Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } aanwinsten uit Olten Zwitserland.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Michel en ik hebben samen de nodige foto's en filmpjes gemaakt tijdens onze reis door het fraaie Zwitserland. Die van mij hebben jullie hier al kunnen bekijken in mijn eigen topic.

Die van Michel heb ik nu ook als een klein kadootje voor hem samengevat in één video. De "dubbele" foto's heb ik zoveel mogelijk weggelaten, dus ook deze video is het bekijken meer dan waard :P



Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Thuis komen na een korte break met mijn vrouw in Duitsland en dan dit leuke (verlate) verjaardags filmpje zien jij snapt dat mijn dag niet meer stuk kan Wico. :thumbup:
Een hele mooie film die door jouw is samengesteld van mijn foto's en filmpjes en ik moet zeggen mijn complimenten voor de montage. :thumbup: :thumbup:
De herinneringen komen weer naar boven al lijkt het alweer lang geleden deze prachtige reis.

Bedankt voor deze leuke surprise en het kijkplezier. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Wico,
Dank voor nog een film van jullie trip.
Heb net een nieuw tablet, was genieten deze beelden in rustige flow te bekijken.

Groet, Erik
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Wico & Michel,
wederom prachtig filmpje en foto's om mee te genieten, :thumbup:
bedankt om dit te delen met ons,
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Mooie video van Wico  :thumbup:
Als M* die SBB 460 072 (op 11:18 in de video) nou eens in model uitbrengt, zou leuk zijn voor de 460 verzamelaars.  ;)
Re: Michelstadt } extra rit met de Re 4/4/ II 11350 in en door Zwitserland.
Citaat van: erik01 op zondag 03 juli 2022, 07:25:47
Wico,
Dank voor nog een film van jullie trip.
Heb net een nieuw tablet, was genieten deze beelden in rustige flow te bekijken.
Groet, Erik

Zeker dank aan Wico Erik voor deze prachtige film. :thumbup:
En heb je genoten op de nieuwe tablet van de film ?

Citaat van: Silverrails1921 op zondag 03 juli 2022, 09:50:47
Wico & Michel,
wederom prachtig filmpje en foto's om mee te genieten, :thumbup:
bedankt om dit te delen met ons,

Blij om te lezen dat je genoten hebt Benny van deze prachtige film. :) :thumbup:

Citaat van: brund55 op maandag 04 juli 2022, 00:08:58
Mooie video van Wico  :thumbup:
Als M* die SBB 460 072 (op 11:18 in de video) nou eens in model uitbrengt, zou leuk zijn voor de 460 verzamelaars.  ;)

Het is zeker een mooie film geworden Dick die Wico heeft gemonteerd. :thumbup:
En ja ik zou hem meteen bestellen deze mooie uitvoering met de reclame van het Locarno Film Festival als Märklin hem zou uitgeven. :P :favorite:


Groet Michel

Michelstadt } kleurrijke NME wagon.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } kleurrijke NME wagon.
Mijn vrouw en ik waren er een aantal dagen tussenuit in de prachtige omgeving van Saarbrücken.
Waar wij genoten hebben van het prachtige weer de aardige mensen het goedkope tanken en de winkels die wij bezochten zodat de achterbak weer goed gevuld was toen we aan de terugreis begonnen. :P
Ook had mijn vrouw wat modelspoorwinkels opgezocht op het internet want Miessie kan een leuk souveniertje altijd wel waarderen zodat de herinnering weer naar boven komen als het souveniertje lang komt rijden.

Ditmaal zag ik een leuke Wascosa wagon van NME (503730) een DC wagonnetje maar dat mag de pret niet drukken want thuis 4 Märklin asjes eronder gedaan en deze schitterende wagon is klaar om mee te rijden in de dienstregeling van Michelstadt.

Kortom Michelstadt is weer een kleurrijke wagon rijden en Miessie weer vele prachtige herinneringen rijker als de wagon langs komt rijden langs de commandocentrum waar de troon van de dienstleider staat. :P

En voor de liefhebbers die erom gaan vragen wat mijn vrouw heeft gekregen nou mijn vrouw is niks te kort gekomen 98% van de spullen in de kofferbak waren voor haar. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } kleurrijke NME wagon.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } kleurrijke NME wagon.
Michel,

Het feest houdt maar niet op bij jou :P. Zeer fraaie wagon die je gescoord hebt :thumbup:. Karin blij, Michel blij, iedereen blij :D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } kleurrijke NME wagon.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } kleurrijke NME wagon.
 B) Apart en kleurrijk modelletje, mooie aanwinst. :thumbup:

Citaat van: Wico op maandag 04 juli 2022, 08:59:48
Karin blij, Michel blij, iedereen blij.
:o) Nou, ik vind het leuk voor Miessie dat ie een wagonnetje gescoord heeft maar om nou te beweren dat ik hier blij van word, dat niet hoor. :P

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } kleurrijke NME wagon.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } kleurrijke NME wagon.
Dat lijkt wel een knipperlichtvakantie, Mies  :P
Als ik het goed begrijp, behelst die fraaie wagon 2% van de aankopen.
Dan had je nog plaats over in de kofferbak !
Volgende keer dus wat meer inslaan, zonde van de vrije ruimte  O:-D

Grtz Tony

Oja, Wico heeft weer een fraaie film gemonteerd  :thumbup:
Re: Michelstadt } kleurrijke NME wagon.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } kleurrijke NME wagon.
 @citaat @citaat @citaat
Deze prachtige kleurencombinatie bevalt mij wel Wico. :P :favorite:
Ja iedereen blij behalve Dirk-Jan geloof ik. :D

@citaat @citaat
Dank je Dirk-Jan. :thumbup:
Jammer om te lezen dat jij er niet blij van wordt :( nu ben ik ook weer wat minder blij. :( ;)

