Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Silverspider en 1 gast bekijken dit board.
Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).
Vandaag begonnen met de bouw van Michelstadt (naam bedacht door Tony  :thumbup:).
Na de verhuizing vorige maand de zolder met laminaat laten bekleden en toen de baan op de grond uitgelegd.
Hier en daar wat aanpassingen gedaan door onder meer bij i_m_johny (Jan) gekeken waar ik weer ideeen uithaalde met engelse wissel en opstelsporen. :thumbup:

Dus vandaag eindelijk begonnen eerst donderdag hout gehaald vurenhout 18x44 mm voor de tafelbouw en 44x44 mm voor de tafelpoten 7 stuks en 2 platen mdf 8 mm van 122 x 244 cm en 2 kleinere platen mdf 8 mm van 122 x 61 cm.
Ook heb ik 7 wieltjes gehaald waarvan 3 met rem erop zodat ik overal bij kan en de tafel kan verplaatsen en niet hoeft gebogen te staan onder de schuine daken. :P

De maten van de tafel heb ik op de foto erbij gezet is makkelijker een beeld geven dan schrijven.
De hoogte is 95 cm zodat ik er makkelijk onder kan zitten voor de bedrading. ;)

De baan zal bestaan uit een stedelijk gedeelte (bovenaan) en een rangeer gedeelte (onderaan) aangezien ik nog een railprogramma (scarm of Any-rail) nog moet downloaden zal ik het voorlopig met foto gaan uitleggen.

Scenery ga ik wel proberen maar of het zo mooi wordt als bij andere forumleden dat weet ik niet ga wel al huisjes en andere dingen neerzetten zal ook nog wel het hoognodige erbij kopen maar de aankleding heeft geen haast wil eerst rijden veel rijden heel veel rijden. :P

De besturing van de baan zal met 2 MS2 gebeuren ik zal moeten groeien in het digitaliseren want ik snap er de balen nog van ondanks wat gesprekjes met forumleden maar ook dat heeft geen haast.

Nu genoeg geschreven foto's zeggen meer denk ik. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Volgende serie foto's.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooie start! Succes met het opbouwen.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooie opervlakte en nog zo lekker opgeruimd..
Succes ik ben benieuwd naar de vorderingen..

Robert
Re: Het begin van Michelstadt.
o leeg en maagdelijk was het hier 2 maanden geleden ook :D

Succes met de bouw van je baan.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Gaat snel en goed !
Ziet er heel goed uit.
Sukses met het sporenplan.
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Mooi begin Michel!  :thumbup:

Deze gaan we volgen!!
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Mooie ruimte heb je tot je beschikking. :thumbup:
Ik blijf dit zeker volgen.
Succes met de verdere bouw. :)

Gr.
René
Re: Het begin van Michelstadt.
Ziet er goed uit Michel. :thumbup:

Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Mooie ruimte, en ruime tafels.
Tip, omdat je de tafels wil kunnen verplaatsen zou ik 3hoeken gebruiken aan de poten, zowel de kopse als de lange kant.

Mvg
Koos
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2012

Groningen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Yipie je kan eindelijk beginnen, heel veel succes met de bouw van de baan  :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo michel,

net een nieuw huis, en nu al naar zolder  :thumbup:.

Je hebt een mooie ruimte tot je beschikking.

Van de wieltjes ga je zeker plezier beleven.

Veel (op)bouw plezier.

Groet, erik
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@ Heren bedankt voor u leuke berichtjes. :thumbup:
@ Koos als ik vragen mag wat bedoel je met 3hoeken aan de poten ? Ben zeer leergierig. ;)

Vanavond ga ik een uurtje rails neerleggen als de rails legt zal ik wat foto's maken en in me topic plaatsen.
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo,

Dat is een prachtige ruimte!
Succes met de opbouw, ik ben benieuwd!
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo

zeer mooi begin hoe hoog is jou tafel? wens je veel plezier verder.

Groeten
Peter
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Peter,

De tafel is 95 cm hoog.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Oke nu snap ik het Koos bedankt voor de link en tip. :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hallo Michel !

