Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
beste wensen en veel (modelbouw)plezier in 2023;

mvg,
Michel

Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
@citaat

Michel, heel erg bedankt voor je beste wensen groet. :thumbup:
Uiteraard ook voor jouw en je dierbare het allerbeste voor 2023 toegewenst vanuit Michelstadt.
En ja ik hou het plezier van de hobby zeker vast in 2023 helemaal wat het rijden betreft. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Beste wensen en goede gezondheid voor jou en je familie, Michel!
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
@citaat

Frank, bedankt voor je beste wensen groet. :thumbup:
Natuurlijk ook voor jouw en je dierbare een zeer goed maar vooral gezond 2023 toegewenst en dat er maar vele mooie aanwinsten bij je op de baan mogen binnenrijden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Van hieruit beste wensen Michel
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kerst & nieuwjaarsgroet.
@citaat

Wim,bedankt voor de beste wensen groet.
Natuurlijk ook voor jouw en je dierbare de beste wensen en gezondheid toegewenst.

Groet Michel
Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Na een paar moeilijke weken in het begin van 2023 hoop ik dat ik nu weer veel met de treinen kan rijden en kan ontspannen op welke manier dan ook.
Verder zijn er een aantal nieuwe aanwinsten binnen gekomen 1 kreeg ik met de kerst dat was de prachtige Piko (58966) schuifwandwagon met graffiti.

Ook is er weer een schitternde Zwitserse loc binnengereden van Märklin (37306) een Re 4/4 II van de SBB met de opdruk ZUGKRAFT AARGAU.
En verder zijn er van Märklin (47710) 7 stuks van deze prachtige rungenwagons van de SBB binnen gekomen.

6 rijden er in 1 sleep geladen met zwarte buizen en de 7de rijd mee in een sleep met diverse goederen wagons samen met de Piko wagon.

Vandaag heerlijk genieten van mijn vrije dag en dan alweer aftellen naar het weekend want Piko 58966.jpg ook in 2023 vliegt de tijd / dagen voorbij.

Groet Michel

Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
@citaat
Ik zie dat het niet goed gaat met het uploaden en dan teksten ertussen zetten.
Volgende keer maar weer gewoon foto's plaatsen ipv uploaden wat schijnbaar toch te moeilijk voor mij. >:-D

Groet Michel
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
 B) Mooie aanwinsten. :thumbup:
 :o)  Wel jammer dat er preisertuig bezig is geweest met Graffiti op die mooie schuifwander.
Misschien krijg je het weg met wat wasbenzine. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
-MICHEL,
Dat zijn er weer heel wat! Daar hebt jij weer heel veel mee te doen, denk ik. Ach, dat 'schoonmaken' mag je achterwege laten, want er zijn niet veel van zulke wagens, die zonder graffity rondrijden! Ja, ja, die jeugd heeft wat 'werk' gedaan! Zonde van hun tijd en werk.
Maar die lok zal nog heel veel kilometertjes moeten inhalen i.v.m. de anderen. Maar dat is voor jou geen probleem! Alles bij elkaar zijn er mooie aanwinsten (vullingen) bijgekomen.
Voorlopig alleen maar 'rondrijden', zeker? Suk6!!
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Michel,

Blij dat er nu weer wat tijd/aandacht/plezier voor de treinen komt en natuurlijk gefeliciteerd met je mooie Zwitserse aankopen :thumbup:.

Wat betreft het toevoegen van foto's: even goed opletten waar je cursor staat als je een foto toevoegt en daarna gelijk een enter geven zodat de tekst onder de foto doorgaat.

