Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder

Gestart door peterke33 zondag 14 september 2014, 13:24:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
(Ekeren City ECOIL) De hobby ligt helemaal stil wegens mijn schouder
   :D Hallo iedereen,

om heel veel verwarring te voorkomen, ga ik hier beter een nieuw draadje starten. een nieuw begin een nieuw bladzijde in het boek, dus ik ga de garage gebruiken voor mijn nieuwe treintafel. de tafel gaat 4 Meter lang worden 1 meter breed, morgen komen ze vloerbekleding leggen. dan volgende week ga ik 5 kasten halen die komen naast elkaar jaja niet op elkaar. heb enkele foto's gemaakt van hoe en welke ruimte ik heb er komt nog wel alarm en het nodige aan beveiliging, dan enkele foto's is beter om te kunnen volgen.

tegen de muur komt de tafel zo naar de fiets en brommer dus 4 Meter rechter zijde +- 40 cm van de muur.

langs deze muur komen 5 kasten te staan waar het nodige in kan dus geen rommel meer onder de tafel.

Groeten
Peter
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
zie er veelblovend uit 8o
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Dank je wel Marklinfan,

Ga er voor gaan deze keer, hier zit ik lekker rustig.  :P

Groeten
Peter
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
CiteerGa er voor gaan deze keer......
beetje rare zin.
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Hallo Peterke,

Is dit nu de derde baan ?
Ik hoop dat het je nu wel lukt een volledige baan te bouwen, ik kijk ( zoals je weet ) graag weer mee.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Peter Degeluidsman
Ik weet het is al mijn 3 poging, nu ben ik er helemaal klaar voor in de garage heb ik geen last van te klein of verhuis. ga het wel heel grondig aanpakken, en eerst vragen stellen voor ik iets doe en bedankt dat je gaat meekijken.
Groeten
Peter


Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Hoi Peter,

Even een paar suggesties: Hoe goed is de garage geisoleerd? Dit vanwege eventuele vocht(problemen) en de kou. Je wilt wel een beetje comfortabel kunnen werken. Voor je modelbaan en treinen e.d. is het ook beter om boven het 0-punt te blijven. Heb je de beschikking over een kacheltje of een radiator? De kou en vocht weg te houden?

Groet Ronald.
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Hoi Peterke,

Welkom terug, ik blijf je volgen ben erg nieuwsgierig wat je gaatbouwen. Bij mij gaat er ook een nieuwe baan komen. Inmiddels is alles afgebroken en ik ben druk aan het tekenen. Veel succes en heel veel plezier.

Groetjes,

Henk
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Hallo Henk,
Dank je wel ik ga er mijn parade paardje van maken deze keer, oei bij jou ook alles weg wens je ook veel succes en veel plezier met het tekenen van je baan. heb wintrack liggen maar helaas krijg ik kop nog staart van het programma  :( dus gaat zonder plan zijn vrees ik.

Groeten
Peter


Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Hallo Lokje 23

dank je wel voor je reactie, ging het eerst niet verklappen wat ik ging doen met de kasten. maar de baan zelf komt op de tafel, draaischijf dan een soort brug naar de kasten tegen de muur, dan heb ik nog eens +- 4 meter op 40 cm dus enkele sporen om naast elkaar te leggen. zie het bv als een soort rangeerstation die buiten de tafel staan te wachten, of op de plaat van de kasten de draaischijf maken maar dan kom ik in problemen met de hoogte aansluiten verlichting en zo. nu heeft iedereen en idee hoe het gaat worden, lokje ik was ook aan het twijfelen aan een L vorm, maar hoe breed kan je bv gaan 1 meter is volgens mij niet te doen wegens niet overal aankunnen.

Groeten
Peter

ps; als je wil bel ik je wel eens met bedenken van een mooi baan plan  B)
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
zoals peter al aangaf let er op dat het droog is en tochtvrij
en inderdaad verwarming is ook niet mis


verder wens ik je heel veel succes en ik ga je volgen

Gr Ed
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Citaat van: ronaldk op zondag 14 september 2014, 18:52:13
Hoi Peter,

Even een paar suggesties: Hoe goed is de garage geisoleerd? Dit vanwege eventuele vocht(problemen) en de kou. Je wilt wel een beetje comfortabel kunnen werken. Voor je modelbaan en treinen e.d. is het ook beter om boven het 0-punt te blijven. Heb je de beschikking over een kacheltje of een radiator? De kou en vocht weg te houden?

