Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Mooie aankoop weer, veel plezier ermee, zal zeker weer een mooi plaatsje krijgen op de baan, ben benieuwd om de foto's te zien.
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel,

Dat is heel mooi hoor, dat gaat zeker een leuke plaats krijgen op je baan.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Wim, dank je en als jij er van blij wordt dan wordt ik ook blij. ;)

@Jørg, bedankt als ik hem geplaatst heb zal ik er een foto van maken. :)
En een lekker vakantie gehad Jørg ?

@Peter, ook jij bedankt ja hij zal een heel mooi plekje bij de wissels krijgen even een paar keer verplaatsten en dan moet hij goed staan. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst.

Vanaf boven hebben je preisertjes een goed overzicht.

Groet, erik
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Mooi en apart, Michel  :thumbup:

Nog een paar erbij en je hebt een bijzondere sleep  >:-D

Niet vergeten  te knippen als ie op zen plek staat !

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Leuke aanwinst. :thumbup:
Ik ben benieuwd waar je deze gaat neerzetten.

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Zeer fraai Michel.

Groet,

Ronald
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Jij boft maar weer met zo´n mooi seinhuis!
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Erik, dank je wel en ja de seinhuis preisertjes hebben een mooi uitzicht.  :thumbup:

@Tony, 1 is genoeg. ;) en als hij staat op de juiste plek komen de foto's eraan. :)

@René, dank je hij komt denkelijk aan het begin van het rangeerterrein en bij de wissels die naar het station gaan. :)

@Ronald, dank je wel. :thumbup:

@Maarten, ja ik ben zeker een bofferd. :D
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Hebben een super week gehad, voorbij gevlogen, rondreis door Sicilië, zeer veel moois gezien, lekker eten, goed georganiseerd, goede gids en een prima buschauffeur, de groep van 38 was super er waren er 14 van die we vorig jaar in de Algarve reeds hadden en dat maakte de boel extra leuk, veel plezier gemaakt, en goed gelachen, waar het was wel zeer heet en in sommige steden bijna niet te harden. Heel hard gezweet dus veel gedronken ( Birra in flessen van 66 cl).
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Jørg,

Goed om te lezen dat jij/jullie een mooie week gehad hebben in Sicilië. :thumbup:
Altijd leuk als je weer mensen van de vorige vakantie weer ziet schept toch een band met elkaar.
En dan de warmte het kan beter te heet zijn dan te koud en regen op je vakantie gelukkig heb je je goed verweert tegen de hitte met het nuttigen van genoeg bier. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat is een hele fraaie aankoop Michel en de rit zeker waard.
Ben ook erg benieuwd om het gevaarte op je baan te zien staan.
Veel plezier ermee
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Met het plezier zit het wel goed hoor Gino. :thumbup:
Als ik met mijn aankoop op schoot terug rij dan is het de rit altijd waard hoever het ook is geweest. ;)
Vanmiddag tussen het werken en fysio door zal ik hem op de baan plaatsen en er wat foto's van maken. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel mooie aanwinst en kom maar op met die foto's .

Gr Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Heb je nog wel plaats om je nieuwste aanwinst ergens op je baan te zetten want deze begint al aardig vol te geraken he  >:-D >:-D >:-D
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Alex, dank je wel en hier zijn de foto's. :thumbup:

@Jørg, plaats heb ik nog genoeg hoor alleen moet je soms wat schuiven met spullen. :D


Vanmiddag het ondersteunend seinhuis neergezet en ja was wel tevreden maar toen ik hem aan het eind van het station neerzetten stond hij daar ook niet verkeert kortom ik ben er nog niet helemaal uit.
Mijn voorkeur gaat uit daar bij het begin van het rangeerterrein omdat daar veel wissels leggen maar aan de andere kant komt het ondersteunend seinhuis beter tot zijn recht en dan bedoel ik het kijkgenot van het seinhuis omdat hij zo mooi is.

Oordeel zelf maar foto 1 en 2 zijn aan het eind van het station waar hij mooi prominent aanwezig is.
Foto 3 en 4 en 5 zijn bij het begin van het rangeerterrein en bij de wissels die naar het stations gedeelte gaan.   
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Station, Michel  :P

Op het rangeerterrein verzuipt het tussen de andere spullen, zeker als je zoveel wagons/treinen op je baan hebt staan.
Dan lijkt het net of je met wagens aan het stapelen bent geweest.

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Dat is een erg mooi seinhuisje zeg. 8o :thumbup:
Word een erg mooie baan.

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Zet het seinhuis eens dwars neer. Zoals het nu staat is de blinde zijde gericht nar de wissels toe. In die tijd moest men toch wel zicht hebben op het spoor.

