Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Met je perrons gaat het wel goed komen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Op de plaats waar nu je proef perron staat hoort geen perron in het echt, die fout heb ik zelf op mijn eigen baan gemaakt.
Normaal heb je aan een rijtuig in een station maar aan een kant een perron liggen.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Alex, dank je wel er zijn nog wat verbeter puntjes maar zo gaat het ongeveer worden. :thumbup: :thumbup:

@Peter, Gaat zeker goed komen :P en het midden perron ik weet het Ben wees mij er ook al op voor deze keer laat ik hem leggen vindt het wel mooi staan op mijn volgende baan als die ooit komt dan komt hij er niet meer. ;)
Je leert van je fouten van je eerdere banen hé. :D
Heb jij je perron toen weggehaald of ook laten leggen ?
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Mijn perron ligt er nog, ik had er zoveel werk inzitten ( en geld ) dat ik het zonde vond om het weg te halen.
Het is blijkbaar een beginners fout  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Je perron ziet er mooi uit op je baan, ik zelf moet ook eens zien voor een perron. maar gaat een bouw pakketje worden hier, kijk uit naar verder vorderingen op je baan.

Groeten
Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Peter ik laat het "extra" perron ook leggen vind het zonde om weg te halen en ik zie het als mijn leermomentje. ;)

@Peter bedankt voor je compliment ook ik zat te denken aan perrons kopen maar dit is goedkoper en het is veel leuker om het zelf te doen. :thumbup:
Zal mij best doen met de vorderingen. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 09 mei 2015, 12:23:40
Normaal heb je aan een rijtuig in een station maar aan een kant een perron liggen.
Nou, ik vind het helemaal niet misstaan. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Er zijn heus wel stations te vinden waar ze dit ook hebben, en er staat mijn iets van bij dat ik het ook ergens in Frankrijk heb gezien.
:) En in onze modelspoorwerelden mag en kan alles, dit eventuele "beginnersfoutje" is nog niets in vergelijking met wat ik zie wat sommige creëren. Vooral die Dirk-Jan lijkt wel van het padje af met zijn zwevende landschappen. :o)
Dus Michel, ga lekker door, het ziet er al super uit. B) B) B)

Dirk-Jan

Re: Het begin van Michelstadt.
Michel,

Weet dat perrons zelf maken veel leuker en goedkoper is, ik moet nog eerst nog veel doen eer ik aan perrons denk op mijn baantje. Michel,
het is jou baan en als jij vind dat het mooi en goed is zo laten hoor, het is en blijft spelen en modelbouw op alle gebied.

Groeten
Peter

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Op mijn speur-en leestochten in vele, vele spoorboekjes en op internet, is het mij wel duidelijk geworden, dat er op alle regels uitzonderingen zijn. Daarbij opgeteld, dat Michelstadt niet zomaar een stad is, kan jouw perronoverkapping overal staan !
En wat Dirk-Jan schrijft klopt helemaal  :thumbup:

En als klap op de vuurpijl 2 foto's  :-)

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Dirk-Jan, dank je wel voor je compliment dat het er al super uit ziet. :thumbup: :thumbup:
Ja die Dirk-Jan lijkt soms van het padje af maar ook van die leer ik hoe hij het allemaal voor elkaar krijgt en doet. :D
Ik ben tevreden met wat ik heb en wat ik maak vooral omdat ik een paar jaar geleden (bijna) niks wist van de modelbouwwereld en helemaal geen verstand had van electra en solderen enz enz nu doe ik het zelf prachtig gewoon. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@Peter, mijn baan is ook in de opbouw fase maar met de perrons is het wel een stuk sfeervoller en voor de visite (gelukkig niet zoveel) een leuk gezicht als de treinen stoppen bij een perron.
Tuurlijk is Michelstadt mijn wereld maar ik luister en leer graag van andere forumleden hun adviezen maar ik heb het eindwoord. ;)