Groet Ronald.
Hallo ronald
had je reactie nog niet gezien foei van mij  :( de garage is langs beide kanten dicht zit tussen twee garages in, en die verluchting gaten worden volgende week dicht gemaakt met water vaste isolatie platen en pur schuim. een kacheltje komt er ook moest het toch te kouden worden, wij wonen boven de garage boxen zeg maar met vloerverwarming in de living.

Groeten
Peter
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Citaat van: eddyflame op zondag 14 september 2014, 19:57:30
zoals peter al aangaf let er op dat het droog is en tochtvrij
en inderdaad verwarming is ook niet mis


verder wens ik je heel veel succes en ik ga je volgen

Gr Ed
Hallo Eddy
dank je wel voor je reactie ook zoals ik al zij tegen Ronald, wij wonen boven de garage boxen en links en rechts zijn er ook nog. verder worden die verluchting gaten dicht gemaakt met vocht werend isolatie plaat en pur schuim, kacheltje komt er ook als het toch te koud moest worden. ga ook en digitale klimaat regelaar hangen zodat ik alles goed kan opvolgen.

Groeten
Peter
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Hoi Peter, ook ik ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken! De garage is nu in ieder geval zeldzaam schoon :thumbup: Of staan nu al je spulletjes op straat? :D :D
Als ik je nog wat advies mag meegeven: Stop niet alle verluchting/ventilatie dicht ! Ventilatie zorgt ook voor vochtafvoer en voorkomt schimmel! Ga je wel alles dicht stoppen en in de winter een kachel stoken zou ik een koolmonoxide melder adviseren.
Succes met je baan en ik ben benieuwd hoe de kastjes gaan passen! Groet Arend
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Hallo arend,

Dank je wel voor je reactie, mss beter die verluchting gaten beetje dicht maken. :help: ongeveer 2 cm openlaten morgen komen ze vloerbekleding leggen op de stenen, de trein spullen staan op de berging kamer  >:-D alles zal mooi in de kasten gaan. heb het al mooi in gedachten gezet hoe en wat te doen, zeker met de kasten zijn 78 cm hoog tafel zelf word 100cm of iets hoger dan met soort brug van en naar de kasten het blad waar de sporen op komen zal ik met blokjes hout op de zelfde hoogte brengen als de tafel zelf.

foto van de kast zelf;
foto van de verluchting gaten in de garage zelf, sorry voor de schuine foto  :o)


Groeten
Peter
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Citaat van: lokje 23 op zondag 14 september 2014, 19:29:44

mooi om te lezen dat je er opnieuw klaar voor bent.


Hallo Peter leuk dat je weer terug bent,
moeten Lucien en ik weer naar Belgie komen, om een nieuwe opstart te maken :)
Was wel leuk toen 4 jaar geleden 8o :)

Groeten van Einte, die geen tijd heeft om aan zijn eigen baan wat te doen  8o :)
Re: nieuwe baan en nieuw draadje gemaakt.
Hallo Einte,

Dank je wel voor je reactie, je mag altijd komen helpen hoor en lucien mag ook weer meekomen. het was zeker heel leuk toen, ik ga toch trachten om alles zelf te doen. Einte geen tijd om zelf aan je baan te werken das jammer want jij bent ook goed bezig hoor  ;)
vandaag de vloerbekleding er in dan zijn we stilaan vertrokken.

Groeten
Peter
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Een vriend van mij heeft ook die kasten Malm en de bovenkant zakt door. Moest je deze kasten nog niet gekocht hebben wees dan gewaarschuwd.
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Citaat van: Johnnytrein op maandag 15 september 2014, 07:15:09
Een vriend van mij heeft ook die kasten Malm en de bovenkant zakt door. Moest je deze kasten nog niet gekocht hebben wees dan gewaarschuwd.

Hallo Johnnytrein,

das raar hoor wij hebben deze kasten met 4 lades al meer dan 3 jaar thuis op onze slaapkamer staan, en bij ons zakt zakken ze niet door er staat een tv op van 109cm  :D .

Groeten
Peter
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Hallo Peter,

Je bent klaar voor de start zo te lezen. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden en zal je zeker volgen.
Succes.