Gr. Maarten
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
ik denk ook dat hij bij het station beter tot zijn recht komt, of dit de werkelijkheid benaderd weet ik nog ik ga puur op mijn gevoel af  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Als je het hulpseinhuis op de eerste foto  90o met de klok mee draait, komt hij waarschijnlijk beter tot zijn recht.
Als je het hulpseinheuis op de laatste foto 45o met de klok mee draait en nog een beetje verschuift in de richting van de portaalkraan (rechts omhoog) ben je het "stapeleffect" dat Tony noemt, ook kwijt. Als je wat boompjes er omheen zet, is het ook minder een "omhooggevallen" wagon, maar een bewuste keuze van de spoorwegonderneming.

Ik denk dat zo'n hulpseinhuis in het echte leven eerder op een rangeerterrein dan bij een hoofdstation zou worden neergezet, maar in Michelstadt kun je natuurlijk wegdromen en de mooiste locatie zoeken.

groeten,
Roel

Re: Het begin van Michelstadt.
Citaat van: RoelMarklin op maandag 20 juli 2015, 18:06:51
Hoi Michel,

Als je het hulpseinhuis op de eerste foto  90o met de klok mee draait, komt hij waarschijnlijk beter tot zijn recht.
Als je het hulpseinheuis op de laatste foto 45o met de klok mee draait en nog een beetje verschuift in de richting van de portaalkraan (rechts omhoog) ben je het "stapeleffect" dat Tony noemt, ook kwijt. Als je wat boompjes er omheen zet, is het ook minder een "omhooggevallen" wagon, maar een bewuste keuze van de spoorwegonderneming.

Ik denk dat zo'n hulpseinhuis in het echte leven eerder op een rangeerterrein dan bij een hoofdstation zou worden neergezet, maar in Michelstadt kun je natuurlijk wegdromen en de mooiste locatie zoeken.

groeten,
Roel

Ik sluit hier geheel bij aan. Denk dat hij in de omgeving van het rangeerterrein beter tot zijn recht komt.
Re: Het begin van Michelstadt.
Wat een aanwinst Michel.
Op de baan komt het nog mooier uit als op de eerste foto die je poste.
Ik vind de eerste twee foto's het "natuurlijkst" overkomen maar zoals al geopperd kan wat draaien en keren op andere plekken misschien ook weer voor betere resultaten zorgen.

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Dit soort seinhuizen is vaak ontstaan, om snel weer iets te hebben na de bommenregens  :( en konden dus overal staan.

Het zou trouwens handig zijn, Michel als je foto's maakt vanuit de plek(ken) waar je meestal zit  ;)
Zo is het lastig , om een inschatting te maken.

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Tony, legt eraan hoe je hem neerzet bij het rangeerterrein in de lengte samen met de wagon's dan krijg je het effect wat jij beschrijft.

@Remco, dank je wel en ook bedankt voor je compliment omtrent de baan. :thumbup:

@Maarten, ik heb hem omgedraaid zie foto's. :)

@Peter, wat betreft het kijken naar de schoonheid van het seinhuis staat hij daar beter en of het de werkelijkheid is tja is dat belangrijk toch meer wat je gevoel zegt. ;)

@Roel, ik heb het seinhuisje wat omgedraaid bij het rangeerterrein en wat meer opgeschoven naar de kraan.
En wat je zegt met wat boompjes en een grasveldje met wat tafels voor de seinhuis personeel is het misschien wel wat. ;)
Ja heerlijk wegdromen doe ik al hoor maar mijn gevoel voor een plek voor dit mooie seinhuisje heb/had ik nog niet. ;)

@Marcel, hopelijk bevallen de laatste versie foto's van de plek beter bij het rangeerterrein. :)

@Gino, ja ik ben heel blij met deze aanwinst iets moois en toch apart.
En je hebt gelijk de eerste foto's zijn mooi om naar de details te kijken maar op de baan is mooier ja zeg maar gezelliger. :P

@Tony, de volgende foto's daarvan zijn foto 2 en 5 genomen vanuit mijn zit/sta positie.

Hierbij wat nieuwe foto's van een nu gedraaide seinhuis foto 1 en 2 zijn weer bij het eind van het station.
Foto's 3 en 4 en 5 weer bij het rangeerterrein genomen.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

De positie op de eerste twee foto's is prima.
Op de andere foto's bij het rangeerterrein zou ik het seinhuis nog een 45o draaien, zodat de trap, die aan de rechterkant uitsteekt parallel aan de opstelsporen komt. Het seinhuis staat dan haaks op die opstelsporen. Dat geeft een goed beeld voor de seinbedieners.

Groeten,
Roel
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dag Michel.