@citaat
Deze vakantie was mede door de planning van mijn vrouw in tweeën geknipt niet dat ik het erg vond hoor dat zeker niet. :)
Nee de kofferbak zat echt helemaal vol Tony mijn wagonnetje kon nog net erbij want wat treinenwinkels voor mij zijn is de DM drogisterij voor mijn vrouw. :P

Groet Michel
Michelstadt } slepen maken dag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } slepen maken dag.
Vandaag staat in het teken van diverse dingen met het Zwitsers materiaal zoals één rijtuig in een sleep erbij doen en 4 andere goederen wagons in slepen zetten en andere sleepjes creëren.
Ook wil ik graag mijn pas aangeschafte bruine krokodil meer zien rijden dus die komt voor de Migros wagons te rijden en de loc die nu voor de Migros sleep rijd gaat voorlopig alleen rijden als losse loc.
Mijn mooie Alpäzähmer loc die nu voor de La Post wagons rijd die gaat voor de sleep met Wascosa wagons rijden en een Cargo loc een Br 482 gaat voor de La Post wagons rijden.

Ook heb ik van een stamtafel en forumlid 2 Feldschlösschen bier wagons overgenomen die moeten ook in een sleep verwerkt worden nu zit ik te twijfelen of ik een Feldschlösschen bier sleep ga maken want ik heb nu 5 van deze leuke wagons een begin van een sleep ?
Trouwens de Feldschlösschen bierfabriek mag er zijn tijdens onze heen en terugreis kwamen Wico en ik langs rijden deze mooie fabriek erg fraai om te zien in het echt. :favorite:

Kortom een leuke dag voor de boeg op zolder dus ik ga afsluiten en snel naar boven want tussendoor moet er ook gereden worden want koploper tikt bijna ja bijna de 1,4 miljoen kilometers aan in Michelstadt. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
Nou Michel, je hebt het er maar druk mee, al die slepen samenstellen. Fijne dag en geniet er van.
Oh ja, Bier wordt in een brouwerij gemaakt (gebrouwen), niet in een fabriek. Laat ze het bij Feldschlösschen maar niet horen, worden ze vast niet blij van.
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
-MICHEL,
Dan staat er zeker nog een bezoekje aan jouw mooie Zwitserland te wachten! Juist een bezoek aan de fabriek brengen met een utistapje eraan vastgezet met ook jouw vrouw erbij! Dat wordt vast een unicum! En ook een belevenis:

http://feldschloesschen.swiss/de/

Natuurlijk blijft het niet bij slechts 2 wagons van die 'Brauerei'! Het vraagt om uitbreiding!!!

Immers 'Migros' en ook 'Co-Op' verkopen dat bier! Bij zo'n bezoek ga jij ook met een tray naar huis!
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
 @citaat @citaat

Allereerst mijn excuus Henk dat ik de bierbrouwerij een bierfabriek noemde foei foei foei. :O
Hopelijk hebben ze niet in mijn topic gekeken die jongens van Feldschlösschen anders mag ik hun lekkere bier misschien niet meer drinken als ik weer in Zwitserland ben. :( :D
En ja ik was zeker vele uurtjes bezig met het loc wissels en het samenstellen van de goederenslepen ook moesten de vernieuwde slepen in de bestaande blokken passen want het aantal lege blokken wordt aardig minder hier in Michelstadt.
Gelukkig heb ik nog wat ruimte onder het stationsgebied om nog een etage met opstelsporen te maken denk rond de 7 a 8 opstelsporen en dat verdeeld in diverse blokken.

@citaat
Er gaat zeker in de toekomst nog een keer een bezoek gebracht worden aan het mooie Zwitserland Gerard maar wanneer dat zal zijn That's the Question. :P
En nee mijn vrouw gaat niet mee met een rondleiding door een bierfabriek brouwerij die vindt dat niks aan dus zal dat met mijn Zwitserland maatje Wico moeten gebeuren. ;)
En bedankt voor de link van Feldschlösschen altijd handig voor de toekomst.
Ik heb al een set van 3 wagons van Feldschlösschen Gerard daar zijn nu 2 bijgekomen misschien nog 1 of 2 wagons erbij met Feldschlösschen erop dan is de sleep compleet. :P
Verder heb ik even naar de bierbrouwerij van Kibri gekeken die is wel erg leuk om op de baan te zetten maar wel groot en de scenery ruimte is schaars hier in Michelstadt dus dat ga ik op de lange baan schuiven denk ik.


Verder zoals gezet gisterenochtend heerlijk een hele lange tijd bezig geweest met de loc wissels en het samenstellen van de goederenslepen.
Er is één 1ste klas rijtuig geplaatst in een sleep je van 4 rijtuigen zodat de restaurant wagon nu aan beide kanten 2 rijtuigen heeft rijden.
Het sleepje met Feldschlösschen bierwagons en Cargo containerwagons is uitgebreid met 2 bierwagons.

De Alpäzähmer loc is voor de prachtige sleep met de Wascosa wagons gezet en dat voelde meteen goed zo blijf deze rijden in de toekomst.

De Cargo loc heeft een La Post sleep achter zich gekregen wat ook een fraaie kleuren combinatie oplevert.

En dan de mooie bruine krokodil de Ce 6/8 heeft de Migros sleep gekregen wat zeer mooi staat zeker omdat de eerste Migros wagon reclame heeft voor chocolade wat weer mooi overeen komt met de bruine kleur van de krokodil.

Voorlopig blijft het bij deze loc wissels en wacht ik op de 6 rongen wagons die ik bij mijn Duitse leverancier besteld heb mochten die binnen komen dan gaan die achter de groene BLS loc zodat er voor een blok bezet gaat worden in Michelstadt.

Groet Michel

Re: Michelstadt } slepen maken dag.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
Michel,

Dat zijn hele fraaie plaatjes waar ik vrolijk van wordt: allemaal mooi Zwitsers materieel in zeer geslaagde combinaties. Gelukkig ben jij wat minder strak in de leer dan ik als het om de tijdsperiodes gaat. Daar geeft weer meer mogelijkheden om passende combi's samen te stellen.