Groeten Ronald  :)
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Hoi Peter.
Mooi om te lezen dat je in deze ruimte een nieuwe treinbaan gaat bouwen.
Je hebt ongetwijfeld veel geleerd van de vorige banen en hopelijk is deze een langer leven beschoren dan de vorige! :P :thumbup:

Veel plezier en succes met de inrichting en de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Dat is vreemd. Ik ga die man die trouwens ook af en toe hier op het forum post dit eens laten weten.
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....

Hallo Peter !

Van zo'n start wordt ik meteen nieuwsgierig. Heerlijk zo een helemaal lege ruimte.
Extra verwarmings-tip ; een elektrische badkamer straallamp met 3 elementen aan de muur. Geeft snel behaaglijke warmte.

Succes met bouwen en inrichten !

Grtz Tony
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Hallo iedereen,

Ik word gelijk blij van al de reacties, vandaag dus de vloerbekleding laten plaatsen. volgens mijn vrouw ziet er goed uit, zal nog even moeten wachten tot ik thuis ben. dan zaterdag naar de winkel voor kasten zullen er 5 worden van elk 3 lades, dan de week er op voor hout nu komt het heb telkens al heb ik MDF gebruikt. nu wil ik voor multiplex gaan 18MM is dat goed te schilderen of beter 18MM MDF nemen  :help: wil het deze keer heel goed doen, geen fouten en spijt van als ik maar dat en als ik maar zo gedaan.


Groeten
Peter
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Hallo Peter.
Ik heb dezelfde Ladenkasten in de kleur wit gezien en kosten 10 euro goedkoper.
Doe er je voordeel mee.
Wim.
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Hoi Peter,

Citaat van: peterke33 op maandag 15 september 2014, 15:16:56
nu wil ik voor multiplex gaan 18MM is dat goed te schilderen of beter 18MM MDF nemen  :help: wil het deze keer heel goed doen, geen fouten en spijt van als ik maar dat en als ik maar zo gedaan.

Al het hout is goed te schilderen..... Ik zou altijd voor multiplex gaan in plaats van MDF. Daar zijn al heelveel discussies overgeweest ;) 18mmm is behoorlijk zwaar... 12mm of 15mm is net zo goed. Je kan zelfs voor kiezen om 9/10mm te nemen en dan met een raamwerk te werken. Kijk maar eens bij mijn nieuwe en bestaande baan Poggedam

Groet Ronald.
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Citaat van: W.Broere op maandag 15 september 2014, 15:36:20
Hallo Peter.
Ik heb dezelfde Ladenkasten in de kleur wit gezien en kosten 10 euro goedkoper.
Doe er je voordeel mee.
Wim.
Hallo wim,

Das inderdaad mooi meegenomen die 10 euro, mijn baas zijn broer rijd met de auto aanhang wagentje er achter. gaan naar Ikea wilrijk antwerpen belgie. dus transport is al uitgesloten op een biertje na dan thuis  :P moet ik nog gaan halen want ik heb dat niet.  >:-D

Groeten Peter
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Hallo Ronald,

ik weet dat er heel veel is over geschreven hier, maar een frame dat sluit ik liever uit als je dan bv boort zal je merken net in een balkje van je frame. ga voor degelijk en 18MM is inderdaad zwaar maar wil een balk in het midden dat de twee platen daar kunnen worden vast gemaakt worden en op de kops kanten ook.


Groeten
Peter

ps; dank je voor de info
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Hallo Peter,

Dat zal 100% meevallen. Je moet juist geen balken gebruiken maar gewoon ribben van hetzelfde plaatmateriaal of een maat dunner. De kans dat er precies een rib zit voor een wisselaandrijving of zo is zeer klein. Een balkje in het midden zit ook altijd in de weg ;)

Groet Ronald.
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Hallo Peter,

Je kan ook voor dat je de boel in elkaar schroeft je railplan alvast uitleggen op de plaat multiplex en het hierop aftekenen, dan zie je vanzelf waar wel en geen ribben (lees balkjes) moeten komen.
Hou rekening met voldoende ruimte onder je plaat, dit voor bijvoorbeeld lantaarns o.i.d. die je nog wil plaatsen. Ik heb zelf de fout opgelopen met lantaarns van Brawa. Deze lantaarns hebben een steekvoet met daaronder nog een weerstandje, hierdoor zijn deze twee centimeter lang en bij sommige sporen onder de plaat geeft dit een probleem. Het is maar een tip.

Groeten Ronald  :)
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Hallo ronald en ronald,

dank je wel voor de nuttige info,kan ik zeker wat mee doen maar eerst zaterdag mijn kasten gaan halen. daarna komt het hout even laten uitrekenen hoe en wat het gaat kosten.

