Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooi perronetje...... :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Wicho, er komen genoeg preisertjes op te staan. :P

@Remco, er komt inderdaad met de tijd een verkapping op denk alleen bij de 2 eerste perrons de achterste is te smal vrees ik. :|

Ik zal je mijn mailadres sturen zodat je de pdf bestand kan sturen bedankt alvast. :thumbup: :thumbup:

@Jorg bedankt voor de info. :thumbup:

@Guus dank je voor je compliment. :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Je hebt overigens een perron te veel, het middelste hoort er niet te zijn. De Preisertjes weten nu niet waar uit te stappen. :D

Gr, Ben.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoe heb je dat tegelmotief gemaakt op je perrons???
Dat is wel erg fraai
Re: Het begin van Michelstadt.
@Ben,

dat is ervoor als je op het verkeerde perron staat, kun je zo door de trein oversteken  :-)
Re: Het begin van Michelstadt.
 :D :D
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Je gaat weer als een sneltrein maar ziet er weer super uit  :thumbup:
Als ik het goed heb morgen gips verwijderen sterkte

Gr Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Ben, had het al gezien in andere topic's en wat Guus schreef kan ik mij wel in vinden. ;)

@Gino, dank je wel gevonden eens op internet zal het voor je opzoeken.

@Guus, dank je wel voor het antwoord geven aan Ben. :thumbup:

@Alex, bedankt voor je compliment en ja morgen gips eraf. :P
Kijken wat de chirurg zegt over de foto's.

Edit: woordje weggehaald. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Succes morgen met je arm, hoop dat alles goed is
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je Gino we hopen maar dat het goed gaat morgen. :thumbup:
Kan ik misschien eind van het seizoen nog even motor rijden. :P
Kan ik naar meteen op de chopper naar jouw toe rijden om je shop en baan te bekijken. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Veel suc6 morgen voor het verwijderen van het gips aan je arm, hopelijk valt het onderzoek mee, dat je niet terug moet geopereerd worden.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Jorg. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Hoop dat ik die perron net zo strak kan krijgen zoals jij ze heb uitgevoerd......Mooi gedaan.

Marcel
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Marcel voor je compliment. :thumbup:

Ondertussen zijn de perrons ook beplakt tot tevredenheid van perronchef Heinz. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Schitterend gedaan, idd Heinz zal wel tevreden zijn denk ik. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Dat ziet er weer mooi uit. :thumbup: :thumbup:
Zo word het station steeds mooier en mooier. :thumbup:

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooi gedaan Michel  :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Jorg, net als Heinz ben ik ook tevreden. ;)

@Remco, Dank je wel. :thumbup:

@Gino, Bedankt. :thumbup:
Net als jij gisteren heb ik ook vanochtend een wisselaandrijving door-gesoldeerd gaat er deze week weer één keuren vertonen dan doe ik ze meteen allemaal (37). :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Dat ziet er netjes uit. :thumbup:
Perronchef Heinz zal hiermee zeer tevreden zijn. :)

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Ziet er netjes uit! Alleen blinden en slechtzienden moeten bij jou wel opletten, die lopen via de begeleidingstegels zo het perron af :O. Misschien nog een klein hekje plaatsen aan het einde om ongelukken te voorkomen :P.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Heinz kan zeer tevreden zijn over de perrons  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@René, dank je wel. :thumbup:
Ik hoor Heinz niet klagen. ;)

@Wicho, er komen inderdaad hekjes aan beide zijde van de perrons voor de veiligheid en om het mooi af te maken. :)

@Alex, Heinz en ikzelf zijn tevreden over de perrons. :thumbup:

Re: Het begin van Michelstadt.
Mooie perrons ook Michel,enne, is je gips er inmiddels af en was de dokter tevreden?
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Paul. :thumbup:
Net als jij moet ik ook hekjes plaatsen voor de veiligheid van de preisertjes. :P
Had daar helemaal niet aan gedacht tot dat Wicho mij erop wees. :thumbup: :thumbup:

Gips is er vanaf dokter was tevreden. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
👍🏻👍🏻👍🏻 goed nieuws,
En ja, ik was ook nog niet direct op het idee gekomen voor perronafscheiding aan de kop.
Had al wel een heg klaar liggen voor de scheiding met de weg maar dat was voor later.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Wat jij allemaal gedaan heb met 1arm in het gips, top hoor :thumbup: ziet er allemaal goed uit.
Ben benieuwd naar de volgende resultaten nu je weer van het gips verlost bent.