Dat is een hele mooie start ! Ga je uiteraard volgen .
Is trouwens ook niet slecht, om veel te rijden, weet je meteen of je baan datgene biedt, wat je voor ogen had.
Kun je makkelijk nog eventuele aanpassingen doen in het railplan en eindeloos met huizen schuiven, totdat het je echt bevalt.

Ik stop er een fotootje bij van het echte Michelstadt  :P

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Tony,

Wat jij schreef over veel rijden had ik ook voor ogen even lekker de "kinderziektes" eruit halen en kijken en schuiven tot dat alle huisjes op de juiste plek staan.
Het enigste wat wel vast staat is waar het station komt te staan.

Bedankt voor het plaatsen van de foto van het echte Michelstadt ziet er leuk maar vooral gezellig uit.
Als burgervader van miniatuur Michelstadt ben ik en mijn vriendin nu wel verplicht om eens bezoekje te brengen aan het grote Michelstadt. ;)

Volgens mij hebben ze daar best wel een gezellige bierstubbe waar ik heerlijk een biertje kan drinken en een zalige schnitzel kan eten en ik heb meteen weer een idee  :idea: of zo iets op de baan te gaan maken.

Ga nu naar boven verder met de baan neerleggen foto's volgen later.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vanavond de rails neergelegd op de tafel.
Wat op de grond goed lag kwam nu toch niet helemaal uit dus maar wat gepuzzeld met kleine en grote stuken rails en toen kwam er toch weer wat anders uit te zien.
Namelijk een stukje doodlopend spoor en heb er nog een binnenbocht of te wel inhaalspoor erbij.

Bijgaand wat foto's:
Foto 1: station en stad gedeelte.
Foto 2: station en stad gedeelte vanaf de andere kant gefotografeerd.
Foto 3: voorlopig rangeer terrein bij het linker beneden opstelspoor wil ik het container gedeelte maken en beneden de extra binnenbocht.
Ook komt er nog ergens een auto verlaad gedeelte maar weet nog niet waar.
In het grote kale gedeelte komen nog opstelsporen waar ik mijn loc's wil gaan opstellen inc loc loods(sen).
Foto 4: de bocht van het rangeergedeelte naar het stad gedeelte komt net over de tafelrand heen oplossing is dat ik daar een driehoek maak van mdf waar ik mijn besturing (ms2) en trafo's en Märklin schakelkastjes op ga neerzetten zodat ik dan midden van de baan sta en alles goed kan overzien en de rails niet meer erover heen hangt.
Foto 5: De spoorwegovergang daarvan komt een gedeelte over de tafel heen daar onder ga ik een houten blokje maken zodat ik niet de overgang beschadig mocht ik bij het verplaatsen de muur raken.

Verder wil ik een verlengsnoer onder de tafel maken zodat er geen draad op de vloer legt zodat ik bij het verplaatsen vrije doorgang heb.

Morgen ga ik de wisselnummers aanpassen zodat alles op volgorde (met de klok mee) ligt en komen de treinen op tafel want is wil rijden nu de rails op tafel legt. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
En dan zeggen ze dat ik geen geduld heb Michel, maar jij spant de kroon hoor, rails leggen en rijden met de handel, ik mocht willen dat ik zover was al.

Maar je baan ziet er nu al hoopvol uit wat rails en rijden betreft.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Vandaag vroeg klaar met werken snel naar huis en hup naar de zolder want ik had nog wat ideetjes die ik wilde uitproberen.

Dus vandaag de stekkerdoos met 3 meter snoer onder de tafel vastgemaakt voorlopig met tyraps kijken hoe het gaat als ik met de baan ga schuiven.
En moet nog klemmen kopen waarmee ik dikke draden van bv de trafo onder de tafel kan vastmaken richting stekkerdoos.

Aan de tafel poot de licht trafo vast gemaakt weet eerlijk gezegd niet of hij zo mag hangen ?
Want ik wil bij groepjes wissel daar onder de baan de 7209 Verdeelplaat van Märklin maken zodat ik maar 2 draden (geel en bruin) onder de tafel hoeft te maken naar weer een 7209 die draden gaan dan naar de licht trafo denk dat het me zo een hoop dradentroep bespaard.