Een een bezoekje aan een bierbrouwerij sla ik natuurlijk niet af, al helemaal niet als die in het o zo fraaie Zwitserland staat :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
Hoi Michel,

mooie plaatjes weer.
Vooral die met de krokodil.

Henk
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
Ik ga voor de Wascosa-combi  :P

Je hebt je weekend goed besteed, Mies  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } slepen maken dag.
 @citaat @citaat @citaat
Ik rij met iedere tijdsperiode Wico zolang het maar Zwitsers is en ik het mooi vindt. :P
Met deze nieuwe samengestelde combinaties ben ik dik tevreden en geven een mooie glimlach op mijn gezicht als ze de bovenbaan op komen rijden. :)
En die afspraak staat de volgende keer als we Zwitserland bezoeken dan gaan we een bezoek brengen aan de Feldschlösschen bierbrouwerij. :thumbup:

@citaat @citaat
Leuk om te lezen dat je de plaatjes leuk vind Henk. :thumbup:
De combinatie bruine krokodil en de Migros wagons staat zeer goed en zo een krachtige loc als de krokodil heeft totaal geen moeite om deze 10 wagons te trekken ;)

@citaat
Het weekend was weer zo voorbij op zolder Tony.
Ik heb mij kostelijk vermaakt. :thumbup:
En weet je ik ga ook voor de Wascosa-combi. ;)

Groet Michel
Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Gisterenochtend had ik even tijd om naar het altijd gezellige beursje in Joure Friesland te gaan waar ik meteen had afgesproken met mijn (forum)vriend Jan (i_m_johny) om gezellig bakkie koffie/thee te drinken. :)
Tijdens mijn 2 rondjes door de 2 zaaltjes gelopen te hebben had in nog steeds niks gevonden wat mijn baan kon verrijken. :-(

Na dat Jan en ik elkaar gevonden hadden gingen we wat drinken waar ook een kennis van Jan bij kwam zitten en waar we zoals altijd gezellig hebben kletsen en ik van Jan een prachtige SBB restaurant wagon kreeg (Märklin 4125) waarna ik nog een rondje ging lopen door de 2 zaaltjes.

En ja daar vond ik verscholen achter een stapeltje wagons 3 prachtige Liliput wagons van Weinacher Kies zelflossers en een ketelwagon van Feldschlösscher biermaatschappij en een nieuwe roze Eaos van de SBB. :)

Kortom Michelstadt is weer 5 goederenwagons rijker en een rijtuig die allen al hun weg gevonden hebben in diverse slepen en heerlijk nu hun rondjes rijden over de baan heen.

Verder nog op de beurs bij een vriendelijke handelaar een gebouwde betoncentrale besteld die de volgende beurs meegenomen wordt zodat ik eindelijk kan gaan beginnen aan het gebied waar de toekomstige Holcim betoncentrale komt te staan alleen moet ik nog een goed plekje zoeken voor de betoncentrale want er moet natuurlijk 1 of 2 spoortjes naar toe.
Dus dat wordt weer pielen en rommelen met rails in het rangeerterrein want daar moet de betoncentrale komen te staan gelukkig heb ik nog alle tijd omdat te maken voordat de betoncentrale daadwerkelijk hier is.

Verder gaat mijn dank uit naar Jan voor de mooie SBB restaurant wagon. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Goedemorgen Mies,

Dus na een korte teleurstelling is het toch nog een topdag geworden in het verre Friesland! :thumbup: Weer een heel gelukkige Michel met al die mooie karretjes en een fabriek op bestelling.

Volgens mij moet je inderdaad diep gaan nadenken over iets meer spoor, er rijdt bij jou steeds meer rond, heb je nog wel genoeg plek voor al dat rollend materiaal? :P
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Mooie aankopen Michel, en vast gezellig om met Jan over onze hobby te praten! Het lukt me regelmatig om daar met Erik (Erik01) een hele dag mee te vullen!  :D
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Mooie score, Mies  :thumbup:
Nou heppie alvast de benzinekosten er weer uit  :D
Lijkt me inderdaad nog een hele puzzel, om die betoncentrale een goede en logische plek te geven.

Grtz and ride on,
Tony
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Citaat van: frank-103 op zondag 17 juli 2022, 12:19:37
..... Mooie aankopen Michel, en vast gezellig om met Jan over onze hobby te praten! :D .....

Er was een stevige bak koffie voor nodig om Michel weer 'gemotiveerd' naar de zalen te krijgen.
Maarrrrr ........
Het resultaat was er ook naar  :D

Praatjes vullen geen gaatjes?
Nou, echt wel. Want de vele mooie ervaringen van Michiel van de reis naar Zwitserland (daar waar volgens Michel de Treinenhobby zijn oorsprong vindt, naar mijn beleving  ;)), alsook zijn adviesen over de mijn op handen zijnde plannen hebben wel weer nieuwe ideeën opgeleverd.

En verder toch weer het advies om dan toch maar een schaduwstation in de planning op te nemen (want je krijgt er nog wel eens wat meer bij :-). Tsja, zijn aanwinsten bekijkend, zal dat voor mij toch ook wel weer eens gaan gebeuren).

Mijn eigen beurs, bleef trouwens afgelopen zaterdag wel onaangetast :D.

Grüssen aus Fryslân,

Jan
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Citaat van: h0_miessie op zondag 17 juli 2022, 10:00:55


En ja daar vond ik verscholen achter een stapeltje wagons 3 prachtige Liliput wagons van Weinacher Kies zelflossers en een ketelwagon van Feldschlösscher biermaatschappij en een nieuwe roze Eaos van de SBB. :)



Hey Michel,

Ik denk dat je het opschrift op de wagon Weinacher moet aanpassen.... als ik je schrijven mag geloven of heb je wijn gedronken ipv koffie. >:-D
Mooie aanwinsten toch maar weer.
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Zwitserse Wein?