@Tony, bedankt voor de schitterende foto's van de perronoverkappingen (ik sla ze meteen op als achtergrond van de laptop) de onderste komt mij bekend voor. ;)
Ik zie eventueel nog wat verbeterpuntjes in mijn ontwerp. :D

Verder ben ik nu bezig de haltes van de railbus die de preisertjes naar hun werk brengt te voorzien van overkappingen zal vanavond wat foto's plaatsen als de verlichting mooi tot zijn recht komt samen met de railbus erbij.   
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ik zou vanavond wat foto's laten zien als de perrons/haltes voor de railbus klaar waren bij de stoomloc depot en bij de grote locloods.
De eerste 3 foto's zijn bij het stoomloc depot en de laatste 2 bij de grote locloods.
Re: Het begin van Michelstadt.
Je perrons worden steeds mooier, leuke oplossing voor de verlichting en het werkt goed zo te zien.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

ziet er zeer sfeervol uit. :thumbup: B)

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
 :thumbup: :thumbup:

Gr     Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Zeer sfeervolle en mooie perronverlichting zeer mooi in combinatie met de railbus.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Paul,  dank je wel ben zelf ook zeer tevreden over de verlichting en het totaalplaatje. :thumbup:

@René,  zeer sfeervol ik kan niet wachten tot de grote perrons ook gedaan zijn. :thumbup:
Ben eigenlijk met 1001 dingen te gelijk aan het doen met de baan maar dit ga ik eerst afmaken. ;)
Dinsdag naar Hilversum om materiaal te kopen. :)

@Alex,  dank je voor de :thumbup: :thumbup:

@Jorg,  de schoonheid van de railbus komt mooi tot zijn recht met de verlichting. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooi geworden, Michel. Na wat prototypes heb je de juiste modus gevonden :thumbup:
De seriepriductie kan beginnen ;)
Je hebt mij ook weer op ideëen gebracht, en ik kwam laatst nog wat perons in een doos tegen, dus...
Maar nu eerst m'n schaduwstation helemaal afmaken anders ben ik op te veel plaatsen tegelijk bezig en worden de inwoners boos :?
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Hans. :thumbup:
Na wat gepiel van mij kant en tips van forumleden waaronder jij ben ik tot dit mooie perronoverkapping gekomen. :P
Zeker gaat de productie beginnen mits ik het materiaal in huis heb. :thumbup:
Leuk dat ik jouw op ideeën breng :idea:. ;)
Doe je goed eerst je schaduwstation afmaken ik ben met veel dingen te gelijk bezig vooral in mijn bovenkamer ideeën opdoen denken als ik dit en dat zo blijf ik lekker bezig met mijn baan. :D 
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hoi Michel.

je hebt toch wel het licht uitgedaan voor het slapen gaan ?

Mooie nachtfoto's  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ja Tony ik heb het licht uitgedaan. :P
Vannacht na de sanitaire stop toch nog even aangedaan omdat het lekker donker was en ja het staat en brandt geweldig. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel,

Leuke nacht foto's van je perron verlichting, ziet er top uit hoor.

Groeten
Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Peter. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Nadat ik gisteren de spullen verzameld had in Almere en Hilversum kon ik beginnen met de grote perronoverkapping voor het station.
Ik was even bezig maar met een muziekje erbij en wat versnaperingen in handbereik ging het allemaal lekker en is het eerste perron vanmiddag af gekomen nu de 2de nog. :)
De treinen rijden er mooi langs. :thumbup:
Als het 2de perron ook klaar is zal ik de verlichting aansluiten en dan wat foto's maken.
Hierbij wat foto van de uitbreiding van Michelstadt station. :thumbup: 
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Dat ziet er erg goed uit. :thumbup:
Ik ben benieuwd hoe het geheel eruit ziet met verlichting, maar dat zal ongetwijfeld erg sfeervol zijn. B)

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Gaaf man, dat ziet er echt geweldig mooi uit.
Knap werk  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@René, dank je  :thumbup: denk dat het mooier zal schijnen als de 2 kleine perrons al hoe wel daar ook de verlichting mooi schijnt. :)

@Gino, ook jij bedankt voor je waardering  :thumbup: doe mijn best en het is leuk werk ook en het is een aanwinst voor de baan. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.