Verder heb ik een plaat gemaakt in de punt van de tafel die moet gaan dienen als bedieningspaneel voor schakellaars en kastjes voor de wissels die niet digitaals zijn en er komen schakelaars om de seinen te bedienen.

Ook wilde ik de 60113 Digital-aansluitbox niet meer in zicht hebben dus 3 gaten geboord draden erdoor heen en klaar ja maar zo makkelijk ging het niet  ;) op de 1 na laatste foto waren de gaten fout geboord op de laatste foto heb ik de gaten onder de bedieningspaneel geboord staat een stuk beter vindt ik.

Al met al weer lekker gewerkt aan de tafel volgende deel wat ik wil doen waar ik nog geen tijd voor had is de wissels goed leggen op nummer en volgorde zodat het makkelijker schakelen is en makkelijker te onthouden.

Tot de volgende update. ;)

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Ik zit steeds naar dat schuine stuk met het rangeerterrein te kijken in je baan. Als je tegen de wijzers van de klok in rijdt, kun je het rangeerterrein alleen maar achteruitrijdend bereiken. Of ik zie iets over het hoofd natuurlijk...   :?
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Ad,

Ik rij met de klok mee de loc's kunnen dus vanaf 2 kanten het rangeerterrein op.

Ik heb 2 ontkoppelrails gelegt ( zie foto ) daarna kan ik met mijn Br 260 met telex-koppeling en met een Köff ook met telex-koppeling de wagons naar het juiste opstelspoor brengen.

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 17 september 2014, 19:22:56Ik rij met de klok mee de loc's kunnen dus vanaf 2 kanten het rangeerterrein op.
Ik snap hem, je gebruikt dat spoor niet als keerlus. Dat betekent dus dat de trein achteruit rijdend de hoofdbaan op moet. Ik zit te wachten op de ombouw van een BR 86 met Telex-koppeling, ben benieuwd of dat een beetje werkt met de kortkoppelingen.
Re: Het begin van Michelstadt.
leuk baantje. :) ;)
Re: Het begin van Michelstadt.
Ik za ook eens even aanhaken om dit draadje te volgen. Ziet er tot nu toe veelbelovend uit  :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Je gaat lekker, Michel  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel,

Leuk draadje, je hebt lekker veel ruimte om lekker te kunnen rijden.

Succes met de opbouw van je baan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Het begin van Michelstadt.
Ziet er echt goed uit.  :thumbup:
Re: Het begin van Michelstadt.
Dat ziet er al leuk uit!
Je hebt in elk geval lekker de ruimte.
Re: Het begin van Michelstadt.
Dag Michel,

Ik zie dat jij de volle breedte van zo'n plaat gebruikt. Nu weet ik dat die platen zo'n 1,2 m breed zijn en eerlijk gezegd heb ikzelf wat schrik om die volle breedte te gebruiken want daar kan je moeilijk bij als bijvoorbeeld aan de overkant een treintje ontspoort. Het is wel een mooie baan geworden, proficiat.

Vriendelijke groeten,

Roland.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Roland,

Met het moeilijk bij komen als er een loc of wagon ontspoort heb ik niet zoveel moeite omdat ik de tafel op wieltjes hebt gemaakt kan ik overal makkelijk bij komen. :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
ik zit met veel plezier te kijken
ik ben heel benieuwd hoe makkelijk dat verrijden van de tafel gaat als hij helemaal vol staat/ligt.
ben heel benieuwd of het dan nog hanteerbaar is, maar ik volg je ban met veel plezier


gr Ed
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Ed,

Bij Hobby in Praktijd, Werkendam, staan diverse grote verrijdbare treinbanen, denk aan 5 x 4 meter.
Ja....ze zijn log maar ik zag een keer iemand ze verrijden en dat ging verrassend gemakkelijk.
Met beleid dat wel.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Tot nu toe gaat het verrijden van de tafel best makkelijk.
Je moet het alleen niet met 1 hand willen doen maar met beleid dus 2 handjes aan de tafel dan rol het best goed.
Er komt steeds meer op de baan te staan maar dat maakt tot nu toe geen verschil.

Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Even een kleine update omtrent de bouw van Michelstadt.

Omdat ik de decoders erg duur vindt worden voor mijn hele baan ga ik gedeeltes alleen met een elektrische wisselaandrijving aangestuurd door schakelkastje nr: 72710.