Groeten,
Wico 
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Dat fraaie nieuwe spul zal je zeker helpen bij het ontspannen, Mies  :thumbup:
De loc in dit jasje kende ik nog niet, maar mag er wezen !
Die graffiti-boys hebben volgens mij al bij de wagonfabriek of bij de wasstraat toegeslagen, die wagen is verder nog brandschoon  :D

Succes met afschakelen en je herpakken.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
-MICHEL,
Wat is er niet mooier dan het laten rijden van jouw nieuwste lok. Dit laat alles zien! Geniet er maar van en laat jouw lok maar heerlijk van al zijn rondjes over jouw modelbaan rijden, zoals ik in deze video heb gevonden:

Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Mooie aanwinsten Michel! Rustig aan in het nieuwe jaar en voldoende ontspannen op jouw mooie treinenzolder!
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
moeilijke weken hebben we allemaal wel eens, maar het treintjesvirus is niet weg te krijgen ;);

mooie aanwinsten;

mvg,
Michel
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 18 januari 2023, 11:23:46B) Mooie aanwinsten. :thumbup:
 :o)  Wel jammer dat er preisertuig bezig is geweest met Graffiti op die mooie schuifwander.
Misschien krijg je het weg met wat wasbenzine. :D
Dirk-Jan

Dank je Dirk-Jan. :thumbup:
Ja helaas ook hier in Michelstadt maar wat ik begreep zijn ze bekende van de polizei dus zal het niet lang duren voordat ze bij de kraag gepakt zijn. :D
Ik kan het proberen met wasbenzine maar voorlopig laat ik het maar even zo. :)

Citaat van: GWS op woensdag 18 januari 2023, 12:13:57-MICHEL,
Dat zijn er weer heel wat! Daar hebt jij weer heel veel mee te doen, denk ik. Ach, dat 'schoonmaken' mag je achterwege laten, want er zijn niet veel van zulke wagens, die zonder graffity rondrijden! Ja, ja, die jeugd heeft wat 'werk' gedaan! Zonde van hun tijd en werk.
Maar die lok zal nog heel veel kilometertjes moeten inhalen i.v.m. de anderen. Maar dat is voor jou geen probleem! Alles bij elkaar zijn er mooie aanwinsten (vullingen) bijgekomen.
Voorlopig alleen maar 'rondrijden', zeker? Suk6!!

Het zijn er zeker weer veel Gerard die wagons gelukkig heb ik nog plek over om deze fraaie wagons te stallen.
Ik laat het voorlopig zeker zo zitten het graffiti vindt het wel geinig staan zo tussen de mooie schone sleep in.
Ja de loc komt zeker aan zijn kilometers hij heeft tenslotte wat in te halen op de rest al betwijfel ik of hij de Railpool loc met 631 rijuren snel in kan halen. :D
Ja alleen maar rond rijden Gerard scenery komt denkelijk dit jaar niet aan bod vrees ik.

Citaat van: Wico op woensdag 18 januari 2023, 12:14:13Michel,

Blij dat er nu weer wat tijd/aandacht/plezier voor de treinen komt en natuurlijk gefeliciteerd met je mooie Zwitserse aankopen :thumbup:.
Wat betreft het toevoegen van foto's: even goed opletten waar je cursor staat als je een foto toevoegt en daarna gelijk een enter geven zodat de tekst onder de foto doorgaat.
Groeten,
Wico 

Ja ik ben ook blij dat ik weer eindelijk wat rondjes kan rijden en de eerste loc weer een smeerbeurtje ga geven.
Met het Zwitserse uitbreiding ben ik zeer tevreden alles rijd heerlijk mee in de dienstregeling van Michelstadt al moet ik bekennen dat ik tot aan het weekend met het niet Zwitserse materiaal rij ook dat moet eens in de zoveel tijd de asjes strekken. ;)
Zal je tip van de foto's meenemen bij het volgende berichtje waar foto's in komen te staan bedankt voor de tip. :thumbup:

Citaat van: Tony op woensdag 18 januari 2023, 12:31:28Dat fraaie nieuwe spul zal je zeker helpen bij het ontspannen, Mies  :thumbup:
De loc in dit jasje kende ik nog niet, maar mag er wezen !
Die graffiti-boys hebben volgens mij al bij de wagonfabriek of bij de wasstraat toegeslagen, die wagen is verder nog brandschoon  :D
Succes met afschakelen en je herpakken.
Grtz Tony