De laatste opstelling  vind ik wel de mooiste en is volgens mij ook wat Roel bedoeld ... :roll: (zie hierboven  :D)

Groeten,

Erik.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Roel, bedoel je foto 3 of bedoel je foto 5 want ze zijn beiden van een andere kant genomen dus trap rechts is ook trap links. ;)

@Erik, met die opstelling kan ik ook wel leven. :)
Maar misschien wat Roel zegt even iets bij draaien. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ziet er al beter uit! Nou straks wat begroeïng en een paadje er naar toe. Een fiets er tegenaan of een dienstauto erbij en dan lijkt het alsof het er altijd al gestaan heeft.

Groetjes,

Maarten
Re: Het begin van Michelstadt.
Zou hem inderdaad nog wat draaien richting de mooie Claas lok. Dan kan het personeel zo vanaf de trap naar het opstelterrein lopen.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Maarten, de fiets is omgeruild voor een motor. ;)

@Marcel, weer iets gedraaid zo liggen de trappen parallel aan de sporen links en rechts zodat het personeel inderdaad zo naar het opstelterrein kan lopen. :) :)

Re: Het begin van Michelstadt.
Michel,

Je sein huis staat mooi op je baan, vind het knap hoor  :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Citaat van: h0_miessie op maandag 20 juli 2015, 20:12:42
@Roel, bedoel je foto 3 of bedoel je foto 5 want ze zijn beiden van een andere kant genomen dus trap rechts is ook trap links. ;)

@Erik, met die opstelling kan ik ook wel leven. :)
Maar misschien wat Roel zegt even iets bij draaien. :)

Hoi Michel,

Als je foto 3 neemt, en je draait het hulpseinhuis nog een beetje om naar links, zodanig dat de mannetjes, die IN HET SEINHUIS zitten allemaal naar de lokloods in de verte kunnen kijken, heb je de stand, die ik bedoel. Dat is dus haaks op de stand in je allerlaatse foto, net boven deze reactie. #1131

Groeten,
Roel
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Ik denk nog steeds station, Michel  :-)

Misschien zie je het pas echt goed, wanneer je baan verder af is......

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel
Ik vind het knap dat iedereen meedenkt over de juiste positie van het seinhuis, maar ik vind vooral dat je de positie van het hulpseinhuis moet bepalen en dat je jezelf er moet in terugvinden.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Tony, gisteravond in slaap gevallen met de beelden van het seinhuis in mijn hoofd en in mijn gedachten steeds weer het seinhuisje verplaatst naar het station en terug naar het rangeerterrein het bleef maar spoken door mijn hoofd.
Toen ik vannacht eruit moest en een plasje te doen ja h0_miessie is 50 dus meer plasjes doen 's nachts  ;) ben ik naar boven gegaan want in mijn hoofd kwam ik er niet uit op de baan weer heen en weer geplaatst en gekeken en na een half uur puzzelen kwam ik eruit.
Hij komt bij het station omdat ik ondanks de schoonheid van het seinhuisje het rommeling vind staan bij het rangeerterrein het gaf mij ondanks de aanwijzingen van forumleden wat ik heel erg waardeer :thumbup: geen goed gevoel.
Bij het station komt het seinhuis als blikvanger op dat stukje baan mooi tot zijn recht.

@Jørg, je hebt helemaal gelijk ik moet mij erin vinden maar soms vind je ook wat door hulp van mede forumleden.
Ondanks advies en aanwijzingen van forumleden :) heeft ik nu gekozen voor de schoonheid van het ondersteunend seinhuisje het moet een eyecatcher worden in de toekomst op dat stukje van de baan zodat iedereen die boven komt kijken zegt wouw dat is mooi zeg.


Ik wil iedereen bedanken voor zijn advies en tijd wat betreft het plaatsen van het seinhuisje ik waardeer het zeer erg dat er wordt meegedacht aan de bouw van Michelstadt.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Met de tijd verlichting erin maken draden mooi langs de palen wegwerken preisertjes en attributen erbij.

Tenslotte nog de "winnende" foto.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hoi Michel, fijn dat je er uit bent en weer kunt slapen  :P

Je zou er in de toekomst zelfs een tweede seinhuis in aanbouw naast kunnen zetten !

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Hij staat hier heel mooi. Het is steeds een kwestie van kijken, proberen, iets verzetten, op je in laten werken en dan je keuze maken. En je kunt het later alsnog weer verplaatsen...

Het aantal (kleine) aanpassingen in mijn railplan is ook legio. En de meeste vallen om meerdere redenen af. Een paar blijven over, nachtje over slapen en dan gaan weer verder. Dat is het keuke van de hobby. In het echt kun je niet zo simpel een seinhuis verplaatsen 😄

Geniet er maar van!