Mvg
Koos
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Paul,  :thumbup:
Heerlijk he het forum leren van anderen. :thumbup: :thumbup:

@Koos, dank je wel voor je compliment. :thumbup:
Aan het gips raakte ik gewent nu het gips eraf na bijna 13 weken kan ik weer opnieuw beginnen met wennen. ;)
De hand is helemaal stijf en dik van het vocht wat erin zit morgen weer fysio dus gaan we er weer tegen aan en  ja ik heb nog ideeën zat hoor. :thumbup: :thumbup: 
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 29 april 2015, 19:43:56
Dank je wel Paul. :thumbup:
Net als jij moet ik ook hekjes plaatsen voor de veiligheid van de preisertjes. :P
Had daar helemaal niet aan gedacht tot dat Wicho mij erop wees. :thumbup: :thumbup:

Gips is er vanaf dokter was tevreden. :thumbup:

Graag gedaan jongens :D en goed te horen dat het gips er af is en de dokter tevreden. Kun je weer met beide handen klussen op je baan aanpakken! Misschien ook al weer voorzichtig op de motor of zit dat er nog niet in? Ik ga met de Hemelvaart lekker een weekendje toeren in Limburg B).
Re: Het begin van Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
 :) Zo, ik ben weer bij, ik liep wat achter met je updates. Het is inderdaad wonderbaarlijk wat je hebt gedaan met je hand in het gips.
De perrons zijn erg goed geslaagd, en mooie realistische lengtes. :thumbup: :thumbup: :thumbup: En je nieuwe wissel bediening paneel is ook goed bedacht. :idea: Als ik het zo zie hangt het op de plek waar je wissels zitten. Ik heb alle schakelkastjes  bij elkaar, dat werkt vaak verwarrend.
Misschien gaan ik dit idee wel van je pikken stelen jatten lenen, bedankt alvast daarvoor. :D

Dirk-Jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Wicho, motor rijden zit er voorlopig nog niet in helaas want het weer is er goed voor.
Lekker vooruitzicht heb je met hemelvaart toeren in ons schone Limburg geniet er maar van. :thumbup:

@Dirk-Jan, ik heb inderdaad alle bedieningsknopjes en schakelaars in de buurt van de wissels en seinen zitten.
Ik sta bijna altijd bij de CS2 dus links en rechts de bedieningspanelen/kastjes lekker handig weet ik meteen waar ik moet schakelen.
Bij mijn n-spoorbaan zat alles op 1 paneel wel 50 knopjes drukte weleens de verkeerde in met een botsing tot gevolg daar heb ik nu minder last van al doende leert me hé. ;)
Maar leen of pik of steel jij maar ideeën uit Michelstadt ik zou apetrots zijn als dat gebeurt. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Even je weer wat doorgelezen op je draadje, en wat zie ik knappe perrons gemaakt. welke dikte heb je gebruikt van plaat, wil ook zelf mijn perrons gaan maken als het zover is. verder alles top bij jou, je hebt een baan waar je trots mag op zijn hoor.


Groeten
Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Bedankt voor je complimenten Peter. :thumbup:
Ik heb de perrons van hout gemaakt van 3,5 cm breed en 1,8 cm hoog zo komen de trapjes van de passagiersrijtuigen mooi uit bij het perron.
Daarna grijs geschilderd en beplakt met een perronvoorbeeld.
Nu ben ik wat bezig met wat preisertjes en afvalbakken op het buitenste perron (de smalle) te maken moet alleen nog veel meer preisertjes kopen of krijgen voor op de perrons. ;)
Ook ben ik nu aan het kijken welke perronsoverkapping ik graag erop zou willen hebben of misschien wel weer zelf maken kan het altijd proberen. ;)
Geeft wel meteen meer sfeer aan het perron als er wat op staat. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Dank je wel zo kan ik ook verder, ga je ook perron verlichting plaatsen, das ook altijd mooi ik ga volgen wat je gaat maken.

Groeten

Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Er wil inderdaad in de overkappingen verlichting maken lekker sfeervol. ;)

Hopelijk heb je wat aan de maten van het hout en in de bochten lekker schuren met grof schuurpapier en kijken met je langste rijtuig of hij er niet tegen aankomt met binnen rijden bij het perron.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hoi Michel !

Heppie keurig voor mekaar geknutst  :thumbup:
Dat gaat nog wat worden, wanneer je pootje het weer helemaal doet  :P

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Tony. :thumbup:

Welkom terug leuk gehad in Rome ?
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel, de perrons zijn erg mooi geworden. Succes met de voortgang  :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Hans. :thumbup: :thumbup:
Ben zelf ook tevreden met het resultaat. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hoi Michel,

Ik las net bij de blije berichten in de Michelstadterpostzeitung dat de burgemeester verlost is van het gips  :P
Die kan nu fijn weer eens met zijn vuist op de tafel slaan tijdens de vergaderingen !
Ik hoop dat hij zich alleen nog maar in de limousine laatrijden en niet meer op zijn skoetert stapt.
Straks rijden ze de tatoos nog van zijn armen !