Zeker weten Tony dat het helpt om de gedachten op leukere dingen te zetten met dit mooie materiaal.
Ik had de loc wel eens gezien in een boekje van Märklin maar in het echt is hij nog mooier. :favorite:
Ja sommige graffiti boys of girls zijn erg snel met het bespuiten van het materiaal. :-(
Dank je wel Tony ik ga mijn best doen. :)

Citaat van: GWS op woensdag 18 januari 2023, 16:25:00-MICHEL,
Wat is er niet mooier dan het laten rijden van jouw nieuwste lok. Dit laat alles zien! Geniet er maar van en laat jouw lok maar heerlijk van al zijn rondjes over jouw modelbaan rijden, zoals ik in deze video heb gevonden:

Gerard, bedankt voor dit fraaie filmpje nee eigenlijk niet bedankt want nu is mijn verlanglijst weer gegroeid door je filmpje. ;)  :P
Nee hoor komt helemaal goed ga de nummers van de wagons en stuurstandwagon opzoeken denk dat deze sleep ooit wel eens in Michelstadt komt te rijden. :)

Citaat van: frank-103 op woensdag 18 januari 2023, 16:44:46Mooie aanwinsten Michel! Rustig aan in het nieuwe jaar en voldoende ontspannen op jouw mooie treinenzolder!

Dank je wel Frank. :thumbup:
Ik heb mij voorgenomen om het dit jaar nog rustiger aan te gaan doen en nog meer leuke dingen te gaan beleven zowel op zolder maar ook buitenshuis lekker genieten maar de zolder en treinenhobby zla denkelijk wel op de eerste plaats komen denk ik want daar haal ik de meeste ontspanning uit. :favorite:

Citaat van: ramdani op donderdag 19 januari 2023, 17:03:52moeilijke weken hebben we allemaal wel eens, maar het treintjesvirus is niet weg te krijgen ;);
mooie aanwinsten;
mvg,
Michel

Ja soms zit het mee maar soms ook niet Michel.
Daar heb je een goed punt wat betreft het treintjesvirus. :P  :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ja zo'n dipje maken we allemaal wel mee; gewoon lekker op de baan wat rondk.....n en het wordt allemaal beter
Zelf net weekje COVID achter de rug 😅
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
@citaat

Dank je wel Wim voor je bemoedigde woorden. :thumbup:
Ja langzaam komen de treinen weer in actie op de baan.

Jij beterschap toegewenst met het herstel hopelijk ben je snel weer de oude.

Groet Michel
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Tx Michel, alles terug toppie nu. Weer wat verder bouwen, foto's komen er straks aan hoor & jij vlug uit je dipje he  :thumbup:
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
 @citaat

Goed om te lezen dat je weer de "oude" bent Wim. :thumbup:
Hier wordt aan het herstel van de dip gewerkt maar gaat met kleine stapjes dus komt er langzaam licht te zien aan het eind van de tunnel.

Groet Michel
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Hey Michel. Narigheid zo'n dip; schrale troost: je bent niet de enige als ik zo om me heen kijk :|.
Ik hoor het zo veel; en of dat dan nog een onbewuste nasleep is van de Corona-beperkingen, een uitwerking van wat er allemaal gaande is in de wereld of dat het "gewoon" de tijd van het jaar is, ik weet het niet. Wellicht een mix van dat alles...
Ik hoop dat je je snel weer (verder) herpakt te midden van je treinen op zolder of tijdens leuke uitjes naar jullie geliefde Duitsland!
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ooit zelf zo een dip gehad.
Het is voor mij nog steeds een uitdaging,
Achter af is het voor mij een samenraapsel van gewoon niet meer kunnen relativeren, te veel aan je koppie, en te laat ⏰ op de stop knop gedrukt..
Zelf ben ik niet opgegroeid met allemaal uitkramen van allerlei problemen die voor mij nooit problemen waren, en nu blijkbaar wel.
Werken, en daarna genieten dat was het destijds wel zo een beetje...
(Hele korte samenvatting)

Sterkte kerel 👊🏻
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
@citaat  @citaat