Groeten,
Roel
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Da's een leuk seinhuisje. :thumbup:
Pas maar op dattie niet weer aan de wandel gaat en jij weer nachtmerries krijgt. :P :D
Ik zou hem persoonlijk wat hoger zetten, door middel van een plaatje MDF o.i.d.
In het echt stonden seinhuizen altijd dicht bij stations e.d. waar er nauwelijks een verhoogd grindbed te zien was.
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel,

Soms kan het inderdaad even duren voor je weet hier staat het  :thumbup:, raad vragen is goed hoor maar vooral je gevoel volgen van ja dat is het  :D staat prachtig op je baan.
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Dat is een heel mooi plekje voor het seinhuis ben benieuwd hoe het is met aankleding  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Tony, ja ik kan weer slapen. ;)
Je bent er toch bewust of onbewust mee bezig dus ook in je nachtrust. :)
Een tweede ernaast en dan weer wakker liggen. :D

@Roel, genieten doe ik er zeker van. :) :)
Soms zijn keuze's best moeilijk om te maken de meeste neem ik in een split second maar deze helaas niet althans tot vannacht dus toen viel het kwartje neen niet het kwartje van oplichter Kok. ;)

@Ad, dank je wel voor de tip wat betreft de verhoging ben meteen aan de slag gegaan en heb wat plaatjes gezaagd hij staat nu 8 mm hoger en heb het totaal plaatje al in mijn hoofd terrasje erbij voor de medewerkers misschien nog een rokers huisje ideeën zat weer. :P

@Peter, soms zie je het zo en dan weer niet gelukkig zag ik het toch nog. ;)
En ja hij staat prachtig op de baan. :thumbup: :thumbup:

@Alex, dank je en ben al bezig geweest met de aankleding zo wie zo in mijn gedachten al. :) ;)

Nu snel foto's plaatsten en dan naar de Arbo-arts want mijn werkgever twijfelt aan mijn voorgang van mijn herstel en moet nu bijna iedere maand naar een andere Arbo-arts nu weer in Amsterdam.
Jammer dat hij er zo over denk er staat in ieder geval 4 tot 6 maanden voor het herstel wat betreft beginnen met werken en ik ben al 6 weken 2 en vanaf vorige week 3 halve dagen aan het werk maar schijnbaar is dit niet genoeg voor hem.
Zolang ik nog een dikke knie krijg van het vocht na het werken en het schakelen nog steeds behoorlijk zeer doet aan het eind van de ochtend zoekt hij het maar uit mijn gezondheid is belangrijker.
Maar ik dwaal af sorry. >:-D

Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Misschien is het een idee om het framewerk waarop de wagon staat wat te verouderen, met roestkleuren. Weet niet of je dat mooi vindt, maar lijkt mij wat natuurlijker overkomen. je zou dat ook bij de wagon kunnen toepassen om die wat verouderen.
Je hebt ook mooi de trap verlengd zie ik.

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Verouderen? Ik zou bijna zeggen "trap er ook een paar deuken in". :) Ik zou dat met zo'n mooi model niet kunnen doen hoor.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel ( en anderen),

Wanneer je behelfsstellwerk googelt, zul je zien dat die dingen echt niet allemaal verroest en verweerd waren, sommige zagen er piko uit. Soms zelfs met de wielen er nog gewoon onder  :P

Net als met loc's en wagens, zorgden onze oosterburen er in die tijd graag voor, dat alles Blitzsauber was  B)

Grtz Tony

Bron foto; steamy.de
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel en Tony,

leuke foto's krijg je zo te zien! En een scala van toepassingen, zowel bij hoofdspoor als bij emplacementen, locdepot enz. En voor Michel nog genoeg ideeën voor de verdere aankleding!

groeten,
Roel
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Marcel, ondanks dat ik het weatheren mooi vind hou ik mijn gebouwen maar vooral mijn wagon's "schoon" ik vind dat mooier als het nieuw lijkt. ;)
En de trapjes had ik over van de vorige perrons onderdoorgangen komen nu goed van pas. :thumbup:

@Maarten, nee hoor ik hou alles mooi "schoon". :) :)

@Tony, bedankt voor de mooie foto die gaat meteen als achtergrond op de laptop. :thumbup: :thumbup:

@Roel, zeker weer ideeën erbij eerst het stukje bij het seinhuis maken waar ik veel zin in heb maar ik doe rustig aan eerst even op papier zetten hoe en waar ik wat wil. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat is een mooie foto van zo`n hulpseinhuis!
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Gezien bij Eisenbahnfreunde Osnabruck

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat is een mooi voorbeeld Maarten. :thumbup:
Kan ik weer leuke ideeën uit halen. :)