He Michel !

Even naar woorden gezocht; ziet er strak uit  :thumbup:
En het zicht op het station blijft grotendeels gehandhaafd !

Carl ook de foto's laten zien, die vond het ook super  :thumbup:
Hij vond wel, dat je Bonn HbF in Michelstadt moest veranderen  ;)
Ik wist niet dat hij zulke scherpe ogen had........Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

WOW wat een mooi strak perron, met de verlichting er nog bij zal het een echt kunstwerk zijn. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat ziet er top uit Michel!  :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Tony en Carl, Dank jullie wel. :thumbup:
Carl heeft helemaal gelijk maar het station Bonn Hbf blijft voorlopig nog even staan tot dat ik een ander kleinere station gevonden / gekocht heb anders is het zo kale bedoeling bij het spoor sorry Carl. ;)

@Jorg, dank je wel voor je compliment dat het een kunstwerk gaat worden met verlichting. :) :) :)

@Frank ook jij bedankt ik ben er zelf ook heel happy  :P mee.
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel,

Wat moet ik nog zeggen na al die lovende woorden, van mijn voorgangers echt heel knap mooi gedaan. en als de verlichting klaar is zal het zeker een pracht plaatje worden, gewoon zo verder doen niets veranderen echt top hoor.

Groeten
Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Peter, dank je  :thumbup: en ik luister naar jouw woorden ik verander er niks meer aan. ;) ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dag Michel.

Het perron met de overkapping ziet er strak uit :thumbup:, maar ...

Citaat van: h0_miessie op donderdag 14 mei 2015, 19:00:52
... ik verander er niks meer aan.

... er zal toch nog een trap-ingang moeten komen, gezien er op het hoofdperron ook een trap-ingang zit? :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Ik sta helemaal verbaasd over de stand van zaken tot nu toe. Jij hebt weer een heleboel gedaan. Petje af, want ik bemerk al dat jij al zoveel lovende woorden hebt ontvangen, dat ik eigenlijk niets meer kan uitbrengen. (en dat wil wat zeggen, hoor)!
Nogmaals bedankt voor de geplaatste foto's.  O:-D O:-D :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Erik, ik heb jouw opmerking doorgespeeld naar de gemeente van Michelstadt en kreeg net mail terug met foto's. :thumbup:
Morgen komt alleen de schilder de bovenkant van de ingang schilderen. :)
Perronchef Heinz staat de treinreizigers al op te wachten. :thumbup:

@Gerard, dank je wel voor je complimenten ik doe mijn best om er wat leuks van te maken. ;)
Foto's graag gedaan ik hou zelf ook van foto's kijken in andere topic's. :thumbup:

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.


Het is de week van de tunneltrapjesonderdoorgangen, geloof ik, Michel  :P
(met of zonder zichtbaar trapje)

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Dat ziet er erg leuk uit zo. :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Prima Michel :wink: :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Tony, wat een wereld week hé. :thumbup:

@Remco, dank je dat vindt ik ook. ;)

@Erik, zal het doorgeven aan de gemeente van Michelstadt. :D
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

De perronchef zal wel blij zijn met zulke mooi perrons en dito trapjes. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Tjonge jonge jonge Michel,

Je hebt je de afgelopen maanden zichtbaar niet verveeld.

Je gedachtes hebben ieder obstakel moeiteloos overwonnen....
En je handen zijn op alle fronten in staat geweest het in de praktijk er fantastisch uit te laten zien.

Jonge jonge... En dan te bedenken dat je me vorig jaar in Joure wist te vertellen 'dat je niet zo technisch was'.....

HA. Nou, daar geloof ik lekker niks van ..  :D

Volg weer met verbazing de ontwikkelingen.

