Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooie foto..... :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je Guus. :thumbup:
Dat vond ik ook toen ik naar beneden wou lopen ik dacht dat moet op de foto. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo michel,

Goed te lezen dat je weer actief bent op zolder. Al is het nog met een hand, het is je gelukt om je cs aan te sluiten.  :thumbup:
Samen met de ms2 gaf dat een leuk plaatje. Begrijp de associatie met playstation.
Op tijd voor het spelen met kleinkind ?

Veel plezier.

Erik
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat ziet er mooi uit Michel, indrukwekkende commandopost ook  :thumbup: :thumbup: :thumbup: Gr, Hans
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Erik Mijn kleinzoon zal het geweldig vinden zijn eigen MS2. ;)
Met het plezier gaat het helemaal goed komen. :thumbup:

@Hans Dank je wel ook ik vindt het indrukwekkend. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooi weer een station erbij met nog meer mogelijkheden :thumbup: >:-D
Mvgr,
Theo.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Lekker veel meer speelmogelijkheden Theo. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Nog vroeg voor dat de paaseitjes geserveerd werden stond ik al boven op zolder.
Want waar ik mij al een tijdje aan zat te storen waren de opstelsporen omdat deze op verschillend lengtes eindigen. :(
Het passend maken van de sporen ging op zich wel lekker passen en meten een 172 daar en een 188 eruit halen een passtukje 094 erin plaatsen weer een 188 erin en zo kreeg ik het toch voor elkaar dat alles één lijn had waarop het eindigde. :)
Ook nam ik de eensporige locloods voor de stomers die stond uiteindelijk helemaal verkeerd ook stond de railbus geparkeerd bij de stomers geen porum dus. :(
Dus de railbus verreden en de locloods verplaatst naar het stomer gedeelte waar eerst de locloods stond daar staat nu de railbus geparkeerd waar hij in moet rijden vanaf het rangeergedeelte voor de overige loc's.
De eerste 2 foto's zijn de nieuwe opstelsporenlengtes en foto 3 is de nieuwe situatie van het stomers rangeergedeelte.
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooi hoor....dat ziet er tenminste uit.....lol
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
 :thumbup: Michel  :thumbup:

Ook knap dat je toch nog een beetje ruimte voor wat scenery over hebt gelaten ( op foto 2)   :-)

Speel en rommel ze nog vandaag, grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Das netjes uitgelijnd.
Doet me plezier dat je terug wat vaker in je treinkamer kan vertoeven.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Guus, dat vindt ik ook. :P

@Tony, Rechts zie je nog net een stukje spoorwegovergang zodat daar in de toekomst een kleinstukje industrie komt 1 of 2 bedrijven en natuurlijk moet de locloods en goederen loods bevoorraad worden. ;)

@Jorg, staat een stuk verzorgder zo de opstelsporen minder storend en ik dank je voor het compliment en ja het geeft mij ook veel plezier om vaker de weg naar boven te vinden. :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Dat ziet er leuk uit zo en ook een beetje ruimte voor een lange trein met wat wagons erachter. :thumbup: :thumbup:
Het stoomtrein gebied is ook mooi geworden. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Staat een stuk strakker... :thumbup: :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Remco, Ben ook tevreden met het stoomgebied komt alleen nog een seinhuis(je) bij te staan. :)

@Wim, Dank je opgeruimder speel ook weer lekkerder. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Je bent weer lekker bezig en dat doet mij plezier.
Mooie verbetering ook met je aanpassingen.
Goed bezig!!!!!!!!!!!!
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Ik vind het een hele verbetering. :thumbup:

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Dat is wel leuk een beetje een oud seinhuisje en een waterkraan voor de stoomtreinen. :D

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Gino, dank je wel en ja ook ik ben blij met de verbeteringen. ;)

@René, ben het helemaal met je eens. :P

@Remco, na je vorige berichtje gelezen te hebben ben ik weer naar boven gegaan om het oude seinhuis met het nieuwe seinhuis te verwisselen. :thumbup:
Het oude staat nu bij de stomers en de moderne staat nu voor aan bij het rangeer gedeelte.
Moet alleen nog kijken waar ik het oude seinhuis ga neerzetten ben ik nog niet uit geven bij geen goed gevoel.
Daarom alles even veranderd met een stukje 094 heb ik alles iets opgeschoven zodat het seinhuisje er meer bij betrokken wordt in het geheel van de stoomdepot (laatste foto) misschien dat er een kleiner pas stukje tussen moet/kan de 077.
Bedankt voor de tip oh ja de waterkranen komen er met de tijd ook bij te staan.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Op de laatste foto staat het seinhuis prima, voor zover dat zo te zien is, Michel  :P

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Je bent helemaal op dreef. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je Jorg. :thumbup:
Heb alleen het passtukje 094 vervangen door een 064 zodat de breedte tussen de sporen waar het seinhuis staat niet te ruim wordt.
Ook staat de railbus niet meer tegen de locloods aan (ging niet meer door het passtukje).
De railbus loopt nu bijna parallel met de bocht richting station.
Zal morgen wat foto's plaatsten van de nieuwe indeling.
Zo blijven we maar rommelen heerlijk. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
De sein huisjes staat daar wel goed. :thumbup:
Wel toevallig dat ik dat zelfde sein huis heb liggen. :D

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dus jij hebt net als ik oog voor kwaliteit. ;)
Ik vind het ook goed zo staan het seinhuisje wordt nu meer erbij betrokken. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel  :thumbup: :thumbup: en het blijft variëren tot alles op zijn goede plaats staat waar het hoort maar dat is hobby >:-D
Dat kleine seinhuisje :thumbup: O:-D heb ik ook gehad maar is in het verleden onder mijn kolenschoenenmaat 44 vertrapt 8o daar even ongelijk stond op dat moment.Alles is toen voor 20 jaar in dozen gegaan en opgeslagen. Wie weet of deze nog terugkomt want het blijft een mooi seinhuisje wat toch iets heeft en toeval dat ik deze nu op je topic tref zet mij toch weer aan het denken :help: :roll: :P
Gelukkig dat je weer langzaamaan verder kan maar ik blijf toch voorzichtig met uitspraken altijd maar ik hoop en met anderen ook dat het goedkomt met jou Michel het is toch niets niks wat je overkomt allemaal.
Maar goed je bent steeds meer aan je baan bezig met leuke updates en blijf je volgen :thumbup:
Mvgr,
Theo. 
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Theo ik vindt het heerlijk om er steeds iets bij of anders van te maken totdat het naar mijn zin is. ;)
Dit gebeurt mede door tips of advies van andere forumleden en door vaak te kijken bij andere topic's. :P
Jammer dat je het leuke seinhuisje tot sloophuisje hebt vertrapt van deze schijnbare populair seinhuisje zijn er veel want Remco (m-re) heeft hem ook thuis leggen. :thumbup:
Dit seinhuisje zat bij de spullen die ik vorig jaar van mijn zwager overnam sommige huisjes wil ik eigenlijk niet op de baan dus die worden ergens anders voor gebruikt maar dit seinhuisje blijft staan mede omdat het een sfeervol seinhuisje is die mooi bij het stoomdepot past. :thumbup:
Langzaam maar zeker wordt ik weer de "oude" zal nog best wel lang duren (een x aantal maanden) al wil mijn werkgever dat ik het liefst volgende week weer ga beginnen sorry maar helaas.
De beterschapswensen van jouw en de andere forumleden geven mij heel veel positieve energie en dat samen met de baan waar ik gelukkig weer vaak kan vertoeven gaat het helemaal goed komen. :thumbup:
Bedankt dat je mijn baan(tje) blijft volgen. :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Een werkgever wil het liefst dat je gisteren al weer begon......lol
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Gisteren aan Jorg toegezegd dat ik wat foto's zou plaatsen van de nieuwe railbus plek en de locloods dit naar aanleiding na de tip van Remco om het oude seinhuisje daar te gebruiken. :)

@Guus helaas zal de werkgever toch moeten wachten hij kan wel zoveel willen (ik wil ook veel gaat ook niet). ;)

Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Mooie railbus die staat daar ook leuk. :thumbup: :thumbup:
U zou het rails van de plek waar de railbus ook iets langer kunne proberen te maken en daar een klein perronnetje naast maken want als het spoor recht licht staat de railbus ook recht naast het perron. :D

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Remco,

Om te beginnen geen U meer zeggen hoor tegen mij want dan voel ik mij zo oud. ;)

De railbus wil ik in de toekomst een apart spoortje geven bij het station dit dient voorlopig alleen al parkeerplek.
En er werken daar iets te weinig preisertjes om er speciaal een perron voor te maken. ;)

Maar bedankt voor je input het perron spookte zeker door mijn hoofd heen. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat ben je toch ook...Oud en versleten.....!
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Daar heb jij weer gelijk in. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,
Dat valt hopelijk nog wel mee je zit misschien pas net over de helft van je leven. :D
Als je gezond eet en blijft bewegen word je meestal wel oud.
Dan kan je bij de railbus ook een diesel tankstation bij maken voor als de diesel op is.

Groeten,

Remco
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Naast de locloods voor de moderne loc's staat een dieseltank daar kan ook de railbus tanken.
Staat te zien in reactie #272 pagina 6 Remco. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Hele fraaie railbus Michel.
Heb er ooit zo één zien en horen rijden, was met sound uitgevoerd.
Erg mooi stel en ook mooi diesel geluid.
Is die van jou ook met geluid???
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je Gino.

Het is de 37705 en hij doet het geweldig goed stuk op 8 geluidjes piepende remmen deuren die dicht slaan een bel enz enz.
Het geeft wel iets speciaals een railbus. :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel
Die railbussen zijn fantastisch ik heb er zelf twee, een rode met tussen wagen en een blauwe.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Citaat van: Jorg op dinsdag 07 april 2015, 20:58:34
Die railbussen zijn fantastisch

Helemaal mee eens Jorg. :thumbup:
Moet bekennen ik vond het in begin helemaal niks een railbus maar als zo een schoonheid de eerste meters op je baan rijd ben je opslag verliefd erop. :favorite:
Wil der in de toekomst een pendeldienst mee gaan rijden. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Ik heb ook een blauwe railbus en vind het een schitterend wagentje.
Het opschakelen van de drie versnellingen en het remgeluid vind ik geweldig.
En met de verlichting erin en de preisertjes die vrolijk meerijden.  :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
De verlichting is ook mooi wit en helder en lekker fel in deze railbus. :thumbup:
Preisertjes komen er ook bij mij in Gino. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Ik heb bij mijn railbus de verlichting wat getemperd met een druppie transparante gele verf want ik vond de verlichting juist weer te fel.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Net alle foto's van de afgelopen dagen zitten te bekijken en vind het allemaal schitterend  :thumbup:
Ook dat railbusje het heeft toch wel wat .

Gr Alex 0850
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Gino, vooral ik het donker vindt de felheid van de verlichting schitterend alles erom heen is dan verlicht. ;)

@Alex, Dank je wel voor je compliment. :thumbup: :thumbup:

Vandaag de zolder wat opgeruimd daar kwam ik een zakje met bomen tegen meteen maar even neergezet kijken hoe het stond op de hoek van de tafel.
Het bevalt mij wel maar alleen wordt het pas in een latere stadium op de baan gebouwd dit was een probeersel. ;)
Maar kreeg wel al wat ideeën gras er tussen padje er tussen door en een mannetje met hond erbij ja dat komt wel goed in de toekomst. :)   
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hoi Michel !

Dun plaatje hout in de goede vorm (laten)zagen, evt wat hoogte verschil maken begroenen, zo lang met de bomen met de bomen schuiven dat het er goed uitziet en poten/vastlijmen , paadje maken en preisers erop. En hopsa, een los stukje scenery, dat je er zo kunt neer leggen  :P  Met tempex kan het ook natuurlijk.

Grtzzzzzzzzzzzzzzz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Bedankt voor de tip Tony. :thumbup:
Leuk klusje voor aan de keukentafel. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Het begin van Michelstadt.
 :) Ik heb mezelf weer effe ge-updated in jouw updates.
Je bent lekker bezig met nuttige dingen, laat die baas van jou maar tegen andere gaan bazen. >:-D
Werken is mooi, maar zo'n tijdverspillend gedoe, geniet er nog maar van nu je weer wat mobieler bent.
Wat zou den mensch tenslotte zijn zonder den trein. O:-D

Dirk-Jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel
Zo wat boompjes willekeurig neerzetten geeft onmiddellijk een ander effect.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Dirk-Jan, ik probeer mijn best te doen met dingen te bedenken en uit te voeren op de baan. ;)
Ik maak mij niet echt druk om mijn werkgever doe mijn best met fysio en zolang ik nog geen nog niet 100% ben moet hij helaas even wachten.
En ja van die tijd maak ik gebruik voor de treinbaan om er lekker wat tijd door te brengen. :thumbup:

@Jorg, helemaal mee eens veel gezelliger en ondanks dat het maar 24 boompjes zijn toch voller. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Ik sta er ook elke keer weer versteld van wat een verschil een boompje of een struikje en een paar Preisertjes de boel altijd doen opleven.
Zo ook hier weer bij jou Michel, mooi hoor, je bosje  ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Zeker weten Gino dat de boel meteen opleeft. ;)
Heb nog 2 doosjes zittende preisertjes van de week maar even de schoentjes eraf halen (ze zijn iets te lang om goed te zitten) dan kunnen ze mooi in de railbus. ;)
Zag wel dat de machinist geen stoel had maar eens kijken voor een doosje staande spoorwegbeambten mag er leuk 1 voorin de railbus staan. :thumbup:
Kijken of mijn vriendin (chauffeur) vanavond na haar werk even langs de bouwmarkt wil rijden kan ik even kijken naar een plaatje dun hout. ;)
Zit weer vol met ideeën en uitdagingen kijken of het ook wat wordt in de praktijk. :D