Hans,

Ik / wij hopen ook dat we weer snel naar ons geliefde Duitsland kunnen gaan maar dan wel aan de grens met Zwitserland dan kunnen we ook wat leuke uitstapjes naar Zwitserland kunnen maken. :)
De zolder weet ik langzaam weer te vinden nu iedere dag weer een tijdje langer boven blijven zodat de treinen weer lekker een tijd kunnen rijden. :favorite:


@citaat

Barry, helaas maar waar zo een dip zie je echt niet aankomen en als je hem al ziet is het vaak te laat.
Ik herken de oude normen en waarden gewoon werken niet aanstellen enz enz tegenwoordig weten wij wel beter zullen we maar zeggen.
Langzaam gaat het goed komen en neem ik alle tijd voor het herstel gelukkig heeft mijn werkgever begrip voor de situatie en krijg ik alle medewerking die ik nodig heb.

Groet Michel
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
@citaat Goed voor jou Michel  :thumbup:
Stay strong !!!

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
@citaat

Met het "Stay strong !!!" komt het zeker goed Erik daar zorgen mijn vrouw dochters en zeker niet te vergeten mijn kleinzoon wel voor. :favorite:

Bedankt voor je berichtje. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
en pluk de dag en probeer zoveel mogelijk te genieten
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Dat is een heel goede raad Rudi. Maar het venijnige van een dergelijk dipje is dat het genieten, van wat dan ook, op geen enkele manier meer lukt. En dan moet je eerst dat dipje overwinnen. Been there, seen it, happily long time ago.
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
 @citaat
Goed verwoord Henk, je zit maanden als een dood vogeltje op je stoel zonder energie..

Voordeel is wel dat eruit blijven daarna wel makkelijker is, je herkend de signalen zal ik maar zeggen.

Een "Nadeel " is dat ik zelf wel soms onderwerpen die mensen heel belangrijk vinden nu soms gewoon totaal negeer of er niet aan deelneem, omdat er toch niet naar een oplossing wordt gewerkt maar dat ze vaak hun verhaal kwijt willen...
Daar heb ik niet altijd zin in, tja dat is dus jammer voor hun dan 😅😂

Zit ik jullie weer te vervelen met mijn verhaal wat je niet hoeft te lezen haha

Michel een kleinkind is geweldig mooi, heb er zelf 2, dat geeft je echte energie 👍🏻👍🏻
Behalve tijd om alles een plek te geven, grote beslissingen nemen qua werk,  hebben Sporten ,buiten zijn en vrijwilligers werk  mij ook echt geholpen, het praten met een psycholoog werkte voor mij zelf dan (helaas) niet..
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuwe ronde nieuwe kansen.
Citaat van: Rudibeer op zaterdag 28 januari 2023, 09:56:37en pluk de dag en probeer zoveel mogelijk te genieten

Rudi, Ik pluk zeker de dag en geniet van de kleine (simpele) dingen zoals het kijken hoe de eendjes achter bij het water heerlijk heen en weer zwemmen en genieten als ik ze brood geef.
Bedankt voor je tip waar ik zeker gebruik van ga maken. :thumbup:

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 28 januari 2023, 11:41:49Dat is een heel goede raad Rudi. Maar het venijnige van een dergelijk dipje is dat het genieten, van wat dan ook, op geen enkele manier meer lukt. En dan moet je eerst dat dipje overwinnen. Been there, seen it, happily long time ago.

Zeker een goede raad Henk van Rudi. :thumbup:
Genieten gaat steeds beter zeker wat de treinenzolder betreft iedere dag haal ik als ik het soms moeizaam mijn quotum kwa aantal kilometers tot de 1,7,5 miljoen met koploper. :P

Citaat van: Barry1972 op zondag 29 januari 2023, 00:02:40@citaat
Goed verwoord Henk, je zit maanden als een dood vogeltje op je stoel zonder energie..

Voordeel is wel dat eruit blijven daarna wel makkelijker is, je herkend de signalen zal ik maar zeggen.