Ik moest even denken aan dit draadje, SWISS-RAILIA deel-10: SBB-goederenwagons schaal 1:87 diverse merken, in 2014 gestart door Has-bls, Johan (Brunigbahn) en Henk Bo.

Henk Bo heeft ook een aantal Kieswagens van Liliput  en die staan  ook in dat draadje.

Zijn die van jou van de oude Liliput series (zonder NEM-schacht), of van de nieuwere (met NEM-schacht)?
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Het is overigens Weiacher en geen Weinacher.
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Leuke aanwinsten weer Michel!

Die "kies"-wagons maakt Liliput trouwens al een eeuwigheid in allerlei varianten. Of in ieder geval al een jaar of 40 (!), getuige de 2 exemplaren die ik heb van KIESWERK HÜNTWANGEN AG.
Het grappige is dat die uitvoering ook niet in het draadje staan waar Jan-Willem aan refereert. toch wel ;).
Deze zijn -"spectaculair" voor die tijd (?)- al vanuit de fabriek geweatherd met wit/grijs steengruis.
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Citaat van: Hanzi op zondag 17 juli 2022, 20:23:25
Het grappige is dat die uitvoering ook niet in het draadje staan waar Jan-Willem aan refereert. toch wel ;).
Ander bedrijfsnummer?

Ah, ik zie het al: wij hebben allebei het zelfde bedrijfsnummer, maar Hans Bo een andere:
L224664   Hüntwangen 33 85 698 5 000-5 Hans Bo
L24653     Hüntwangen 20 85 065 9 123-9 JW
L?            idem                                       Hanzi
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Michel,

Mooie Zwitserse aanwinsten weer :thumbup:. Ik vraag me zo langzamerhand wel af waar je al die wagons en locs nog kwijt kunt ;).

Misschien tijd voor wat extra opstelruimte, want ik heb niet het gevoel dat je al klaar bent met aankopen :D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Leuke aanwinsten Miche; hoeveel meter wagons heb je nu al?
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
-MICHEL,
Zo ziet je maar, dat Friesland best nog wel eens wat verrassingen kan hebben! Ja, ik ben geen echte Fries, maar heb best wat in mijn archief zitten! Bewaar de foto maar en/of hang deze op nabij jouw modelbaan!
Wat een prachtige 'modellen' hebt jij op de kop kunnen tikken. Mooie uitbreidingen voor de slepen op jouw "Michelstadt"!
Veel plezier ermee en laat de wieltjes heerlijk rondgaan!
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
L224664   Hüntwangen 33 85 698 5 000-5 Hans Bo
L24653     Hüntwangen 20 85 065 9 123-9 JW
L?               Hüntwangen 20 85 065 9 123-9 Hans

Inderdaad hetzelfde bedrijfsnummer; artikelnummer weet ik niet. Maar JW, zijn die van jou ook geweatherd?
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Citaat van: narwal op zondag 17 juli 2022, 10:12:01
Goedemorgen Mies,
Dus na een korte teleurstelling is het toch nog een topdag geworden in het verre Friesland! :thumbup: Weer een heel gelukkige Michel met al die mooie karretjes en een fabriek op bestelling.
Volgens mij moet je inderdaad diep gaan nadenken over iets meer spoor, er rijdt bij jou steeds meer rond, heb je nog wel genoeg plek voor al dat rollend materiaal? :P

Het is zeker een topdag geworden Marcel daar in het mooie Friesland. :)
Naar de betoncentrale kijk ik erg uit want dan kan / kunnen mijn Holcim wagons erbij geplaatst worden zodat het meteen bij de baan betrokken wordt. ;)
Ik heb toen al eens met mijn vriend en mede baanbouwer René de mogelijkheid open gelaten om eventueel onder het stationsgedeelte nog wat opstelsporen te maken maar dan worde de ruimte om onder de baan te kruipen wel weer wat lager.
Misschien maar eens kijken voor iets om over de baan heel te gaan zodat ik weer in het midden kom bij mijn vertrouwde stoel zal eens met René daar een leuk gesprek over aangaan die weet wel vaak leuke oplossingen te bedenken. :thumbup:

Citaat van: frank-103 op zondag 17 juli 2022, 12:19:37
Mooie aankopen Michel, en vast gezellig om met Jan over onze hobby te praten! Het lukt me regelmatig om daar met Erik (Erik01) een hele dag mee te vullen!  :D

Dank je Frank. :thumbup:
Het is altijd gezellig praten met mede hobbyisten en ja met Erik kan je ook heerlijk praten over de hobby als hij verteld dan hang je gewoon aan zijn lippen zo vol passie praat hij erover. :favorite: :thumbup: :thumbup:
Wordt weer eens tijd dat wij dat ook weer eens gaan doen Frank. ;)

Citaat van: Tony op zondag 17 juli 2022, 12:55:15
Mooie score, Mies  :thumbup:
Nou heppie alvast de benzinekosten er weer uit  :D
Lijkt me inderdaad nog een hele puzzel, om die betoncentrale een goede en logische plek te geven.
Grtz and ride on,
Tony
Dank je Tony. :thumbup:
De trein is duurder en ben langer onderweg dus dan maar wat benzinegeld er door heen jassen . ;)
Ik heb al wat aan het kijken in het rangeerterrein zal eens de maten van de betoncentrale opzoeken dan maakt het bekijken een stuk makkelijker maar inderdaad het zal een (leuke) puzzel worden Tony. :P

