oude laadvloer.
Klimop zou ik niet zo snel er tegenaan zetten, zie weinig oude goederenloodsen met klimop, wel veel struiken en onkruid rondom het gebouw.
Niet te snel tevreden zijn hè, je bent nu juist op de goede weg om er weer iets bijzonders van te maken.  :thumbup:
Tom
Ik snap nu wat je bedoeld, dat zit er ook nog bij hoor moeten nog gelijmd worden de spanten.
Dar zijn inderdaad leuke foto's, en als ik nu mijn werk zie tegen 3 jaar geleden heb ik grote sprongen gemaakt wat weatheren betreft.
Ik krijg weer een leuk idee van ja dat kan ik wel maken en zo

Groeten Robin

Ik bekijk vandaag je laatste foto's en laatste reactie op mijn pc.Daar is meer detail te zien.
De bovenste en onderste tonen precies wat ik bedoel.
Daar hoeft dus niets meer aan te gebeuren.
De twee zijden die daar tussen staan ogen veel minder verwaarloosd.
Die heb ik als referentie gebruikt voor mijn commentaar / tips.
Nu kan dat aan de foto's liggen ,daar zit vrij veel schaduw van het dak op de muren die details verstopt.
Nu kunnen dat natuurlijk de zonzijdes zijn die minder van het weer te verduren hebben gehad.  :D

Groeten Robin
Robin
Ik snap nu ook wat je wil zeggen, die ene muur die nog proper is zeg maar daar komt nog een klein gebouw tegen.
Kan het ook zo laten de loods, maar vind zoals op de doos 2 delen heel mooi en het bijgebouw kom ook zo daar ben ik nog aan bezig.
Op foto is niet helemaal duidelijk, komt inderdaad door de schaduw van het dak en ook het licht van de kamer.
Ik zal eens foto's maken zonder het dak er op, zo merk je ook meer details en ik gebruik zeker tips hoor zo breng ik mezelf op een hoger level

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #10136 Gepost op: dinsdag 17 september 2019, 18:09:41 »

Ziet er al mooi uit Peter  :)

Op de daken van zulke loodsen liggen vaak bitumen dakbedekking, misschien is dit na te bootsen met iets?
Strookje van heel fijn schuurpapier of zo?
Groeten barry

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10137 Gepost op: Vandaag om 12:04:51 »

Ziet er al mooi uit Peter  :)

Op de daken van zulke loodsen liggen vaak bitumen dakbedekking, misschien is dit na te bootsen met iets?
Strookje van heel fijn schuurpapier of zo?

Barry
Dank je wel hoor,

Ik was ook al aan het denken voor heel fijn schuurpapier te kopen, dan strookjes te maken gaat wel mooi zijn

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #10138 Gepost op: Vandaag om 12:06:18 »

Of schilders-plakband
Of nog mooier Maskeer-plakband

groet
Harald

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10139 Gepost op: Vandaag om 12:25:29 »

Harald

Ik heb maskeer tape liggen hoor, maar heel fijn zwart schuurpapier lijkt me wel leuk.

Württembergse K

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #10140 Gepost op: Vandaag om 12:32:08 »

Erg mooi Peterke.
Die planken voor dat raam is ook een erg mooi detail. :thumbup:
Groeten van DirkJan.

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #10141 Gepost op: Vandaag om 16:26:03 »

Harald

Ik heb maskeer tape liggen hoor, maar heel fijn zwart schuurpapier lijkt me wel leuk.
Gebruik gewoon beide, met verschillende materialen kan je ook reparatievlakken uitbeelden.
Groetjes, Hans.

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #10142 Gepost op: Vandaag om 17:04:00 »

Ik zeg, gat in het dak maken, spanten er onder plakken en je hebt iets wat je niet snel bij andere ziet.
Maar je moet het wel aandurven  ;)

Bron: AlamyStock Foto

Jan22

• Stamgast
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
« Reactie #10143 Gepost op: Vandaag om 17:05:01 »

Ik zie je het dak erop zetten. En vraag me nu pas af: hoe zit dat dak erop vast?

Wat valt er in de nokjes, en kun je daar ook balken aan vast maken die het dak schoren, zoals bij
de loods in Delémont:
Jan Willem

Brig, Delémont.

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10144 Gepost op: Vandaag om 18:03:39 »

Erg mooi Peterke.
Die planken voor dat raam is ook een erg mooi detail. :thumbup:
DirkJan
Dank je wel ik vind het ook een erg mooi detail
Harald

Gebruik gewoon beide, met verschillende materialen kan je ook reparatievlakken uitbeelden.
Hans
Ik ga als ik echt aan het dak begin zeker met heel fijn schuur papier werken, en ja ook met iets ander maar dat houd ik even achter.

Ik zeg, gat in het dak maken, spanten er onder plakken en je hebt iets wat je niet snel bij andere ziet.
Maar je moet het wel aandurven  ;)

Bron: AlamyStock Foto

iTom
Denk dat het beetje te ver gaat het zal zeker kunnen hoor, maar heb foto's gemaakt van hoe de onderzijde van het dak is.

Ik zie je het dak erop zetten. En vraag me nu pas af: hoe zit dat dak erop vast?

Wat valt er in de nokjes, en kun je daar ook balken aan vast maken die het dak schoren, zoals bij
de loods in Delémont:

Jan
Zoals op de foto is het dak ook zo alleen zijn de balken op het dak gelijmd wat ik jammer vind had beter los geweest of niet ??
zal even foto's posten hoe en wat word het allemaal duidelijk

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #10145 Gepost op: Vandaag om 18:07:03 »

Hallo spoorvrienden en meedenkers
Heb wat foto's gemaakt van de loods het dak en wat klein spul dat ik gebruik.
Ik heb voor het ondersteunen van het looppad van de aanbouw loods, houten tappen gebruikt die worden gebruik voor het opvullen van dames hakken
die ga ik later ook nog een mooi kleurtje geven, ben nog beetje met verf aan de slag gegaan
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 18:09:23 door peterke33 »

Kelderspoorder

• Stamgast
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
« Reactie #10146 Gepost op: Vandaag om 19:07:18 »

Peter,

Wat een mooie loods gaat dit worden.
Er worden je hier heel wat tips aangebracht.
Zo houten steunen geeft meteen een meerwaarde aan de loods, al moet je dit niet natuurlijk niet op financieel vlak bezien maar als uitstraling van de loods.
Ik blijf het zeker volgen, want ik ben er over aan het denken om dezelfde loods ook ooit op mijn baan te plaatsen.
En dan zijn alle tips en tricks van jou een goede bron.
veel suc6 ermee

grts Freddy

De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.