Als je hem ziet, zeg je hem maar dat hij rustig aan moet revalideren  :)

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Klopt Tony dat het gips van de burgemeester / beheerder / dictator zijn hand af is. :thumbup:
Het slaan op de tafel bij vergaderingen gaat nog niet eerst de spiertjes wat aan sterken via fysio. ;)
Slaan op de vergadertafel ging trouwens makkelijker met het gips erom. :D

Verder hebben medewerkers van Michelstadt iov de genoemde persoon hierboven geoefend met ballasten tussen de rails let wel geoefend dit is niet definitief maar oefening baart kunst.
Zelf vond de burgemeester de proef geslaagd mede omdat het de 1ste keer is dat gemeentewerkers het deden.

De ondergrond is gemalen koffiebonen die lekker gedroogd zijn en daarna gezeefd alleen is het proefmodel zijn ze niet gezeefd de koffiebonen worden gesponsord door de vriendin van de burgemeester zelf drink hij het niet.
En het scheelt een hoop ballast aanschaven. ;)

Verder heb ik de korrels/zand uit 2 poten die bij Ikea zijn gekocht gemengd tot een grijze/zwarte kleur dat gestrooid wordt over de gemalen koffie.

Daarna lekker nat gemaakt met houtlijm en water en een druppeltje of 2 afwas en lekker laten drogen.
De gemeente werkers zijn alleen de buitenkanten van de rails vergeten de doen mede te wijten aan het geen ervaring hebben met ballasten. :D

In de toekomst zal er nog een proefstukje gemaakt worden met alleen zwart en dan kijken welke het mooist bij de baan past.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Misschien kan je de Tomingroep groenvoorziening inschakelen ?  :D

die drinken de koffie wel op, hoor !  :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Voor de gemeentewerkers die geen ervaring hebben met het ballasten ziet het er vrij goed uit hoor.
Die kleine onvolmaaktheden komen wel goed, iedereen moet leren, zelfs een burgemeester, >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Het begin van Michelstadt.
Ziet er goed uit, maar dat wist ik al......
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Wim, mijn vriendin drinkt gelukkig ook genoeg koffie zodat ik de Tomingroep (nog) niet hoeft in te schakelen. ;)

@Jorg, dank je wel. :thumbup:
Daar het jij gelijk in dat een burgemeester het ook moet leren. :D

@Guus, ook jij bedankt. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel proef vind ik goedgeslaagd  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat gaat er gelijk een stuk beter uitzien zo met ballast.
De burgermaister is er maar druk mee  ;)

Moet ik bij mij ook allemaal nog doen, ballasten bedoel ik.
Maar eerst alle wisselaandrijvingen omsolderen en wissellantaarns monteren.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Alex, dank je wel vindt ik eigenlijk ook wel. ;)

@Gino, dit ga ik ook pas later doen hoor dat ballasten gewoon lekker rommelen proberen dus. :D
Moet ook nog 4 wisselaandrijvingen en 8 doosjes lampjes kopen dan zijn alle wissels compleet eerst wachten op vakantiegeld deze maand. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ik ben een beetje aan het rommelen om een perronoverkapping te maken.
De afstand tussen perron en overkapping is ongeveer 4 cm is dat goed of zit ik erg veel naast ?
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Wel ik vind het mooi geslaagd hoor 4 cm lijkt me ver dan genoeg, en je ballast vind ik ook mooi mss hier en daar wat groen.


Groeten en succes verder
Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Peter vindt 4 cm ook voldoende zo op het oog lijkt het goed. :thumbup:
Ballast moet inderdaad nog wat groen op maar dit was een proefstukje. ;)

Verder de perronoverkapping iets uitgebreid het dak is per deel 13 cm lang en 3,5 cm breed dus om de palen netjes te zetten heb ik vanaf de kant 3 cm uitgemeten dus de palen staan dan 7 cm uit elkaar.

De draden van de verlichting wil ik via de palen naar beneden laten gaan door het perron onder de tafel waar de draden verbonden worden naar de trafo.

Ook komt er een voor en achterzijde aan het perron die zal 1 cm dik worden zodat je het licht niet ziet schijnen.

Morgen en de rest van de week kijken of ik de proefopstelling beter kan maken. :thumbup:

Bijgaand een proef opstelling hoe ik het in mijn hoofd heb.