Citaat van: i_m_johny op zondag 17 juli 2022, 15:24:09
Citaat van: frank-103 op zondag 17 juli 2022, 12:19:37
..... Mooie aankopen Michel, en vast gezellig om met Jan over onze hobby te praten! :D .....
Er was een stevige bak koffie voor nodig om Michel weer 'gemotiveerd' naar de zalen te krijgen.
Maarrrrr ........
Het resultaat was er ook naar  :D
Praatjes vullen geen gaatjes?
Nou, echt wel. Want de vele mooie ervaringen van Michiel van de reis naar Zwitserland (daar waar volgens Michel de Treinenhobby zijn oorsprong vindt, naar mijn beleving  ;)), alsook zijn adviesen over de mijn op handen zijnde plannen hebben wel weer nieuwe ideeën opgeleverd.
En verder toch weer het advies om dan toch maar een schaduwstation in de planning op te nemen (want je krijgt er nog wel eens wat meer bij :-). Tsja, zijn aanwinsten bekijkend, zal dat voor mij toch ook wel weer eens gaan gebeuren).
Mijn eigen beurs, bleef trouwens afgelopen zaterdag wel onaangetast :D.
Grüssen aus Fryslân,
Jan

Het was zeer weer gezellig Jan om weer eens lekker samen te kletsen daar in het mooie Joure. :thumbup:
En het advies voor je toekomstige baan is graag gedaan hoor hopelijk heb je er wat aan in de toekomst de plannen klinken in ieder geval heel goed dus heb ik er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. :thumbup:
Nu jouw beurs gesloten is gebleven daardoor kan je de volgende beurs waar dan ook weer wat meer uitgeven. ;) :D

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 17 juli 2022, 15:30:26
Citaat van: h0_miessie op zondag 17 juli 2022, 10:00:55
En ja daar vond ik verscholen achter een stapeltje wagons 3 prachtige Liliput wagons van Weinacher Kies zelflossers en een ketelwagon van Feldschlösscher biermaatschappij en een nieuwe roze Eaos van de SBB. :)
Hey Michel,
Ik denk dat je het opschrift op de wagon Weinacher moet aanpassen.... als ik je schrijven mag geloven of heb je wijn gedronken ipv koffie. >:-D
Mooie aanwinsten toch maar weer.
Bedankt voor de terechtwijzing Freddy wat betreft de naar Weiacher ik zal het niet meer doen ondanks dat ik mijn berichtje(s) altijd controleer is deze fout er toch in geslopen mijn excuses en nee had geen wijn op die troep drink ik niet. :?

Citaat van: Jan22 op zondag 17 juli 2022, 15:54:05
Zwitserse Wein?
Ik moest even denken aan dit draadje, SWISS-RAILIA deel-10: SBB-goederenwagons schaal 1:87 diverse merken, in 2014 gestart door Has-bls, Johan (Brunigbahn) en Henk Bo.
Henk Bo heeft ook een aantal Kieswagens van Liliput  en die staan  ook in dat draadje.
Zijn die van jou van de oude Liliput series (zonder NEM-schacht), of van de nieuwere (met NEM-schacht)?

Jan Willem heel erg bedankt voor de link(en) die je weer bij je berichtje gedaan hebt. :thumbup:
Ik had er wel eens in gekeken naar zoals vele draadjes is hij uit het oog verloren gegaan bij mij. :-(
Deze fraaie Liliput wagons zijn van de oude serie dus hebben geen NEM-schacht.

Citaat van: Dibbes op zondag 17 juli 2022, 19:18:00
Het is overigens Weiacher en geen Weinacher.
Ook jij bedankt Jos voor je scherpheid en ook jij mijn excuses voor de gemaakte fout ik zal het proberen niet meer te maken. :|

Citaat van: Hanzi op zondag 17 juli 2022, 20:23:25
Leuke aanwinsten weer Michel!
Die "kies"-wagons maakt Liliput trouwens al een eeuwigheid in allerlei varianten. Of in ieder geval al een jaar of 40 (!), getuige de 2 exemplaren die ik heb van KIESWERK HÜNTWANGEN AG.
Het grappige is dat die uitvoering ook niet in het draadje staan waar Jan-Willem aan refereert. toch wel ;).
Deze zijn -"spectaculair" voor die tijd (?)- al vanuit de fabriek geweatherd met wit/grijs steengruis.

Fraaie foto's van deze old skool KIESWERK HÜNTWANGEN AG wagons Hans. :thumbup: :thumbup:
Ze zijn mooi geweatherd wat de schoonheid van de wagons alleen maar beter maakt. :)
Ze zien erg zeer mooi uit en zouden hier in de sleep met de Weiacher wagons niet misstaan. ;)

Citaat van: Jan22 op zondag 17 juli 2022, 23:08:01
Citaat van: Hanzi op zondag 17 juli 2022, 20:23:25
Het grappige is dat die uitvoering ook niet in het draadje staan waar Jan-Willem aan refereert. toch wel ;).
Ander bedrijfsnummer?
Ah, ik zie het al: wij hebben allebei het zelfde bedrijfsnummer, maar Hans Bo een andere:
L224664   Hüntwangen 33 85 698 5 000-5 Hans Bo
L24653     Hüntwangen 20 85 065 9 123-9 JW
L?            idem                                       Hanzi

Door alle cijfertjes ben ik even de tel kwijt Jan Willem. 8o :mrgreen:

Citaat van: Wico op maandag 18 juli 2022, 09:08:17
Michel,
Mooie Zwitserse aanwinsten weer :thumbup:. Ik vraag me zo langzamerhand wel af waar je al die wagons en locs nog kwijt kunt ;).
Misschien tijd voor wat extra opstelruimte, want ik heb niet het gevoel dat je al klaar bent met aankopen :D.
Groeten,
Wico

De meeste zijn tweedehands Wico maar mooie blijft even veel. :)
Gelukkig heb ik nog wat lege blokken maar ik vrees dat ik toch langzaam wat opstelsporen erbij moet gaan bouwen dus meer bezetmelders en blokken en wisselaandrijvingen enz enz ik kijk er nu al naar uit. :P
Nee voorlopig blijf ik lekker Zwitsers materiaal kopen Wico en las alles maar dan ook alles vol staat gaat het niet Zwitserse materiaal de vitrine(s) in dan kan ik weer mijn gang gaan met Zwitserse aanwinsten kopen.  :P :P

Citaat van: wimpietje op maandag 18 juli 2022, 09:43:22
Leuke aanwinsten Miche; hoeveel meter wagons heb je nu al?