Vandaag was het linker gedeelte van het station (waar de treinen het station verlaten ) aan de beurt.
In dat deel van de baan liggen 4 wissels die allen bedient gaan worden met een schakelkastje.
Het schakelkastje heb ik gemonteerd aan de voorkant van de baan vlakbij de wissels zie foto 1.

De bedrading probeer ik zoveel mogelijk uit het zicht te houden want bij mijn tijdelijke baan in ons oude huis was het een spaghetti troep van draden. :(
De draden probeer ik nu zo kort dus strak mogelijk te houden wat niet altijd lukt. ;)
Tijdelijk is nu dat ik de draden vast maak met stukje's plastiek waar je je broodzak mee dicht kan maken ( die gebruik ik ook voor de nummering van de wissels ) want als alles naar mijn zin is ga ik boekbinders gebruiken om de bedrading weg te werken.

Ook maar eens de tafel opgeruimd want die zag er ook niet meer uit na een paar dagen klussen. ;)

Morgen naar het treinen beursje in Joure kijken of ik nog wat leuks zie voor Michelstadt.



Re: Het begin van Michelstadt.
Hoi Michel

Wat een prima idee die sluitklipjes ga ik zeker in de toekomst meenemen.
Blijf je volgen voor meer ideeën   >:-D
De opbouw ziet er prima uit zo  :thumbup:

Groetjes Alex 0850 

Re: Het begin van Michelstadt.
mooi :O.
was mijn baan maar zo :? :(
Re: Het begin van Michelstadt.
Dier broodzak klemmetjes zijn inderdaad een oplossing Michel, mooi gevonden zo.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Hoi Michel !

Dit roept mooie herinneringen op, een nieuwe verse baan en kaal beginnen.
Ik heb eens wat foto's ingezoomd en denk , dat je schoren maar met 1 schroef hebt vastgezet,
Daar zou ik er zeker 2 van maken en eerst dun voorboren . Dit gaat steeds losser zitten.
Een paar extra kan ook geen kwaad, je bent nu toch bezig. Het ziet er allemaal iets te fragiel uit.
Je zou ook met de schuifrichting mee een lat bij de wieltjes onder extra kunnen maken.
Als er een poot knakt met loc's op de baan........

Succes en veel plezier met verder knutselen...Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
@ Alex gewoon bij de bakker of supermarkt vragen of je een paar extra broodzak klemmetjes mag hebben.

@ Marklinfan dat denk ik ook bij het zien van andere banen. ;)

@ Hans soms ben ik wel eens slim. :P

@ Tony je hebt gelijk zat er ook aan te denken om aan iedere tafelpoot aan beiden zijden een schor te zetten maar dan met wat dikker hout dit had ik nog leggen maar is erg dun.
In mijn enthousiasme ben ik gaten vergeten te (voor)boren waardoor het hout gaat splijten met het dikkere hout wat ik ga plaatsen ga ik wel (voor)boren.
Zelf zat ik ook te denken aan een lat tussen de tafelpoten zodat het geheel aan de onderkant wat steviger wordt alleen wil ik het alleen doen aan de kopse kant en de achterkant zodat ik aan de voorkant makkelijker onder de tafel kan komen ( wordt ook een dagje ouder ) :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Voor de baan Michelstadt vandaag in Joure 2 wissels 24611 en 3 wissel-aandrijvingen gekocht.
Deze gaan gebruikt worden voor het rangeer gedeelte van waar de loc's komen te staan.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hé Michel,

Je had me in Joure al verteld dat je lekker bezig was, maar dat was duidelijk een 'understatement'.....

Mooie tafel, lekker eenvoudig en effectief (ik zit mezelf altijd in de weg met 'moeilijke oplossingen') en in totaal heerlijk veel rij-ruimte.
Die broodbinders oplossing, zowel bij de wissels als als kabelhouder is subliem.

Eindelijk weer eens iemand die ook gebruik maakt van de 'verteilplatte', hoewel jij bewust (?) voor de oude hebt gekozen.
Ga je voor het onderling verdelen van de stroom (ringleiding) nog een dikkere stroomdraad gebruiken?