Groeten en alvast nogmaals bedankt voor de nuttige info heren.

Peter
Re: de vloerbekleding ligt klaar
hallo iedereen,

zoals eerder gezegd vandaag de vloerbekleding laten leggen en moet zeggen heel mooi  B) heb er een foto van gemaakt van hoe het nu is .

zaterdag de verluchting gaten proper maken isolatie er tegen, eerder tegen het stof zal ik maar zeggen.

Groeten
Peter
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Mooie vloerbedekking Peter. Ligt er strak bij.

Ik ben benieuwd naar de kasten.

Groeten Ronald  :)
Re: de vloerbekleding ligt klaar
is het limonium?
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Hoi Peter,

succes met de bouw en dit ga ik volgen.
Als je eens een helpende hand nodig hebt, geef je maar een seintje.

Wim
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Citaat van: peterke33 op maandag 15 september 2014, 16:02:26
Hallo Ronald,

ik weet dat er heel veel is over geschreven hier, maar een frame dat sluit ik liever uit als je dan bv boort zal je merken net in een balkje van je frame. ga voor degelijk en 18MM is inderdaad zwaar maar wil een balk in het midden dat de twee platen daar kunnen worden vast gemaakt worden en op de kops kanten ook.


Groeten
Peter

ps; dank je voor de info

Over het algemeen worden de mooiste banen toch vaak op een open spanten frame gebouwd.
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Over het algemeen zijn banen op een open spanten frame slecht verplaatsbaar. Als je iets wilt bouwen wat ook de volgende verhuizing overleeft, dan kun je daar nu al rekening mee houden.
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Citaat van: Varekamp op dinsdag 16 september 2014, 08:00:11
Mooie vloerbedekking Peter. Ligt er strak bij.

Ik ben benieuwd naar de kasten.

Groeten Ronald  :)
Hallo Ronald,
Ik zelf heb dat niet gedaan heb ik laten leggen, inderdaad ligt heel mooi knap gedaan van die man.
wel ik ben ook benieuwd hoe de kasten gaan staan, denk zeker niet mis  :D lekker veel lades  :thumbup:

Groeten
Peter
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Citaat van: marklinfan op dinsdag 16 september 2014, 08:09:46
is het limonium?
Hallo Marklinfan,

Het is inderdaad linolium dikte geen idee  :help: maar wel proper vind ik zelf  :D

Groeten
Peter
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Citaat van: wimhelsen op dinsdag 16 september 2014, 09:23:45
Hoi Peter,

succes met de bouw en dit ga ik volgen.
Als je eens een helpende hand nodig hebt, geef je maar een seintje.

Wim
Hallo Wim dank je wel
Zal ik zeker doen als ik een handje nodig heb dan roep ik van Ekeren naar Womelgem  >:-D je hoort me wel dan  :D 8o
MSS hulp bij Wintrack als je dat kan, zelf krijg ik kop nog staart aan het programma  :?

Groeten
Peter
Re: vandaag de vloerbekleding we zijn vertrokken.....
Citaat van: Janvis op dinsdag 16 september 2014, 12:55:45
Citaat van: peterke33 op maandag 15 september 2014, 16:02:26
Hallo Ronald,

ik weet dat er heel veel is over geschreven hier, maar een frame dat sluit ik liever uit als je dan bv boort zal je merken net in een balkje van je frame. ga voor degelijk en 18MM is inderdaad zwaar maar wil een balk in het midden dat de twee platen daar kunnen worden vast gemaakt worden en op de kops kanten ook.


Groeten
Peter

ps; dank je voor de info

Over het algemeen worden de mooiste banen toch vaak op een open spanten frame gebouwd.
Heb mijn helaas vorige tafels die reeds niet meer in gebruik zijn ook met openframe gebouwd, en moet zeggen ging heel goed nu ga ik voor stevig en degelijk hout wil niets aan het toeval overlaten.
Groeten
Peter
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Citaat van: Jan22 op dinsdag 16 september 2014, 13:06:23
Over het algemeen zijn banen op een open spanten frame slecht verplaatsbaar. Als je iets wilt bouwen wat ook de volgende verhuizing overleeft, dan kun je daar nu al rekening mee houden.