Een "Nadeel " is dat ik zelf wel soms onderwerpen die mensen heel belangrijk vinden nu soms gewoon totaal negeer of er niet aan deelneem, omdat er toch niet naar een oplossing wordt gewerkt maar dat ze vaak hun verhaal kwijt willen...
Daar heb ik niet altijd zin in, tja dat is dus jammer voor hun dan 😅😂

Zit ik jullie weer te vervelen met mijn verhaal wat je niet hoeft te lezen haha

Michel een kleinkind is geweldig mooi, heb er zelf 2, dat geeft je echte energie 👍🏻👍🏻
Behalve tijd om alles een plek te geven, grote beslissingen nemen qua werk,  hebben Sporten ,buiten zijn en vrijwilligers werk  mij ook echt geholpen, het praten met een psycholoog werkte voor mij zelf dan (helaas) niet..


Barry, nee hoor vervelen doe je zeker niet met je berichtje integendeel heel erg interessant wat je schrijft. :thumbup:
Mijn kleinzoon die bijna 12 wordt is een toppertje alleen houd hij niet van modeltreinen. :-(
Vanmiddag kwam hij weer even langs en was het meteen weer een drukke boel samen voetbal kijken en heerlijk over zijn school kletsen daarna wat eten en bracht ik hem weer naar huis toe.
Ja dat geeft zeker energie zeker nu hij zijn verlanglijst(je) voor zijn verjaardag presenteert en hoe vol hij over de misschien gekregen cadeaus praat. :P


Verder vanmiddag 6 prachtige Roco (76591) rongenwagons van de SBB met kabelrollen besteld / gereserveerd wat zeker weer een leuke sleep gaat opleveren in Michelstadt en wat weer een blok bezet gaat houden in het schaduwstation. :)
Ook heeft er bij bestaande slepen een loc wissel plaatsgevonden zo is de Märklin rangeerkrokodil voor een stel verschillende goederenwagons geplaatst en heeft de gifgroene Märklin BLS loc een plaats gekregen voor 6 groene zelflossers waar eerst jaren de railpool loc voor gereden heeft die nu voorlopig los gaat rijden in afwachting van de Roco wagons die achter hem komen te rijden.
   

Groet Michel
Michelstadt } Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Liliput wagons.
Vandaag zijn er 7 prachtige Liliput wagons Michelstadt binnengereden.
3 setjes van 2 wagons met Xas wagons met ballast van de SBB en een wagon met 2 kiepbakken van de firma Holcim.

Ik had al een Xas wagon en met deze 6 schoonheden erbij heb ik nu een leuk sleepje rijden door Michelstadt.
De rood/witte Kiepbakken wagon van Holcim komt bij de andere 2 de zelfde wagons te staan bij de betoncentrale waar ik morgen een foto van zal maken als ze alle 3 op het spoor naast de betoncentrale staan.

Thuis na aankomst heb ik de DC asjes vervangen voor AC (Märklin) asjes en de voorste wagon heeft een Märklin koppeling gekregen zodat hij goed vast blijft zitten aan de koppeling van de loc.
De laatste wagon heeft geen koppeling staat wat mooier en in geval van doorrijden van de achterop rijdende loc blijven ze niet vastzitten aan elkaar want de locs hebben voor ook geen koppeling zitten.

De sleep is groot genoeg zodat hij mooi in de stationsblokken past 146 cm inclusief loc en is leuk om naar te kijken omdat ze mooi laag zijn.

Verder heb ik er een foto bij gedaan van een Xas wagon die Wico en ik zagen staan bij het rangeerterrein in Luzern waar wij waren in 2019.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
 :)
Zo knul, dat zijn weer mooie wagons. :thumbup:  B)
En die van jou zijn mooier dan die ene op de foto, die heeft een kale grijze zijwand, beetje saai. :|
Geniet er maar leuk van en dat quotum rijden per dag hoeft natuurlijk niet, daar slijten de wielen maar van. ;)  O:-D
Niks moet, alles mag, tis een hobby. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Mooie karren, Michel  :thumbup:  :thumbup:
Nu nog een foto van de complete sleep!

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Michel,

Mooie Zwitserse uitbreidingen gecombineerd met mooie Zwitserse herinneringen :P. Veel rijplezier!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Mooi spul, Mies  :thumbup:
Dat zal de zinnen zeker wat verzetten, maar smeekt ook om een filmpje van de hele sleep  :P
Ik hoop, dat het mee helpt bij de eerste stapjes bergop en dat je de tijd neemt om dat rustig aan te doen.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
-MICHEL,
Jij hebt het weer helemaal voor elkaar gebokst. De bestelling is weer 'binnen' en dan komt vanzelf de filmpjes wel weer. Ja, het kan niet op daar in Michelstadt! Alleen een kleine verandering van 'merk'! Maar het plezier is er niet minder om. Sterker nog het zal meer worden! De slepen gaan het ons wel laten zien! Veel plezier ermee en draai de rondjes maar in Michelstadt! :-)  :-)
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Mooie wagons, Michel. Doet me denken aan mijn vele werkbezoeken aan spoorwerk bij de SBB.

GROET,
ROEL
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 08 februari 2023, 21:25:30:)
Zo knul, dat zijn weer mooie wagons. :thumbup:  B)
En die van jou zijn mooier dan die ene op de foto, die heeft een kale grijze zijwand, beetje saai. :|
Geniet er maar leuk van en dat quotum rijden per dag hoeft natuurlijk niet, daar slijten de wielen maar van. ;)  O:-D
Niks moet, alles mag, tis een hobby. O:-D
Dirk-Jan

Leuk dat je de wagons van de knul leuk vind Dirk-Jan. :)
Deze met het witte vlak zijn zeker wat mooier vallen meer op als ze over de baan rijden neemt niet weg dat ik die grijze ook mooi vind want die brengt een mooie herinnering naar boven toen Wico en ik in Luzern waren en deze wagons zagen staan.
Genieten doe ik er zeker van en sorry de asjes moeten draaien want rijdende treinen geven mij veel (kijk)plezier. :P
Inderdaad het is een hobby maar wel een hele mooie hobby. :favorite:

Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 08 februari 2023, 22:18:07Mooie karren, Michel  :thumbup:  :thumbup:
Nu nog een foto van de complete sleep!
Groeten,
Erik.

Dank je wel Erik. :thumbup:
En voor jouw heb ik wat foto's geschoten 2 van de sleep en een foto van de Holcim wagon die voorlopig in het rangeerterrein blijft staan maar waar ik uiteindelijk ook mee ga rijden als de sleep lang genoeg is.
De gewaetherde wagon blijft later bij de betoncentrale staan de "schone" wagons gaan dan in een sleep over de baan rijden.

Citaat van: Wico op woensdag 08 februari 2023, 23:18:53Michel,

Mooie Zwitserse uitbreidingen gecombineerd met mooie Zwitserse herinneringen :P. Veel rijplezier!
Groeten,
Wico

Zeker mooie herinneringen Wico die bij mij een grote glimlach op mijn gezicht toveren. :)

Citaat van: Tony op donderdag 09 februari 2023, 00:40:35Mooi spul, Mies  :thumbup:
Dat zal de zinnen zeker wat verzetten, maar smeekt ook om een filmpje van de hele sleep  :P
Ik hoop, dat het mee helpt bij de eerste stapjes bergop en dat je de tijd neemt om dat rustig aan te doen.
Grtz Tony

Mijn dank is groot Tony. :thumbup:
Het helpt zeker de zinnen verzetten al weet ik niet of ik snel een filmpje ga maken maar mijn kleinzoon heeft vandaag op zijn verjaardag een nieuwe telefoon gekregen dus misschien wil die voor opa een filmpje maken om zijn telefoon uit te proberen zal het eens aan hem vragen morgen als we zijn verjaardag vieren.
Ik neem zeker mijn tijd Tony tijd heelt alle wonden en haastige spoed is zelden goed zegt men altijd. ;)

Citaat van: GWS op donderdag 09 februari 2023, 16:33:27-MICHEL,
Jij hebt het weer helemaal voor elkaar gebokst. De bestelling is weer 'binnen' en dan komt vanzelf de filmpjes wel weer. Ja, het kan niet op daar in Michelstadt! Alleen een kleine verandering van 'merk'! Maar het plezier is er niet minder om. Sterker nog het zal meer worden! De slepen gaan het ons wel laten zien! Veel plezier ermee en draai de rondjes maar in Michelstadt! :-)  :-)

Gelukkig komen er nog wat bestellingen maar is het alleen afwachten wanneer Märklin dingen uit gaat leveren.
Filmpje zal toch even moeten wachten maar misschien heeft mijn kleinzoon er zin in om het eerdaags te doen.
Na Märklin is Liliput het meest voor komende "merk" wat er rond rijd in Michelstadt Gerard dus echt een verandering is het niet meer. ;)
Met het plezier kwam het al goed toen ze voor op de bijrijdersstoel lagen en ik er steeds naar keek tijdens het rijden zag de sleep in gedachten al rondrijden. :D

Citaat van: RoelMarklin op donderdag 09 februari 2023, 18:19:54Mooie wagons, Michel. Doet me denken aan mijn vele werkbezoeken aan spoorwerk bij de SBB.
GROET,
ROEL

Dank je wel Roel. :thumbup:
En graag gedaan hoor die herinneringen weer naar boven halen. :)
En als we elkaar weer eens zien wil ik wel wat verhalen horen over je werkbezoeken aan de SBB lijkt mij erg interessant om te horen.



Verder is de planning vandaag en morgen om ladingen te maken en te verfraaien van diverse wagons.
Ik heb 250 zwarte papierenrietjes gekocht die op mijn rongenwagons gaan dienen als pijpladingen 4 wagons worden ermee gedaan en 2 wagons houden 6 dikken buizen op een wagons zodat er een mooie afwisseling ontstaat.
En mijn Liliput ballastwagons krijgen op de plastiek bovenkant echt ballast kijken hoe alles tot zijn recht komt als ik er mee bezig ben/ga. 


Groet Michel
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 11 februari 2023, 11:58:36plastiek bovenkant
Bij mijn Liliput Xas wagons (oud type, dus zonder KK) kun je de plastic ballast imitatie als een geheel los wippen, en eruit halen, maar alleen beplakken met echte "ballast" lijkt me inderdaad zinvoller.

Onder het plastic ballast gaat een metalen ballast staafje schuil op de bodem van de bak;
dat zorgt ervoor dat elke wagon gewichtig genoeg is.

In Luzern staan inderdaad veel Xas'ers maar ook wat afwijkende Holcim's.
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
@citaat

JW,

Allereerst bedankt voor de mooie foto's de herinneringen komen weer heerlijk boven drijven daar waar Wico en ik ook gelopen hebben rond het grote rangeerterrein van Luzern. :thumbup:
Ja ik haal aleen het plastiek kapje met ballast eraf ga niks in de wagon doen lijkt mij beter met mijn 2 linkerscenery handen. ;)
Inderdaad zag ik het metallen ballast staafje ook zitten.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Citaat van: h0_miessie op zondag 12 februari 2023, 10:26:34... ga niks in de wagon doen lijkt mij beter met mijn 2 linkerscenery handen. ;)
Tja Michel, dat kun je positief bekijken: heb je in ieder geval niet het probleem dat de rechterhand iets doet, wat de linker niet weet  ;)  :D

Ik kijk er naar uit om over anderhalve week weer eens op bezoek te (kunnen) komen...


Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Ha Michel.
Ik heb weer zitten smullen van je aanwinsten.
De Kies wagens met opdruk GUP vind ik erg mooi. Het was even zoek naar de betekenins Grossunterhalt und Projekte, maar Laurent wist hier meer over.
Succes met het beladen.
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Liliput wagons.
@citaat  @citaat

Zo kan je het zeker positief bekijken Eric-Paul met de rechter en linker handen. :D
Ik/we kijken er ook naar uit om je weer eens te verwelkomen in ons huisje gelukkig gaat de tijd snel en is het al bijna zo ver. :thumbup:

@citaat

Ik smulde in gedachten met je mee Erik. ;)
Gelukkig zijn we inderdaad achter gekomen wat het betekende ook de hulp van andere forumleden wordt zeer op prijs gesteld die geholpen hebben met deze zoektocht. :thumbup:  :thumbup:
Lading maken gaat goed althans de lading van de pijpen op de rongenwagon(s) aan het ballasten ben ik nog niet aan toe gekomen maar ook dat gaat zeker goed komen.

Groet Michel
Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Ik heb 7 Märklin rongenwagons van de SBB en die wilde ik graag van lading voorzien.
Dus eerst de benodigdheden verzameld zoals papieren rietjes houten tandenstokers en 1 meter ketting die ik bij Dirk (Dirk59) in zijn topic zag. 

Ik heb als eerste de houten tandenstokers afgeknipt want die komen tussen de papieren rietjes te leggen en die mogen niet te ver uitsteken.
Daarna heb ik van cocktailprikkers een mal gemaakt en aan de uiteinden luciferdoosjes vast gezet zodat de papieren rietjes mooi op de zelfde plek bleven liggen.

Na iedere laag ik heb 3 lagen gedaan anders worden ze te hoog voor de rongenwagons en dat hoort niet hoorde ik een stamtafellid.
Dus rietjes neerleggen plankjes 5x er tussen en weer rietjes totdat ik de juiste hoogte bereikt heb.

En ik moet zeggen het staat vrij goed op de rongenwagons de kettingen wil ik niet vast lijmen op de wagons vindt ik zonde dus ga ik ze denkelijk vast maken met draad van vuilniszakhouders wat ik uit de plastiek haal en dan ombuig aan de binnenkant zodat ze kettingen er mooi overheen vallen.

Daar ga ik vanmiddag mee experimenteren kijken of het lukt wat ik in mijn hoofd heb zitten.

Verder wordt er lekker doorgereden in Michelstadt en ben ik de 1,6 miljoen kilometers met koploper gepasseerd. :P

Groet Michel
 
Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
 B) Ziet er erg goed uit, netjes gewerkt. :thumbup:
Handige mal heb je er voor gemaakt. :thumbup:
Zo wordt je nog een echte scenery handy Michelman. :D
Nog effe verder werken dan, de rongenwagens vullen en er een mooi kiekje van maken. B)
Maar rustig aan natuurlijk, tis hobby, geen moeten. O:-D

Dirk-Jan

Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Sow, da hedde gij mooi veur mekaar gepriegeld.  :thumbup:

Nou die kettinkies er nog op nieten.
Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Strak werk hoor Michel  :thumbup:  :thumbup:
Dat je dan ook een wagonnetje neemt om 'het afval af te voeren' !  :D

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Geeft gelijk meer sjeu en het is leuk om het zelf te maken met de meest eenvoudige middelen.  :thumbup:
Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Goed bezig Michel! Zelf lading maken is heel ontspannend (als je niet te hard knijpt in die rietjes en ze ook niet vervormen door de houtlijm omdat het van die rottige papieren rietjes zijn). En dan die kettingkjes die aan je vingers blijven plakken door de houtlijm maar verder aan niets. Heel rustgevend! 😂
Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Dan is het maar goed dat Michel niet besloten heeft om met secondenlijm te gaan werken. Dat geeft nog veel meer plezier.

Maar Michel, plak je die rietjes wel vast aan de tussenliggende houtjes of ligt alles los op elkaar. Zal toch niet want dan krijg je dat nooit zo mooi op de rongenwagen. Een heel klein drupppeltje lijm op de raakvlakken is ruim voldoende, er hoeft geen gewicht aan te hangen.
Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } lading maken voor de Märklin 47710.
Goed gevonden en mooi gedaan Miche 👌👌👌