Dank je Wim. :thumbup:
Goede vraag hoeveel meter wagons heb ik nu ik zal het als ik er aan toe kom in het weekend eens na kijken / rekenen alle slepen staan met de maten in het rijwindow dus kan ik het zo nou ja zou uitrekenen.
Ik kom er op terug Wim.

Citaat van: GWS op maandag 18 juli 2022, 11:32:38
-MICHEL,
Zo ziet je maar, dat Friesland best nog wel eens wat verrassingen kan hebben! Ja, ik ben geen echte Fries, maar heb best wat in mijn archief zitten! Bewaar de foto maar en/of hang deze op nabij jouw modelbaan!
Wat een prachtige 'modellen' hebt jij op de kop kunnen tikken. Mooie uitbreidingen voor de slepen op jouw "Michelstadt"!
Veel plezier ermee en laat de wieltjes heerlijk rondgaan!

Friesland heeft zeker verrassingen Gerard daar weet ik alles van want toen ik nog klein en jong was kwam ik vaak bij mijn familie die woonde toen in Gorredijk dus het Fries is mij goed bekend. ;)
Bedankt weer voor de mooie foto die uiteraard meteen is opgeslagen want jouw eigen werk foto's zien er altijf mooi en fraai uit. :thumbup: :thumbup:
Ja de wieltjes rollen gewoon door ook met warm weer sta een uurtje eerder op in de ochtend dan ga ik meteen een uurtje rijden op zolder raam open en dan is het een heerlijke temperatuur op zolder.

Citaat van: Hanzi op maandag 18 juli 2022, 17:27:48
L224664   Hüntwangen 33 85 698 5 000-5 Hans Bo
L24653     Hüntwangen 20 85 065 9 123-9 JW
L?               Hüntwangen 20 85 065 9 123-9 Hans

Inderdaad hetzelfde bedrijfsnummer; artikelnummer weet ik niet. Maar JW, zijn die van jou ook geweatherd?

Goede vraag Hans of die van Jan Willem ook geweatherd zijn ?
Hopelijk krijgen we gauw antwoord anders blijft het knagen in mijn hoofd hij die gewaetherde of niet. :?

Groet Michel
Michelstadt } dingen besteld en allerlei andere zaken.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } dingen besteld en allerlei andere zaken.
Gisterenavond nummer 33 de 48522 van de Märklin magazin wagons serie besteld bij mijn Duitse leverancier hopelijk is die volgende week binnen zodat ik hem in de vitrine kan plaatsen en de verzameling up-do-date blijft.
Verder nog 3 doosjes met voetbalfans besteld zodat dat deel van de scenery klaar is en ik kan gaan na denken aan welk deel ik misschien dan ga beginnen.

Ook is er van Sommerfeldt de 322 of te wel de zelfbouw bedieningspost / schakelpunt besteld kijken of het mij lukt om mooi te solderen want deze mooie schakelpunt is toch wel een must have op mijn baan.
Mocht het lukken om fijn/mooi te solderen dan komen er zeker nog een paar bij in Michelstadt.

Ook wilde ik de Preisertjes die Wico had op zijn baan van Preiser 10641 de passagiers met rolkoffers bestellen maar die moest ik reserveren dus die komen wel bij de volgende besteling(en) erbij als ik ze gewoon kan bestellen ipv reserveren.

Verder ben ik ondanks de warmte heerlijk aan het rijden op zolder en ben ik nog steeds op zoek naar een geschikt plekje voor de betoncentrale ik vrees wel dat er wat veranderd moet gaan worden in het rangeerterrein maar dat mag de pret niet drukken want dat gedeelte staat niet in koploper dus kan dat zo veranderd worden.
De betoncentrale is al besteld dus nu moet ik wel een plekje maken. :P ;)

Kortom lekker bezig met allerlei dingen op en rond de baan. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } dingen besteld en allerlei andere zaken.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } dingen besteld en allerlei andere zaken.
 @citaat
Dat wordt priegelwerk Michel maar je kan ook overwegen om het met seconde-lijm te lijmen.

groet
Harald
Re: Michelstadt } dingen besteld en allerlei andere zaken.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } dingen besteld en allerlei andere zaken.
Succes Michel :thumbup:. Ik had een Sommerfeldt bovenleidingportaal besteld met dezelfde gedachte, maar gezien het verwachte proegelwerk ben ik er niet eens aan begonnen 8o.

Wie weet heb jij meer skills en geduld dan ik ;).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } dingen besteld en allerlei andere zaken.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } dingen besteld en allerlei andere zaken.
Michel,

Die bedieningspost is een flinke uitdaging.
Succes.

Henk
Re: Michelstadt } dingen besteld en allerlei andere zaken.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } dingen besteld en allerlei andere zaken.
Tja, solderen of secondelijm... Ik heb -hoewel ik er best even tegen op zag- gekozen om het messing kitje van een Bosman-molentje te solderen, en dat is prima gelukt.
Zie vanaf hier: BOSMAN en verder.
Succes ermee, netjes werken en kleine stukjes per keer.
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } beursje Joure aanwinsten.
Citaat van: Hanzi op maandag 18 juli 2022, 17:27:48
zijn die van jou ook geweatherd?
Nee.
Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Citaat van: Haradigi op vrijdag 22 juli 2022, 10:39:10
@citaat
Dat wordt priegelwerk Michel maar je kan ook overwegen om het met seconde-lijm te lijmen.
groet
Harald

Bedankt voor de tip Harald. :thumbup:
Deze optie ga ik zeker in mijn achterhoofd houden mocht het solderen echt niet lukken.