Hallo Jan,

Ik weet wat je bedoeld maar normaal gezien zit er geen verhuis meer in, wij huren het appartement wel maar zitten daar heel goed.
ga zoals eerder gezegd voor degelijk gaan goede dikke balken dikke plaat dat het jaren kan blijven staan en ook spelen en genieten  >:-D

Groeten
Peter
Re: de vloerbekleding ligt klaar
kan je niet alles in een bericht schrijfen?
dat is overzichterlijk.
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Dag Peter.

Je hebt inmiddels een deftige hobbyruimte gecreëerd! :thumbup:
Ik hoop dat je deze keer  een modelbaan naar eigen
tevredenheid kunt bouwen, je bent al goed begonnen! :wink:
Ben bijzonder benieuwd wat je er van gaat maken ...

Groeten,

Erik.

Citaat van: marklinfan op woensdag 17 september 2014, 19:20:07
kan je niet alles in een bericht schrijfen?
dat is overzichterlijk.
Lijkt mij dat je qua schrijven nog wel wat kan leren van Peter ...
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Hallo Peter,

Ja ik kijk ook uit naar wat je ervan maakt of liever gezegd kan maken.
Ik hoop dat dit geen ondergrondse garage is die af en toe bij stortregens eens vol loopt? Zou spijtig zijn als jou treinbaan daar instaat :(
Ik blijf het ook nog wel volgen hoe het verder verloopt.

Vriendelijke groeten,
Roland
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 17 september 2014, 22:07:15
Dag Peter.

Je hebt inmiddels een deftige hobbyruimte gecreëerd! :thumbup:
Ik hoop dat je deze keer  een modelbaan naar eigen
tevredenheid kunt bouwen, je bent al goed begonnen! :wink:
Ben bijzonder benieuwd wat je er van gaat maken ...

Groeten,

Erik.

Citaat van: marklinfan op woensdag 17 september 2014, 19:20:07
kan je niet alles in een bericht schrijfen?
dat is overzichterlijk.
Lijkt mij dat je qua schrijven nog wel wat kan leren van Peter ...
Hallo Erik,
Dank je wel ben zelf ook heel tevreden met de ruimte die ik heb, te klein zit je altijd voor een treintafel.
Ga zeker eerst goede raad vragen hier op forum, heb veel fouten gemaakt vroeger maar daar leer je uit. Ga wel op mijn eigen tempo werken, zal als het lukt meestal in het weekend zijn. Zaterdag middag zondag het spuit en lijm werk van huisjes en zo ga ik boven doen lekker rustig.

Groeten
Peter
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Citaat van: Roland56 op donderdag 18 september 2014, 12:29:56
Hallo Peter,

Ja ik kijk ook uit naar wat je ervan maakt of liever gezegd kan maken.
Ik hoop dat dit geen ondergrondse garage is die af en toe bij stortregens eens vol loopt? Zou spijtig zijn als jou treinbaan daar instaat :(
Ik blijf het ook nog wel volgen hoe het verder verloopt.

Vriendelijke groeten,
Roland
Hallo Ronald,
het is al goed geen ondergrondse garage, ze ligt ongeveer 5 meter van de straat kant met een afloop van 1.5% naar beneden dus er zal veel moeten gebeuren. Dat er daar water in komt moet het echt heel hard gaan regenen, ik ga er deze keer mijn parade paardje van maken, ga er toch voor gaan om er iets moois van te maken.

groeten
Peter
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Dus als ik je goed begrijp is je garage box bereikbaar vanaf de straat en woon je boven de garage. Hopelijk is of word deze goed beveiligd .
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 18 september 2014, 16:16:46
Dus als ik je goed begrijp is je garage box bereikbaar vanaf de straat en woon je boven de garage. Hopelijk is of word deze goed beveiligd .
Johnnytrein,

Inderdaad je hebt het goed begrepen, de drie garage boxen naast elkaar is bv onze living. er komt ergens volgende week een veiligheid slot in, welke ga ik niet verklappen hier ik plaats dat zelf ben schoenmaker en plaats ook sloten na mijn uren. en er ook komt een alarm in de garage, met 3 of zelf vier sensoren maar das voor een later stadion eerst kasten hout kopen cilinder vervangen en dan sparen voor alarm.

Groeten
Peter
Re: de vloerbekleding ligt klaar
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de vloerbekleding ligt klaar

Hoi Peter !

Nu het toch over de garagedeur gaat, aan de binnenkant een paar extra schuiven kan nooit kwaad.
Is de deur ook geïsoleerd trouwens ?

Grtz Tony