Ik ben heel benieuwd naar je eerste filmpje.... En laat de foto's maar stromen...  :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Jan
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Goedemorgen Jan,

Was weer gezellig gisteren in Joure lekker met je zitten kletsen waar ik weer wel van leer over de android voor de telefoon en over het gebruik van de Centraal Station van Märklin. :P

Ik wil het liefst simpele constuctie's (ben namelijk ook een simpele jongen ;)) dit mede ook omdat ik nog een leek ben op het gebied van de modeltreinbaan.
Zit de hele dag in mijn vrachtwagen aan de hobby te denken van als ik dit zo en dat zo doe en thuis ga ik het dan uitproberen.

En de "verteilplatte" die zaten bij de spullen toen ik alles van mijn zwager overnam lekker makkelijk en erg simpel. :P

Over het dikke draad (ringleiding) daar bedoel je het draad van de trafo naar de "verteilplatte" mee ? Leek hé  ;)

Filmpje lijkt me leuk om eens te maken en te plaatsen maar ik heb totaal geen idee hoe ik dat moet plaatsen hier op het forum en van YouTube heb ik al helemaal geen kaas gegeten ben helaas een laptop nerd. :(
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo allemaal,

Gisteren een plan gemaakt om van 06.00 vanochtend met de baan te gaan maar helaas door omstandigheden kon ik er pas on 14.00 aan beginnen.

Ik heb vandaag de 4 seinen bij het station aangesloten. :P
Het zijn gewone simpele zijn die ik bedien via schakelaars op een bedieningspaneeltje (zie foto).
De seinen staan op een rij niet zoals het hoort in het echte spoorleven maar dat maakt mij niks uit.
De draden massa die er nog onder hangt wordt vanavond of morgen ochtend weggewerkt onder de baan.

Vandaag ga ik ook de 4 ontkoppelingrails die op de baan staan aansluiten op een schakelkastje zodat ik die ook kan gebruiken.

Voor de rest heb ik van de week alle loc's en wagon's op de baan gezet en nog 2 opstelsporen gerealiseerd zodat er nog meer op de baan kan staan.

Ook heb ik nog een idee om de kleine opstel spoor door te trekken naar de hoofdbaan zodat ik wat meer rij mogelijk heden erbij krijg of het lukt dat ga ik morgen proberen.

De analoge loc's en wagon's die ik niet op de baan gebruik heb ik in de vitrine kast gezet en dat ziet er mooi uit zal als ik tijd heb er wat foto's van maken.

Ook heb ik lange laten hout gehaald om de poten met wieltjes aan elkaar te verbinden zodat het een steviger geheel wordt met schuiven alleen 1 of 2 stukjes doe ik niet zodat ik makkelijker onder de baan links en rechts kan komen.

Het schuiven gaat tot nu toe vrij makkelijk alleen het snoer van het verlengblok komt af en toe voor een wieltje te leggen maar ik denk dat ik het snoer 75 cm van de grond ga vast maken aan een poot zodat hij minder op de grond komt te leggen met schuiven.

Nu wat foto's van de seinen en bedieningspaneel.

Tot de volgende update. :P

Nu hol ik weer naar boven om verder de gaan met de ontkoppelingrails.
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Het begin van Michelstadt.

Lekker bezig geweest, Michel  :thumbup:

Zo'n schakelpaneeltje is heel herkenbaar, hoeft niet mooi te zijn, als het maar werkt  :P
Ben benieuwd naar je gevulde vitrine......

Grtz Tony
Re: Het begin van Michelstadt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Speciaal op verzoek van Tony. ;)
De vitrinekast is bijna vol voor de rest staat alles wat ik heb op de baan opgesteld. :thumbup:
De ovp van de loc's en wagon's in de vitrine zitten opgeborgen in een aparte verhuisdoos en alles staat op de laptop met rij en nummer zodat ik niet uren hoef te zoeken naar het betreffende doos of doosje. :P :P
Re: Het begin van Michelstadt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het begin van Michelstadt.
Hallo Michel,

Mooie vitrine met inhoud  :thumbup:
Dat wordt heel wat schakelen om de seinen in de juiste stand te zetten, ik hoop dat er nu geen ongelukken gebeuren want alles staat op groen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.