Citaat van: Wico op vrijdag 22 juli 2022, 11:28:08
Succes Michel :thumbup:. Ik had een Sommerfeldt bovenleidingportaal besteld met dezelfde gedachte, maar gezien het verwachte proegelwerk ben ik er niet eens aan begonnen 8o.
Wie weet heb jij meer skills en geduld dan ik ;).
Groeten,
Wico

Dank je Wico voor je succesberichtje. :thumbup:
Ik ga het gewoon proberen met een beetje beleid met het wel lukken en als de eerste mislukt weet ik dat ik het anders moet gaan doen. ;) :D
Geduld heb ik wel maar of ik ook de skills heb dat is afwachten. ;)

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 22 juli 2022, 13:50:25
Michel,
Die bedieningspost is een flinke uitdaging.
Succes.
Henk

Dat wordt het zeker Henk maar ik ga mijn best doen. :)

Citaat van: Hanzi op vrijdag 22 juli 2022, 14:31:29
Tja, solderen of secondelijm... Ik heb -hoewel ik er best even tegen op zag- gekozen om het messing kitje van een Bosman-molentje te solderen, en dat is prima gelukt.
Zie vanaf hier: BOSMAN en verder.
Succes ermee, netjes werken en kleine stukjes per keer.

Ik heb toen met plezier je projectje gevolgd Hans wat mij natuurlijk hoop geeft om het te proberen met solderen mocht dat echt een fiasco worden dan wordt de volgende met secondelijm bewerkt zoals Harald voorstelde. :thumbup:
En bedankt voor het advies om kleine stukje per keer te doen. :thumbup:

Citaat van: Jan22 op vrijdag 22 juli 2022, 16:16:37
Citaat van: Hanzi op maandag 18 juli 2022, 17:27:48
zijn die van jou ook geweatherd?
Nee.

Jammer Jan Willem maar zo blijven die van Hans wel uniek nu hij alleen deze mooie geweatherde wagons heeft. ;)


Verder is gisteren de meneer van een koeriersbedrijf langs geweest en heeft mijn bestelde Märklin museumwagon (48122) van 2022 afgeleverd.
Dit fraaie model met VW busje ziet er mooi uit en gaat boven op zolder de grote vitrine verfraaien.
Museumwagons koop ik alleen als ik het model mooi vindt en vitrinewaardis is net zoals de Märklin magazin wagons die wel ieder jaar trouw besteld worden zodat de verzameling up-do-date blijft.

Verder kreeg ik de maten van de verkoper door van de betoncentrale 18x14 cm dus een stukje karton op maat gesneden nu kan ik makkelijker kijken en passen waar de betoncentrale kan staan.
Voor nu heb ik drie plekken in gedachten waar hij zou kunnen staan.
Als de betoncentrale binnen is worden de silo's eerst wit geschilderd waarna Holcim decals op de silo's geplakt gaan worden deze decals had ik eens besteld in Italië dus wordt het een echte Holcim betoncentrale wat zeker weer een blikvanger gaat worden in Michelstadt zeker omdat hij mooi hoog is dus kan ik en andere er niet om heen als hij staat. :P :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
-MICHEL,
Het zit jou altijd behoorlijk 'mee'! Dat houdt jouw verzameling flink 'up-to-date', hetgeen jij wilde. De 'afmetingen' zijn nu ook binnen en op maat gemaakt! Dus snel kijken of de door jou uitgekozen plek 'past' in de entourage.
Het gaat allemaal 'voor de wind'!
Suk6 verzekerd en deze laatste aanwinst draagt daar flink aan bij! Die 'woede' houdt voorlopig niet op!! Lang Leve "M".   8o :-) :thumbup:
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
 B) Mooie Museumwagon en een leuk VW bussie. :thumbup:
Hoewel het een model is van vroeger tijden is dat gas is jeden haus vandaag de dag wel een actueel onderwerp. 8o

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Oei, da's wel een heel mooi en leuk setje, Michel :thumbup: :biggrin:
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Leuke VW is dat Michel en fals-en kan je nooit genoeg hebben!
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.


Gasreclame op een kolenwagon ! :D
Hopelijk mag het busje wel op je baan, Mies.
Misschien kun je nog wat gasleidingen op de imperiaal leggen  :P

Met de hoogte van de betoncentrale erbij kun je grofweg een doosje fabrieken en krijg je een nog betere indruk van hoe het op je baan eruit kan gaan zien. ( tip van Carl )

Grtz Tony
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Hallo Mies,

Jawel, weer iets leuks er bij! :thumbup: Een museaal setje.

"Vroeger" waren er veel lokale gasfabrieken, en daar werd uit steenkool gas geproduceerd! Tegenwoordig veelal verdwenen maar horen wel bij ons industriële erfgoed. Mooie oude mechanische technieken maar in de huidige tijd wordt daar helaas met afschuw naar gekeken... :-(

Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Nog net binnen topic, maar via diverse YouTube films kwam ik erachter dat de mijnen in Limburg tot ver in west Brabant voor gas en elektriciteit zorgden. Steenkool, gas en elektriciteit hoorden gewoon bij elkaar.

Het vw busje van de Museumset gaat bij mij af en toe mee op de 3rail wagen als de 3rail busjes één dagje vrij hebben. Leuk setje!

F.