Groeten,

Jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Jorg, Heinz is dik tevreden hoor. :thumbup:

@Jan, ik heb mij zeker niet verveeld en nog steeds niet. ;)
Ik probeer wat ik in mijn hoofd heb ook zo te maken en het lukt aardig met de perrons. :)
En Jan geloof me nu maar ik ben nog steeds niet technisch. ;)
Tot de volgende beurs in Joure kunnen we weer lekker kletsen onder het genot van een kopje koffie en thee. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Super, maar Joure wordt volgens mij pas weer in September.
Dus je hebt nog even om er nog meer moois van te maken.

Groeten,

Jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
 :) Het word een mooi geheel zo met de lange perrons en het station. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Geef je zelf maar een flink schouderklopje, je verdient het.
En van wat ik zo op de foto's zie aan "rommel" er omheen is het een heel herkenbaar plaatje. :D Bij mij is het ook altijd binnen no time een "bende". Maar ja, je bent aan het bouwen en hebt toch van alles nodig, en waar anders het te laten?
En gewoon lekker doorgaan, je bent misschien niet heel technisch, maar ondertussen wel heel handig. ;)

Dirk-Jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Het begin van Michelstadt.
Jaaa, perrontrappen zijn HOT deze week >:-D
Ziet er leuk uit Michel, zo zie je maar wat je met simpele materialen kan maken!
Heb je ook werkelijk gaten/trappen in je perrons gemaakt, of alleen de muurtjes? Indien je geen gaten hebt gemaakt, zou je wat Preisertjes deels van hun benen kunnen ontdoen en achter het muurtje plaatsen zodat het net is of ze de trap opkomen/afgaan ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Jan, wat in het vat zit verzuurd niet we houden contact omtrent Joure. :thumbup:

@Dirk-Jan, ben best trots op mij zelf dat het zo geworden is. :P
En ja de "rommel" iedere keer als ik het opruim legt het er binnen een paar weken weer dus laat het nu maar liggen want het zijn steeds spullen waar ik wat mee probeer of nodig heb. :thumbup:

@Hans, Inderdaad een hot item perrontrappen het is dat ik geen beitel in huis had anders waren ze erin gezet nu heb ik de trappen eraf gesneden (komen wel weer ergens anders te pas) en de muren met steentjes beplakt lijkt het frisser. ;)
Er zullen helaas nu in de toekomst wat preisertjes hun beentjes gaan verliezen maar ja het is voor een goed doel figureren op het perron in Michelstadt. :D
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel,

Dat ziet er mooi uit, je blijft me telkens verbazen met je vorderingen aan je baan.

Groeten
Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Kan niks anders zeggen of het wordt een pracht baan hartstikke mooi gemaakt man  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Peter, bedankt en ik ben der zelf ook erg verbaast over. ;)

@Alex, dank je wel ik doe mijn best om er wat van te maken. :thumbup:

Vandaag bij het laatste perron de overkapping gemaakt eerst vanochtend lekker de pilaren geschilderd toen dat droog was de draden door de gaatjes gedaan en de pilaren vast gelijmd.
Toen ik daarmee klaar was naar boven gegaan draadjes door de gaatjes in de plaat gedaan en meteen aangesloten en wow wat een schitterend gezicht de trafo staat een klein stukje open en bam het licht laat zich zien. :thumbup: :thumbup:
Verduistering gordijn dicht gedaan treinen erbij gezet en foto's genomen zodat jullie mee kunnen genieten van de prachtige verlichte perrons. :thumbup:
En ja ik heb even dik 15 minuten zitten genieten voor ik het uit deed.  :thumbup:

Nu sparen voor preisertjes op perrons lekker veel weten mijn directe familie ook meteen wat ze mijn moeten geven voor mijn verjaardag. ;)

Kijk en geniet net als ik van de foto's. :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
 :idea: :idea: :idea: Michel  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hijsfijn !  Snap volkomen dat je een kwartier met het licht uit hebt gezeten  :P
Zoveel preisigers hoeven er trouwens niet op het perron, wie naar Michelstadt komt, wil er niet meer weg  :-)
Je hebt dus alleen uitstappers nodig.....

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: