Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Dat zijn inderdaad erg leuke wagonnetjes. :thumbup:
Heel veel plezier ermee. :)

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Oeh, jaa! Dat is dan ook nog stééds een erg mooi setje reinigingswagons die je daar hebt. Ik heb de enkele bruine variant al wel liggen maar die dubbele groene mag d'r hier ook ooit wel komen.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@René met het plezier gaat het wel goed komen. :thumbup:

@Peter dat ik ze voor het eerst zag was ik meteen verliefd. :favorite: ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hoi Michel !

Als je goed zoekt, kun je nog meer van die groene klapdekselwagens vinden. hobby erbij  :P
Kejje een hele sliert achter je 94 hangen , als je zin hebt......

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Bedankt voor de tip Tony. :thumbup:
Een sleep van 10 tot 12 van die groene wagon's prachtig. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

heb even lang gekeken naar je vitrinekast waarvan kan zeggen dat er mooie paradepaardjes in staan :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Verder heb je een mooi aanwinst gemaakt met de railpoetser(s) die een mooie combinatie geeft met de krokodil. De kleur staat mij wel aan en een treinstel met meerdere van deze kleur wagons achter de krokodil maakt het helemaal af. Lange treinstellen vindt ik een heel mooie aanzicht voor op de baan :-)
Ook al heb je weinig ruimte gewoon de hoogte ingaan krijg je vanzelf meer rij opties en kun je ook langere treinstellen maken. Hoe dan ook Michel je baan ziet er zo al erg mooi uit met die rangeersporen  :thumbup: :thumbup: :thumbup: goed gevonden mag wel zeggen :P
Zo maar iets.
Treinen daar is waar Michel mee bezig wil zijn maar oohhh zo gauw weer de ouwe wil zijn >:-D
Sterkte man :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Mvgr,
Theo.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Guus  :thumbup: :thumbup:

@Theo ben erg blij met wat er in de vitrine staat. :P
Tony heeft weer een idee aangewakkerd op zoek naar groene klapdekselwagens een mooie sleep achter de mooie krokodil.  :thumbup:
De hoogte in ik zit al met wat ideetjes in mijn hoofd gelukkig heb ik alle tijd.
Rangeerterrein stond niet op papier iedere keer weer wat rails neer leggen en weer wat veranderen gewoon lekker rommelen met de ruimte en rails. ;)
Bedankt voor de sterkte wens Theo dinsdag gaat het gips van mijn been af en gaat het revalideren beginnen dus wordt ik weer langzaam mobiel alleen moet de hand nog 5 weken in het gips eerst maar weer lopen dan komt de hand vanzelf. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 14 maart 2015, 00:15:51
Rangeerterrein stond niet op papier iedere keer weer wat rails neer leggen en weer wat veranderen gewoon lekker rommelen met de ruimte en rails. ;)
:) Nou, dat heb je dan mooi gerommeld, je rangeerterrein ziet er indrukwekkend uit.  :thumbup: :thumbup:
En inderdaad met veel rangeermogelijkheden. Hoe rommelt het met je CS, gaat dat wat?

Dirk-Jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ha die Michel.
Fijn dat je ondertussen een "poetsvrouw" voor het onderhoud hebt gevonden! :D :thumbup:
Met een geblesseerde knie is het slecht poetsen dus dat heeft niet meer.

Sterkte met de knie en succes met de modelspoorhobby.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Dirk-Jan bedankt voor je compliment voor het rangeerterrein. :thumbup:
Met de CS2 rommelt het nog steeds. ;)
Hij staat nog steeds op de eettafel beneden om de simpele reden dat ik nog niet onder de treintafel kan kruipen. :(
De locs staan erin ben nu bezig de baan in de layout aan het zetten gaat langzaam mede omdat ik er steeds wat rails bij leg maar heb alle tijd.
Moet wel bekennen de CS2 is moeilijker dan ik dacht maar dat gaat helemaal goed komen met de jaren. ;)

@AlbertJan ben erg blij met de "poetsvrouw" ze gaat straks weer aan het werk. :P
Bedankt voor je beterschapswens voor de knie dat gaat helemaal goed komen net als de modelspoorhobby. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Prachtige poetsvrouwen!
Wij hebben een grijze variant, ooit eens op conrad gekocht. Die bruine zijn ook wel zeer mooi he.

En aan de nieuwe rangeermogelijkheden zul je allesinds veel plezier aan beleven :D
Merk dat bij ons ook, de treinen rijden hun ritten, en terwijl kan je naar hartenlust rangeren.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
De poetsvrouwen zijn inderdaad prachtig. :thumbup: :thumbup:
Heerlijk he Mathias en Filip dat rangeren gewoon steeds andere trein opstellingen maken en bevalt het niet dan weer verander je het weer.
Of steeds een andere loc ervoor rondjes rijden en dan weer afkoppelen en loc parkeren andere loc ervoor en spelen weer. :thumbup: 
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vandaag de afneembare spalk om het knietje gedaan plaats genomen op de achter bank van de auto en tegen de chauffeur (vriendin) gezegd waar ik heen wilde. ;)
Ik wilde nog even naar de Märklin store Amsterdam omdat dit de laatste keer zou zijn dat ik in de gelegenheid ben om langs te gaan voor dat de winkel volgende week zijn deuren sluit. :(
Daar aangekomen werden we hartelijk ontvangen door Peter de eigenaar kopje koffie flesje water gezellig een uurtje kletsen over de aankomede verhuizing over de winkel in Badhoevendorp maar vooral over treinen. :thumbup:
Toen na bijna een uurtje de parkeermeterkaart op zijn eind liep nog wat Trix vet voor de loc's gekocht en toen viel mijn oog op een leuk hebbe dingetje een doos met een plaat van een V200 die je zelf moet schilderen via nummertjes. :P
En omdat ik de eerst komende maanden toch nog thuis zit lijkt dit een leuk tijdverdrijf een mooie Märklin V200 schilderen. :thumbup: 
En als hij klaar is krijgt de V200 een mooi plekje aan de muur. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Mooie aanwinst, veel plezier ermee.
Je bent al wat meer mobiel lees ik, dat is +
Re: Het begin van Michelstadt.
Gaaf zeg, daar zou ik mij ook wel mee bezig kunnen houden.
Als ik dat ooit ergens tegen kom koop ik dat ook.
Veel schilderplezier en ben alvast benieuwd naar het eind resultaat.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hoi Michel !

Klinkt alsof je mobieler bent  :thumbup:
Met de kleine kwast nummertjes verven, kan heeeeel ontspannend zijn  :P
Ben benieuwd hoe je meesterwerk er straks uitziet.

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Leuk zo een V200 om zelf te schilderen. B)

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Jorg met het plezier komt het wel goed. ;)
Afgelopen dinsdag ging het gips van mijn been af buiten de deur moet ik een afneembare spalk om vanaf volgende week 4 keer fysio per week.

@Gino toen ik hem zag wilde ik hem meteen hebben vooral omdat hij zo gaaf is. :thumbup:
Met schilderen moet ik nog even wachten tot dat het gips van mijn hand is en dat is pas op 28 april aanstaande. :)

@Tony langzaam gaat het beter nog een lange weg voor ik normaal op een stoel kan zitten ben ik 2 tot 4 maanden met fysio bezig daarna spieren aansterken dus nog eventjes ben ik thuis, ;)
En ja kijk uit naar het schilderen volgens mij net zo ontspannen als de treinen zelf. :)

@René het duurt nog even maar heb er zin in der was er ook nog 1 van een stoomloc maar mijn oog ging voor de mooie V200. :thumbup: 
Re: Het begin van Michelstadt.
Als je hem nu als negatief schildert, krijg je echt wat aparts Michel
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Is niet lelijk Guus helemaal niet lelijk.
Maar dan klopt de hoeveelheid bijgeleverde verf niet meer  ;) ik hou het maar bij de mooie rode kleur van de loc. :) :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Had Märklin store Amsterdam er nog of was dit de laatste?
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Voor zover ik zag Gino had hij er nog 1 staan (weet niet wat hij achter had ) en die was van een grote stoomloc.
Bel hem dinsdag even op en reserveer hem gewoon voor jezelf. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien, Michel! Veel plezier in elk geval en ik ben blij te lezen dat je weer het huis uit kunt. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd Ad. ;)
Ja weer lekker vaker en vooral langer van huis heerlijk hoor. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
veel sterkte maar nu weet je in elk geval dat er schot in zit


gr Ed
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Ed. :thumbup:
We zien wat licht aan het eind van de tunnel. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Omdat ik graag wat meer opstelsporen wil hebben en toch Michelstadt wil behouden en ook mede dat ik voorlopig nog geen schaduwstation kan maken zat ik wat te pielen aan de baan.

Toen bedacht ik mij dan kan de stad ook de hoogte (10 a 11 cm) in. ;)
Bijna het zelfde als wat ik nu heb misschien naar 2 sporen voor het station en heb ik ruimte zat dan 3 sporen meer niet want ik wil daar zoveel mogelijk huisjes en wegen neerzetten.

Waar ik laatst een opstelspoor plaatste die wordt dan omgekeerd en daar gaat de trein omhoog boven op de plaat rondje rijden en aan de andere kant kan de trein naar beneden rijden.

Zo krijg er toch weer een x aantal opstelsporen bij en dat maakt mij altijd blij.

Nu had mij zwager eens een groene schuimrubber ? heuvel gekocht waar je trein omhoog kon rijden weet alleen geen naam of nummer hiervan :( want dat zou het nog makkelijker maken richting de bovenkant van de stad).

Het gaat ook niet meteen gebeuren ben mij gewoon aan het orienteren of het haalbaar is en ook voor de rails wordt het sparen. :thumbup:
Dat het nog niet klopt qua maten en hoogtes is duidelijk te zien op de foto's want dit is een proefopstelling maar de 1252 heeft er in ieder geval geen moeite mee. ;)

Wat uitleg van de foto's:
Foto 1 en 2 daar is het begin van de heuvel omhoog te zien en moet dan met een bocht naar links in de stad komen.
De laatste foto laat zien waar de trein omlaag gaat en via een wissel weer op het spoor komt. 



Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel.
goed idee !
als je er maar rekening mee houdt dat je niet meer dan 3 cm per meter stijgt/daalt...
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat wordt weer een nuttige uitbreiding met weer meer rij mogelijkheden, altijd goed😄
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@ ik hou het in de gaten Wim  ;) had het al gelezen op het forum.

@Gino hoe meer rij lees speelplezier hoe beter. :thumbup:

Ondertussen heb ik de heuvel gevonden er zijn 4 verschillende bij de firma Noch klikkie doen

Kijken of dit wat is voor de uitbreiding van Michelstadt. :) 
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Mooie update, goed dat je terug wat actief aan je baan begint te werken.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je Jorg. :thumbup:
Nu ik de knie wat meer graden kan buigen kan ik ook wat meer doen langzaam maar toch meer.
Dus vandaag even lekker op zolder wezen spelen ideeën opdoen gewoon lekker ik en de baan. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Dubbel goed nieuws, Michel  :thumbup:

Weer wat aan de hobby én weer wat mobieler  :thumbup:
Niks zo leuk als plannen maken en uitproberen !!!

Probeer de helling zo vlak mogelijk te houden, ook al trekken de locs het makkelijk, ze slijten er wel meer door.
Veel plezier met het verder puzzelen en verder spelen en proberen  :P

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooi man, weer voorzichtig de trap op kunnen en werken aan je baan(plan).
Geniet er van,
Groet,
Paul.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Het gaat weer de goede kant op met je gezondheid dus! :thumbup: Ben benieuwd wat je ervan gaat maken, ik ben zelf ook niet vies van een stelletje opstelsporen :).
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@Tony Gaat langzaam de goede kant op. :thumbup:
Plannen maken en dan wat aan de baan rommelen heerlijk. :P
De bedoeling is om hem in de bocht al te laten klimmen zo heb ik rond de 2 meter 90 voor ik bij de plaat ben.
Dit is maar tijdelijk van de winter komt er 1 0f 2 schaduwstations onder de baan die verbonden met elkaar worden door een 2 helixen binnen in de tafel links en rechts (op en neer).

@Paul met het genieten komt het wel goed hoor. ;)
Rustig aan ik heb voorlopig toch alle tijd. :)

@Ad ik ben eigenlijk zelf ook wel benieuwd. :D
En opstelsporen kan ik net als jij niet genoeg hebben. ;) ;)

Verder kon ik het niet laten het bleef maar door mijn hoofd spoken de heling daarom heb ik vast om te kijken of het ging er vast een bocht wissel in gelegd en is het laatst gemaakt opstelspoor weer tijdelijk verdwenen om vast een begin te maken met een spoor voor de heling. :thumbup:

Ik vindt het nog mooi staan ook weer wat meter(s) door rij plezier. :P :P

Foto 1 is vanaf de trap genomen en het linkerspoor wordt als het goed is het tijdelijke helingspoor.
Foto 2 en 3 is de ingelegde bocht wissel die naar het helingspoor gaat.

En nu is het bedtijd knie gaat gevoelig worden iets teveel gedaan vandaag in mijn enthousiasme door de baan. :(
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Goed dat je al meer mobiel bent, laar toch oppassen dat je de knie niet overbelast.
De vorderingen met je baan gaan de goede kant op zie ik, ben razend benieuwd naar het vervolg.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Gaat langzaam beter Jorg maar doe soms toch teveel met de knie oud en (eigen)wijs hé. ;)
Over de vorderingen kan ik nog niks zeggen hoe snel het gaat eerst ga ik alles uitdokteren hoe en wat ach heb geen haast.
Het moet eerst in de gedachten goed zijn dan komt de praktijk van zelf wel.
En verder ga ik misschien vandaag even stoeien met Anyrail voor de opstelsporen beneden die straks leeg komt als de stad weg is. :)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Met deze foto's is het al een stuk duidelijker wat je wil, Michel.

Je mag er gerust nog wel meer maken hoor  :P
Toch met je baan bezig en beter voor je knie !

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Graag gedaan Tony. :thumbup:
Foto's zeggen meer als woorden. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Ah, mooi om te zien dat je weer wat aan de hobby kan. En goed om te horen dat je knie alweer wat verder kan buigen. Laten we hopen dat je snel weer rond de baan rond huppelt!
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je wel Peter. :thumbup:
Ja het strompelen veranderd langzaam heel langzaam in huppelen. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vanochtend weer wat zitten rommelen aan de heuvel nu met een lange lat 2m10 lang plus begin bocht 50 cm dan heb ik ongeveer 2m60 om 8cm te klimmen.
Let wel dit is niet definitief maar een probeersel. ;)

En jullie kijkers hebben een primeur h0_miessie heeft een filmpje op YouTube gezet ja ook deze "ouwe" gaat met zijn tijd mee. :P

De kwaliteit van het filmpje laat de wensen over is snel genomen met de mobiele telefoon volgende keer probeer ik het met een fotocamera. :)

Filmpje is van de Captrain loc met 8 wagonnetjes erachter die de geïmproviseerde heuvel op rijd en er weer vanaf rijd.

filmpje
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Weer een stukje meer van de baan (bij de trap) gezien, Michel  :P

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Hè wat jammer, dacht dat je door zou rijden, zo de heuvel weer af......in 1 klap beneden.....lol

Zo "oud" ben je toch nog niet??

@Shaggy......rond de baan huppelen?....Is daar ruimte voor
Re: Het begin van Michelstadt.
Michel

Dat filmpje valt toch wel goed mee hoor.
Natuurlijk een fototoestel geeft meer scherpte.
En je bent maar zo oud dan dat je je zelf voelt. >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Er komt heus we wat meer te zien van de baan nu ik filmpjes kan plaatsen. ;)
Aan de andere kant blijft het wel spannend zo Tony. ;)

@Guus sorry ben zuinig op mijn materiaal. :)
Spartel al bijna een halve eeuw op deze aardkloot. :P
Als ik de wieltjes laat draaien onder aan de tafel is er genoeg ruimte om te huppelen. :D

@Jorg bedankt dat het mee valt de kwaliteit.
Ga de volgende keer wel de camera vast zetten als het lukt.
In mijn geest blijf ik 18 alleen het lichaam niet meer. ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooie vooruitgang weer en ben blij te lezen dat het lichaam zachtjes aan weer mee wil gaan werken.
Leuk filmpje, dat moet ik ook nog eens in het vat gaan gieten ooit (een filmpje bedoel ik)
Ga zo door Michel
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Dank je Gino. :thumbup:
Ook ik ben blij dat langzaam alles het weer wil doen. :P
Weet zeker dat het jouw ook gaat lukken. :thumbup: :thumbup:
En ja door het plezier ga ik zeker door. ;) ;)