Had achteraf misschien wel iets in de mijnen gaan doen, gingen in mijn jeugd al dicht

Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Klopt, vroeger hadden we hier in Den Haag ook gas dat uit steenkool werd gewonnen/gemaakt. Toen er werd overgestapt op aardgas moesten alle fornuizen, geisers etc. worden omgebouwd. Er kwam een monteur thuis om dat te doen en ondanks dat ik toen een heel klein ventje was, is me dat altijd bijgebleven. Zal wel iets met grotere of kleinere sproeiers zijn geweest verwacht ik nu.
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } museumwagon 2022 is gearriveerd.
Citaat van: GWS op zaterdag 23 juli 2022, 10:36:43
-MICHEL,
Het zit jou altijd behoorlijk 'mee'! Dat houdt jouw verzameling flink 'up-to-date', hetgeen jij wilde. De 'afmetingen' zijn nu ook binnen en op maat gemaakt! Dus snel kijken of de door jou uitgekozen plek 'past' in de entourage.
Het gaat allemaal 'voor de wind'!
Suk6 verzekerd en deze laatste aanwinst draagt daar flink aan bij! Die 'woede' houdt voorlopig niet op!! Lang Leve "M".   8o :-) :thumbup:

Nou nou Gerard met het altijd behoorlijk meevallen valt het wel mee hoor.
Nog eventjes wachten en dan is de prachtige Märklin magazin serie weer inderdaad up-to-date ik kijk er al naar uit naar de nieuwe wagon in de vitrine. :P
Ik ga het op mijn gemakje ondervinden waar de betoncentrale het mooist staat.
Dank je voor je succes groet en ik ben net een maand geleden jarig geweest of je bent te laat met lang leve M of te vroeg. :D

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 23 juli 2022, 11:26:02
B) Mooie Museumwagon en een leuk VW bussie. :thumbup:
Hoewel het een model is van vroeger tijden is dat gas is jeden haus vandaag de dag wel een actueel onderwerp. 8o
Dirk-Jan

Ik ben het helemaal met je eens Dirk-Jan dat het een mooie museumwagon en busje is. :)
Ja Märklin gaat met zijn tijd mee wat betreft dit actuele onderwerp. ;)

Citaat van: Hanzi op zaterdag 23 juli 2022, 13:36:42
Oei, da's wel een heel mooi en leuk setje, Michel :thumbup: :biggrin:

Dank je Hans  :thumbup: dat vond ik ook toen ik het setje op internet zag.

Citaat van: frank-103 op zaterdag 23 juli 2022, 13:38:56
Leuke VW is dat Michel en fals-en kan je nooit genoeg hebben!

Het busje mede door de oranje kleur is zeker leuk Frank. :)
Nee inderdaad daar kan je niet genoeg van hebben.

Citaat van: Tony op zaterdag 23 juli 2022, 19:30:30
Gasreclame op een kolenwagon ! :D
Hopelijk mag het busje wel op je baan, Mies.
Misschien kun je nog wat gasleidingen op de imperiaal leggen  :P
Met de hoogte van de betoncentrale erbij kun je grofweg een doosje fabrieken en krijg je een nog betere indruk van hoe het op je baan eruit kan gaan zien. ( tip van Carl )
Grtz Tony

Ja die Duitsers hebben leuke humor Tony. :D
Het busje gaat zeker een leuk plekje krijgen op de baan alleen nog even kijken waar al valt hij door de mooie kleur toch wel op waar hij staat op de baan. :)
Goed idee van de gasleidingen op de imperiaal zal eens kijken of ik nog dunne buisjes ergens heb leggen.
Straks idee weer van petekind Carl zal van de week de grondplaat verhogen zodat ik een grote box heb om beter te passen en te meten. :thumbup:

Citaat van: narwal op zaterdag 23 juli 2022, 19:44:31
Hallo Mies,
Jawel, weer iets leuks er bij! :thumbup: Een museaal setje.
"Vroeger" waren er veel lokale gasfabrieken, en daar werd uit steenkool gas geproduceerd! Tegenwoordig veelal verdwenen maar horen wel bij ons industriële erfgoed. Mooie oude mechanische technieken maar in de huidige tijd wordt daar helaas met afschuw naar gekeken... :-(
Zeker weer wat leuks erbij Marcel. :thumbup:
Al verzamel ik deze museumwagons niet echt alleen als het model mij aanspreekt en deze mede door het oranje sprak mij erg aan.
Bedankt voor de info wat betreft de lokale gasfabrieken dat wist ik niet weer wat geleerd van het  forum. :thumbup:

Citaat van: FokkoKPD op zaterdag 23 juli 2022, 20:04:39
Nog net binnen topic, maar via diverse YouTube films kwam ik erachter dat de mijnen in Limburg tot ver in west Brabant voor gas en elektriciteit zorgden. Steenkool, gas en elektriciteit hoorden gewoon bij elkaar.
Het vw busje van de Museumset gaat bij mij af en toe mee op de 3rail wagen als de 3rail busjes één dagje vrij hebben. Leuk setje!
F.

Had achteraf misschien wel iets in de mijnen gaan doen, gingen in mijn jeugd al dicht

Buiten het topic mag ook hoor Fokke. ;)
Ik wist wel dat Limburg vele mijnen had maar dat ze tot ver in Brabant voor het gas en elektriciteit zorgden wist ik niet bedankt bij deze voor de interessante info en ik zal de filmpjes eens opzoeken op Youtube.
Mijn 3rail setje zit nog in de verpakking ik twijfel nog of ik de wagon en busjes uit de verpakking ga halen mede omdat ik straks al vele (Märklin) busjes op de baan (zie foto) heb staan maar de tip van soms op die wagon te zetten hou ik in gedachten mocht hij uit de verpakking komen.
Volgens mij was het wel zwaar werken in de mijn ook voor de gezondheid was het toch niet erg goed.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 23 juli 2022, 22:07:21
Klopt, vroeger hadden we hier in Den Haag ook gas dat uit steenkool werd gewonnen/gemaakt. Toen er werd overgestapt op aardgas moesten alle fornuizen, geisers etc. worden omgebouwd. Er kwam een monteur thuis om dat te doen en ondanks dat ik toen een heel klein ventje was, is me dat altijd bijgebleven. Zal wel iets met grotere of kleinere sproeiers zijn geweest verwacht ik nu.
Door het forum komen sommige (dierbare) herinneringen weer naar boven toe Hans dat is het mooie van dit forum.

Groet Michel